Dulgia 0 #1 Публикувано 30 Май, 2009 Здравейте, колеги.Въпроса ми е за конете и за въртящия момент.Кое каква роля играе?Доколкото ми е известно конете спомагат са ускорението,а максималната скорост,както гъвкавостта и по-бързото ''изтегляне'' така да го кажа при изпреварване зависят от въртящият момент.Така ли е всъщност?Мн ще съм благодарен,ако драснете 1-2 редчета.Мерси предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #2 Отговорено 30 Май, 2009 Това, което усещаме при ускорение(това,което ни залепя за седалката) е въртящия момент.http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=31484http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=2349http://forum.moto-zone.bg/index.php?topic=13553.0http://www.auto-vidin.com/forum-f19/topic-t585.htmhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=1196http://www.clubford.org/portal/content/view/100/95/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #3 Отговорено 30 Май, 2009 За да не пускам нова тема: как може да се измери мощността на двигателя в сервиз - демек колко конски сили е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #4 Отговорено 30 Май, 2009 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=20361&st=0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо 31 #5 Отговорено 30 Май, 2009 прочетох много внимателно темата която колегата е постнал над мен.Понеже съм невеж и не мога да исползвам терминологията, но ми е интересно и искам да разбера дали съм разбрал, може ли да заключим че ако имаме дизел и бензин с еднаква мощност и двете се движат с 30 на трета, ако натиснат педал на газта до край(или така че да се постигне максимално ускорение) то дизела ще натупа бензина?или пък обратното ако са движат и двете на първа с 30 то бензина ще натупа дизела? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h3ll1 1 #6 Отговорено 30 Май, 2009 Ама дизела комън рейл ли е или не? А бензина с турбо ли е или...? А инжекциона пълен ли е или карбуратор? Едната 1.6 другата 5000 кубика ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mаrto 42 #7 Отговорено 30 Май, 2009 (Редактирано) прочетох много внимателно темата която колегата е постнал над мен.Понеже съм невеж и не мога да исползвам терминологията, но ми е интересно и искам да разбера дали съм разбрал, може ли да заключим че ако имаме дизел и бензин с еднаква мощност и двете се движат с 30 на трета, ако натиснат педал на газта до край(или така че да се постигне максимално ускорение) то дизела ще натупа бензина?или пък обратното ако са движат и двете на първа с 30 то бензина ще натупа дизела?Ето ти един линк на английски, където правят сравнение на двигатели : бензин 190 коня и турбо дизел 190 коняцъкКрайният извод е , че при еднакви скорости и трансмисия при еднаква пикова мощност и подходящо каране ускорението ще е еднаквоп.с. Има и сносно обяснение какво е въртящ момент Редактирано 30 Май, 2009 от marto_1.8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Данчо 31 #8 Отговорено 31 Май, 2009 взех вече да се обърквам...някой не може ли да обесни на супер прост език с един супер елементарен пример при някакви идеални условия, които ние си поставяме, как биха се представили кола с голям въртящ момент срещу такава с малак такъв.п.п.колега мерси за линка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #9 Отговорено 31 Май, 2009 на горният линк има много добро обяснение. По просто няма как да се опише.Кола с по малък въртящ момент на колелата ще падне така както трабант от ламборгини, и това е описано по горе.Стига вече с тези коне и моменти че стана като в детската градина. Приемете че конска сила и въртящ момент са едно и също нещо така както в магазина 0.7л ракия и 700г ракия е едно и също нещо. Грубо казано първата производна на мощноста от оборотите е въртящият момент. На диното едното се измерва а другото се изчислява /кое точно от двете се измерва зависи от типа на диното/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #10 Отговорено 31 Май, 2009 Не обяснявам много добре, но ще се опитам. Който разбере- разбера, който не - здраве.Приемаме, че имаме коли които нямат скоростна кутия и всички предавателни числа по предаването са еднакви(всичко останала също им е еднакво освен оборотите и въртящия момент). Двигателя на едната развива 100 000 оборота(кола Х), а на другата 100 оборота(кола У). Кола Х има въртящ момент клонящ към 0, а на кола У клони към безкрайност. В момента в който кола Х изпита някакво съпротивление (опитате да тръгнете например) двигателя ще угасне. Когато опитате да тръгнета с кола У няма да имате никакъв проблем, дори може да вържете цяла влакова композиция за нея и тя пак ще потегли без проблем.Скоростната кутия в автомибилите се явява преубразовател на въртящ момент. Проблема при ДВГ е, че техния въртящ момент е ограничен и не могат да осигурят въртящ момент който ни е необходим по равно и по изкачване на баири, при тръгване, въобще при всякакви условия (може да се направи, като например е само на 1-ва, но това не ни устройва). Въртящия момент на ДВГ се променя в малки граници, но с помоща на скоростната кутя правим така, че да можем да тръгваме без проблем, да изкачване баири, да се движим с висока скорост където е равно. Близо до идеалните двигатели (такива които не се нуждаят от скоростна кутия) са парните двигатели(едно време са се използвали) и провотоковите ел. двигате (влакове, трамваи, тролеи). При тях, когато оборотите намалеят въртящия момент става много голям, което позволява преодоляването на всякакви препятствия.Който е учил автомобилна техника(и останали които имат слабост към автомобилите), би трбвало да знае много добре какво представялва въртящия момент и мощност. А тези които не са, се надявам да са разбрали от обясненията ми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #11 Отговорено 31 Май, 2009 Не обяснявам много добре, но ще се опитам. Който разбере- разбера, който не - здраве.Който е учил автомобилна техника(и останали които имат слабост към автомобилите), би трбвало да знае много добре какво представялва въртящия момент и мощност. А тези които не са, се надявам да са разбрали от обясненията ми.Добре че обясни за парната машина и правотоковите двигатели , щяхме да си ходим в неведение всички.П.П. От обясненията ти никой нищо няма да разбере... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lord_of_the_road 3 #12 Отговорено 1 Юни, 2009 Мощността е равна на въртящия момент по ъгловата скорост. А това, което ни залепя за седалката се казва инерционен момент, можеш да го направиш и с кола с малък въртящ момент и с кола с голям въртящ момент, всичко зависи от трансмисията. Ауди А6, 3.5 ТДИ - 360 кс БМП 23 (Бойна машина, 10 тона желязо) - 360 кс. Ако можете направете си изводите, кое какви характеристики (съответно предимства и недостатъци) има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #13 Отговорено 4 Юни, 2009 ... или най-просто и ясно Мощност = Въртящ Момент * Обороти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #14 Отговорено 4 Юни, 2009 На какво е равна мощността, мисля, че всеки разбра. Коли с еднаква мошност, но едната има голям въртящ момент (следователно ниски обороти), а другата има нисък въртящ момент (и високи обороти). Някой може ли да каже, коя кола е по-добра и защо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #15 Отговорено 4 Юни, 2009 Тази с по високият въртящ момент и по ниски обороти е по добра, защото е дизел и гори по малко, а върви повече... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dulgia 0 #16 Отговорено 4 Юни, 2009 2 коли.1-ната е 100 коня 200Нм,а другата е 200 коня 100Нм.Ще победи тази с повечето кен.Въртящият момент е определящ за преодоляването на гравитацията и въздушното съпротивление,и за тази дейност,отива почти всичката енергия,и за ускорението на автомобила почти не отива.Конете са по важния елемент.Разбира се приемаме еднакви килограми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #17 Отговорено 5 Юни, 2009 Килограмите ги приемаме че са еднакви, ама другото няма как да го приемем ..Кола с 200 к.с. няма как да е с 100Нм. въртящ момент... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
activity 8 #18 Отговорено 5 Юни, 2009 (Редактирано) Килограмите ги приемаме че са еднакви, ама другото няма как да го приемем ..Кола с 200 к.с. няма как да е с 100Нм. въртящ момент... Разбира се но кола с голям въртящ момент може да е с много малко конски сили ! За пример градските автобуси ! Голям двигател , голям въртящ момент за да може да има тяга !пример извадка от wikipedia , градски автобус: Volvo B7RB7R is powered by Volvo D7E (previously D7A, D7B and D7C) six-cylinder diesel engine with turbocharger and intercooler. The D7E engine produces 290 hp with 1200 Nm of torque between 1050 and 1650 r/min. Редактирано 5 Юни, 2009 от activity Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TheDevilTwin 17 #19 Отговорено 5 Юни, 2009 За въпроса на колегата относно бензина и дизела - дизелите обикновено вадят по-голям въртящ момент при еднаква кубатура - естествено в днешно време се ползват турбини, променливи гориворазпределения и т.н., които доста усложняват картинката, но като цяло едно от основните предимства на дизела е големият въртящ момент. Ето защо повечето товарни камиони и автобуси се задвижват от дизелови мотори Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #20 Отговорено 6 Юни, 2009 Килограмите ги приемаме че са еднакви, ама другото няма как да го приемем .. Кола с 200 к.с. няма как да е с 100Нм. въртящ момент... глупости ! ... я намери въртящия момент на един двигател на мотор хонда и после пак пиши ! За въпроса на колегата относно бензина и дизела - дизелите обикновено вадят по-голям въртящ момент при еднаква кубатура - естествено в днешно време се ползват турбини, променливи гориворазпределения и т.н., които доста усложняват картинката, но като цяло едно от основните предимства на дизела е големият въртящ момент. Ето защо повечето товарни камиони и автобуси се задвижват от дизелови мотори още глупости ! ама тоя път универсални ! взимам данни за европейски бангии да не намесвам хонда ! форд ескорт 1.8 дизел 92' Крутящий момент 110/2500 н*м Мощность 60 л.с. опел астра 1.8 бензин 92 Мощность 90 л.с. Крутящий момент 145/3000 н*м и двете са атмосферки ! къде видя велик въртящ момент при дизела ?? ( за сравнение бензиновото 1.8 на форд е с по-добър момент и мощност от тия на опел ) айде сега да обсъдим и турбините ! Volvo / 850 (LS) / 2.3 T5-R (250 Hp) Мощность 250 л.с. Крутящий момент 350/2400 н*м A6 Avant (4B,C5) / 2.5 TDI (180 Hp) Мощность 180 л.с. Крутящий момент 370/1500-2500 н*м това са заводски автомобили и се въртят около правилото ! принципно не е случайно защо в le'Mans сериите дизелите са : 1. с турбо срещу атмосферки 2. с разрешение за по-голяма мощност и пак не успяват да бият във всички случай ! ... дизела е по-доброто гориво , но все още няма технология с която на база дизел да се изкара по-голяма литрова мощност .. потенциална на бензина е много нагоре П.П. темите за коне, станаха твърде много, за техническите въпроси в авто форум - домашните животни ги дръжте далеч от техниката ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
grip 0 #21 Отговорено 6 Юни, 2009 ееее каза им го Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
activity 8 #22 Отговорено 6 Юни, 2009 както знаеш дизела , вече не е това , което е бил преди 20 год. В момента дори и с по добри показатели от бензиновите ! за пример давам:Mazda 62.5L Gasoline Engine - 170 hp at 6000 rpm (226 N·m) at 4000 rpm2.2 Common Rail - (185 PS; 182 hp) at 3500 rpm and 400 N·m (300 lb·ft) of torque from 1800 to 3000 rpmвъртящ момент кажи.. речи х2 , по малка кубатура , по малак разход , според мен недостатъка остава в ниският диапазон от обороти в , който се развърта дизеловата печка... както се казва "ами после ?" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #23 Отговорено 7 Юни, 2009 А защо сравнявате турбодизели с атмосферни бензинови?Да не споменавам марки но на пазара от години има серийни автомобили с турбо бензинови двигатели вадещи 20 коня от 1.3 -1.4 литрови двигатели, с 200-250Нм в доста по-широк диапазон обороти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TheDevilTwin 17 #24 Отговорено 7 Юни, 2009 (Редактирано) още глупости ! ама тоя път универсални ! взимам данни за европейски бангии да не намесвам хонда ! форд ескорт 1.8 дизел 92' Крутящий момент 110/2500 н*м Мощность 60 л.с. опел астра 1.8 бензин 92 Мощность 90 л.с. Крутящий момент 145/3000 н*м и двете са атмосферки ! къде видя велик въртящ момент при дизела ?? ( за сравнение бензиновото 1.8 на форд е с по-добър момент и мощност от тия на опел ) айде сега да обсъдим и турбините ! Volvo / 850 (LS) / 2.3 T5-R (250 Hp) Мощность 250 л.с. Крутящий момент 350/2400 н*м A6 Avant (4B,C5) / 2.5 TDI (180 Hp) Мощность 180 л.с. Крутящий момент 370/1500-2500 н*м това са заводски автомобили и се въртят около правилото ! принципно не е случайно защо в le'Mans сериите дизелите са : 1. с турбо срещу атмосферки 2. с разрешение за по-голяма мощност и пак не успяват да бият във всички случай ! ... дизела е по-доброто гориво , но все още няма технология с която на база дизел да се изкара по-голяма литрова мощност .. потенциална на бензина е много нагоре П.П. темите за коне, станаха твърде много, за техническите въпроси в авто форум - домашните животни ги дръжте далеч от техниката ! Дизеловият мотор може да се напомпа много повече - в случая 60 к.с. е спънатият вариант, при който се цели максимално нисък разход на гориво. Това, че единят мотор има по-малък въртящ момент и мощност, далеч не означава, че дизелите са по-слаби като цяло. Даже напротив - сравни мотори от 2009 година например, било то с турбо или без и ще видиш, че разликите са огромни. Ето ти пример: Skoda Octavia 2.0 TDI Макс. мощност 170 к.с. Макс. въртящ момент 320 Nm Skoda Octavia 2.0 TFSI Макс. мощност 200 к.с. Макс. въртящ момент 280 Nm Редактирано 7 Юни, 2009 от TheDevilTwin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #25 Отговорено 7 Юни, 2009 С този пример дето си го дал излиза че по хубавият двигател има по малък въртящ момент. Обясни на хората че да не ги цакат с топла бира дилърите в автосалонитеИ още един въпрос за размисъл: някой видял ли е въртящ момент написан в големият талон на фтомобила и аджеба що са толкова прости че не са го написали?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #26 Отговорено 7 Юни, 2009 За въпроса на колегата относно бензина и дизела - дизелите обикновено вадят по-голям въртящ момент при еднаква кубатура - естествено в днешно време се ползват турбини, променливи гориворазпределения и т.н., които доста усложняват картинката, но като цяло едно от основните предимства на дизела е големият въртящ момент. Ето защо повечето товарни камиони и автобуси се задвижват от дизелови мотори Какво променят на гориворазпределението? Какво имаш предвид под "гориворазпределения"? Според мен си имал предвид променливо газоразпределение(по-малко вероятно е да си искал да кажеш променлива геометрия-отнясящо се за турбините), но може да има някаква нова технолигия и аз да не я знам.Дали избират дизеловите ДВГ заради големия им въртящ момент за товарни камиони? На тези машинки резервоарите им са от 150-200 литра до 500-600 литра. Като се има предвид каква икономичност се постига с дизеловите агрегати спрямо бензиновите, аз силно се съмнявам да избират дизеловите ДВГ заради въртящия им момент. 2 коли.1-ната е 100 коня 200Нм,а другата е 200 коня 100Нм.Ще победи тази с повечето кен.Въртящият момент е определящ за преодоляването на гравитацията и въздушното съпротивление,и за тази дейност,отива почти всичката енергия,и за ускорението на автомобила почти не отива.Конете са по важния елемент.Разбира се приемаме еднакви килограми.Да приемем, че килограмите са еднакви и те са 100 тона. Този с 200Нм ще отнесе този с 100Нм, като куцо пиле домат. А това за какво отива въртящия момент, няма да коментирам. Производителите на автомобилни двигатели се опитват да направят въртящия момент да е голям в ниските обороти. Колкото е по-голям и в колкото по-ниски обороти е, толкова по-добре. Защо? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #27 Отговорено 7 Юни, 2009 И само хонда се опитват да направят обратното.... нещата са по-комплексни..един се кефи на мощност в ниските.......друг се кефи да я дири далече, далече към 6500 оборота.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #28 Отговорено 7 Юни, 2009 2.5L Gasoline Engine - 170 hp at 6000 rpm (226 N·m) at 4000 rpm 2.2 Common Rail - (185 PS; 182 hp) at 3500 rpm and 400 N·m (300 lb·ft) of torque from 1800 to 3000 rpm въртящ момент кажи.. речи х2 , по малка кубатура , по малак разход написали са го другите, но ... дизела е с турбо, а бензина атмосферен ! Дизеловият мотор може да се напомпа много повече - в случая 60 к.с. е спънатият вариант, при който се цели максимално нисък разход на гориво. ... намери ми го него чист дизел с по-голяма литрова мощност от средностатистическия бензинов - говорим за атмосферки ! и ще си призная, че съм идиот ... Ето ти пример: Skoda Octavia 2.0 TDI Макс. мощност 170 к.с. Макс. въртящ момент 320 Nm Skoda Octavia 2.0 TFSI Макс. мощност 200 к.с. Макс. въртящ момент 280 Nm примера ти е много показателен ! фрапантна разлика в момента нямат - има разлика , но не е х2 ... в следващия момент даваш пример с много нещастен бензинов двигател с турбо и много надут дизел ! 200коня се вадят от 2 атмосферни литра .. и не само от хонда ... ето ти пример който е по-близо до възможностите на двата литра бензин ... Lancer Evolution X / 2.0 Мощность 295 л.с. Крутящий момент 366/3500 н*м П.П. чакам да ми кажеш кой е атмосферния дизел дето става за чеп за зеле ... пак казвам дизела е по доброто гориво, ама вие май не разбирате защо ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #29 Отговорено 7 Юни, 2009 глупости ! ... я намери въртящия момент на един двигател на мотор хонда и после пак пиши !А ти преди да пишеш че са глупости, прочете ли поста на колегата преди мен, че е писал "имаме две коли с еднакви килограми", а не имаме една кола и един мотор...Я сега, като си "голям" умен, дай го да го видим този двигател с 200 к.с. мощност и със само-100 Nm въртящ момент... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #30 Отговорено 7 Юни, 2009 и айде да ми обясниш какъв в проблема да се направи 200 коня мотор със 100НМ максимален момент ? въпрос на предавателни числа и нищо друго .. ще бъде високооборотна и поради тая причина няма да е комфортна, но това не прави създаването на двигателя невъзможно ! спри с глупостите - сериозно ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #31 Отговорено 7 Юни, 2009 Да не би това че си модератор, да ти дава някакво изключително право да обиждаш ?...Я почети пак какво е въртящ момент, и тогава определяй кой пише глупости...Кой ти говори тук за въртящ момент на колелата, та намесваш и скорости ?Повечето производители го дават въртящият момент на двигателя, при стендови условия..Т.е. на самият маховик...Какво общо има тук скоростната кутия ?...Въртящ момент е силата която двигателя произвежда в определен момент, а не това което скоростната кутия разпределя... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #32 Отговорено 7 Юни, 2009 Ще ви дам едно рационално предложение да огхладите страстите. До martod повярвай ми lookcho много добре знае какво е въртящ момент. До всички останали освободете малко напрежението! Темата попринцип е силно образователна, но не всички пишат вярни неща, за това се вслушвайте в тези които ги пишат. А те не са малко! Тук сме за да ни е приятно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #33 Отговорено 7 Юни, 2009 martod, и за миг не съм се опитвал да те обидя - опитах се да те спра да пишеш глупости ... спирам да се опитвам да обясня на който и да е каквото и да е ! аз бях до тук ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #34 Отговорено 7 Юни, 2009 (Редактирано) Извинявай шефе, но как да ни е приятно, като някой ни обижда че пишем глупости ?И със това , че колегата знаел какво е въртящ момент, да не би да искаш да кажеш, че аз не знам че това е силата която произвежда двигателя и че скоростната кутия не участва в неговото изчисляване, а само го предава към колелата ?И държа да отбележа, че това не съм го измислил аз, а учените-физици...Така че колегата да обижда тях, че са писали глупости...П.П. Ето, пак твърди, че се опитвал да ме спре да пиша глупости... Редактирано 7 Юни, 2009 от martod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #35 Отговорено 7 Юни, 2009 ХАХАХА браво !опитах се - ти "НЕ!" ...Приятно ми е ! - учен Физик да кажеш, че въртящия момент е сила, е все-едно да кажеш, че дебита е сечение, или че напрежението е мощност .. да имат общо , но половината истина се оказа пълна лъжа ...за да стигнеш до сила, първо трябва да имаш нещо линейно ( като движение напред или дърпане на въже от макара и т.н. ) в колите нормално това е движението на колата или силата която колелата прилагат на колата за дасе ускорява или движи тя напред/назад .. за да стигнеш до там трябва да минеш през скоростната кутия и без значение какъв е момента върху вала, минавайки през скоростите може да бъде трансформиран до произволен друг по размер, като мощността се запазва в двата края .. до тук схващаш ли ? няма значение дали въпросната мощност в момента t си я постигнал с 2 или 2000 N.m - тя при правилните предавателни числа ще бута колата с една и съща сила ! в този смисъл това, че не може да има кола с 200коня и 100Нм е глупост ! можеш да сложиш произволен двигател и с правилния редуктор да го докараш до колелата по какъвто си искаш начин ... недостатъка на моторов двигател в лек автомобил е, че лекия автомобил никак не е лек и на тоя двигател ще му се наложи да работи във високи обороти, за да изкара нужната за елементарни ускорения мощност - това при мотора се налага сравнително рядко, и за кола не е нито комфорто, нито надеждно това така обяснено схващаш ли го ? мога да пробвам по още няколко начина ... всищност пример за кола с двигател който има Нм/КС < 1/3 са булидите от Ф1 - не са добър пример , но това е 4 колесно с по-високо оборотен двигател от тоя на пистов мотор ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rook 0 #36 Отговорено 8 Юни, 2009 martod не се сърди, но наистина пишеш неверни неща. Момента си е момент, а сила си е сила. Момента е равен на сила*рамо (разстояние). Момента който се създава от двигателя се изчислява без да се намесва скоростната кутия, но тя се намесва много сериозно в изменението на въртящия момент, който се подава към двигателните колелета. Няма никакъв проблем да се направи двигател с 200кс и 100Нм. Да не останеш с впечатлението, че двигателите ги правят с предварително зададени мощност и въртящ момент.едмундо мощност(висока) трудно ще намериш в ниските . Аз говоря за въртящ момент. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #37 Отговорено 8 Юни, 2009 Ами то си има линейно движение колега, и това е движението на буталото...При скоростната кутия няма линейно движение, така че пак ти казвам- не я намесвай нея, защото тя няма нищо общо с определянето на въртящият момент на един двигател...Въртящият момент си е точно моментна сила, произведена от него, и той зависи най вече от налягането в цилиндъра и от неговият обем...Ето я самата формула за изчисляване на въртящият момент...T (Nm) = V * p * C2T = въртящ момент (Torque)P = налягане в цилиндъраV = обем на цилиндъраC2 = константаКакто сам виждаш,налягането и обема играят най важна роля за изчисляването на въртящият момент, така че като сложиш обем от 2000куб/см. и го умножиш по работното налягане, няма как ВМ да е само 100 Nm...А щом продължаваш да твърдиш че пиша глупости,вземи го открий този 2000-кубиков двигател с 100 Nm въртящ момент, и го дай тука да го видим....Пожелавам ти успех при търсенето...А, и ако не успееш да го откриеш, мисля че е редно все пак да се извиниш за обидите... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #38 Отговорено 8 Юни, 2009 чакай малко .. 