doctor 13 #1 Публикувано 5 Януари, 2010 Сух лед "Сух лед" е разпространеното название на въглеродния диоксид в твърдо агрегатно състояние. Основното му предимство е, че се изпарява мигновено във въздуха, без да преминава през течно състояние. Чрез него могат лесно и сигурно да се постигнат и поддържат температури от +10 до -25° С и дори по-ниски. Сухият лед е идеален охладител за съхранение и транспорт на месни продукти, риба, плодове и зеленчуци, както и на деликатни храни като торти и готови менюта за кетеринг. Той щади охлаждания продукт и предотвратява напълно възможността от намокряне и деформация на храните. Качествата му го правят подходящ и за употреба в медицината - за съхранение на тъкани и проби. Отлични резултати дава и индустриалното почистване със сух лед - без химикали и абразивни съставки, чрез бластиране на твърдия въглероден диоксид върху почистваните повърхности. Методът се използва и в градската среда за отстраняване на трайни замърсявания от сгради и дори за заличаване на графити. Въпроса е от къде да се вземе за да се почисти пода на колата. Има ли по малки разфасовки. Знам че държи 3-5 дена. Как всъщност действа/чисти сухия лед. Прилагам снимки от бегачката на 1net/Емо как е махнал онова твърдо "чердже" от пода на колата, ако иска и той да се включи или някой който го е правил: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #2 Отговорено 5 Януари, 2010 Има пожарогасители със "сух лед". Разтърси се по търговци на пожарогасители, даже май има и производител, мисля че е "Булфайър". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #3 Отговорено 7 Януари, 2010 Кетъринг фирмите го ползват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #4 Отговорено 7 Януари, 2010 Сух лед"Сух лед" е разпространеното название на въглеродния диоксид в твърдо агрегатно състояние.Става и за изправяне на вдлъбнатини по колата, без да се боядисва ... http://www.metacafe.com/watch/501379/remov...with_airduster/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalos 37 #5 Отговорено 8 Януари, 2010 Някой ще даде ли обяснение или по-добър клип /какво точно изправятна този?/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #6 Отговорено 8 Януари, 2010 За изправяне съм чувал и с флакон с газ (въздух или CO2, не съм сигурен), който като се обърне надолу пръска втечнен газ. Първо леко вдлъбнатата ламарина се нагрява достатъчно със сешоар (не с пистолет с горещ въздух) и после се пръска хубаво с втечнения газ. Ламарината би трябвало да се изправи (изпъкне) сама.Сухият лед не ми е много ясно как точно почиства и най-вече КАКВО почиства! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #7 Отговорено 8 Януари, 2010 А някой ще вземе ли да отговори по темата ?! Мен също ме интересува въпроса зададен от колегата , а не как да си изправя вдлъбнатините темата относно "поправките" с CO2 и т.н. е дискутирана във всеки автомобилен форум включително и този извода е следния : с пръдня боя не става, вдлъбнатини се оправят при тенекиджия ,а не с въздух ... така отново да помоля някой да отговори по темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doctor 13 #8 Отговорено 9 Януари, 2010 Въпроса е как да се махне смолата от пода на купето. Става със сух лед и като замръзне се чупи с чук и длето, това е моята версия но нека каже човек който го е правил, от днес вече съм без мокет и очаквам съвети а също така и от къде да се закупи този сух лед. Черното на пода-това е смолата. Взе да ми лепне по обувките бе хора дайте лед. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mihou 1 #9 Отговорено 9 Януари, 2010 Взимаш една бутилка с въглероден двуокис и буквално мокриш пода. Сухия лед ще се получи след като се изпари газа, а пода ще се скове от студ. Може с пропан (!) ама ако се запали ще е голямо шоу. Не знам какви са цените сега, но когато се навъртах около телоподаващите беше евтинко Някой тенекеджия да каже. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #10 Отговорено 9 Януари, 2010 Преди време търсих такива фирми и имам запазени тези линкове: http://www.messer.bg/Produkte/_______/index.html ; http://www.linde-gas.com/International/Web...ByAlias/KontaktОтносно изправянето на вдлъбнатини с въздуха под налягане - НЕ СТАВА!>>>ОБАЧЕ<<<Гледах предаване по телевизията, в което една кола имаше МНОГО вдлъбнатини от врати, кестени и всякакви подобни. Майстора ги изправи всичките пред камерата, като с точково нагряване до червено с една машина като пистолет, сякаш удряше метала с топлината, и после само забърсваше с вода и вдлъбнатините се оправяха! Това не е youtube, а discovery! Инструмента изглеждаше професионален, но подчертавам, че той го правеше по обратния метод - нагряваше и след това изстудяваше! Аз купих и изпробвах номера с въздуха, наистина изстудява, но явно недостатъчно, защото бая се мъчих и то на много различни детайли на два различни автомобила и резултат нямаше. Флакона е наполовина пълен, затова ако някой иска да се убеди сам - ще му го дам. Но смисъл няма никакъв! Аз бих пробвал със сух лед, защото той изстудява изключително много и според мен с него ще стане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
j0r0 0 #11 Отговорено 10 Януари, 2010 Температурата на "сухия лед" е -100 градуса.Прилича на оризови зърна,използва се като абразив-като при пясъкоструйката,само,че вместо пясък се слага "сух лед".Така се "бластира",и за това се предпочита,защото после изчезва и не е нужно да се чисти или събира.Та значи ще трябва да бластираш пода. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #12 Отговорено 10 Януари, 2010 (Редактирано) вие пък къде го метнахте ... Днеска пробвал с един чук и отверка и се къртело на парчета ама много играчка. Важното е че става. Трябва да е студено иначе не иска да се кърти. Ще изчакаме да паднат още температурите и почваме да дерзаем Става да се изстудява и с обикновен лед сложен в някаква найлонова торбичка. Остават малки парчета хасвалт ама се чистят с бензин Редактирано 10 Януари, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове