Jump to content
Пламен -83

Как работи климатика на Хонда Сивик англ. 98 год

Recommended Posts

В големите горещини на климатика му е нужно повече от час , за да започне да поддържа по-ниска температура.Зареден е на машина и на машината ми казаха , че държи високо налягане.Майстора ми каза, че собствениците на Хондите не могат да се похвалят с хубава климатична инсталация.Има ли някой този проблем и как се справяте с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Климатиците са си тавика просто. Оправя се като си смениш колата с друга марка. :fun:Просто са си слабички, моя е обслужен преди 2 месеца и е перфектен според майстора, но в големите жеги го няма никакъв.Е на гаджето мегана от 98ма - ми не е поддържан от 1 година и като го пуснеш в най-голямата жега и за 2 минути почва да хлади сериозно и след малко е кеф в колата... туй то.

Редактирано от victor_xtz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не мога да се съглася с теб. Моят климатик си работи чудесно, въпреки, че не е обслужван, откакто купих колата (преди година). Сравнявам го с 2 служебни шкоди, по-добър е от техните :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq
Отговорено (Редактирано)

Колега,Пробвай следното:1во-Сваляш прозорците да обдуха.2ро-климатика на мах. и само към прозореца докато отвърне.3то-като отвърне си го пускай как искаш.По принцип топлото влиза основно през предния прозорец.За това първо него го охлади.КЛиматиците не са ни толко лоши.Аз карам д14а2 и не сам го обслужвал никога и нямам проблеми.А да-провери си филтъра на купето-ако е запушен не иска да духа.Аз моя направо гоизхвърлих но това е друга тема.Дано да съм бил полезен. :P:fun::fun::P

Редактирано от necentrovaniq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатиците са си тавика просто. Оправя се като си смениш колата с друга марка. :PПросто са си слабички, моя е обслужен преди 2 месеца и е перфектен според майстора, но в големите жеги го няма никакъв.

Защо не си вземеш един Меган, а караш кола със скапан климатик ???Майстора ти нещо те пуска на пързалката ! :fun: "Перфектен" друг път ! :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-ефективно работи на вътрешна циркулация на въздъха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Малко техническо обслужване:-измий си добре радиатора на климатика, ако е наблъскан с мръсотия и мушички системата ще държи голямо налягане и няма да може да охлажда добре изпарителя.-смени си филтъра в купето, ако е запушен няма да има добро обдухване.-много е важно фреона в систамата да ти бъде в точните количества ( за англичанката е 500-550 грама )2. Експлоатация:-преди да се качиш в нагорещена кола, отвори всички врати за да се проветри добре-пусни климатика да смучи въздух само от вън докато не стигне температурата на купето същата като отвън и даже малко по-хладно, тогава пусни вътрешна циркулация-за да ти е най-добре пусни централните отвори да духат и тези на страничните прозорци, като централните ги направи да духат към тавана за да не ти духа студено директно в теб.Не съм съгласен с двамата колеги които казаха , че трябва веднага да е на вътрешна циркулация, защото въздуха вътре е много по-горещ и ще отнеме много повече време за да го охлади. Също така и за обдухването на предния прозорец, той наистина се нагрява доста и това само ще стопля въздуха от климатика. Ефекта да го охладиш е нулев при положение че той ще се нагрява много повече от колкото го охлаждаш, и само ще ти духа загряд въздух от предния прозорец.Дано да съм бил полезен. Климатиците не са лоши стига да са в изправност!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатиците са си тавика просто. Оправя се като си смениш колата с друга марка. :fun:Просто са си слабички, моя е обслужен преди 2 месеца и е перфектен според майстора, но в големите жеги го няма никакъв.

Защо не си вземеш един Меган, а караш кола със скапан климатик ???Майстора ти нещо те пуска на пързалката ! :P "Перфектен" друг път ! :fun:
Ми колега, Меганите са отвратителни за каране, само за седене в тях стават.И не се пъчи, че ме пускал по пързалката мастора, защото повечето колеги точно от този форум него препоръчват.И не знам защо като са тооолкова добри климатиците ни дори пичовете от сервиз Омбре ми казаха да не разчитам на тях много много :PИначе хондите са колите за каране, а френските пръчки да седиш само в тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така нека и аз споделя моето мнение и впечатление с вас. Преди година когато ходих за зареждане на климатика майстора каза: 1 Хондите имат добра херметизация на инсталацията и губят много по трудно фреон от други марки;2 Изми ми радиатора на климата с препарат и след това с водоструйка;3 Препоръча ми да използвам заедно с климата и циркулацията за да обдухва по силно;4 Винаги в жегата, когато колата е стояла на пек, преди да се качиш вътре се отваря да излезне врелия въздух;5 Когато се потегли, след като колата е била на слънце се пуска климатика и първите 100 метра се кара на отворени прозорци с работещ климатик + циркулация на максимална степен по възможност.След като почнах да изпълнявам тази инструкция винаги се наслаждавам на климатика и хладното в колата.Колата е Англичанка 1.6 96г.Надявам се да съм бил полезен. :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм особенно доволен от климатика си!Въпреки,че го ревизирах в начало на лятото не мога да кажа че е,кой знае колко хладно в колата!Ако не го насоча в мен не усещам осбена хладина!Особенно на кратки разстояния не може да охлади!Сравнявам го например с Авенсис 98г.и губи значително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен от моя климатик , не е най доброто което съм вийдал но е задоволително :fun: . Колегите по горе дават много добри съвети и ако се спазват дават добри резултати :P .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми колега, Меганите са отвратителни за каране, само за седене в тях стават.И не се пъчи, че ме пускал по пързалката мастора, защото повечето колеги точно от този форум него препоръчват.И не знам защо като са тооолкова добри климатиците ни дори пичовете от сервиз Омбре ми казаха да не разчитам на тях много много :PИначе хондите са колите за каране, а френските пръчки да седиш само в тях.

Малко да оспамим темата на колегата :fun: , но при 40 целзиеви градуса на сянка, колата работи на обороти на слънце с включен климат - вътре е 20. Предполагам, че Хондовите са същите като моя / компресорите май са два вида - Сандекс и Денсо / нещо такова беше /. Колата е със силно тъмен цвят.П.П. Но както кажеш, така е... :fun::P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм доволен от моят климатик, но преди време баща ми караше Пасат 94г. климатика му беше 2 пъти по силен от хондата.Но аз пак си се кефя на Хондака

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема ще пиша в тази. Хондата ми има климатик, но не мога да разбера как работи. Първо да питам климатика само при студено ли работи или и при топло ? А иначе като включа на студено и всичко на макс като цъкна копчето на климатика си духа по същия начин, само се усеща как като е ли малко повече се тормози двигателя. Колко трябва да се чака, за да усетя разлика между кличатика и духалката и голяма ли е тя ? И къде се намира фреона за климатика ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой за дозареждане да е чувал и тн. тн. , като си пуснете климатика сняг ли чакате да завали ;) .86 набор акорд карах и бе с перфектен климатик!!!

Някой климатици имат датчици за температура и немогат да сработят на низки външни Т ,фреона ако го има е в инсталацията /климатичната/,двигателя се тормози от компресора ;)

 

victor_xtz/ми казаха да не разчитам на тях много много/ на климатиците или на маисторите?И това е важно!

 

П.п На мен бе Денсо или там както се пише .

 

Стара тема ама .......ми стана интересно.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика на моята англичанка е супер.Лятото не съм пускал повече от 2-ра степен.Филтъра на купето е много важен.Родих се като го смених-и за студено, и за топло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kъде мога да погледна колко фреон събира англичанката от подписа ми?Също и дали е с игла клапана при изпарителя..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си кажа и аз, 30 сек.след вкл.на климата започва да се усеща студения въздух и съм доволен как работи. Изстудява по-бързо от един нов Ситроен С4,при положение че е цвят бордо.Мисля че откакто се е родила колата не е пипан климатика,вкл.и филтъра (него вече го пипнах).Не съм съгласен с твърдението за слабия клим. на сивиците,виж парното мисля че е слабо ,но тък други са предоволни така че всичко е до кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, климатиците на англичанките се зареждат с 550g фреон R134a, като не трябва да се превишава количеството. Допускът е 50g надолу, но нито грам отгоре. Поне така е според сервизното.Аз съм обслужвал климатика преди 2 години и продължава да се справя прилично. Ако колата е била на слънце (тъмно синя е с черно табло) трябват поне 20-ина минути, за да стане комфортно в колата, но това изобщо не ме учудва - колата ми привлича слънцето и жегата като магнит, дори стъклата ми са най-обикновени и не помагат с нищо. Ако колата е била на сянка обаче - дори в най-голямата жега климатика охлажда идеално. Няколко пъти съм мерил температурата на изходящия въздух в централната духалка при максимална мощност на климатика - 5-6 градуса е! Толкова е и при домашните климатици, така че не мисля, че има генерален проблем с климатиците на Хонда, особено когато Хондата е нова!Возил съм се до Солун в най-голямата жега през лятото в черен Акорд '06 и през цялото време умирах от СТУД на задната седалка, щото колегата беше настроил климатика на 20 градуса...Както са написали много колеги по-горе - в адската жега първо се кара със свалени джамове и пуснат климатик докато изхвърли част от нажежения въздух, после се затваря всичко и ЧАК когато въздуха вече става поносим, дори хладен, има смисъл да се пуска рециркулацията на вътрешен въздух. Аз лично не я пускам никога и пак ми върши работа климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз живея в чужбина и при нас лятото си е горещо.Практикувам така-отварям за 1-2 минути прозорците да се обдуха купето,пускам климатика да духа в краката с леко отворен прозорец на пасажерското място за да излезе топлия въздух /пак 3-4 минути / и после затварям и изстудява доста бързо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже климатика спря да работи, преди две години бе монтиран допълнително( фабрично колата беше без, EJ9-ка е) и бяха проверени уплътненията, зареден и тестван за течове. Всичко беше ОК, работеше си перфектно, изстудяваше доста бързо. Но преди няколко дни започна да духа топло, попрочетох няколко теми във форума, и service manuale-a , и разбрах че като падне налягането под 200кPa компресора не се включва. Както и усетих когато пробвах климатика и духаше толпо, сякаш го нямаше това затормозяване на двигателя. Та въпроса ми е ... така и не намерих инфо нормално ли е да се губи / пада налягането на фреона дори и да няма течове, т.е. периодично ли трябва да се зарежда системата ?Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На моя сивик климатика не е обслужван от както съм я купил и си духа доста хладно а минаха вече 4 години!

Редактирано от jorko82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика на англичанката работи добре при мен, само когато е била по-напечена отнема малко повечко време, но иначе е 6. Съветите, които дадоха колегите преди мен са напълно адекватни и ако се спазват мисля, че няма да има поводи за оплакване. Ако трябва да бъда напълно искрен R18 - ката ми доста по-бързо изстудява спрямо д15 , не мога да твърдя защо се получава така, но като цяло няма огромна разлика в крайния резултат. Преди 2 години карах Ланчиа Капа, която имаше климатроник и мога да твърдя, че холделата е направо шампион спрямо нея Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на CRV-то климатика е доста "плах" (преди седмица го обслужих в уважаван сервиз), в сравнение с климатроника на ксантията ми е много назад. Обаче! Не е зле да вземем предвид и нещо доста по-важно - обема на купето при CRV сигурно е два пъти по-голям от този на ксантията и е с доста по-големи прозорци, а това хич не е маловажно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги! Търсих тема но не намерих.. Затова реших да пиша тук. Извинявам се предварително ако нещо не съм видял... Въпроса ми е колко би ми излязъл г/д според вас един климатик за Honda civic 1.4is 98г. за момента питам просто информативно но в близкото бъдеще обмислям да сложа, че в тези жеги не се издържа просто...  :D Благодаря Ви предварително и отново се извинявам ако тук не е най-подходящото място за въпроса ми.  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

250 bg leva

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...