Jump to content
ChochoD

D13b4 Honda City 2001

Recommended Posts

Моля който знае полезно инфо и всякакви интересни неща да сподели, тъй като във форума нищо не открих за този модел. Знам че не е нищо особено колата , но такава съм взел и я чакам да ми я прехвърлят. Благодаря предвалрително. Всякакво инфо е добре дошло. D13B4 Honda City 2001

 

Нещата които аз знам са (тези извадени от уикипедиа):

 

D13B4

 

* Found in:

o 1998-2003 Honda City EXI/DX

+ Displacement : 1,300 cc (79.3 cu in)

+ Bore and Stroke : 75.0 mm × 76.0 mm (2.95 in × 2.99 in)

+ Compression : 9.75:1

+ Power : 95 hp (70.8 kW, 96.3 ps) @ 6500 rpm

+ Torque : 94 ft·lbf (12.8 kg/m, 127 Nm) @ 4200 rpm

+ Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder) - 16 valve

+ Fuel Control : Multi-point fuel Injection, PGM-FI

 

 

Third generation (1996-2002)

A face-lifted third-generation Honda City

 

The third-generation Honda City, codenamed SX8, was based on the EF Civic platform. It was designed for and sold in the South East Asian market only.

 

This City is still a subcompact slotting beneath the Honda Civic, but a four-door sedan model instead for developing markets in Asia, and was built in Pakistan, Thailand, Malaysia, Indonesia, Philippines and India. A revised, face-lifted third-generation City was released in 2000, and included a model powered by Honda's 1.5 L VTEC engines.

 

The third generation city had the D-series engines, namely variations of the D13B and D15B. The D15B was reduced in power for the Asian markets where the car was marketed, but had a excellent power to weight ratio. The kerb weight of the car was 985 kg, and the output of the D15B was 115 hp (86 kW). The car had an impressive 0-100kph time of around 10 seconds.

 

The car had a sporty suspension set-up. It was one or the rare sub-compacts with fully independent rear suspension (dropped in the later models due to its high cost) which allowed for greater feedback and enhanced handling.

 

Публикувано изображение

Редактирано от ChochoD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лично мое мнение за мен това е най грозният модел на Хонда :offtopic: low-cost модел предназначен за азиатците , който могат само него да си позволят :D нещо , като Toyota Echo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах, знам, че не е кой-знае какво колата, и поисках полезно инфо или интересни неща, ако знае някой, а не лични мнения от сорта не михаресва , много е грозна и т.н. И аз се кефя много на прелюд например или на новите сивици, но не мога да си ги позволя. Или може би ще ми препоръчаш да си взема някое Рено от същата година. Затова такива постове от сорта на грозна е, или пък - малко са и конете или подобни- не са ми от никаква полза, не ми казват и нищо ново !!!

 

Ето и още една снимка, просто да се види и предницата и задницата леко.

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Редактирано от ChochoD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображение Редактирано от ChochoD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се води един клас под Сивик-а , значи сигурно е на базата на Хонда Лого , която е хечбек 3 врати за Европа , а за японския пазар я има и с 5 врати и доста яки двигатели / турбо 4х4 / . Двигателя на Логото е д13б7 и е 8 клапанов , това което мога да ти кажа , че ако е на базата на Логото ще имаш една изключително здрава Хонда , с много добър двигател !!! Като информация знам , че именно този модел преди 5-6 години от Бултрако изпуснаха за малко огромна заявка от някаква такси компания , която предпочете Хюндай !!!Преди 2 години когато излезна новия Сивик 8-ма генерация , на магистрала Тракия видях сигурно към 5-6 тир-а с най-новия модел на Сити , който приличаше страшно много на Сивик-а и понеже бяха седани , а аз още не бях виждал Сивик 8-ма седан си помислих , че ще излгеждат така :fun: Явно от Хонда имат голяма сметка да продължават с производството на този модел ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за хора, които им трябва семейна кола да речем, или нещо по-широко от хеч е идеална. ако ти харесва колега взимай я и си я карай с кеф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами както казах не е най красивата или мощната хонда, но си е хонда !!! Аз един вид съм я договорил вече. Все ощре не съм я платил и не съм я взел де ;) . СЗначи варианта е да взема тази хонда или форд фикус 2002 (също седан). Честно казано предпочитам хондата :balloon: Форда бешер по комфортен (карах ги и 2те), но тва си е хонда :fun: освен това фореда няма и климатик даже а хондата има. Доколкото четох има нещо интересно по задното окачване нои не го разбрах.Иначе да- доста мяза на сивик седан, малко все едно умален и леко попроменен.

