PiToMeN 75 #1 Публикувано 12 Август, 2009 Карам доста градско, а перката не се включва и не помня да се е включвала някога. От друга страна като загрее колата и изключа от скорост, оборотите падат под нормалните и моторът започва да трака неприятно. Обяснявам си го с това, че му е топло и си намаля оборотите, тъй като перката не се включва.Имам ли причина за опасения, или просто гледам много филми? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wink 18 #2 Отговорено 12 Август, 2009 За мен не е нормално! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #3 Отговорено 12 Август, 2009 Има ли нещо, което сам мога да направя като диагностика, или да търся сервиз? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #4 Отговорено 12 Август, 2009 а колата загрява ли ти? Перките на хондите са тихи и от вътре не се чуват Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #5 Отговорено 12 Август, 2009 Не знам дали загрява. Вътре нямам датчик за температурата, а само някаква лампичкана таблото, която ако светне...лошо. Като спра някъде капакът рядко е нагрят, а като го отворя двигателят не излъчва силна топлина, освен ако не се приближа много близо до него(не го пипам естествено). Имал съм Лада преди и съм свикнал перката да се включва за всичко, а като отворя капака двигателят да излъчва доста топлина. Ясно ми е, че няма база за сравнение между двете коли и за това питам. Също така при много коли като изгасят мотора, перките продължават да въртят известно време, при мен това го няма и не знам дали трябва да го има. Както казах - никога не съм я чувал / виждал да върти тази перка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #6 Отговорено 12 Август, 2009 Не е нормално, ако не ти завърта перката и/или ти загрява колата, първото е термостат като причина.Ако колата не е на контакт, перката не върти. Както и трудно се чува перката от купето, дори и отвън. Ако ти се занимава, да я оставиш на място и вдигнат капак, при загрят двигател би трябвало да се завърти поне веднъж за 5-10мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #7 Отговорено 12 Август, 2009 Точно това правих до сега - след като я карах 20-тина минутки из града и паркирах - отворих капака без да изключвам двигателя и чаках нещо да се случи, но уви. Перката дори не се опита да се завърти.Оглеждах жици и други видими причини, но нищо не открих. В събота ми предстои дълъг път (Пловдив - Сандански) и ми се иска да не се притеснявам за колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #8 Отговорено 12 Август, 2009 Закарай я да я погледнат.Според мен ако наистина не завърта перката, най вероятно е термостат, после датчика който пуска вентилатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #9 Отговорено 12 Август, 2009 На дълъг път, ако няма задръствания, дори и да се включва перката, няма да имаш проблеми.... в сервизите има специален термометър, с който могат да ти премерят температурата при мястото на датчика и да прецените дали има нещо нередно... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #10 Отговорено 12 Август, 2009 наред е колата, няма страшноперката се включва рядко, и не се усеща. охлажда бързо, и бързо се изключваако не ти се включва изобщо перката, колата щеше да прегрее, и лампичката да светнена японските коли перката не работи на изключен двигател, единствено на контакт Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #11 Отговорено 12 Август, 2009 ...колега на старата и сегашната ми Хонда също не съм чувал перката или виждал да работи,но колите никога не са загрявали или прегрявали.На Маздата ми се включва по редовно перката и се чува,но както написа Магнума угасиш ли ДВГ-то перката спира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #12 Отговорено 13 Август, 2009 Благодаря Ви за отговорите. Ще карам спокойно в събота и дано нямам проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #13 Отговорено 13 Август, 2009 Баси чак не мога да повярвам че кола 2002 няма стрелка за температурата, тва е подсъдимо Термостат не е 100% ако беше тои до сега да си я прегрял 100 пъти. (щото не отваря) При тази нова кола предполагам че перката не се включва от датчик на радиатора а я пуска компа, които получава инфо от темп датчика. Наистина не е лошо ако можеш да я закачиш някъде да се види реално кви градуси вдига. Иначе за дълъг път нямаш грижи караи спокоино ще се охлажда, а тва дето си го усещал като тресене , следващия път като го усетиш веднага слез и виж върти ли се перката , сигурен съм че ще се върти Перката гълта доста ток и алтернатора затормозява малко мотора от там може да усетиш за миг лек спад на оборотите и лекото претрисане. Усеща се само на място Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #14 Отговорено 14 Август, 2009 щом в града за повече от 30 мин каране в жегите не е прегряла, на дълъг път няма да прегреезабравих да пиша, че термостата няма как да е виновен, ако колата не прегрява. ако термостата беше зле, колата щеше да прегрява и с включена перка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #15 Отговорено 14 Август, 2009 За термостата - и да, и не. Съвсем наскоро ми се случи така, че термостата явно е отворен, но не достатъчно за да цъкне перката. И двата маркуча си се загряват (явно циркулира), но перката не върти. Смених термостата, и всичко се оправи, и перката си върти нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #16 Отговорено 14 Август, 2009 Ако въпроса "Въобще върти ли ми перката ?" те измъчва толкова много - можеш да провериш с помоща на белег - един обикновен конец , закрепен/завързан неподвижно в двата му края , минаващ между лопатките на перката. Обикновенно е достатъчно здрав , за да не се скъса от свободното завъртане при движение /напора , създаван от въздушният поток/ и достатъчно слаб , за да го скъса ел. мотора при завъртане . За по-бабешки метод не се сещам /може би освен да покриеш с одеало двигателният отсек за да не губи температура и да чакаш извън работещия автомобил/ Нормалният метод е да се огледаш добре за температурният датчик с по-дебели жици , който го включва или чрез потенциометър да "излъжеш " компютъра че прегрява, да провериш с кабелче преди това дали върти ел.мотора при подаден от акумулатора ток и евентуална проверка на температурата на включване и изключване на датчика / демонтира се , слагаш го в съд с вода и термометър на котлона и мериш/..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tonchev 0 #17 Отговорено 16 Август, 2009 Карай я да загрее до някъде и после на место я форсирай, и трябва да се пусне .. Но много тихо и за малко Трудно загряват и лесно се охлаждат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #18 Отговорено 17 Август, 2009 Включих я Без експерименти, а с каране. След 10 минути изкачване на стръмен наклон на втора и трета към едно село до Сандански. Пак не се чуваше от купето, но като излязох от колата, просто се чуваше. После на Предела на едно дълго изкачване, където на четвърта карах със 110 около минута, за да изпреварвам колона коли и както нямаше и радио и беше тихичко ...като включих на пета се усещаше/чуваше перка. Просто си трябваше малко да я измъча, за да загрее. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове