_HAKERA_ 0 #1 Публикувано 19 Ноември, 2009 четох избраната тема за минимален разход, но и там е противоречиво, та ако може някойда ми каже конкретно за CR-V-то как би било добре?Карал съм го на дълъг път 30-40км като съм карал на 4-та с 100-110, което го държи около 4000-4500 оборота (максималният въртящ го дават на 4200).Не забелязах да гори повеч. Карал съм и като на около 2500 сменям на горен зъб , при лек наклон на 3000, пак си е същият разход (+- 1л/100км). Подходящ ли е обаче този режим за двигателя (да го държиш продължително време на около 4200 оборота)???Не ме интересува ако това ще ми свали или качи с не повече от литър на 100км разхода.Ако на колата не и пречи това, ще си я карам така, че тъкмо и при нужда си дърпа без да свалямзъб надолу Не знам дали може да е от това но в 1 прекрасен момент (бил съм поглеждал 2-3 седмици по-рано) се оказа, че ми липсва 1л масло в двигателя . А до скоро съм бил минал около 2000км и не го е пипнало, та се чудя дали може малко като съм я карал така на мъгел (даже беше тръгнала доста да загрява) да ми е заминало маслото?!?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 206 #2 Отговорено 19 Ноември, 2009 според мен ако караш с постоянна скорост и оборотите биха били над 2000 - карай на 5та Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_HAKERA_ 0 #3 Отговорено 19 Ноември, 2009 т.е да я държа в сравнително ниски обороти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #4 Отговорено 19 Ноември, 2009 не ниски, в нормални-2-2500, максимум 3000. това за най-нисък разход. ама аз съм карал до 2000 на всяка предавка, и до 4000 и разликата в разхода ми е била минимална и за мен не е оправдано да караш едвам едвам за 300-400 гр на 100 км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_HAKERA_ 0 #5 Отговорено 20 Ноември, 2009 Да де, ясно че ще има малка разлика, която не ми е е проблем. Въпроса е да е добре за двигателя Та ме интересуваше ако не му е проблем да го държа продължително на 4000 Въпреки, че вече доста почва да бръмчи и ако е из града хората сигурно си мислят, че не съмчувал за по-горните предавки ))))) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #6 Отговорено 20 Ноември, 2009 Не знам жиповете как се карат, но аз с икономика в града карам в диапазона 2-3000об. и на колата не й трябва повече. Сменям на около 2500, а ако трябва да се стрелна по-бързо на някой светофар отивам до около 3500.Според мен това е ок за разхода и за двигателя. Като излезна на дълъг път вече оборотите са 3500-4500 и си ги поддържам. Тогава почва леееко да помирисва масълцето Според мен колкото по-високи обороти, толкова повече зор за двигателя. Но има и нещо такова, че при мен VTEC-а се включва още на 2500об. и динамиката става прилична. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #7 Отговорено 20 Ноември, 2009 (Редактирано) Има и нещо друго, оборотите не са единствения критерии за нисък разход, а и това колко е натиснат педала (отворен дросела). Защото и на 2000 оборота можеш да направиш 20/100 ако го настъпиш до доло.Моята теория е следната: карай на максимално висока предавка, и в максимално ниски обороти при които си натиснал минимално педала за газта и двигателя има достатъчно мощност без да се мъчи или притриса. Т.е. например при нагорнище удачната предавка например може да е 3-та с минимално газ, а при равен път 5-та пак с минимално газ. Редактирано 20 Ноември, 2009 от vex Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
STD 0 #8 Отговорено 20 Ноември, 2009 по мои лични наблюдения около 3000 ще да са нормални обороти за 5-та .. за изпреварвания я качваш до 4500-5000 оборота и си ок Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #9 Отговорено 20 Ноември, 2009 (Редактирано) Един приятел с Акорд 1.8 133 коня 2000 или 2001 година му казала ли в бултрако че тя е 133 коня при доста високи обороти и тоя двигател е е слаб за това купе и да я кара над 3000 оборото за да не му е толкова висок разхода извънградско. Тоя я кара между 3000 и 4500 и разхода му падна доста ако не бъркам с около 2л. На опасенията му дали не е вредно за двигателя му отговорили че още не са виждали такъв двигател строшен.Конкретно на въпроса: карай си на 5-та щом това не води до по-голям разход когато ускоряваш връщай 1-2 предавки даже и да не е необходимо но не с цел да скочиш на газта и да се изстреляш. Двигател не се товари на ниски обороти, може би най-съществената причина е че не се охлаждат добре ризите и може да прегреят локално защото както знаете водната а и маслената помпа са зацепени на двигателя и се въртят с неговата скорост. Редактирано 20 Ноември, 2009 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 20 Ноември, 2009 Абре хората ти сложили 5-та. Ти караш на 4 та с 4000 оборота. Тя на тая кола и петата е къса даже, представям си на 4-та с 4000 едва ли си на повече от 70км/ч. На мотора нищо му няма даже му е и по добре, маже се отлично и се износва по малко от на ниски обороти, няма да влизам в подробности щот е много писане които кото го знае го знае що е така. В зависимост от границата на оборотите ако не се прекалява и разхода няма да се вдигне. И все пак това нито ще ти направи двигателя вечен нито разхода минимален. Има си едни основни правила които ако се спазват за всички е добре и за колата и за мотора. Избягвай каране в ниски обороти (под и на 2000 ) още повече избягвай ускорение от ниски обороти. Ако ще ускоряваш от 2000 или малко под 2000 подаването на газ да става възможно по плавно и пропорционално с вдигането на оборотите. Не сменяи скорости на ниски обороти, съвсем нормално е да смениш на 3000-3500 та дори и на 4000 макар че на 4 вече идва малко цедка абсолютна глупост и небрежност е да смениш скорост (особено ниските предавки) на 2000 или малко над 2000. В случая при следващата скорост (примерно от 1на 2 ра или 2 ра на 3 та) оборотите са паднали с 700 та дори и 1000, и се озоваваш на 1200 -1300 оборота при по високата предавка, а ускорението от тук е фатално за коляномотовилковия механизъм. На 2000 може да си позволиш да караш на 5та по равен път но да предприемеш бързо изпреварване с тея обороти на тая скорост си е невежество! Можеш да си позволиш преминаване от 4 та на 5 та на 2300 -2500 защото при ЦРВ разликата е 500 оборота и на 5та ще се озовеш на 2000 след смяната, от тук само с необходимата газ можеш да си джиткаш по някои булевард с 60км . Но стане ли дума з аускорение пак 4 та и тогава газ. Използваи инерцията на колата при възможност, не я спираи като газка да изреждаш скорости от горе на долу, (с изключение на сняг и лед) с това пестиш накладки но хвърляш съединител. Използвай моторна спирачка когато си близо до сфетофар или наклон, инерцията в такива къси разстояния само хаби накладки и гориво. Използвай инерция когато си много далеч от светофар и виждаш че ше трябва да спреш на него а скороста ти позволява да изминеш тея 300-400-500 метра по инерция. Това е , сега след поста ми следват критики, с удоволствие ще ги изчета но няма да взема отношение по тях. Това си е моя тактика спазвам си я и съм си доволен и от разхода и от двигателите само за справка без да гоня икономия с нормално каране колата в Пловдив ми гори 12.5 газ градско извън града 10 и това ако не е хубав разход здраве му кажи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARUSHEV 14 #11 Отговорено 20 Ноември, 2009 ....на прекъсвач колега, най - добре, всичко се отпушва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #12 Отговорено 20 Ноември, 2009 Иска ми се да добавя че доста често срещан проблем е спечените маслени сегменти което става от Нередовна смяна на маслото и предполагам и от ментета например ако вътре в тубата има М10 чувал съм че българските масла правят най-много нагар(масло се сменя и ако е над 1г. ). А от постоянно каране в много ниски обороти(както колегата каза пот 2000) направо може да пропуши от отчупване на образували се нагари които изгарят а и се запушва и не върви.Не е приятно да отвориш двигател заради огромен разход на масло на които да видиш спечените маслени сегменти които дори не са изхабени а двигателя здрав с минимални изхабявания е на главата добре и дойде напасването на клапаните имаше нужда.(но от друга страна си е голяма радост след това)Има ли инженерна причина маслените сегменти да са тънки като хартия или е само търговска Карането на високи обороти от време на време без да се прекалява си е превантивна защита от спечени сегменти а постоянното карането под 2000 оборота на тези бързо оборотни двигатели си е направо харакири Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #13 Отговорено 20 Ноември, 2009 Така е, определено има нужда често да му се чува гласеца на двигателя!От друга страна икономичната зона на D15Z.. двигателите е до 2500об. Ако беше толкова смъртоносно за двигателя - нямаше да е зелена лампата, която я индикира, а червена с някаква удивителна или череп с кости, за да се избягва. Чувал съм всевъзможни изродщини за каране в ниски обороти - от издухване на гарнитура през чупене на коляно-мотовилков механизъм до спичане на маслени сегменти и драстичен разход на масло.Истината обаче е, че двигателите, които се карат в лютеницата и никога не се щадят най-често посещават бокса за основен ремонт. Това го казвам от наблюдения около себе си, не за Хонда по принцип - ясно е, че Хонда правят едни от най-яките двигатели. Обожавам да настъпвам здраво, особено когато не преча и не създавам опасност за някого, но честно казано бих се измъчил да поддържам винаги над 3000об. из София! Постоянно трябва да съм в задницата на някого и да присветкам нервно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове