Jump to content
backstage

Сивика загрява?

Recommended Posts

Имам Сивик 1.4i Английски. Преди около месец се случи да загрее стрплката на уреда за отчитане се доближи до максимума няколко пъти - спирах и пусках порното на 4 и спадаше. След това не се повтори, аз тогава гледаг, перката работеше. Днес пак загря повече и от преди, стигна ръба на червеното - пак пуснах парното и спрях, отворих капака, видимо не беше въобще много загрял, предпазните пластмаси бяха целите в лед от една локва сутринта, радитора не беше много топъл, както и да е, пак се понижи стрелката. Обаче след това се случи следното - карам с окло 90 на 5-та и както стрелката е в нормална позиция - в средата на датчика изведнъж се качи пак към червеното, постоя една минута и пак се нормализира, без да спирам даже. Възможно ли е проблема да е в самия уред натаблото или е по-вероятно да е термостат или нещо такова. Защото ми се струва нереалистично при -5 градуса да карам на равен път с 60 и да загрее така.

Редактирано от backstage

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако термостата не ти отваря и с 40 км. да караш при -5 градуса е нормално да загрее :( . Знаеш ли кога ти е сменен термостата? Ако отговора ти е "не" смениго да не те боли глава след това :( . Стува 20 лева термостата , 18 лева датчика и 7 лева капачката виждаш че не са много :) . Ако прегрееш двигатела ще е доста повече и то без ядовете :) . Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостат-вчера ми се случи и на  мен!  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Колега,ходи някаде да ти замерят антифриза:( може да се позаледява и да замръзва за момент и да запушва временно.виж му и нивото,може да е малко.ако ти достига до работна за ок 3 километра не е термостат,но може и той да е.като загрее включва ли перката?виж и буксите.ако не се пуска и пусни дирекно ток-поде да знаеш че не е моторчето.п.п.Защо в най-големите студове се случват всички гадости с колите :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката се пуска колега, антифирз има, но не съм го замервал скоро, може да не е издържал на студа, защото е доста старичък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката работи (тва си го проверил)Датчика до колкото аз знам или работи нормално или ненормално, тоест не може да си прави ташак понякога иначе да работи нормалнално. Или е преебан или здрав. (МОЛЯ НЯКОЙ ДА МЕ ПОПРАВИ АКО ГРЕША)Лед във антифриза .... Смяташ ли че ако колата ти е загряла до 50 градуса лед ще запуши трабите и ще загрее до 100-110. При положение, че леда се топи при 0 градуса. Според мен по-скоро ще направят магистала люлин до края на годината.А за тва с антифриза ... Джипа ми е с един и същи от 5 години и не съм имал проблеми, пък ако си доливал през последните 1-2 години повече от 1 литър да не ти пука :( :( Остава термостат. За д13 ми струваше 46 лева оригинален ако не се лъжа. Ама и да те лъжа е с няколко лева.Сменяй го докато е време, че след прегряване ... следва неприятен ремонт за стотици левове :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не му отваря термостата, няма да пусне преката за охлаждане никога, ако стои отворен при тия температури надали да се пусне пак :( сутринта като ти е вдигнала пак темп и си погледнал, видял си радиатора че не е много топъл перката работешели? би трябвало да не работи. ако имаш замръзнал антифриз или термостата ти остава отворен за около 5 мин ще отиде в червеното, а радиатора ще ти е студен. възможно е да ти прави въздушна възглавница или което по ме съмнява-да ти е прецакан датчика за показанията на таблото- почисти му контакната повърхност и виж тогава как ще е.като вдигне темп и пуснеш парното духа ли ти топло както е нормално или не толкова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си водната помпа ако не е термостата,при мен беше останала без перки и водата не циркулираше.Докато разберем защо загрява сменихме сумати работи дори и гарнитура.Внимавай да не изкривиш главата от прегряване

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката работи (тва си го проверил)Датчика до колкото аз знам или работи нормално или ненормално, тоест не може да си прави ташак понякога иначе да работи нормалнално. Или е преебан или здрав. (МОЛЯ НЯКОЙ ДА МЕ ПОПРАВИ АКО ГРЕША)Лед във антифриза .... Смяташ ли че ако колата ти е загряла до 50 градуса лед ще запуши трабите и ще загрее до 100-110. При положение, че леда се топи при 0 градуса. Според мен по-скоро ще направят магистала люлин до края на годината.А за тва с антифриза ... Джипа ми е с един и същи от 5 години и не съм имал проблеми, пък ако си доливал през последните 1-2 години повече от 1 литър да не ти пука :( :( Остава термостат. За д13 ми струваше 46 лева оригинален ако не се лъжа. Ама и да те лъжа е с няколко лева.Сменяй го докато е време, че след прегряване ... следва неприятен ремонт за стотици левове :D

По-скоро ще прегрее колата отколкото ще направят магистрала люлин :D Колега опитай се да си обясниш как двигателя стопява замръзнал маркуч който е дълъг примерно 40-50 сантиметра... Ами като гледам едва ли стотина лева ще уплашат колегата, ако термостата му е около 50 :D както ти казваш.Моля модераторите да чистят подобни мнения от темите, за да не правят бели колегите които питат и незнаят :DПо темата: колега иди да ти проверят антифриза в някой сервиз. Също така нека ти закачат колата на компютър и веднага ще си покаже ако някой датчик те бъзика така жестоко. По твоето описание предполагам, че датчика който ти показва стрелката на таблото се е прецакал. Щом се пуска перката значи термостата отваря. Не отвори ли термостата перката няма да се включи защото датчика ще е студен. Преди 2 години имах подобен проблем, запалих колата пак беше мн студено и след точно 2 минути работа стрелката показа, че колата е прегряла. От там направо в сервиза и след смяна на датчика нямам такива проблеми повече. Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, колеги, когато пипнах радиатора - беше студен, може би леко хладък, но в никакъв случай НЕ беше дори топъл, а перката се включи по ендно време но за около 20 секунди. Най вероятно е да е датчика, нали така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A пробва ли да си я обезвъздушиш? Веднага ще се оправи!

Редактирано от ManiaK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A пробва ли да си я обезвъздушиш? Веднага ще се оправи!

Не съм колега, но утре ще се заема с нея и ще пробвам. За мен има четири варианта:1. Да прави въздушна възглавница някъде2. Термостата да работи когато си посика3. Датчика да се е развалил4. Клапана на малкия кръг да запецва (този който върти водата само в двигателя, докато колата загрее и после се отваря и разширява кръга през радиатора, поправтее ме ако греша, но датчика е в двигателя и ако там течността се загрее много той ще отчита яко, но ако в един мимент клапана отпуши стрелката бързо ще падне, това също в варинат, нали?)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега backstage, от твоите точки 2 и 4 са едно и също нещо - закарай колата в сервиз... :pinch:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първо си провери гъстотата на антифриза и след това сменяи каквото и да било.Вчера ходихме с един приятел купуваме една хонда,и радиятора и замръзна в движение и почна да прегрява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза е добре, колега, проверихме го. А да кажа само, че има още няколко неща, които сигурноса свързани. Парното както духа топло, изведнъж започва да духа студено и с лед малко се орпавя, понякога като е пуснато има лек мирис като нагар, а иот около два месеца, почти еювескиден отколата ме хваща леко топ от вратите, идеи някакви? Дали има нещо общо.

Редактирано от backstage

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката работи (тва си го проверил)Датчика до колкото аз знам или работи нормално или ненормално, тоест не може да си прави ташак понякога иначе да работи нормалнално. Или е преебан или здрав. (МОЛЯ НЯКОЙ ДА МЕ ПОПРАВИ АКО ГРЕША)Лед във антифриза .... Смяташ ли че ако колата ти е загряла до 50 градуса лед ще запуши трабите и ще загрее до 100-110. При положение, че леда се топи при 0 градуса. Според мен по-скоро ще направят магистала люлин до края на годината.А за тва с антифриза ... Джипа ми е с един и същи от 5 години и не съм имал проблеми, пък ако си доливал през последните 1-2 години повече от 1 литър да не ти пука :cool:;) Остава термостат. За д13 ми струваше 46 лева оригинален ако не се лъжа. Ама и да те лъжа е с няколко лева.Сменяй го докато е време, че след прегряване ... следва неприятен ремонт за стотици левове ;)

Ти изговори ебати глупостите заеби...

Антифриза е добре, колега, проверихме го. А да кажа само, че има още няколко неща, които сигурноса свързани. Парното както духа топло, изведнъж започва да духа студено и с лед малко се орпавя, понякога като е пуснато има лек мирис като нагар, а иот около два месеца, почти еювескиден отколата ме хваща леко топ от вратите, идеи някакви? Дали има нещо общо.

Тоя ток дето те хваща, може да е някоя утечка по корпуса, която може да ти изгори доста повече датчици от тоя на термостата. Май имаш доста проблеми не само един - мирише на изгоряло, удря те ток по корпуса, загрява....Някъде нещо ми се струва, че се е стопило и е окъсило към корпус, глей скоро и акумулатора да не замирише...Възможно е да има и остатъчно наелектризиране от движението, от дрехи и т.н. и от там да те "удря ток"...Но в тоя сняг и лед и мокри гуми, такива статики би трябвало да са се заземили към земя...така, че може наистина да имаш проблем в инсталацията... Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с парното повече прилича на въздух в системата, защото веднъж загряло парното не би трябвало да изстива, още повече внезапно, дори радиаторът да е хладен и големият кръг да не работи. Не ми се вярва миризмата от парното да има общо с каквото и да е (освен ако изпускателния колектор не е сцепен в двигателния отсек - тогава мога да си представя приятни миризми). Това с тока от вратите и на мен ми се случва периодично - няма нищо общо с проблеми по двигателя, а с наелектризиране от дрехи, седалки и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом спира и тръгва топлото от парното, значи или имаш замръзнал маркуч( малко вероятно, щото и да е замръзнал, веднъж оправи ли се няма да замръзне пак в движение), или въздух в системата-по вероятната причина :cool: ако не си бутал, точил и сменял квото и да било по охл система скоро време вариантите ти за въздух вътре са или теч, от който после влиза въздух, или г-ра на главата ;) не знам, а и няма вариант при изправен датчик за перката да ти се пусне тя на студен радиатор(и съответно затворен термостат). провери си връзките(клемите , който са на датчика за перката!!!имаш ли въздух в системата е много вероятно да не ти отваря термостата ;) знай, че при замръзнала охл течност, или при въздух в системата дори и при -20 загряването(прегряването става много бързо).при изчезването на парното нямаш и циркулация на охл теч в главата. опасно е да си караш с такива проблеми, и да чакаш да видш какво ще стане.аз съм за прецакан датчик за пок на таблото и въздух в системата. вариант 1 ти е добре, ама ако е въздух за мен е гарнитура( ако изключин скорошни интервенций правени по охл сист, и необезвздушена както трябва още тогава).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си спомних колега,имах Кончерто със същия проблем.Вдигаше стрелката изведнъж догоре и после сваляше.Термостата беше залепнал и въртеше само в единия кръг,смених го и се оправи.След това видях друг такъв модел със същия проблем,явно се среща много при англо моделитеСвали термостата/на два болта е/ пусни го в тенджера със студена вода и пусни да загрява,ако почне да отваря значи не е от него.Това е най евтиния вариант като за начало

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вчера загря наиситна, отворих капака, отворих леко капачката на радиатора и изчаках леко да се успокои течноста и тогава отворих - кипеше яко. Перката така и не се включи. А парното продължава да изчезва, най вероятно е въздух в системата нали, днес следобед ще е на майстор колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-вероятно този въздух влиза в ситемата от пробив в гарнитурата!Щом кипи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЛошоооДръж ни в течение какво сте установили и как сте разрешили проблема (и срещу колко пари).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти още не си я обезвъздушил... няма смисъл да я водиш на майстори хондите се обезвъздушават сами ... нямат пробки или нещо такова! Отвори си капачката на радиатора напълни го до горе... запали си колата и чакай да загрее до степен да се включи перката.... долей още вода (антифриз) ако е необходимо и подай малко газ то ще ти плювне малко вода но ще започнат и да ти излизат мехурчета въздух от вътре внимавай да не се изгориш водата е много гореща ... нека пак да се включи перката и така няколко пъти доливай форсирай и изчаквай да изхвърли мехурчетата! След като прецениш че вече няма въздух в системата завий капачката и си долей до средата на преливника вода! ВАЖНО: През цялото време следи температурата на водата и ако стане критично положението прекрати операцията и отиди до вас да вземеш пари за ремонта на колата!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да споделя само. При мен проблемът беше класически - оказа се термостатът.Сменихме го и сега е екстра колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, първо си смени антифриза . Но според мен е от термостата .При мене е в другата крайност - в големите студове при разстояния около 150 км едвам вдигаше стрелката от долу .Чак като влеза в градско, или спра на място стрелката отиваше в малко под средата . :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата пак загрява. Термостата неработеще, защото почти не се случваше да отвори, сега с новия отваря и радиатора е топъл, но пак загрява - перката не се включва. Още преди имах съмнения, че и тя не работи, но з късмет и двата пъти, в които бях при майстора се пусна. Днес два пъти слизах и отварях капака, но не се беше включила. Явно датчика е заминал, вие как мислите? Имам и още един въпрос - в радиатора влизат два маркуча, еиния идва от термостата и влиза ниско долу, а другият е най-горе е влиза директно в радитаора. Този, който е горе е горещ, а този долу хладък, та се чудя защо, изглежда ми по логично антифирза да влиза от долу и да излиа от горния маркуч, но не знам, кажете вие ако сте наясно.Пишете СПЕШНО, колеги, защото колата трябва да се орпави днес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем и се оказа водната помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...изглежда ми по логично антифирза да влиза от долу и да излиа от горния маркуч...

По принцип, логично е да следва обратния път :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Не съм сигурен при англичанките, как е , но си провери и масите по двигателя,които се свързват по купето.Отделно се ослушай за водната помпа дали има странен шум или теч от където може да ти гълта въздух също.Провери си и кабела към перката,зачисти самата букса.А по-горе за обезвъздушавнето-се прави при напълно студен мотор.Наливаш после палиш за една две минути и едновременно си доливаш,гасиш и така няколко пъти,но много преди да е загряла си поема водата.Тук и водната помпа помага за да се циркулира водата.И в никакъв случай при загрят мотор,понеже на всички ни е известно,че водата се разширява и точно тогава ще хвърлиш доста вода.Като сипваш водата следи за балончета също.Просто предпазна мярка.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пробвай следния вариант! Когато загрее форсирай на място колата и виш дали температурата пада. Ако пада може да ти е от водната помпа не прави достатъчно налягане или пък от капачката на радиатора. Обаче май ми намирисва че ще се получи като при мен. Смених всичко без капачката и гарнитурата на главата и пак загряваше.

Редактирано от Dimteam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Колега,Като се включи перката оправят ли се нещата?Ако пътуваш шунтирай датчика на перката(пусни кабел към нея от акомулатора) така няма да прегрее :) .трудно ще и бъде даже и да загрее,но това не е проблем.Асамо гледай да не пуснеш моторчето да върти на обратно,че до като го хванеш може и да е късно.п.п.Помпата ако е тя или сълзи или "мели царевица"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато перката работи колата се охлажда и темепратурата е нормална, проблема е че тя почти не се пуска. Според мен има проблем с датчика, но доакто го сменя (тези дни) ще пусна един кабел до таблото с едно копченце и ще се я пускам сам перката, защото не е хубаво да не загрява въобще колата, иначе я шунтирахме вече два пъти и работи. Едва ли е някой кабел или букса, по-скоро датчика ебава нещата и не работи като хората. Иначе пак да кажа, когато перката работи колата е в нормалната си работна температура. Благодаря на всички колеги, които помагат. Имам още един въпрос към хората със Сивик 1.4i 75hp, къде е нормално да бъде стрелката на уреда при загрят двигател, на мен до преди пороблема стоеше по средата или съвсем малко под средата? До края на седмицата ще смея датчика и ще пиша дали е бил той :)

Редактирано от backstage

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е да е там стрелката. Всички шавания нагоре и надолу не са нормални, и са свидетелство за проблем.Термо ключа (датчик!? масово прието :)) Също може да се провери дали е наред, както термостата. При мен като спря да се включва вентилатора развих термо суича, загрях го докато "цъкне" (на около 93-95 градуса), но клемите му просто не затваряха., или затваряха, но в 2 от 10 опита примерно. Ако не можеш да си го провериш сам, просто взимаш друг за проба ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам, нормално ли е да загрява толкова много, когато не работи перката. Днес ми отиде няколко пъти почти в червеното, при положение, че съм пуснал парното на 4, с отворени леко прозорци и не я ребря, а я каам спокойно и съм сам в колата. Дори да не работи датчика, което е почти сигурно ми се струва прекалено да загрява толкова о да държи температура малко под максимума. Нито е топло времето сега, нито съм карал някъде в изнанагорно с хора да я моря. Вие какво ще кажете? Аз хубаво ще я дам на късо перката довечера, но според мен има и друг проблем :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не я карай така, или само ако спешно се наложи за някое кратко разстояние!!! ще я прегрееш, ако не внимаваш.Разбира се че е нормално да се вдига стрелката без работещ вентилатор. Все пак няма минусови температури в момента.Сменяй термо суича! (датчика :)) Не вярвам да е много скъп, и пиши как се държи после...

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, колата пак загрява. Термостата неработеще, защото почти не се случваше да отвори, сега с новия отваря и радиатора е топъл, но пак загрява - перката не се включва. Още преди имах съмнения, че и тя не работи, но з късмет и двата пъти, в които бях при майстора се пусна. Днес два пъти слизах и отварях капака, но не се беше включила. Явно датчика е заминал, вие как мислите? Имам и още един въпрос - в радиатора влизат два маркуча, еиния идва от термостата и влиза ниско долу, а другият е най-горе е влиза директно в радитаора. Този, който е горе е горещ, а този долу хладък, та се чудя защо, изглежда ми по логично антифирза да влиза от долу и да излиа от горния маркуч, но не знам, кажете вие ако сте наясно.Пишете СПЕШНО, колеги, защото колата трябва да се орпави днес.

ако горния маркуч ти е горещ а долния студен или много слабо топъл не ти работи както трябва и новия термостат. не ти ли отвори термостата напълно, няма как да ти сработи и датчика и да ти се пусне перката. датчика ти е не повече от 10 лв- не знам защо рискуваш заради 10 лв да дадеш в последствие 5-600.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При топъл двг, при мен температурата стои доста под средата, никога В средата, но и почва доста под най-долната черта.

Така е при всички англичанки, които съм виждал.. Според мен по средата е височка темп. за англичанка:

 

студена

Публикувано изображение

 

напълно загряла

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за мен това не е нормално :) а и колко англичанки си виждал там да им стои стрелката? не забравяй, че и тук на повече от половината народ писали в тази тема при наклон надоло има падаше температурата, а като смениха термостатите с нови(хубави) стрелките им залепнаха по средата :hondarulez:това, от къде ти почва скалата не е от значение!

Редактирано от pitbuls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Споко,И мойта е така.Нормално е да е там и не треа да мърда :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На живо съм виждал няколко, а чрез интернет мога да видя стотици. И за да не си говорим празни приказки, ето няколко клипа от тубата:http://www.youtube.com/watch?v=b0cnsvZPYnMhttp://www.youtube.com/watch?v=paUX9f9dSXs...feature=related

Предполагам, че всичките тия англичанки са прецакани? :P;);) П.С. Има голямо значение откъде започва да пълзи стрелката. Ако последната беше позиционирана да започва от най-долната бяла черта, определено щеше да заковава на средата на скалата като загрее, но не е... Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...