Ivaylo_Iliev 5 #1 Публикувано 10 Май, 2009 Здравейте, исмам следния проблем: Колата е Civic 1.5, 16V, 1994, EG4, Hatchback, Имам джанти Ronal R20 14", Гумите са Silverstone 185/60/14 ако това е от значение проблема е в това, че има луфт между отвора на самата джанта и главината (незнам как да го опиша по-добре). Когато сложих летни гуми ми казаха че трябва да си направя втулки, така че да няма луфт (понеже около 100 - 110км. щяло да ми трепери волана). Друг проблем който възникна е че когато превключвам от 1-ва на 2-ра се получава колебание на волана и си помислих че трябват такива втулки. Ходих на баланс и реглаж отново всичко беше ОК нямаше и крива гума (нови са все пак, но кой знае живеем в България).Отидох на стругар за втулки. Свалихме едната гума измери разтоянието и всичко беше точно, но за да бъде сигурен свали и другата гума за да се види дали разтоянието е еднакво. До тук проблем нямаше. Но втората джанта беше с друг размер (за да се сложат джантите понеже са купени от човек който кара Golf си е поиграл и ги е пилил на ръка за да влязат), т.е. всяка джанта е пилена различно и втулките са различни. Сложихме втулките но треперенето на волана остана. Понеже съм от Шумен, а живея във Варна си ходя много често и на едрозърнестия асвалт при скорост от 100 - 110км. освен треперенето имам чувството че котата е във въздуха сякаш не е на асвалта Какъв е проблема? Как да излекувам Джантите (но не с нови - това е най-лесно)? Посъветвайте ме нещо. Сума и пари отидоха а проблема си остана. Моля Ви помогнете Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #2 Отговорено 10 Май, 2009 Това треперене едва ли идва от това че нямаш втулки направени..размера на Хонда е 56.1мм , но голяма част от хората карат без тях и не съм чул някой да се е оплакал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivaylo_Iliev 5 #3 Отговорено 10 Май, 2009 А от какво тогава е проблема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rumbachev 1 #4 Отговорено 10 Май, 2009 Предивреме карах Вектра В стакъв проблем така тресеше около120-130че ми сеоткопчаваше часовника(не чак толкова ) решението е добър стругар да направи втулки мисля че ги лепят на джантите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivaylo_Iliev 5 #5 Отговорено 10 Май, 2009 Ами когато бях с зимни гуми не тресеше така. Това се получи след като смених гумите. А относно втулките е че леглото където лягат е твърде тясно, а и самите вулки са много тънки и меки като готварски фолио. Дали няма да е решение на фреза да се отвори по голям диаметър и така втулките да са по-дебели? Но защо преди да сложа летните гуми нямаше втулки нямаше и проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #6 Отговорено 10 Май, 2009 Колега тъй като гумаджия 6те ти кажа 4е по принцип това са палстмасови центрира6ти пръстени(втулки) които помагат да се центрира джантата на главината по време на монтажа(ако има нужда),но в последсвие джантата си се държи на болтовете и няма никакво усилие върху втулките.Тъй като са пилени отворите на джантите където влиза главината и са с разли4ен диаметър а и е възможно да са елипси и да няма как да се центрират,има6 2 възможности или кара6 и ти вибрират или си купува6 други джанти,сори но това е изхода ако иска6 вси4о да е ОК! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #7 Отговорено 10 Май, 2009 Ето ти решение : Magnum е прав с едно иключение - неоригиналните джанти лепват добре , ако са поне с правилните гайки или поне с правилните втулки - не е задължително да са и двете, въпреки че е препоръчително !ако има втулки, няма никакъв проблем, че джантата не е оригинална. въпреки че не е полезно за алуминиеви не-хонда джанти да се стягат с хонда гайки с полусферично чело - канала на всички останали джанти (алуминиеви) е конусовиден, и се разбива от полусферични гайки -- трябват си конусовидни, 3-4лв/бр.но и подходящите гайки не спасяват неоригинална джанта без втулка -- при поставянето и на джантата, тя ляга върху шпилките и не се центрира добре. особено ако завиват гайките с пистолет, гаранция джантата е изместена с няколко мм -- достатъчно да тресе невъобразимо(джантата веднъж легне ли на главината, няма мърдане)единственото спасение в такъв случай, е да се навият съвсем леко на ръка всички гайки, като през цялото време джантата се върти, за да може да се намества все по-добре и по-точно върху всички конуси. затягането става на кръст, първо на ръка, после леко с ключа, после по-силно (като през цялото време джантата се върти)чак след това се сваля от крика и се затягат гайките по-силно, но не прекалено силно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pantev 0 #8 Отговорено 14 Май, 2009 Колега щом като си нямал проблем със зимните гуми,провери да не са ти криви нещо летните гуми! А пък и тоя селтак дето ги е пилил джантите нямам думи! То си се продават втулки всякъкви размери! Кат цяло нови джанти без втулки,че тва само проблеми с тях от личен опит ти казвам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #9 Отговорено 14 Май, 2009 (Редактирано) Така както го описва колегата имам същия проблем: тресе межди 120 и 150км/ч и тресенето значително се усилва при натискане на спирчките, колебанието при превключването на скоростито го няма при мен. Втулки имам точно пластмасови каквито спомена Pano. И при мен докато бях със зимните гуми проблема го нямаше. Бях се притеснил че имам крив диск защото го бях усетил при спиране в началото, но тресе и при движение, не само при спиране. А и между смяната и момента в които усетих тресенето няма кога да съм изкривил диска, тъй като колата не беше карана. Размених задните и предните гуми, да не би някоя да е крива, макар че при баланса като ги слагах сичко беше ок; но и след размяната тресенето си остана. Тресенето при мен намаля, но не изчезна, когато понижих налягането в гумите: те са 195/55 R15 - това си ми е серииния размер от завода. На вратата ми дават 2.4 атмосфери на предните и 2.3 на задните. Когато го свалих на 2.0 отпред и 1.9 отзад тресенето намаля. В момента карам с 2.3 отпред и 2.2 птзад като компромисен вариант. Ако някои има отговор на тоя пробем нека пише. Ще следя темата и ако намеря решение също ще пиша.П.С. Възможно ли е наистина проблема да идва от зле поставена джанта, въпреки втулките, както пишат Пано и цитата от Лукчо и Магнум. Мисля преди следващия по-дълъг преход да пробвам номера с въртенето на джантата докато я стягам на ръка и после с ключа, дано помогне. Сега не съм сигурен с какъв профил са ми гайките че те са някви афтърмаркет секретни и 16те, ама май са конус, така по спомен. Друг е въпроса че и джантите не знам с къв профил са. Ще го проверя тва. Редактирано 14 Май, 2009 от ZaRRicK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #10 Отговорено 14 Май, 2009 civic 1994, неотдавна съм писал по въпроса и виж колко много отговори има: http://forums.hondabg.com/index.php?showto...mp;#entry314936 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivaylo_Iliev 5 #11 Отговорено 16 Май, 2009 Днес последвах вашите съвети. Утре ще пътувам и ще споделя дали има ефект. Надявам се да има. Благодаря на всички Ви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lakomnik 1 #12 Отговорено 16 Май, 2009 Добре междуболтовото нали е 4 х 100 а какъв трябва да е отвора за мен за да си сложа джанти без втулки да знам какви да си търся Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #13 Отговорено 16 Май, 2009 56мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivaylo_Iliev 5 #14 Отговорено 19 Май, 2009 Здарвейте. Почти нямаше ефект от въртенето на гумите . Треперенето остана . Незнам вече от какво е. Нека колегата ZaRRick, ако е повторил процедурата да сподели. Поздрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #15 Отговорено 19 Май, 2009 Предното окачване преглеждано ли е ? Втулки...кормилни накрайници.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #16 Отговорено 26 Май, 2009 задържащи спирачни апарати и/или криви спирачни дисковепокарай 5 минути без спирачки, на някой равен и прав участък, и спри без спирачки, на скорост и по инерцияи пипни джантите. ако има по-гореща джанта, значи спирачката там задържа и от това тресено ако тресе само между 90 и 110 км/ч, гаранция е от гуми/джанти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hime 1 #17 Отговорено 3 Юни, 2009 (Редактирано) задържащи спирачни апарати и/или криви спирачни дисковепокарай 5 минути без спирачки, на някой равен и прав участък, и спри без спирачки, на скорост и по инерцияи пипни джантите. ако има по-гореща джанта, значи спирачката там задържа и от това тресено ако тресе само между 90 и 110 км/ч, гаранция е от гуми/джантиДа и аз така мисля че е гума, за бога хора не си копувайте гуми на старо, едно че не е рентабилно и второ, че всяка кола си омачква гумите по уникален начин.Размени двете предни гуми и виж дали има ефект. Това може да помогне да спре или поне да намали друсането ако проблема наистина е в гумите.Дано не са такива гуми със задължителна посока на въртене. Въпреки това ги размени само за проба. Ако има ефект пробвай да ги размени със задните. Цялото това упражнение ще ти помогне да локализираш проблема. Редактирано 3 Юни, 2009 от Hime Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Борислав 23 #18 Отговорено 3 Юни, 2009 Аз си купих чисто нови джанти и отворите на джантите е по голям от този на главината нямам никакви фтулки и нямам тресене никакво. Замен или гумите не са читави или джантите но този голфист сигурно ги е преебал. така ли се пилят джанти с пилата. Според мен немогат да ги балансират както трябва заради кривото пилене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #19 Отговорено 14 Юли, 2009 Слагаш стоманени джанти с гуми взети от някой приятел , който няма проблеми с тях и ако пак ти тресе ,сменяш : тампони на стабилизираща щанга, на амортисьори,биелети,шарнири и така докато колата се оправи , а ситна вибрация на 100 - 120 се получава и от прецакани карета. Ако пък със стоманените джанти вибрацията ти изчезне , хващаш тези боклуци дето караш с тях и ги хвърляш където свариш /ако никой не може да ти направи баланс/.Ако средният отвор не е размер на твоята главина (56мм) ,ако гумите имат изкривявяне на оплетката , или пак са явно криви , или пък самите джанти са криви - също е причина.Най лесно ще ми е ако ги сваля и ги видя, ама си доста далеч , пък и не може да няма компетентни колеги в Пловдив. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #20 Отговорено 14 Юли, 2009 Така е ми сменяш амортисьори ,шарнири ,тампони ..абе докато се оправи..бе понякога такива глупости се ръсят че......... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #21 Отговорено 14 Юли, 2009 Така е ми сменяш амортисьори ,шарнири ,тампони ..абе докато се оправи..бе понякога такива глупости се ръсят че......... Нещо не четеш задълбочено.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове