Jump to content
TYPE-S

Ксенон въпрос ?

Recommended Posts

Колеги имам следния въпрос преди 2 години си купих ксенон система за моята англичанка Н4 ксенон на късите и халоген на дългите.Адски съм доволен от осветеността на ксенона но за извънградско е малко кофти с по висока скорост, защото практически Халогенната крушка не е на правилен фокус във фара и свети навсякъде другаде но не и напред.Въпросчето ми е следното: може ли да си купя само биксенонови крушки Н4 с електомагнитен плъзгач без да сменям баластите.Според мен няма причина да не може тъй като сигнала за дългите който минава през баласта така или иначе го има, но нека кажат разбирачите.Много ще съм благодарен за мнения по въпроса. :rolleyes:

Редактирано от TYPE-S

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съмнява ме да стане... но защо просто не пробваш някъде?А откъде ще вземеш управлението на плъзгачъг, който при биксенона се мести при къси/дълги?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съмнява ме да стане... но защо просто не пробваш някъде?А откъде ще вземеш управлението на плъзгачъг, който при биксенона се мести при къси/дълги?!

Аз мисля, че плъзгача е на самата крушка Н4 а сигнала идва по същия път като за халогеннатакрушка на ксенон + халоген за дългите.Знам ли :rolleyes: Редактирано от TYPE-S

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би трябвало да има проблем, смао не знам кое управлява плъзгача. Чувал съм че пак не правили много добур фокус.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да стане от ксенон на биксенон :) а, и тези би ксенони не са много удачен вариянт,защото когато се пуснат дълги светлини се получава "дупка"-пространство не осветено от колата до осветената част от дългите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като теб бях на англичанка с такъв ксенон H4 с халогенова крушка за дълги и след това минах на H4 с плъзгач. От една страна, отговора на въпроса може ли да си ползваш същите баласти е - ДА. От друга страна, отговора на въпроса може ли да си купиш само крушки е - НЕ. Трябва ти и окабеляването на крушките с плъзгач, т.нар. wire harness, защото е различно. Има едно капсуловано блокче вързано на кабелите, може би някакво реле което управлява плъзгача за превключване къси/дълги и една друга разлика имаше при мен която мисля че не е толкова съществена - така са направени жиците че се включва само от едната страна към оригиналната инсталация на колата (буксата на единия фар остава да виси без да е включена никъде). Докато със старите крушки и тяхната инсталация беше различно - на всяка ксенон крушка отзад се включваше оригиналната букса на фара и така и двете бяха включени.Аз като теб щях да поръчвам само крушки и помолих един приятел да ми донесе като си идва от USA, ама той не разбрал и взел цял комплект. От същата фирма от която ми беше предния комплект, така че баластите са идентични. Това ми спаси задника по-късно, защото единия от старите баласти се скапа докато все още чаках приятеля да си дойде от USA, а пък от новия комплект единия баласт дойде с дефектен куплунг и така от 2-та комплекта направих един.Да те предупредя за един потенциален проблем - не съм гледал на баласти от различни производители дали куплунзите на високоволтовите кабели са еднакви, но ако не са, тогава трябва да си поръчаш крушките и кабелите от същия производител като на стария ти ксенон за да си сигурен че ще паснат на баластите. Пак казвам - това последното не съм сигурен дали е необходимо, защото не съм имал възможност да сравня комплекти на различни производители. Ако има някакъв стандарт за тези куплунзи, тогава може да мешаш баласти и крушки от различни производители без проблеми...

Редактирано от kicko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че можеш да го направиш така: магнита на крушката се управлява от кабела на буксата за дългите, но както казаха колегите при преминаване от къси на дълги се получава дупка, тази дупка се избяга по следния начин. Захранването на баластите вече не е от инсталацията на фаровете а го пускаш с постоянен плюс от аку. прекъснат от реле, тва реле го управлява тока от фара, съответно за крачето на релето са вързани и кабела от къстие +12в и кабела от дългите+12в, добре е да минат през диоди за да не се връща ток по едната или другата верига. Също така на намотката или по точно на управлението на релето където ти казах че се връзват двата кабела се връзва кондензатор, които играе ролята да задържи релето затворено докато ти превключиш от къси на дълги, тва са десети от секундата, и ако някои които е по наясно с кондензаторите може да каже колко да е голям тои, но мисля че 25 волта на 1000мф или повече ще свърши работа. Пускаш и още един кабел от плюса на фара на дългите към магнитите на крушките и си готов :P Ако някъде греша нека някои ме поправи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,по-добре си продай ксенона и си вземи един Н4 с електромагнитен плъзгач.Като пари мисля че ще ти излезе същото,с тая разлика че няма да се занимаваш с преправянки и глупости

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за матенето на темата но да не пускам нова ,за сивик хеч 5 генерация би ксенона подходящ ли е Х4 трябва да е нали така.Блаодаря . Колега извини ме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,по-добре си продай ксенона и си вземи един Н4 с електромагнитен плъзгач.Като пари мисля че ще ти излезе същото,с тая разлика че няма да се занимаваш с преправянки и глупости

Колегата е прав, не се занимаваи с преправяне щи косва нерви и разправии а и две крушки искат 90 -100 лева за тях, проверил съм и аз го мислех като тебе, а за 170 лева има чисто нови с гаранция ,не си струва маневрата, вземи си един нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата е там, че ксенона когато го купувах беше 500 лева а никой няма да оцени това и ще трябва да го продам за 80 лева а сега нямам възможност пак да дам толкова, защото искам качествен не от най допотопните Китайски :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пак смяташ да си вземеш маркови крушки,те няма да ти излязат по-евтини от цената на два комплекта китайки,така че....сам си направи сметка.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, при това положение те съветвам да пристъпиш към схемата с диодите. При положение че ксенона е около 35 W, значи около 3 ампера. Слагаш не по малко от 6 ампера на жиците (за къси и дълги в права посока) и едно реле да командва електромагнитния плъзгач. Не е сложна схемата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата да вмъкна едно въпросче.Каква е разликата между малки, обикновени и дигитални баласти на ксеноните ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...