1. това, че си дал някаква идваща от небитието "формула" какво точно доказва ? къде се включва дължината на рамото , след като буталото създава сила която умножаваме по рамо ?? искаш да ми кажеш, че двулитров генератор с ход на буталото 700мм и високооборотен двигателс с ход 14 мм ( тия си ги измислям в момента и не са взети от конкретен двигател ) ще дадат един и същ въртящ момент ??това C2 дето си го изтупал е много, много , многозначително !2. къде реши, че като говорим за 200 коня, става дума за 2 литра ?? а соприсе де - или пиши смислени работи или недейП.П. Краси опитах се ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #39 Отговорено 8 Юни, 2009 Аз ще помоля още един път да се спазва добрия тон. Освен това ще помоля да вниквате в това, което говори другият участник в дискусията, а не да си знаете своето и да тъпчем на едно място. По темата: Лукчо, предполагам хода на буталото се включва във променливата за обем на цилиндъра във формулата на мартод. Смисъл във формулата е даден само обема, а хода се включва при изчсиляването на обема и затова не е даден директно. Ето една връзка, където са обяснени доста неща ЦЪК Мартод, двигател 2000 кубика може да има 100НМ само - точно според формулата,която си дал. Просто двигателя ще бъде със по-голям диаметър и по-къс ход на буталото т.е. като изчислиш обема пак идва 2000 кубика, но вече хода буталото е по-къс респективно рамото е по-късо, което води до по-малък въртящ момент. Има такива двигатели много(къс ход, нисък въртящ момент, високооборотни). Сега, може би не вадят точно 100НМ(а повече), но схващате идеята . Пример от реалния живот: Двигател Д13Б2 - 102нм/3100 об/мин. (75ммх76мм - Диаметър х Ход), почти квадратен мотор. (така викат на двигатели,които имат еднакви диаметър и ход.Още им викат "каре" ) Имаме формулата за конски сили: Така имаме макс нютон метрите на двигателя, а сега как достигнем 200 коня с този мотор? Ами трябват ни обороти и още едно важно изискване да запазим този въртящ момент при тези обороти. Т.е. по формулата К.с(д13б2) = (102*10000)/5252 = 194.21172886519421172886519421173 ~ 194.212 кс Ето двигател със 100НМ, който прави 200 коня Това, разбира са спекулативни изчисления, но според мен е възможно. Сега ще кажете - това е невъзможно точно с този мотор - напротив Много колеги си пържат Д13-ките до 9000 оборота, но друг е въпроса колко мощност се генерира при тези обороти реално т.е. коллко въртящ момент е останал, щото знаем от графиките как рязко почва да пада въртящия момент след 7000 об/мин. Причните за падането на въртящия момент са комплексни, главни виновници са неефективно пълнене на цилиндрите с горивна смес при тези обороти(което пък е следствие от профила на разпр.вал, смукателен колектор, изп. генерация и т.н.) и вече инерционните сили, които са значителни при тези обороти. Та при Д13Б2 задачата ни е поне да увеличим коефициента на пълнене на цилиндрите(или да го запазим същия). Най-лесно се постига с по агресивен разпределителен вал(такъв, който повдига повече и държи повече отворени клапаните) и подходящ колектор и диаметър на изпускателната система. Също така може да се сложат по леки мотовилки(биели) и да се поработи още по двигателя, но да не ходим чак там. Примера с Д13Б2 може да не е най-подходящ, но в никакъв случай не далеч от реалността. Смисъл достижимо да се направи Д13Б2 да се развърта до 10000 об/мин и да има полза от това, а не само да гледаш 10000 на оборотомера, а колата да вие от зор и не върви Пак да кажа не се хващайте за примера конкретно, щото разликата между 9000 и 10000 оборота е голяма от гледна точка на натоварване. Може биели да не издържат, може много работи... Но с доработка на мотора според мен 10000 на Д13 са достижими... Отпеснах се много прощавайте Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #40 Отговорено 8 Юни, 2009 cls, идеята ти е вярна - само мерните единици не съвпадат много - тябва да се направи преработка от фут и паунд-сила , към метър и нютон ...и като се направи сметката ще излезе такива двигатели пак казвам има при моторите - приблизително тов за което говоря link Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове