Jump to content
kalmara

Ай и аз да се изредя с пушеците - черен

Recommended Posts

От известно време насам нещо взе да гори множко...тя и без тва си погорва де, че крачето ми понатежава като блесне някой рацер с гоУф в огледалото, но друг е въпроса.Явлението наречено "черен пушек" се наблюдава в огледалото при сръчкване след преминаване на границата от ~4k оборота, и е силно изразено след преминаването на втек границата ...Доста време си я карам така, и от доста време съм си загледал аупуха че прилича на такъв на дизелов автомобил. Имах съмнения, че бара маслото но спирам под наклон пред вкъщи и не мога да го следя баш по щеката. По тоя случай ходих при един чичи, викат му "енженера" (единствения дипломиран майстор у Враца - без майтап) да ми мерне компресията, та ако гори масло да си покаже със някви звездни цифри уплътнени ... да, ама не - изкара я 10-8-10-11, респективно на 1-2-3-4 цилиндър.От четеното знам, че когато една кола гори масло заради сегменти - би трябвало да го гори и да попушва в ниските обороти (да "попушва"-но не черен облак), пък когато го гори заради гумички на клапаните - да пуши във високите.Обачеее...като свалихме свещите да врътнем манометъра, енженера ги погледна и ми каза "баце, тва ти гори много бензин". Черни! Черни като ауспуха...то може би на ламбда сондите са ми същите нагари и затова да ми дава грешка 43.Та сега ... на двата проблема - от къде може да ми идва преобогатяването при абсолютно заводска кола? Единствените екстри, които имам са панелен филтър в кутията и някъв "афтърмаркет" ибейски горивен регулатор, който ме съмнява - но на скалата му си сочи 2.8. Възможно ли е да се е прецакал и да надува повече, но в същото време стрелката да е където тя си знае?Другият въпрос - в момента моя майстор е на море, та като се върне ще си отрегулирам клапаните. Възможно ли е ако не са регулирани като хората да не затварят баш и от там да ми идва дупката в компресията на 2ри цилиндър? Вече минах към 5500км, като я взех момчето твърдеше, че е минала реглаж. :thumbs1: Нещо не си обяснявам от къде може да е тоя спад, ако е продухан сегмента би трябвало да я качи компресията, но пък от друга страна ако гори масло, двигателя е заводски - не би ли трябвало да се износват равномерно сегментите и ако се предаде един да се предадат всичките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

черния пушек може да си сигурен че идва от прехранване. Или сондата или регулатора прави гаргара. А такава голяма разлика в налягането на цилиндрите според мен се дължи на клапани. и най лошото че такава разлика ме съмнява да е само от разцентровани клапани :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на тихи обороти, моторът се клати или вибрира, 100% имаш натегнати клапани..А за черният пушек, най добре иди на диагностика... Може да е ламбда, може да е дебитомер или пък някой друг датчик...Ако след регулирането на клапаните, ти дава пак такива разлики в компресията, ще трябва да и спретнеш един основен ремонт, колкото и да ти е мъчно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен на Фиат-а ми течеше инжектора на бензина. (моноинжекция).Просто "прокапваше" и хвърляше повече бензин от необходимото...Разглобих го и видях, че е прегорял един гумен пръстен. Тръгнах да търся по магазини, но нявсякъде излизаха с оферта за нов инжектор (500лв).Сглобих го, здраво херметик и се оправи за няколко месеца.След това реших проблема радикално, спрях да го карам на бензин - само на газ ! :thumbs1:

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти сигурен ли си че караш със стандартния чип за модела.Да не би да е оставен чипа от времето когато тази кола беше със спортните валове.Ако е така със сигурност ще имаш прехранване особено във високите .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти сигурен ли си че караш със стандартния чип за модела.

Хапсолютно, не съм чак толко прос колко изглеждам на пръв поглед. :)Записах си стандартния чип за модела, дори си правих и експерименти със програмата на първото B16A, което се слага в тази генерация, но горивата почти не са пипани, предварението му е майката. :) А относно стария чип, като я купих известно време си карах с него и си нямах никакви проблеми-дори разхода беше супер малък. Със 20 литра се върнах от пловдив до враца (~320km). Последно когато съм излизал на дълго беше за националната - 510км извънградско ~55л бензин. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверка НОМЕР ЕДНОе да разкараш 1 брой ибейско лайно :huh: сложи си нормален регулатор и пробвай.Тази компресия 8 нещо хич не ми звучи добре. Провери ги клапаните, но малко ме съмнява да е от там а и както го описваш ако е бил клапан, след толкова каране вече си го прегорил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, разглеждам си тука сървис менюъли, и има нещо странно ... във менюълите за CRX DOHC и CRX DOHC VTEC писаното е еднакво ... и за двете коли при регулиране на горивната система пише че налягането трябва да е 240-279 килопаскала, т.е. 2.4-2.8 бара. До колко е вярно това, защото имам тука един излишен регулатор от d16z5 и мисля тия дни да видя дали ми пасва на рейката и да го сложа да видя как ще бъде положението. Дори да е малко по-ниско налягането по-добре да беднее и да не може да върви от колкото да харчи майка си и баща си и да не може да върви ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се сетиш Никинкоооо :thumbs1: събери си 95 кинта за гарнитура на тиквата и дай да ти я отвориме с Митака и да ти напраиме главата явно от там са ти основните проблеми с колата! и наистина смени този скапан горивен регулатор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От днеска съм със заводски регулатор от d16z5, ама нещо ма е налегнала кризата та не знам кога ше ми се отвори възможност да пребегам 100км да я засеча ... :DОбаче след като го сложих докато се прибрах за 5-6км като спрях пред нас от ауспуха пак си смърдеше на бензин и смрад, така че може би наистина ще се наложи ребилд на главата ... ;) Днес спирах на равно за доста време докато си наставя нарязания маркуч за обратния бензин и си погледнах пръчката - маслото не е мръднало, тоест сегментите излизат от въпроса.Между другото забравих да спомена докато бях с оня регулатор доста често ми се случваше като карам леко из града с малко газ и като спра на стоп или светофар и изкарам от скорост преди да ми паднат оборотите до нормалните за празен ход се чува едно като изпърдяване от ауспуха ... а на няколко пъти направо си и гърмя, имам някфо доизгаряне в изпускателната система, ако не затваря тоя цилиндър и главата ми не е в ред, възможно ли е от там да скача толкова разхода? ;)п.п. Колата няма нищо общо с какво беше преди. ;) Тука тия дни карах няколко сивика, един със д15б2 и втек глава, един със д16а9 ... и все ми се струва че вървят повече от моята, и в действителност...преди тая кола си не искаше точилата, а сега имам чувството че едвам превърта от първа на 8к като вкарам втора. ;)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и моя рекс на празни обороти прекюфка отзаде в гърнето като на колегата,а масло не гори и бял пушек изкарва..а сега де и аз ли съм за реглаж на клапани?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти с тоя бял пушек май си за гарнитура на главата (дано не съм прав ама ..)

 

kalmara, Прегледай си датчиците. Не ми се вярва от леко издухан клапан да пуши черно и да преобогатява така. пробвай с някой друг чип.

Абе чук , ти свещи сменял ли си ?? Ако не си бягай за свещи. Да не да пърпориш на 3 цилиндъра и да се чудиш защо не върви тая кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега за съвета ще проверя и това и един въпрос към kalmara...колата оправили се или не!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и резултати от вчерашният експеримент : 15 литра петролски 96, 140км нормално извънградско (като за националната ~90, тук-там 130 на изпреварване) със 4ма човека в колата и една камара глупости в багажника, и като се прибрах навъртях още 40 и няколко мега яко градско юркане и не можах да го изгоря бензина. :shock:Някой ми беше казвал че този петролския 96 е много готин - малко по-скъпичък е, но пък го избива на икономия колата, и преди моята да почне да гори толкова го опитах и в действителност го забелязах че е така, пък след като започна да гори хептем само от него сипвах, ся нарочно сипах от него да видя как ще е, защото последните ми засичания са били пак с него. За момента карам с 10лв в тубата до угасване, да я засеча на колко км ще угасне и какъв ще ми е смешания разход. :hondarulez:За сега мисля че единия проблем отпадна ... остава само да ми хартисат някви пари да мога да си купа комплект гарнитури и да ребилдна главата да видим с тоя втори цилиндър кво ше прайм. :Dп.п. Не знам струва ли ми се, но като че ли колата доста се поотпуши (въпреки проблема "втори цилиндър") .... първата юрка от както сложих д16 регулатора ми беше пробна ... и от първа на 8к като вкарах втора после колелетата търсеха 2-3 сек сцепление заедно със едно "ъъъъъъън" от двигателя преди да набере пак. :Dп.п.2 Още попушва - би трябвало сега всичко като е на ред да няма пушене, но мисля че ще бъде така докато ми се прочисти цялата изпускателна система.

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя двигател има множество проблеми, сегменти, гумички ламбда и евентуално едно чистене на дюзи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По индиректен съвет на парадокса, днес един познат ми "извари" :D дюзите във специализирана ваничка с ултразвук, защото ми се видя по-лесния и евтин (без пари ;)) вариант, от колкото да взимам STP и да горя 60 кила бензин с него. ;)Тия дена ще я видя има ли някаква разлика. Преди теста обаче ще си сваля и ламбдите да ги накисна в Meglio, за да се позачистят от черния нагар - бившата (надявам се) богата смес, защото все още ми набива грешка като задържа определени обороти и започне да обеднява. :)За сегменти и гумички не съм много сигурен дали е време, защото както вече казах маслото не го е барнала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сегменти и гумички не съм много сигурен дали е време, защото както вече казах маслото не го е барнала.

дай ми я за 1 месец и ще има нужда от сегменти ;) Внимавай с това меглио, защото скоро четох из някоя тема че бяха преебали една сонда със спрей за раздвижване (или нещо такова беше). То може да не е било от него ама все пак да ти спомена :Dп.п. Меглиото уж е само обезмаслител ама знам ли. и на мен ми е любим и всичко се лъска с него !!! Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе или ше е меглио или WD40, ама се оказа че ламбда сондите са ми на доста терсене място, и ще трябва да сваля половината колектор, горната част която е 4-2, така че май ще ги отложа за малко по-натам тях. :lol:п.п. Вчера я пробвах малко, но времето беше хладничко и се усещаше че каточели се рязка повече и си мислех че е заблуда, но днес в жегата също се усети малко по-така ... може и да съм имал някой "пикащ". :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...