Jump to content
Dulgia

Коне и въртящ момент ?

Recommended Posts

Здравейте, колеги.Въпроса ми е за конете и за въртящия момент.Кое каква роля играе?Доколкото ми е известно конете спомагат са ускорението,а максималната скорост,както гъвкавостта и по-бързото ''изтегляне'' така да го кажа при изпреварване зависят от въртящият момент.Така ли е всъщност?Мн ще съм благодарен,ако драснете 1-2 редчета.Мерси предварително :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема: как може да се измери мощността на двигателя в сервиз - демек колко конски сили е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прочетох много внимателно темата която колегата е постнал над мен.Понеже съм невеж и не мога да исползвам терминологията, но ми е интересно и искам да разбера дали съм разбрал, може ли да заключим че ако имаме дизел и бензин с еднаква мощност и двете се движат с 30 на трета, ако натиснат педал на газта до край(или така че да се постигне максимално ускорение) то дизела ще натупа бензина?или пък обратното ако са движат и двете на първа с 30 то бензина ще натупа дизела?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама дизела комън рейл ли е или не? А бензина с турбо ли е или...? А инжекциона пълен ли е или карбуратор? Едната 1.6 другата 5000 кубика ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

прочетох много внимателно темата която колегата е постнал над мен.Понеже съм невеж и не мога да исползвам терминологията, но ми е интересно и искам да разбера дали съм разбрал, може ли да заключим че ако имаме дизел и бензин с еднаква мощност и двете се движат с 30 на трета, ако натиснат педал на газта до край(или така че да се постигне максимално ускорение) то дизела ще натупа бензина?или пък обратното ако са движат и двете на първа с 30 то бензина ще натупа дизела?

Ето ти един линк на английски, където правят сравнение на двигатели : бензин 190 коня и турбо дизел 190 коняцъкКрайният извод е , че при еднакви скорости и трансмисия при еднаква пикова мощност и подходящо каране ускорението ще е еднаквоп.с. Има и сносно обяснение какво е въртящ момент Редактирано от marto_1.8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

взех вече да се обърквам...някой не може ли да обесни на супер прост език с един супер елементарен пример при някакви идеални условия, които ние си поставяме, как биха се представили кола с голям въртящ момент срещу такава с малак такъв.п.п.колега мерси за линка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на горният линк има много добро обяснение. По просто няма как да се опише.Кола с по малък въртящ момент на колелата ще падне така както трабант от ламборгини, и това е описано по горе.Стига вече с тези коне и моменти че стана като в детската градина. Приемете че конска сила и въртящ момент са едно и също нещо така както в магазина 0.7л ракия и 700г ракия е едно и също нещо. Грубо казано първата производна на мощноста от оборотите е въртящият момент. На диното едното се измерва а другото се изчислява /кое точно от двете се измерва зависи от типа на диното/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не обяснявам много добре, но ще се опитам. Който разбере- разбера, който не - здраве.Приемаме, че имаме коли които нямат скоростна кутия и всички предавателни числа по предаването са еднакви(всичко останала също им е еднакво освен оборотите и въртящия момент). Двигателя на едната развива 100 000 оборота(кола Х), а на другата 100 оборота(кола У). Кола Х има въртящ момент клонящ към 0, а на кола У клони към безкрайност. В момента в който кола Х изпита някакво съпротивление (опитате да тръгнете например) двигателя ще угасне. Когато опитате да тръгнета с кола У няма да имате никакъв проблем, дори може да вържете цяла влакова композиция за нея и тя пак ще потегли без проблем.Скоростната кутия в автомибилите се явява преубразовател на въртящ момент. Проблема при ДВГ е, че техния въртящ момент е ограничен и не могат да осигурят въртящ момент който ни е необходим по равно и по изкачване на баири, при тръгване, въобще при всякакви условия (може да се направи, като например е само на 1-ва, но това не ни устройва). Въртящия момент на ДВГ се променя в малки граници, но с помоща на скоростната кутя правим така, че да можем да тръгваме без проблем, да изкачване баири, да се движим с висока скорост където е равно. Близо до идеалните двигатели (такива които не се нуждаят от скоростна кутия) са парните двигатели(едно време са се използвали) и провотоковите ел. двигате (влакове, трамваи, тролеи). При тях, когато оборотите намалеят въртящия момент става много голям, което позволява преодоляването на всякакви препятствия.Който е учил автомобилна техника(и останали които имат слабост към автомобилите), би трбвало да знае много добре какво представялва въртящия момент и мощност. А тези които не са, се надявам да са разбрали от обясненията ми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не обяснявам много добре, но ще се опитам. Който разбере- разбера, който не - здраве.Който е учил автомобилна техника(и останали които имат слабост към автомобилите), би трбвало да знае много добре какво представялва въртящия момент и мощност. А тези които не са, се надявам да са разбрали от обясненията ми.

