Jump to content
ZaRRicK

Какво моторно масло?

Recommended Posts

Здравейте, доиде време да сменям маслото и сега се двоумя какво да сипя. Мотора е Б16А2 и в момента колата е с Texaco Havoline Energy SAE 5W-30. Така я взех, разход няма и имам около литър в тубата още. Предлага се в разфасовки от 1 и 5л. като цената на 5л. е 107лв. Освен това, с което е колата в момента гледам, че в каталога на Тексако има и друго синтетично Texaco Havoline Synthetic SAE 5W-40, което го има в разфасовки от 1, 4 и 5л. Тази от 4л. е 86,40лв, а тази от 5л. отново е 107лв. В този вариант предполагам че мога да си купя тази туба от 4л и да ползвам за доливане това което ми е останало от Energy 5W30 и да спестя някои лев.За сметка на това тук във форума гледам на почит са маслата на Мотул. От тях си избрах Motul 8100 X-cess 5W-40 което е около 125лв за 5л.Това за което бих искал да ме посъветвате е дали да сменям маслото или пак да сложа от същата марка,тъй като оплаквания нямам, и кое е за предпочитане: Energy 5W-30 или Synthetic 5W-40? Тук Варианта с копуването на 4л. Synthetic SAE 5W-40 и доливане Energy 5W-30 удачен ли е, и вреден ли ще е за колата?. Другият ми въпрос е за марките - заслужава ли си мотула пред тези на тексако? Малко сложна схема се получи, надявам се да се разбира какво искам да питам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, колега, аз от както минах на Мотул, колата започна да гори доста повече масло. От литър на 10 000 стана литър на 4000.Но като цяло темата ти е в стил "харесах си два еднакви болта, ама единия е за права отверка, а другия за кръстата". Единствено темата за спортни филтри се среща по-често от тази за маслата.Като цяло - ако питаш някой буквояд ще ти развие темата за масла, вискозитети и т.н. на 4 страници. Ако питаш обаче който и да е разбиращ от коли човек, ще ти обясни, че в момента маслата на всички производители са толкова изравнени като качества, че няма НИКАКВО значение каква марка е маслото, ако не караш в рали шампионата. Важното е да не е менте и да го сменяш навреме. Какво означава "на време" вече е спорно. Според прозиводителите може и на 15-20 хиляди км., а според Кеичи Цучия е на 8к за чисто нова кола и на 4-5к за кола, която е на повече от 50-60 хил. км.На мен лично Дунев ми каза - "Марката няма никакво значение, ако не смяташ да ставаш професионален състезател. Избираш си кое те кефи повече - синтетика или полусинтетика (ти никога няма да разбереш разликата с нормално каране) и го слагаш без значение марката каква е." Да ти кажа честно съм склонен да му вярвам. Още повече, щом ми го казва в собствения му сервиз, докато сменям масло и на него му е по-изгодно да ме "набута" с по-скъпото. Моя съвет - щом сегашното не ти създава ядове - стой си с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я карам в момента с Мотул 6100... и досега не съм имал ядове! Така че препоръка ми е да сипваш от него... на мен ми го препоръча I_V_O, който също сипва от него и смея да кажа, че има опит с тези неща, тъй като работи в сервиз :)

 

Не съм съгласен с мненията на предишните двама колеги - Димитър Коев, какво означава "няма НИКАКВО значение каква марка е маслото, ако не караш в рали шампионата"? Според мен един човек, който държи колата му да е добре поддържана и да си я кара безпроблемно, не може да каже подобно нещо. Аз лично предпочитам да сипвам качествено масло от доказали се марки, вместо да убивам номера! Съмнявам се, че едно скъпо масло е със същото качество като евтино такова... просто няма логика.

 

п.с. и ако мислиш да сменяш масло на 10хил. километра, по добре си сложи някое бездарно, масло се сменя на 5-6 хиляди!

И коя е тази кола, на която се сменя на 5-6 хиляди? Ако я караш само в червеното, сигурно е така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите наблюдения за Мотул и по-специално 15-50 V300 Competition.Турбо Сивик след 3000 км маслото си заминава яко,сменям го на 5-6 макс.Турбо Нисан по същия начин.Последно бях свидетел на зверски пушеща турбо кола с масло на близо 7000км-Мотул пак естерно,но не съм сигурен за числата.Последен опит ще направя с Мотул 20-60 Льоман...Мисля и Red Line да пробвам :)За Тексако нямам мнение!Повече посещения във Втек зоната :) повече липсващо масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвориш ли маслото, то почва да се окислява.Не ти трябва такова масло(престояло 6м или повече) ще спестиш 20лв, а не се знае какво ще причиниш на двг-то.Мотула напоследък ме съветват да не го употребявам.И Драгича е на същото мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите. Вчера се спрях на маслото с което съм и в момента. Мисля да карам и до следващата смяна с него, пък после ще видим. За сега от тексакото съм доволен. Надявам се да не съм се подвел. Благодаря Ви още веднъж!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Девъл туин: Няма значение марката, ако класа е един и същ. Не казвам да сравняваш Диона с Мотул. :rolleyes:Agip например е страхотно масло, но едва ли някой ще го препоръча. Просто у нас не е много популярно. А4 1.8 турбо я карах само с него и колата се чувстваше супер.

 

Омбре сервиз например работи с IGOL. Вероятно не повече от 10% от хората във форума са чували че съществува такава марка, но не знам някой да се е оплакал. Маслото си е супер.

 

А с мнението на колегата maximalnia е нормално да не си съгласен. Той си е търговец (коректен) и си пласира стоката (в случая по некоректен начин). Затова и мнението му е изтрито. :rolleyes:

 

За Драги4-а - там вече е съвсем друга бира. Натоварването, което изпитва неговия мотор не може да се сравнява със сток кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече посещения във Втек зоната :rolleyes: повече липсващо масло

...е тва и мене ме притесянва що там най бързо изчезва малсото,няма значение марката :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече посещения във Втек зоната :lol: повече липсващо масло

...е тва и мене ме притесянва що там най бързо изчезва малсото,няма значение марката :D
Ами що, кой матор се върти над 5 500об/м?Повечето на 7 000об/м ще родят, а Хонда си работи и на 8 500!Да не забравяме, че доскоро и на Ферарито червената зона почваше от 6500 :lol: !Да не говорим за "бързооборотните" Бмв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам за мнения за Motul-4100-power-15w50...дават го за високо натоварени бензинови и дизелови /gti/ със или без каталична система..за оловен.. безоловен бензин,дизел че и за газ...питам за мнения защото е на добра цена..защото сега съм с Motul-6100-10w40..а разликата е 20лв.на туба..благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...