Jump to content
kalmara

Много интересна аномалия, няма искра

Recommended Posts

Колеги, преди известно време ме сполетя една доста интересна аномалия ... колата ми спря да пали. /не, не е това аномалията... :)/След доста човъркане установих, че нямам искра ... отначало като започнах да я боря първият заподозрян беше комутатора, затова след доста издирване го смених и резултата е същия и с новият комутатор. Бобината я замервах и на двете намотки си даде ориентировъчните съпротивления, които ги има описани по сайтовете.Аномалията идва от там, че като завъртя ключа на контакт и оборотомера ми отива на 500об. :) Установих, че проблема не идва от ецу'то /със изскубани букси пак е така/, нито пък от бобина, комутатор ... някъде из делкото /отново - със изскубани букси резултата е същия/.Вече се побърках какво да търся, най-много ме съмнява да не е някой ключов елемент от скапаната аларма, но контрамисълта на това е, че преди да откаже въобще да пали палеше супер трудно, и понякога преди да загрее кюхкаше едвам-едвам на някакви никакви обороти, и аз отварях капака и натисках всяка лула на свещите надолу докато "уж" спре, мисля че това е някакво мое внушение. След това само палеше на място без да може да се изфорсира - като подам газ и започна да отпускам съединителя и оборотите падат мигновено и ако не натисна отново съединителя направо угасва. Последните ми опити за палене бяха тип "москвич" - припалваше за секунда-две и после пак умираше. От нета знам, че това са симптоми на бобина, но защо след като ми е изключена изгорялата бобина от буксата оборотомера ще прави така? ;)Ако има или е имало някой със подобни проблеми, дайте ми някаква насока моля ви, че сега тамън се е постоплило времето и мога да човъркам ... ;)п.п. Моля без мнения от рода на "бензин имаш ли" защото има поне 5 литра в резервоара, главното реле е презапойвано лично от мен преди не повече от половин година, и като давам на контакт докато угасне чека помпата си бръмчи, пък и като въртя на стартер отзад смърди на суров бензин. :Dп.п.2 Днеска си правих замерване по кабеляците - на жълто/черния кабел на делкото си имам +12V, а на синият който е за оборотите има около 200mV, това достатъчно ли е да вдигне стрелката, или от някъде другаде е утечката ....

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пф, то пък се сцепи да вали и не мога да се завирам из колата ... кво стана, де отидеха майсторете някой да ми даде няква насока? :tease: Някой поне може ли да ми каже синия кабел от делкото от къде точно минава за да стигне до таблото, да мога поне да го просвиря?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам дали си забелязал но в тази тема имам и аз участие, а синия кабел няма нищо общо с ецу'то.Ново развитие по темата : току-що се прибирам, до ся киснах 3 часа в студа като ненормалните с фенерчето и уреда. Просвирих си кабела, който пали комутатора, от B15-17 на ецу'то до буксата на делкото. Наред е, помеждудругото смених бобината но резултата е същия - няма живот. ;) По между другото просвирвах и разни други кабели, и има едно нещо което ми направи впечатление:Жълто-черния кабел по който върви +12V за делкото. При върнат ключ и откачен акумулатор кабела дава късо към отрицателната клема, към положителната няма никой. Като завъртя ключа на контакт /отново с откачен акумулатор/ веригата/късото/ се премества от този кабел до положителната клема, а между кабела и отрицателната клема има ~10 ома, това нормално ли е? :( Още по-интереното е, че като е с подвързан акумулатор +12-те си излизат на контакт. Пък докато си беше на контакт ключа замервам акумулатора с една откачена клема - 12.5V, закачам я изчаквам помпата да млъкне и при като остане в "стенд бай" режим /само със ецу'то и лампите за масло/акумулатор под напрежение/ замервам отново напрежението на акумулатора - 12.2V, нормално ли е пада да е толкова голям за тези сравнително дребни консуматори?Съжелявам че ви занимавам с толкова идиотски въпроси, но нямам втора хонда на разположение да мога да си меря и на двете цял ден ... то не че и толкова хора четат темата де. ;)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че за какво хората да ти четат глупостите :D:( Това дето единия път е маса другия път е 12В не го гледай. Много пъти съм го срещал при разни други кабелаци по колата. Ти смени бубината ама не се знае комутатора колко е здрав. А и бубината на 100% ли си сигурен че бачка..... Другия вариант е да се е збозил ония пребит кондензатор отвънка на делкото. Ама до колкото знам (от по стари коли) пак би трябвало да има искра ама да е някаква паршива. Вие там само Бсерии карате пък няма от де да намериш за пробата направо едно цяло делко (дето бачка все пак). п.п. Аз уж ти звъннах да те сетя ама все пак да не забравиш : провери си клемите на комутатора ;););)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам мога да се изкажа относно кондензатора(понеже за другия проблем не съм вещ и не искам да се меся) не знам какъв е точно смисал с какви параметри , но кондензатор гори много трудно и за да замине трябва да го дадеш на късо с много високо напрежение а в автомобила няма такива напрежения нещо от сорта на над 50 волта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искра нямам, дори и мизерна ... относно кондензатора - на мойто делко няма такива екстри. Бобината е тествана работеща, а комутатора "би трябвало да си работи". Казвам го в кавички, защото така ми каза колегата, който ми го даде.Тази вечер ще си заредя хубаво моя акумулатор, че си правя пробите с един чужд, и ще пробвам утре на светло докато върти стартера до колко пада напрежението на черно-жълтия кабел за делкото, щот четох някъде из менюълите че ако паднело под 9.5V, дори с една десетица е проблем? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет от немайстор.Не знам на ВТ-то,но на рекситата има един кабел за маса,който се хваща на корпуса на термостата.Ако го има при теб виж случайно да не е разхлабен че има отношение към ECU-то и се получават много интересни стерео ефекти ако не е стегнат добре. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те май три бяха, към термостата, към кутията, и към капака на клапаните. Мисля, че ги зачиствах тез маси преди време но ще проверя все пак. Баси, то отчаянието до всякаква проба води. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....в автомобила няма такива напрежения нещо от сорта на над 50 волта

Ако беше така, то и твоята кола нямаше да върви :D Какви напрежения мислиш отиват към свещите? Дори трицифрени не са ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аномалиите са много на скоро ми угасна рекса както си карах със 100 км +++ ремъка се беше охлабил много беше направил корем даже и не знам как е станало, при положение, че ролката е стегната и ремъка е на 3000 км. Накрая се указа, че делкотото се е преебало, но не разбрах защо ремъка е така :D сега чакам новото делко да дойде и да я видим ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом казваш, че като завъртиш ключа и тогава започват 'аномалиите', съм почти сигурен че проблемът идва от алармата ти. Ако има начин демонтирай я и пробвай пак да запалиш.А светлините на таблото намаляват ли силата си като дадеш на контакт?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това "Би трябвало да работи работи" ми звучи,като "Блаженни са вярващите" ;) Вземи един комутатор от работещо делко на Сивик,без значение къв мотор и направи проба.Според мен си 99% за комутатор щам нямаш искра :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също може да нямаш искра от датчика на Хол в делкото.Според мен той ти прави мизерии ,понеже оборотомера взема точно този сигнал,а и от този датчик обикновенно няма искра.А къде точно се намира нека Терориста да обясни ,че той го прави тоя датчик 50 пъти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, преди много време когато си копувах колата имах този проблем със стрелката на оборотите. На контакт отиваше на 750рпм.Така и не разбраха от какво е (аз си мислех че са ми прецакали таблото по някакъв начин).Отворих го и ръчно си я преместих, доста време нямах грижи, но наскоро сутрин в студа започна да не пали (вероятно акумулатора)и историята със стрелката се повтрои като този път си е на 500 оборота.Много рядко след контакта не пали а само се чува някакво реле да цъка.С интерес ще следя темата и ще очаквам развитие и решение на проблема, може и на мен да помогнете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пък запалих със оняденшния ми сетъп. ;) Ма от толко майстори никой не позна проблема. :) И няма да ви кажа пък. ;)Интересното е, че туй с оборотомера може да "значи" нещо, някъф distress сигнал, ама ... го няма никъде описано, да го разбера кво е значело, след първото палене спря да го прави, като преди да запаля пак си беше на 500, ама като угасих и врътнах пак контакта го нямаше. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега само не разбрах след интервенция ли се реши проблема с оборотите или ..... ?Ще се радвам ако споделиш.Поздрави и весело посрещане на Новата година!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...