Добре че обясни за парната машина и правотоковите двигатели ;) , щяхме да си ходим в неведение всички.П.П. От обясненията ти никой нищо няма да разбере... :P:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мощността е равна на въртящия момент по ъгловата скорост.

А това, което ни залепя за седалката се казва инерционен момент, можеш да го направиш и с кола с малък въртящ момент и с кола с голям въртящ момент, всичко зависи от трансмисията.

Ауди А6, 3.5 ТДИ - 360 кс

БМП 23 (Бойна машина, 10 тона желязо) - 360 кс.

Ако можете направете си изводите, кое какви характеристики (съответно предимства и недостатъци) има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... или най-просто и ясно

 

Мощност = Въртящ Момент * Обороти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На какво е равна мощността, мисля, че всеки разбра. Коли с еднаква мошност, но едната има голям въртящ момент (следователно ниски обороти), а другата има нисък въртящ момент (и високи обороти). Някой може ли да каже, коя кола е по-добра и защо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази с по високият въртящ момент и по ниски обороти е по добра, защото е дизел и гори по малко, а върви повече... :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 коли.1-ната е 100 коня 200Нм,а другата е 200 коня 100Нм.Ще победи тази с повечето кен.Въртящият момент е определящ за преодоляването на гравитацията и въздушното съпротивление,и за тази дейност,отива почти всичката енергия,и за ускорението на автомобила почти не отива.Конете са по важния елемент.Разбира се приемаме еднакви килограми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Килограмите ги приемаме че са еднакви, ама другото няма как да го приемем :) ..Кола с 200 к.с. няма как да е с 100Нм. въртящ момент...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Килограмите ги приемаме че са еднакви, ама другото няма как да го приемем :) ..Кола с 200 к.с. няма как да е с 100Нм. въртящ момент...

Разбира се !!! но кола с голям въртящ момент може да е с много малко конски сили ! За пример градските автобуси ! Голям двигател , голям въртящ момент за да може да има тяга !пример извадка от wikipedia , градски автобус: Volvo B7R

B7R is powered by Volvo D7E (previously D7A, D7B and D7C) six-cylinder diesel engine with turbocharger and intercooler. The D7E engine produces 290 hp with 1200 Nm of torque between 1050 and 1650 r/min.

Редактирано от activity

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За въпроса на колегата относно бензина и дизела - дизелите обикновено вадят по-голям въртящ момент при еднаква кубатура - естествено в днешно време се ползват турбини, променливи гориворазпределения и т.н., които доста усложняват картинката, но като цяло едно от основните предимства на дизела е големият въртящ момент. Ето защо повечето товарни камиони и автобуси се задвижват от дизелови мотори :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Килограмите ги приемаме че са еднакви, ама другото няма как да го приемем :dry: ..

Кола с 200 к.с. няма как да е с 100Нм. въртящ момент...

глупости ! ... я намери въртящия момент на един двигател на мотор хонда и после пак пиши !

 

За въпроса на колегата относно бензина и дизела - дизелите обикновено вадят по-голям въртящ момент при еднаква кубатура - естествено в днешно време се ползват турбини, променливи гориворазпределения и т.н., които доста усложняват картинката, но като цяло едно от основните предимства на дизела е големият въртящ момент. Ето защо повечето товарни камиони и автобуси се задвижват от дизелови мотори :bg:

още глупости ! ама тоя път универсални !

 

взимам данни за европейски бангии да не намесвам хонда !

форд ескорт 1.8 дизел 92'

Крутящий момент 110/2500 н*м

Мощность 60 л.с.

 

опел астра 1.8 бензин 92

Мощность 90 л.с.

Крутящий момент 145/3000 н*м

 

и двете са атмосферки ! къде видя велик въртящ момент при дизела ?? ( за сравнение бензиновото 1.8 на форд е с по-добър момент и мощност от тия на опел )

 

айде сега да обсъдим и турбините !

 

Volvo / 850 (LS) / 2.3 T5-R (250 Hp)

Мощность 250 л.с.

Крутящий момент 350/2400 н*м

 

A6 Avant (4B,C5) / 2.5 TDI (180 Hp)

Мощность 180 л.с.

Крутящий момент 370/1500-2500 н*м

 

това са заводски автомобили и се въртят около правилото ! принципно не е случайно защо в le'Mans сериите дизелите са :

1. с турбо срещу атмосферки

2. с разрешение за по-голяма мощност

и пак не успяват да бият във всички случай ! ... дизела е по-доброто гориво , но все още няма технология с която на база дизел да се изкара по-голяма литрова мощност .. потенциална на бензина е много нагоре

 

П.П. темите за коне, станаха твърде много, за техническите въпроси в авто форум - домашните животни ги дръжте далеч от техниката !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ееее каза им го :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

както знаеш дизела , вече не е това , което е бил преди 20 год. В момента дори и с по добри показатели от бензиновите ! за пример давам:Mazda 62.5L Gasoline Engine - 170 hp at 6000 rpm (226 N·m) at 4000 rpm2.2 Common Rail - (185 PS; 182 hp) at 3500 rpm and 400 N·m (300 lb·ft) of torque from 1800 to 3000 rpmвъртящ момент кажи.. речи х2 , по малка кубатура , по малак разход , според мен недостатъка остава в ниският диапазон от обороти в , който се развърта дизеловата печка... както се казва "ами после ?"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо сравнявате турбодизели с атмосферни бензинови?Да не споменавам марки но на пазара от години има серийни автомобили с турбо бензинови двигатели вадещи 20 коня от 1.3 -1.4 литрови двигатели, с 200-250Нм в доста по-широк диапазон обороти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

още глупости ! ама тоя път универсални !

 

взимам данни за европейски бангии да не намесвам хонда !

форд ескорт 1.8 дизел 92'

Крутящий момент 110/2500 н*м

Мощность 60 л.с.

 

опел астра 1.8 бензин 92

Мощность 90 л.с.

Крутящий момент 145/3000 н*м

 

и двете са атмосферки ! къде видя велик въртящ момент при дизела ?? ( за сравнение бензиновото 1.8 на форд е с по-добър момент и мощност от тия на опел )

 

айде сега да обсъдим и турбините !

 

Volvo / 850 (LS) / 2.3 T5-R (250 Hp)

Мощность 250 л.с.

Крутящий момент 350/2400 н*м

 

A6 Avant (4B,C5) / 2.5 TDI (180 Hp)

Мощность 180 л.с.

Крутящий момент 370/1500-2500 н*м

 

това са заводски автомобили и се въртят около правилото ! принципно не е случайно защо в le'Mans сериите дизелите са :

1. с турбо срещу атмосферки

2. с разрешение за по-голяма мощност

и пак не успяват да бият във всички случай ! ... дизела е по-доброто гориво , но все още няма технология с която на база дизел да се изкара по-голяма литрова мощност .. потенциална на бензина е много нагоре

 

П.П. темите за коне, станаха твърде много, за техническите въпроси в авто форум - домашните животни ги дръжте далеч от техниката !

Дизеловият мотор може да се напомпа много повече - в случая 60 к.с. е спънатият вариант, при който се цели максимално нисък разход на гориво. Това, че единят мотор има по-малък въртящ момент и мощност, далеч не означава, че дизелите са по-слаби като цяло. Даже напротив - сравни мотори от 2009 година например, било то с турбо или без и ще видиш, че разликите са огромни.

 

Ето ти пример:

 

Skoda Octavia 2.0 TDI

Макс. мощност 170 к.с.

Макс. въртящ момент 320 Nm

 

Skoda Octavia 2.0 TFSI

Макс. мощност 200 к.с.

Макс. въртящ момент 280 Nm

Редактирано от TheDevilTwin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този пример дето си го дал излиза че по хубавият двигател има по малък въртящ момент. Обясни на хората че да не ги цакат с топла бира дилърите в автосалонитеИ още един въпрос за размисъл: някой видял ли е въртящ момент написан в големият талон на фтомобила и аджеба що са толкова прости че не са го написали??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За въпроса на колегата относно бензина и дизела - дизелите обикновено вадят по-голям въртящ момент при еднаква кубатура - естествено в днешно време се ползват турбини, променливи гориворазпределения и т.н., които доста усложняват картинката, но като цяло едно от основните предимства на дизела е големият въртящ момент. Ето защо повечето товарни камиони и автобуси се задвижват от дизелови мотори :hondarulez:

Какво променят на гориворазпределението? Какво имаш предвид под "гориворазпределения"? Според мен си имал предвид променливо газоразпределение(по-малко вероятно е да си искал да кажеш променлива геометрия-отнясящо се за турбините), но може да има някаква нова технолигия и аз да не я знам.

Дали избират дизеловите ДВГ заради големия им въртящ момент за товарни камиони? На тези машинки резервоарите им са от 150-200 литра до 500-600 литра. Като се има предвид каква икономичност се постига с дизеловите агрегати спрямо бензиновите, аз силно се съмнявам да избират дизеловите ДВГ заради въртящия им момент.

 

2 коли.1-ната е 100 коня 200Нм,а другата е 200 коня 100Нм.Ще победи тази с повечето кен.Въртящият момент е определящ за преодоляването на гравитацията и въздушното съпротивление,и за тази дейност,отива почти всичката енергия,и за ускорението на автомобила почти не отива.Конете са по важния елемент.Разбира се приемаме еднакви килограми.

Да приемем, че килограмите са еднакви и те са 100 тона. Този с 200Нм ще отнесе този с 100Нм, като куцо пиле домат. А това за какво отива въртящия момент, няма да коментирам. Производителите на автомобилни двигатели се опитват да направят въртящия момент да е голям в ниските обороти. Колкото е по-голям и в колкото по-ниски обороти е, толкова по-добре. Защо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И само хонда се опитват да направят обратното.... :hondarulez::):P нещата са по-комплексни..един се кефи на мощност в ниските.......друг се кефи да я дири далече, далече към 6500 оборота....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.5L Gasoline Engine - 170 hp at 6000 rpm (226 N·m) at 4000 rpm

2.2 Common Rail - (185 PS; 182 hp) at 3500 rpm and 400 N·m (300 lb·ft) of torque from 1800 to 3000 rpm

въртящ момент кажи.. речи х2 , по малка кубатура , по малак разход

написали са го другите, но ... дизела е с турбо, а бензина атмосферен !

 

Дизеловият мотор може да се напомпа много повече - в случая 60 к.с. е спънатият вариант, при който се цели максимално нисък разход на гориво.

... намери ми го него чист дизел с по-голяма литрова мощност от средностатистическия бензинов - говорим за атмосферки ! и ще си призная, че съм идиот ...

 

Ето ти пример:

 

Skoda Octavia 2.0 TDI

Макс. мощност 170 к.с.

Макс. въртящ момент 320 Nm

 

Skoda Octavia 2.0 TFSI

Макс. мощност 200 к.с.

Макс. въртящ момент 280 Nm

примера ти е много показателен ! фрапантна разлика в момента нямат - има разлика , но не е х2 ... в следващия момент даваш пример с много нещастен бензинов двигател с турбо и много надут дизел ! 200коня се вадят от 2 атмосферни литра .. и не само от хонда ...

 

ето ти пример който е по-близо до възможностите на двата литра бензин ...

Lancer Evolution X / 2.0

Мощность 295 л.с.

Крутящий момент 366/3500 н*м

 

 

П.П. чакам да ми кажеш кой е атмосферния дизел дето става за чеп за зеле ... пак казвам дизела е по доброто гориво, ама вие май не разбирате защо ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

глупости ! ... я намери въртящия момент на един двигател на мотор хонда и после пак пиши !

А ти преди да пишеш че са глупости, прочете ли поста на колегата преди мен, че е писал "имаме две коли с еднакви килограми", а не имаме една кола и един мотор...Я сега, като си "голям" умен, дай го да го видим този двигател с 200 к.с. мощност и със само-100 Nm въртящ момент...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и айде да ми обясниш какъв в проблема да се направи 200 коня мотор със 100НМ максимален момент ? въпрос на предавателни числа и нищо друго .. ще бъде високооборотна и поради тая причина няма да е комфортна, но това не прави създаването на двигателя невъзможно ! спри с глупостите - сериозно !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би това че си модератор, да ти дава някакво изключително право да обиждаш ?...Я почети пак какво е въртящ момент, и тогава определяй кой пише глупости...Кой ти говори тук за въртящ момент на колелата, та намесваш и скорости ?Повечето производители го дават въртящият момент на двигателя, при стендови условия..Т.е. на самият маховик...Какво общо има тук скоростната кутия ?...Въртящ момент е силата която двигателя произвежда в определен момент, а не това което скоростната кутия разпределя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Ще ви дам едно рационално предложение да огхладите страстите. До martod повярвай ми lookcho много добре знае какво е въртящ момент.

До всички останали освободете малко напрежението! Темата попринцип е силно образователна, но не всички пишат вярни неща, за това се вслушвайте в тези които ги пишат. А те не са малко! Тук сме за да ни е приятно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

martod, и за миг не съм се опитвал да те обидя - опитах се да те спра да пишеш глупости ... спирам да се опитвам да обясня на който и да е каквото и да е ! аз бях до тук ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Извинявай шефе, но как да ни е приятно, като някой ни обижда че пишем глупости ?И със това , че колегата знаел какво е въртящ момент, да не би да искаш да кажеш, че аз не знам че това е силата която произвежда двигателя и че скоростната кутия не участва в неговото изчисляване, а само го предава към колелата ?И държа да отбележа, че това не съм го измислил аз, а учените-физици...Така че колегата да обижда тях, че са писали глупости...П.П. Ето, пак твърди, че се опитвал да ме спре да пиша глупости...

Редактирано от martod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХАХАХА браво !опитах се - ти "НЕ!" ...Приятно ми е ! - учен Физик да кажеш, че въртящия момент е сила, е все-едно да кажеш, че дебита е сечение, или че напрежението е мощност .. да имат общо , но половината истина се оказа пълна лъжа ...за да стигнеш до сила, първо трябва да имаш нещо линейно ( като движение напред или дърпане на въже от макара и т.н. ) в колите нормално това е движението на колата или силата която колелата прилагат на колата за дасе ускорява или движи тя напред/назад .. за да стигнеш до там трябва да минеш през скоростната кутия и без значение какъв е момента върху вала, минавайки през скоростите може да бъде трансформиран до произволен друг по размер, като мощността се запазва в двата края .. до тук схващаш ли ? няма значение дали въпросната мощност в момента t си я постигнал с 2 или 2000 N.m - тя при правилните предавателни числа ще бута колата с една и съща сила ! в този смисъл това, че не може да има кола с 200коня и 100Нм е глупост ! можеш да сложиш произволен двигател и с правилния редуктор да го докараш до колелата по какъвто си искаш начин ... недостатъка на моторов двигател в лек автомобил е, че лекия автомобил никак не е лек и на тоя двигател ще му се наложи да работи във високи обороти, за да изкара нужната за елементарни ускорения мощност - това при мотора се налага сравнително рядко, и за кола не е нито комфорто, нито надеждно това така обяснено схващаш ли го ? мога да пробвам по още няколко начина ... всищност пример за кола с двигател който има Нм/КС < 1/3 са булидите от Ф1 - не са добър пример , но това е 4 колесно с по-високо оборотен двигател от тоя на пистов мотор ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

martod не се сърди, но наистина пишеш неверни неща. Момента си е момент, а сила си е сила. Момента е равен на сила*рамо (разстояние). Момента който се създава от двигателя се изчислява без да се намесва скоростната кутия, но тя се намесва много сериозно в изменението на въртящия момент, който се подава към двигателните колелета. Няма никакъв проблем да се направи двигател с 200кс и 100Нм. Да не останеш с впечатлението, че двигателите ги правят с предварително зададени мощност и въртящ момент.едмундо мощност(висока) трудно ще намериш в ниските . Аз говоря за въртящ момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то си има линейно движение колега, и това е движението на буталото...При скоростната кутия няма линейно движение, така че пак ти казвам- не я намесвай нея, защото тя няма нищо общо с определянето на въртящият момент на един двигател...Въртящият момент си е точно моментна сила, произведена от него, и той зависи най вече от налягането в цилиндъра и от неговият обем...Ето я самата формула за изчисляване на въртящият момент...T (Nm) = V * p * C2T = въртящ момент (Torque)P = налягане в цилиндъраV = обем на цилиндъраC2 = константаКакто сам виждаш,налягането и обема играят най важна роля за изчисляването на въртящият момент, така че като сложиш обем от 2000куб/см. и го умножиш по работното налягане, няма как ВМ да е само 100 Nm...А щом продължаваш да твърдиш че пиша глупости,вземи го открий този 2000-кубиков двигател с 100 Nm въртящ момент, и го дай тука да го видим....Пожелавам ти успех при търсенето...А, и ако не успееш да го откриеш, мисля че е редно все пак да се извиниш за обидите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чакай малко .. 1. това, че си дал някаква идваща от небитието "формула" какво точно доказва ? къде се включва дължината на рамото , след като буталото създава сила която умножаваме по рамо ?? искаш да ми кажеш, че двулитров генератор с ход на буталото 700мм и високооборотен двигателс с ход 14 мм ( тия си ги измислям в момента и не са взети от конкретен двигател ) ще дадат един и същ въртящ момент ??това C2 дето си го изтупал е много, много , многозначително !2. къде реши, че като говорим за 200 коня, става дума за 2 литра ?? а соприсе де - или пиши смислени работи или недейП.П. Краси опитах се !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще помоля още един път да се спазва добрия тон.

Освен това ще помоля да вниквате в това, което говори другият участник в дискусията,

а не да си знаете своето и да тъпчем на едно място.

 

По темата:

Лукчо, предполагам хода на буталото се включва във променливата за обем на цилиндъра във формулата на мартод.

Смисъл във формулата е даден само обема, а хода се включва при изчсиляването на обема и затова не е даден директно.

 

Ето една връзка, където са обяснени доста неща ЦЪК

 

Мартод, двигател 2000 кубика може да има 100НМ само - точно според формулата,която си дал.

Просто двигателя ще бъде със по-голям диаметър и по-къс ход на буталото т.е. като изчислиш обема пак идва 2000 кубика,

но вече хода буталото е по-къс респективно рамото е по-късо, което води до по-малък въртящ момент.

Има такива двигатели много(къс ход, нисък въртящ момент, високооборотни).

Сега, може би не вадят точно 100НМ(а повече), но схващате идеята :hondarulez: .

 

Пример от реалния живот:

Двигател Д13Б2 - 102нм/3100 об/мин. (75ммх76мм - Диаметър х Ход), почти квадратен мотор.

(така викат на двигатели,които имат еднакви диаметър и ход.Още им викат "каре" :) )

Имаме формулата за конски сили:

Публикувано изображение

Така имаме макс нютон метрите на двигателя, а сега как достигнем 200 коня с този мотор?

Ами трябват ни обороти и още едно важно изискване да запазим този въртящ момент при тези обороти.

Т.е. по формулата К.с(д13б2) = (102*10000)/5252 = 194.21172886519421172886519421173 ~ 194.212 кс

Ето двигател със 100НМ, който прави 200 коня :P

Това, разбира са спекулативни изчисления, но според мен е възможно.

 

Сега ще кажете - това е невъзможно точно с този мотор - напротив :P

Много колеги си пържат Д13-ките до 9000 оборота,

но друг е въпроса колко мощност се генерира при тези обороти реално т.е.

коллко въртящ момент е останал, щото знаем от графиките как рязко почва да пада въртящия момент след 7000 об/мин.

 

Причните за падането на въртящия момент са комплексни, главни виновници са неефективно пълнене на цилиндрите с

горивна смес при тези обороти(което пък е следствие от профила на разпр.вал, смукателен колектор, изп. генерация и т.н.) и

вече инерционните сили, които са значителни при тези обороти.

Та при Д13Б2 задачата ни е поне да увеличим коефициента на пълнене на цилиндрите(или да го запазим същия).

Най-лесно се постига с по агресивен разпределителен вал(такъв, който повдига повече и държи повече отворени клапаните) и

подходящ колектор и диаметър на изпускателната система.

Също така може да се сложат по леки мотовилки(биели) и да се поработи още по двигателя, но да не ходим чак там.

 

Примера с Д13Б2 може да не е най-подходящ, но в никакъв случай не далеч от реалността.

Смисъл достижимо да се направи Д13Б2 да се развърта до 10000 об/мин и да има полза от това,

а не само да гледаш 10000 на оборотомера, а колата да вие от зор и не върви :P

 

Пак да кажа не се хващайте за примера конкретно,

щото разликата между 9000 и 10000 оборота е голяма от гледна точка на натоварване.

Може биели да не издържат, може много работи...

Но с доработка на мотора според мен 10000 на Д13 са достижими...

 

Отпеснах се много прощавайте ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

cls, идеята ти е вярна - само мерните единици не съвпадат много :angry: - тябва да се направи преработка от фут и паунд-сила , към метър и нютон ...и като се направи сметката ще излезе такива двигатели пак казвам има при моторите - приблизително тов за което говоря link

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...