ADH-Honda 789 #1 Публикувано 8 Май, 2009 ЗдравейтеКолата е Сивик 5-а ген, с D15B2Мисля, че ми държи прекалено високи обороти на празен ход докато загрее.Накратко: студена като се запали, държи към 2000 оборота на празен ход. След няколко минути (като стои на място и работи) падат към 1500 - 1600, след още няколко минути отивът към 1100 и чак след 10-ина минути след като напълно си влезне в нормална работна температура и стрелката се е вдигнала до 1/3 по скалата, на празен ход е малко под 1000 об. (т.е. около 850 - 900).До колкото успях да разбера - тези високи 2000об. на празен ход първоначално, се дължат на замърсен EACV. Трябва да се почисти и т.н. Въпроса ми е КОЕ е и КЪДЕ се намира EACV-то ? Никъде неможах да видя снимки и точно описание (разбрах само, че е отдясно на всмук. колектор, ама кое дясно - мое или на автомобила...), затова ще се радвам, ако някой обясни цветно къде е и кое е, ако предоставите и снимка - още по-добре.Благодаря Ви предварително за отговорите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #2 Отговорено 8 Май, 2009 Според мен проблема ти е във FITV. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #3 Отговорено 8 Май, 2009 http://forums.hondabg.com/index.php?showto...187&hl=fitvнякой ако иска може да я сложи в полезните технически Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wink 18 #4 Отговорено 8 Май, 2009 Довечера ще ти го снимам и ще видиш къде е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #5 Отговорено 8 Май, 2009 (Редактирано) Според мен проблема ти е във FITV.кое те навежда на мисълта, да мислиш така ?Питам, защото незнам и неразбирам на какво се дължат тези първоначално високи 2000об./мин. на празен ход при мен.PS: колата не е газаджийка, с чисто нови свещи ДЕНСО и горивен филтър е, ако това има значение (но и със старите такива, пак си държеше отначало тия високи обороти). Редактирано 8 Май, 2009 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #6 Отговорено 8 Май, 2009 В дясната част на всмукателният колектор(откъм казанчето за спирачната течност). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Аня Митрева 4 #7 Отговорено 8 Май, 2009 И при мен така... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #8 Отговорено 8 Май, 2009 Според мен проблема ти е във FITV.кое те навежда на мисълта, да мислиш така ?FITV се грижи за оборотите при студен двигател. Като загрее охлаждащата течност (антифриза) FITV се затваря и оборотите чак тогава се регулират от EACV. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qko_honda_crx 6 #9 Отговорено 8 Май, 2009 колега аз знам че всяка кола когато е студена поддържа високи обороти..и вече като загрее тогава се нормализират...макар че 2000об на празен ход си е множко..1400-1500 оборота си е нормалното..колкото за ниските обороти които ти поддържа колата когато ти загрее мисля че са идеални..поне по моита съдя и други хонди които съм карал трябва е чертичката под 1000об. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #10 Отговорено 9 Май, 2009 (Редактирано) Май (без все още нищо да не съм пипал и разглабял) "проблема" ми може и да се окаже много по прост - ТЕРМОСТАТ Защо мисля така: днес ми се наложи да покарам по-дълго (междуградско). Направи ми впечатление, че въпреки вече карам над 50км - 100км извънградско (т.е. спокойно каране, 5-а предавка на около 2500 - 3000 оборота съм се закротил с около 100-ина км/ч) рано сутринта (все още си е студено времето, дали има и 10 градуса С) колата НЕ загравя - стрелката на температурата стои долу в минимума, парно НЯМА, само като изкачвам баир, яки изпреварвания или нещо от сорта (т.е. когато се натовари мотора и влезе в обороти) - само тогава стрелката се вдигне до 2/5-и по скалата, след което като се закроти и кара спокойно (т.е. охлади се) - пак падне до долу стрелката на температурата. А междувременно докато карам чат пат натискам съединителя да видя колко оборота ми е на празен ход - към 1500 - 1600 държи. Т.е. това говори за НЕ заграля кола.Следобедта когато напече слънцето (то днес направо си е лято) - паля колата - към 1500 си държи отначало, след 5 минути си пада на около 1000 - всичко точно, стрелката на температурата се вдигна след около 5 минути каране - все пак беше яко жега (и вече външните температурни условия оказват влияние), не беше сутрешния студ.Разни познати автоджамбази които се занимават с коли ми казват, че масово колите от Италия (понеже моята е нов внос от Италия, преди 2 - 3 седмици я купих) НЯМАТ термостат - там просто ги махат, изхвърлят ги, защото е кажи речи вечно лято, адска жега и няма смисъл от парно и т.н. А и един вид като застраховка - като няма термостат да не прегрее ако случайно се прецака. Все още не съм погледнал дали наистина има или няма термостат, но като цяло - натам ме навеждат нещата и няколко души са категорични, сигурни са че колата просто няма термостат.Та кажете, въпреки, че все още не съм да махнал горния маркуч на радиатора да видя дали въобще има термостат - възможно ли е това да е причината, на теория има ли логика нещата които говоря ? Защото това много ме учуди - допреди 1 година имах абсолютно същата кола - помня как онази при загрял мотор си държи почти до средата на стрелката температурата, загрява за няма и 5 минути, зимата максимум до 10 минути вече има и топло парно, когато е студена (независимо - зиме или лете) на празен ход оборотите не са били повече от 1500... т.е. онази си имаше изправен термостат, а тази - не я знам !!!PS: въпреки това, колата още когато я гледах докато я купувам, беше с нов, прясно сипан антифриз. Точно и това ми казаха моите познати - че италианците сипват масово само вода и махат термостатите, тия нашите (които са я вкарали от италия) явно само са сменили течноста (сипали са антифриз, да не е само вода), но не са и сменили/сложили термостат. Редактирано 9 Май, 2009 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #11 Отговорено 9 Май, 2009 (Редактирано) Направо го сменяй (слагай ) термостата. Колата работи "на смукач " и за това поддържа малко по високи обороти.Стрелката за темп. трябва да стои като закована малко под средата ( или на средата ). Редактирано 9 Май, 2009 от AMD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #12 Отговорено 9 Май, 2009 Ясно, това ще да е явно. Аз още в началото на темата (първия пост) си споменавам, че "заграля" тази кола, стрелката и не се качва повече от 1/3 (т.е. ниско стои). Ще пиша като взема термостата и махмем маркуча да видим какво що е положението Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #13 Отговорено 26 Май, 2009 (Редактирано) Смених термостата (стария беше "нарочно" изкривен, да е постоянно отворен), сега като я запаля не държи толкова високи обороти, но като си загрее както трябва (стрелката на температурата една идея под средата, перката се включва за малко да охлади и след това гасне - т.е. всичко точно), но пак на празен ход ми държи мално над 1000 (към 1100 - 1200 някъде). Т.е., това май си говорим за замърсено EACV, не е било само термостат.Та ще помоля някой, да го снима да покаже къде точно се намира на D15B2.Благодаря предварително. Редактирано 26 Май, 2009 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #14 Отговорено 26 Май, 2009 Де бе, яла довечера и ш'ти го покажем! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #15 Отговорено 26 Май, 2009 Това от дясно ,с черната букса е EACV-то Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #16 Отговорено 27 Май, 2009 Добре, а дали въобще да го пипам, тъй като от прочетеното във форума се коментира, че ако се е замърсило, оборотите трябва да падат, а при мен е обратното - не са ниски, а високи и не играят.Дали диагнозата е правилна ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #17 Отговорено 27 Май, 2009 колега, ето тук малко снимков материал.-дроселова клапа +.клапана на последните снимки играе роля за оборотите на празен ход при студен двигател. сигурно има малко визуална разлика от твоя, но принципа на действие е еднакъв. и мойта държеше 2000+ студена, но като натегнах малко пружината ги свалих до 1400-1500. колкото по натягаш- толкова повече падат и обратното. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #18 Отговорено 27 Май, 2009 Развитие по темата.Май нямам никакъв проблем (оборотите са ми нормални), а просто обороторомера ми показва грешни стойности, с около 500 - 600 оборота по-високи. Въпреки, че вчера като смених термостата пак на студен мотор показва 2000 оборота (разликата с новия термостат е, че колата загрява - влиза в нормален температурен режим за около 2 - 3 минути, а преди - трябваше над 10 минути градско да карам и пак не вдигаше толкова стрелката на температурата, както сега с новия термостат)ЗАЩО !Няколко души вече ми казват, че като си загрее колата и въпреки, че показва към 1300-ина оборота на празен ход, мотора работи нормално (не звучи като 1300 оборота). Това ме наведе на мисълта, да пробвам с един дигитален оборотомер който измерва с точност - убеден съм за точността му (ние ги проивеждаме) и наистина - на празен ход, на загрял мотор ми показва с този оборотомер към 650 - 700 оборота (което знам, че са нормални обороти за напълно загрял мотор), т.е. с около 500 по-ниско спрямо това, което показва оригиналния стрелкови оборотомер. От тук следва и обяснението защо като е студена (първо палене, рано сутринта - студено време, студен мотор) показва 2000 оборота (дори и след като вчера смених термостата) - проста математика: 2000 - 500 = 1500 оборота (т.е. толкова колкото трябва да са на празен ход нормално).Предположих го отдавна, защото тия 2000 оборота при студен мотор не звучат като 2000 оборота, както и съответно 1300-те оборота на празен ход, загрял мотор.Всичко ме навежда на мисълта, че НЯКОЙ, който е отварял таблото да връща километража (защото си личи, че е връщан) нещо не е закачил правилно или е пипнал нещо, и от там оборотомера показва по-високи стойности.Възможно ли е от отваряне на арматурното табло, нещо да се е прецакало по оборотомера и ако някой има предположения - какво би могло да е то ?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #19 Отговорено 27 Май, 2009 Виж тук ЦЪК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #20 Отговорено 27 Май, 2009 .... и пак не вдигаше толкова стрелката на температурата, както сега с новия термостат)ЗАЩО !Защото преди не е достигала истинската си работна температура дори при градско каране. Ейййй сега ще се видиш в приличен разход ....Предположих го отдавна, защото тия 2000 оборота при студен мотор не звучат като 2000 оборота,кажи сега че и ограничителя ти е на 7500 и да ти отговарям че някой е разместил стрелката !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #21 Отговорено 27 Май, 2009 (Редактирано) Точно така. Преди малко тествах (все още като не съм "калибрирал" оборотомера) - точно на 7500 оборота е прекъсвача, т.е. - трябва да го отворя това табло. Но като направих пробата, не бях закачил дигиталния (верния) оборотомер и не знам - на колко трябва да изключва D15B2 ? Към 7000rpm някъде ?PS: дори и с прецакания термостат, пак даваше приличен разход поне криво-ляво какво може да се прецени от стрелката на нивото на резервоара: с 30лв (около 17литра) враца-софия-враца и във враца си избикалям още към 50 - 60 км градско (т.е. сумарно към 290 - 300 км общо), което ще рече разход среден към 6/100км, като междуградското е с прилична скорост (нито абдалщини се правят, нито карам с 90 по магистрала - средна хубост натискане на газта), а градското ми е много кофти и горящо - пална 2 км, запра и т.н. Та, сега ще очакваме под 5/100 да падне смесено каране, като някой хибрид ще съм сигурно !!! Редактирано 27 Май, 2009 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #22 Отговорено 27 Май, 2009 Като са предумаш малко да я почовъркаме шти боцнем една пълна и до 4/100 може да свалиш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #23 Отговорено 28 Май, 2009 нема кой да плати за пълна, сбирам за море Сори за офф топика... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #24 Отговорено 28 Май, 2009 Ограничителя не знам ТОЧНО на колко е, но е между 6800 и 7000.Аз бих направил стрелката да седи малко под 1000 на празен ход, пък ограничителя - където дойде. На фабрични коли съм го виждал на 6800 и на 7000 и като имаме предвид че всеки оборотомер лъже.... просто там някъде е, ама къде точно, никой не го интересува. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tiankata 7 #25 Отговорено 29 Май, 2009 (Редактирано) Моя прекъсвач ми се вклучва след 7000-7200, други колеги със същия мотор д15б2 са ми казвали че в тези обороти им се вклучва. Няма 100% сигурност да са верни показанията на оборотомера ми! Редактирано 29 Май, 2009 от tiankata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове