nch 1 #1 Публикувано 15 Януари, 2010 Здравейте, писах в няколко стари теми за да не разводнявам форума, но нямах никакъв отговор. Изчетох колкото намерих във форума относно диагностика на грешките и когато дойде момента да видя какви проблеми имам след като направих теста не знам как да си преведа това, което отчетох като грешка. Объркването ми дойде от там, че ABS-a ми светеше преди, за няколко месеца, после изгасваше за няколко седмици, и последно като минах през някаква неравност започна да свети постоянно. Ето какво се случи след диагностиката: Сложих кламера в буксата с 2-та кабела (само да поясня че съседната букса не беше с 3 а с 5 кабела, но и двете бяха сини), дадох контакт и започна да премигва точно както е описано. Лампата за ABS си остана включена през цялото време и за моя изненада лампата на engine check-a започна да премигва, а уж при проблеми с ABS трябва да премигва ABS лампата. Установих грешка 17, което ако премигваше ABS лампата значи задно ляво колело...точно същото на което бях сменил спирачен апарат. За установяване на грешка на ABS не би ли трябвало да премигва именно ABS лампата или engine check лампата показва всички грешки?!?!?! В крайна сметка при мигане на Engine check, вместо ABS коя грешка се отчита като 17? тази: 17; VSS (Vehicle Speed Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor или тази: DTC 17; ABS indicator: ON; DIAGNOSIS/PROBLEM: Wheel sensor (open/short to power); PROBLEM LOCATION: RL PROBABLE CAUSE: Open short to power in the wheel sensor circuit; Open circuit in the wheel sensor; Faulty modulator assembly; Моля ви, дайте мнение. И добре ли е да изтрия грешката и да видя какво ще стане както е дадено тук? Въпреки, че в manual-a е описано, че изтриването става като се даде 20 или повече пъти на контакт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nch 1 #2 Отговорено 17 Януари, 2010 (Редактирано) Бих искал да направя един ъпдейт на темата, относно английския Сивик.Оказа се, че буксата за диагностика на ABS при английския Сивик е с 5 пина. Намира се в най-дясната част на таблото точно зад жабката. Две букси са едната е с две кабелчета, другата с пет и са прибрани в нещо като гумена кесийка. Гледайки буксата с 5 пина с закопчалката нагоре броим от ляво на дясно 5,4,3,2,1. С кламер трябва да направим мост между 5-ти и 3-ти пин, след това даваме контакт и следим какво ще покаже ABS лампата като след това сравним броя на дългите и късите премигвания с номера на грешката описана в service manual-a или в Аутодата-та.В моя случай, отчете грешка 13, което значи, че няма връзка със сензора на предно ляво колело ( Wheel sleed sensor, left front-open circuit)След всичко до сега направено, се опитах да изтрия грешката давайки 20 пъти на контакт.... но явно тук става въпрос за дефект който няма как да се изтрие.В този случай, най-после мога да се похваля че се получи успешен тест, за разлика от всичко което беше описано до сега в другите теми и явно отговарящо за други автомобили, или най много да се окаже че пак не съм прочел нещо. Сега не знам дали трябва да се заменя сензора или да се замери връзката или нещо друго...Искам да благодаря на колегата rook, който ме просветли по въпроса относно английския Сивик !!! Редактирано 17 Януари, 2010 от nch 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mousy 5 #3 Отговорено 21 Юли, 2018 Здравейте, използвам темата на колегата nch - за да не пускам нова. Колата е civic aerodeck 1.4 is 2000 г. - с двигател D14Z4 Наскоро ми светна ABS лампата, заедно с червената лампа на спирачката. Не светят през цялото време, но ми прави впечатление, че сутрин, когато колата е студена - не светят, като мина десетина километра - светват. В жегата още като запаля не изгасват. Опитах да направя диагностика с 5-пиновата букса, както е обяснил колегата по-горе - с 5-пиновата букса, 3 и 5 пин. При мен от тези пинове излизат кабели с цветове кафяв и синьо-бял. Обаче нищо не се случи - лампата при контакт само свети, не мига. Какво друго мога да опитам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #4 Отговорено 22 Юли, 2018 На англичанка се ползва двупиновата акл не си изгърмял някой бушон вече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mousy 5 #5 Отговорено 23 Юли, 2018 fenabg, точно в темите четох, че на англичанка било обратното - не се използва двупиновата, а петпиновата.https://forums.hondabg.com/topic/73223-диагностика-на-abs-за-англичанка/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #6 Отговорено 23 Юли, 2018 Само диагностика се прави на двупиновата. Не катл да нямам две англичанки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #7 Отговорено 24 Юли, 2018 За диагностика на ABS на англичанка се ползва 2-пиновия куплунг. Ето прилагам съответната страница от сервизното ръководство, за да няма спорове. Аз лично съм пробвал няколко пъти, и става. За удобство качвам и страниците с кодовете за грешки. От там нататък обаче, пак може да е трудно да се диагностицира и ремонтира. При мен проблемът е, че губи налягане, и аз се отказах от ABS, махнах му бушона и се приключи въпроса, макар че имам купена помпа втора употреба, не ми се занимава да я сменям, при положение, че не съм сигурен в резултата, а и свикнах да карам без ABS. При нужда помпам педала и това неведнъж ме е спасявало, ABS-а е някак неуправляем, рита педала и няма спиране, а това не винаги е безопасно. Целта на ABS е да не стане колата неуправляема докато все още се движи (да не блокират колелата), обаче на мен целта ми е да спра с минимален спирачен път. Интересно съм забелязал, че най-много спирачна сила усещам при вдигането на крака от педала на спирачката, след кратко блокиране на колелата. Нещо, което на пръв поглед е нелогично. Разбира се, от ABS има полза, но мнението ми е, че трябва да може да се изключва ръчно от водача по негова преценка. 19-60.pdf 19-62.pdf 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #8 Отговорено 24 Юли, 2018 С ABS или не ,трябва да имате хубави гуми ,ABS-a също разчита на тях ,заради лоши гуми ви се струва неуправляема колата и спирачния път е голям. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #9 Отговорено 24 Юли, 2018 Никой не оспорва важността на гумите. Колкото е по-добро сцеплението на гумите с настилката на пътя, толкова вероятността от блокиране на някое колело е по-малка. Но, на лед например, никаква гума не помага. Казвам го от дългогодишен и богат опит при различни терени и обстоятелства. На лед трябва да се кара много бавно и внимателно, без рязко подаване на газ, без рязко натискане на спирачка и без резки движения с волана. Със или без ABS спирането на лед е много трудно и спирачният път е дълъг. Това може да бъде фатално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mousy 5 #10 Отговорено 27 Юли, 2018 Колеги, и с двупиновата нищо не става. Възможно ли е да не работят буксите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #11 Отговорено 27 Юли, 2018 (Редактирано) Възможностите за които се сещам са следните - В резултат на неправилни манипулации досега е изгорено нещо - бушон или друго; Не се извършва правилно процедурата, включително неефективно даване накъсо на конектора. Дали не ползвате емайлиран (изолиран с прозрачна изолация) кабел? Такива се ползват в трансформаторите и в други устройства и човек лесно може да се заблуди ако не знае. Изглежда си съвсем хубав меден проводник, но всъщност е изолиран и не дава контакт. За да свърши работа, краищата трябва да се зачистят хубаво с ножче или шкурка. Добре е да се провери с мултицет за наличие на верига и контакт. Възможно е да не сте пъхнали хубаво замостващия кабел, и да не дава контакт, или да е с неподходящ диаметър и резултатът е пак същия. Възможно е кабелите, водещи до конектора (които са си от автомобила фабрично) да са прекъснали някъде по някаква причина - било многократно прегъване, прищипване и т.н. Възможно е да има окисление или патиниране на пиновете на конектора и заради това окъсяването на двата пина да е неефективно. Това най-често се вижда като потъмняване/почерняване. Контактите трябва да са лъскави и сребристи. Евентуално може да се пробва с качествен контактен спрей или изопропилов алкохол да се почистят. Не винаги това се удава лесно обаче. Понякога се налага търкане с фина шкурка или фина пила. Но това само ако има установено наличие на подобно окисляване. Иначе не бива да се прави. От разстояние няма как да знам какво точно правите и каква грешка допускате. Спазвате ли точно описаното в сервизното ръководство? В най-краен случай, и като най-груб,и непрепоръчителен, но със сигурност ефективен начин е просто да се отрежат кабелите преди буксата, да се зачистят от изолацията и да се дадат накъсо направо, чрез увиване един в друг или по друг начин, с клема и т.н. Но това би могло да бъде критикувано като твърде "дърварски" метод. Аз лично не го препоръчвам. Ако се прибегне до него, след това трябва да се вземат мерки краищата на кабелите да се изолират. Може би е добре да отидете при човек, който знае какво прави. Редактирано 27 Юли, 2018 от movx2000 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #12 Отговорено 27 Юли, 2018 Не помня на кои пинове на тройката гореше бушон огледай за такъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mousy 5 #13 Отговорено 27 Юли, 2018 И двете букси изглеждат чисто нови. Използвам кламер, обикновен(има го на снимката по-горе) Кламерът е разгънат, двата му края са вкарани в дупките така, че да опират в пиновете. След това давам контакт. Лампите си светят, никоя не мига. Кой бушон е възможно да изгори - всичко по колата си е ок засега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #14 Отговорено 28 Юли, 2018 Извинявам се, не видях снимките горе. След като светва лампата на спирачката, бих посъветвал да се провери нивото на спирачна течност в казанчето като първа мярка. Предполагам, че сте го направили, но за всеки случай напомням. Сега, възможен е вариант при който няма код за грешка, и затова не се показва. Тъй като проблемът се появява и изчезва произволно, дори и да е имало грешка, някои грешки се изтриват по време на работа сами, когато проблемът изчезне. В такъв случай съветвам да прочетете внимателно страници 19-63 и 19-65 от сервизното. Тук ги качвам отново, защото в предния ми пост ми дава грешка и не могат да се свалят. По принцип е най-трудно да се хване проблем, който се появява и изчезва. Най-често изчезва когато се закара колата в сервиз. Не съм сигурен, че мога да бъда повече полезен, пожелавам успех и очаквам да пишете когато решите проблема какъв е бил. 19-62.pdf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mousy 5 #15 Отговорено 12 Август, 2018 Явно няма да се получи при моята кола с диагностика през буксата. Прави ми впечатление, че когато колата е студена (сутрин) или вечер, когато е валял дъжд, и температурата навън не е висока и колата не е карана няколко часа - не свети. Ако обаче е стояла на слънце преди това - свети. Засега ще я карам така - не ми се сменят разни неща без да е сигурно какъв точно е проблемът. Между другото, не ми светят двата плафона - предполагам, че е изгорял бушон. Някой знае ли кой? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #16 Отговорено 12 Август, 2018 Изобщо ли не светят, или като отвориш някоя врата не светят? Като цъкнеш ключето за плафона не свети ли? Работи ли зумера за забравени светнати фарове при отваряне на шофьорската врата? Пиша това, защото нашите хонди имат проблем с бутоните на вратите. Окисляват се контактните повърхности и спират да дават контакт. Резултатът е такъв, какъвто описах. Ако ли не, може и бушон да е, има кутия с бушони долу вляво от волана, мисля че за плафона е там. Казваш, че при теб са два, но при мен е само един. Сигурно е различно купето отвътре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mousy 5 #17 Отговорено 13 Август, 2018 Имам 2 плафона - единият е над огледалото, а другият - отзад, като отворя багажника (карам комби). И двата плафона си имат копчета, като на нито едно положение на копчетата не светят. При отваряне на шофьорската врата при включени фарове има звуков сигнал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #18 Отговорено 13 Август, 2018 Изгорели крушки или изгорял бушон. Зависи кое ти е по-лесно да провериш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове