Jump to content
Fozi

Мога ли да ползвам 235/50/16 вместо 205/55/16 гуми ?

Recommended Posts

Мога ли да ползвам 235/50/16 вместо 205/55/16 гуми ?Става дума за Хонда Акорд 2.0i 2005 г.Дали 30 мм по-широки гуми биха натоварили твърде много рейката и създали предпоставки за технически проблеми ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще имаш около 1 см разлика. Новия размер е по-голям. Еквивалента на 205/55/16 е 225/50/16. Ако минеш на 235 при всички положения ще има разлика в диаметъра. На 50 ще е по-голям диаметъра, а на 45 ще е по-малък. За какво ти е чак такъв валяк? Най-много да вдигнеш разхода и шума в купето. 205 - 215 си е перфектен размер (за стандартен лек автомобил). Не забравяй, че колкото по-широка гумат - толкова по-голямо съпротивление (и ниска скорост) и става по-лесно да се окажеш насред аква планинг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще имаш около 1 см разлика. Новия размер е по-голям. Еквивалента на 205/55/16 е 225/50/16. Ако минеш на 235 при всички положения ще има разлика в диаметъра. На 50 ще е по-голям диаметъра, а на 45 ще е по-малък. За какво ти е чак такъв валяк? Най-много да вдигнеш разхода и шума в купето. 205 - 215 си е перфектен размер (за стандартен лек автомобил). Не забравяй, че колкото по-широка гумат - толкова по-голямо съпротивление (и ниска скорост) и става по-лесно да се окажеш насред аква планинг.

Ами по-лесно ще минавам през софииските трапове (грешка .. дупки) + точно този 1 см ми трябва .. в момента гумите изглеждат мноого далеч от калниците (т.е. малко непропорционални)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега,нещо логиката ти е адски странна..1-во: 205/55/16 е стандартен размер който що годе понася дупки.2-ро: от 50 до 55 разликата е,че тия на 50 са още по ниски и ептем умират в дупки3-то: с ширина на гумата 235,почти няма да има дупка,която да разминеш.. гарантирам ти. 205 е по тясна гума,и по лесна за манипулиране из дупките...Не ти се мешам,избери каквото искаш,но под този предлог,просто лгоиката ти е странна.. Иначе,по въпроса: Да с по голяма гума,логично тормозиш повече всичко,не само рейката си! Все пак освен по голяма,е и по тежка.Има + от по широки и ниски гуми,това е по добра и по обстойна стъпка на пътя. Нищо повече. Даже в някой случай и спирането се разваля с големи гуми.

Редактирано от D_I_V_A_K_A

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега,нещо логиката ти е адски странна..

1-во: 205/55/16 е стандартен размер който що годе понася дупки.

2-ро: от 50 до 55 разликата е,че тия на 50 са още по ниски и ептем умират в дупки

3-то: с ширина на гумата 235,почти няма да има дупка,която да разминеш.. гарантирам ти. 205 е по тясна гума,и по лесна за манипулиране из дупките...

 

Не ти се мешам,избери каквото искаш,но под този предлог,просто лгоиката ти е странна..

...на теб май адски не ти е ясна идеята за обозначение параметрите на гумите...

но пък е похвален ентусиазма ти да даваш акъл ... тъй както нямаш хабер

еваларка

 

Ще имаш около 1 см разлика. Новия размер е по-голям.

ей тук си пише какво става Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое по точно ми е "адкси" неясното? Да не би 235 да е по тясна от 205? Или може би борда на 55 е по нисък от 50? Заключенията си запази за себе си,а дай да видим кое по точно "адски" съм казал погрешно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Височината и широчината са взаимосвързани.Още : http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=23509http://avtogumi.com/

Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека само вметна личния си опит.На моя Акорд(2001 купе) сложих 225/45/17 - диаметъра пасва 100% на оригиналните. Проблема е че моето купе първо не е изчислено за много хора/натоварване и 2ро че не е предвидено явно за 225 гума.Доста време си карах без проблем,но инцидентно в последния момент се наложи да пътуваме 5 човека в колата с пълен до горе багажник - резултата беше че при всяка по-голяма неравност задните гуми опираха в калниците!Тя мисълта ми е че повече от 215-225 не ти е нужно в никакъв случай. Или поне сложи само на задните такива валяци ако много искаш но нищо няма да спечелиш според мен. Дупките все ще ги целиш(даже по-лесно) а борда на гумата ще е същия.Ако искаш да се предпазиш от дупките си вземи 15" със съответно по-висока гума. Вече от опит знам че ако обикалям извън основните пътища из България си слагам 2рия комплект гуми - 15ките :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми беше, че когато влизам в дупка (което е неизбежно) ефекта с по-голяма и по-широка гума ще е че удара ще е по-лек защото по-голяма част от повърхността на гумата ще е извън дуката (в периферията). Т.е. тясната 190 мм гума влиза изцяло в дупка 200 мм диаметър, а 230 влиза само частично. Помалка амплитуда, по-малък удар.Или бъркам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ с по-нископрофилни гуми колата би трябвало да е по-стабилна. Е? И да харчи малко повече гориво. И малко по-тежко да вози.В България по-големите гуми са мноооого по-скъпи, но примерно ако се купува от http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m4b0s303p0 цената е почти същата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека само вметна личния си опит.На моя Акорд(2001 купе) сложих 225/45/17 - диаметъра пасва 100% на оригиналните. Проблема е че моето купе първо не е изчислено за много хора/натоварване и 2ро че не е предвидено явно за 225 гума.Доста време си карах без проблем,но инцидентно в последния момент се наложи да пътуваме 5 човека в колата с пълен до горе багажник - резултата беше че при всяка по-голяма неравност задните гуми опираха в калниците!Тя мисълта ми е че повече от 215-225 не ти е нужно в никакъв случай. Или поне сложи само на задните такива валяци ако много искаш но нищо няма да спечелиш според мен. Дупките все ще ги целиш(даже по-лесно) а борда на гумата ще е същия.Ако искаш да се предпазиш от дупките си вземи 15" със съответно по-висока гума. Вече от опит знам че ако обикалям извън основните пътища из България си слагам 2рия комплект гуми - 15ките :)

Въпрос! Защо се е получило това удряне в калниците след като диаметъра е 100% оригиналния? Все пак диаметъра е най-важен! Дали нямаше да е същото положението с оригиналните гуми при това голямо натоварване. Или може би проблема е, че като се сложат по-широки гуми те вече могат да опрат не само предимно горе, но и отстрани горе (при ръбовете на гумата).Какви са оригиналните гуми в твоя случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Много полезна информация! Благодаря! Мисля обаче, че нещата са малко преувеличени - верни, но преувеличени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос! Защо се е получило това удряне в калниците след като диаметъра е 100% оригиналния? Все пак диаметъра е най-важен! Дали нямаше да е същото положението с оригиналните гуми при това голямо натоварване. Или може би проблема е, че като се сложат по-широки гуми те вече могат да опрат не само предимно горе, но и отстрани горе (при ръбовете на гумата).Какви са оригиналните гуми в твоя случай?

Диаметъра е точен до мм, но ширината на гумата става доста по-голяма. Оригинално е 195/65/15. Т.е. калника опира по ръба(по периферията на гумата) не в/у граифера. Тогава при създалата се ситуация размених веднага с въпросния 2ри комплект джанти(15") и нямах проблеми от Варна то Търново. А в последствие бях много доволен от решението да сложа 15ките след като изминах 2500км из родните прекрастни пътища.Като се върнах си сложих пак 17ките и направих тест с 4 човека(колкото и седалки реално имам) и не можах да опра в калника гумата. Явно е била найцтина претоварена колата.Fozi - не мисля че ще спечелиш нещо от толкова широката гума.Не съм убеден че тези 30мм ще ти помогнат да не влизаш в дупките. Ако все пак решиш да ги смениш сподели после впечетленията си от големите гуми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

215/55/16 вече изглежда по добра замяна на 205/55/16. След прочитане на всички мнения и материали дадени от участниците изглежда, че една замяна към 30 мм по-широка гума е по-скоро лоша идея от гледна точка на минусите до който води - риск от аквапланинг, по-голяма твърдост на возенето, по-голям разход на гориво и др.215/55/16 гумата е с 5.5 мм по-голям радиус от оригиналната 205/55/16 и 4.2 мм по-голям радиус от оригиналната 195/65/15.5.5мм (4.2мм) мисля, че е твърде малко за да започне гумата да опира в калника или да доведе до твърде по-лош спирачен път от увеличаване на инертния момент. 10 мм по-голяма ширина (по 5мм от всяка страна) би трябвало да доведе до малко по-голяма стабилност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...