Редактирано от ChochoD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото което мога да ти кажа е, че този модел CITY (и дори по-новия, за който Tino спомена) са правени не в Япония, а в Тайланд, не съм напълно сигурен, но точно този модел (твоя, който си харесал) даже не е предлаган за продажба в Япония. По-новия модел City се предлага и за Япония, там той се казва Fit ARIA, на базата на старата Honda Fit (JAZZ за Европа) е правен, мисля, че даже съм писал преди години за нея тук във форума, доста по-заоблен и "тумбест" е спрямо по-стария модел..

Относно стария CITY, този който мислиш да взимаш, правен е на базата на Сивик "EF" (т.е. Сивик 4-а ген., долната снимка е на модела, ако не знаеш:

 

Публикувано изображение

 

Аз лично съм се качвал отдавна в такова CITY - пластмасите по таблото, по кори на врати, плата на седалките бе доста евтин като изпълнение, нямаше оборотомер и циферблатите бяха в синьо ако не се лъжа - това е което съм запомнил като впечатление от тази кола, но е сравнително широка за размерите си . Малко информация има за този модел, защото както ти сам показа от намереното от теб в уикипедиа, модела е предлаган само за азиятския пазар и по-точно в по-бедните страни, на други континенти като Европа, Сев./Южна Америка и т.н. просто не е предлагана.

Както Tino спомена, Бултрако, официалния представител на Хонда за България преди години бе вкарал този модел да се продава и тук, в България (да не кажа голяма приказка, но може би Бултрако са единствените или поне едни от много малкото представители на Хонда, които предлагаха този модел в Европа като цяло) - незнам как и от къде, по какви начини са се сдобили с този модел, но като цяло едва ли са продали много бройки от тях така, че си е екзотика един вид да се види такава кола..

 

Притеснява ме като подръжка как стои въпроса, от типа на едрогабаритни части (стъкла, фарове, ламарини) как би се снабдил човек с такива, тъй като модела както по-горе споменах, официално за Европа не е предлаган.... но ти си знаеш, пък и който търси - намира (да не се налага де). Междодругото, нещо интересно което успях да разбера - тъй като е правен на базата на СИвик 4-а ген. Седан... вратите им са взаимозаменяеми, казват че са еднакви ;)

Успех и дано ти хареса като кола, много безавариини километри ти желая.

 

PS: като я вземеш, пусни някоя друга снимка да я видим и си кажи впечатлението (нещо като мини тест), ако не те мързи де :). СПоред мен, мотора който има тази кола (1.3 95к.с.) е интересен и сравнително пъргав, трябва да е доста динамична количката (предвид ниската и маса).

 

PSS: намерих малко снимки на такива коли: ЦЪК

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което занам аз е, че местата за сядане са 3+1 и че тези, които и аз съм виждал да минават с тировете през България, се произвежда в Турция. Не помня къде четох тази информация, но ми се е загнездила в главата от когато си търсих моя Сивик. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами вчера се возихме 5 човека в нея, не ние било широко отзад, но и в по тесни 4+1 съм се возил :) . Принципно- да- таблото свети в синьо, но си има оборотомер. Конкретно тази кола е правена за износ в Кувейт (ако не се лъжа в Тайланд) и малко се различава от тези снимки които съм намирал в нета (или поне така ми се стори).Има съвсем не лоша возия. Хубавото е, че е поддържана много добре и знам цялата и история, има си и сервизна книжка, не е била и удряна. Взета е чисто нова, а не е внос 2ра ръка. Карана е от шофьор на фирма и е поддържана доста добре. Откъм комфорт- вътре е доста дървенка, но пък вози доста меко заради по специифичното задно окачване. Четойх едно ревю според което до 180км/ч се държи доста стабилно на пътя. Като я взема ще я нащракам и ще пусна снимки :).

Редактирано от ChochoD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България съм виждал само една такава и ми хареса много, сигурно защото прилича много на седан 6 :). Първо даже си помислих, че е седан със сменени фарове. Изглежда добре колата, семпла, такава. А и като е на платформата на 4-та генерация, ако има здравината на 4-тата, комбинирана с малко по-oсъвременен външед вид, това си е много добра бюджетна кола.

Редактирано от keel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много яка колица 4та сеган с феис на 6та си е напрво трепач. Ако не е таина колко си я пазарил,че ме заинтригува?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами нека я взема 1во и ще кажа, ок? ;) иначе - да, семпла е , не е спортна или отличаваща се. на мен ми харесва защото не е претруфена, не е толкова спортна, абе най обикновена кола - но все пак хонда (я вярно не японска ;) ) , а винаги са ми харесвали японските. Другото което знам е че е карана от нова в БГ всяка година е била на сертвиз за проверка и ако е имало нещо се е правело ов официалне или оторизиран сержиз , без да се пестят пари за частите. изглежда много запазена и не е удряна.това ми го каза човека който ми е приятел и я познава и я вижда всеки ден. А за кола втора ръка повече от това да искаш-здраве му кажи

Редактирано от ChochoD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно се надявам другия уикенд да мога да я взема вече и да пусна нейни снимки и 1ви впечатления :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...