Чавдар 58 #1 Публикувано 26 Март, 2009 Здравейте, имам странна идея, ако ви хареса - ще е по-лесно и удобно, ако не - нищо не губим... Много от нас с чипнати ЕКУ-та редовно правят настройки, съответно за целта е хубаво да се ползва широкобандова ламбда, както и програматор за ЕПРОМ-и, газ анализатори или каквато и да е странна техника, свързана с любимото Ни човъркането по колите . Някои колеги имат техника, други настройват "на око и слух" , трети като нас си препращат такива неща по куриери, всяка седмица, щото трябва ту на един, ту на друг... Идеята е ако някои иска да сподели техниката си, срещу съответен наем или просто помогне за настройката, хем ще свърши малко полезна работа, хем може да изкара някой лев или ще се седне на маса да се коментира случката... пък и се създават нови приятелсва редовно и такива -> на мен сега ми трябва програматор за Епром-и в Пловдив и ако някой има на разположение, може за 3 мин да ми запише чип-а с готовата таблица, вместо да чакам куриер след 5 дни да ми донесе програматор от другия край на България. Който има желание, нека се включи, не рискувате почти нищо, само може да сме си от полза! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PoweRG 54 #2 Отговорено 26 Март, 2009 Колега аз имам програматор, но съм от другия край на България. Жалко защото в понеделник идвах до Пловдив да купуваме един CRX и тъкмо търсих някой от Майна групата да се видим, а и можеше да ти го донеса. Все пак ако кажеш мога да ти го пратя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чавдар 58 #3 Отговорено 26 Март, 2009 Ето го първият Ентусиаст! Точно за това говорех Не, не ми го пращай от Добрич, аз ще намеря по-близо. Но благодаря за доверието и желанието! Вече се знае, че в Добрич има кой да помогне, ако някой има нужда... Сигурен съм, че много хора биха помогнали, стига да стигне до тях тази тема. ВАЖНО Е, КОЛЕГИТЕ КОИТО ТЪРСЯТ ПОМОЩ ДА СА КОРЕКТНИ И БЛАГОДАРНИ!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #4 Отговорено 26 Март, 2009 дай ми малко инфо за ЕПРОМ-а който използваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чавдар 58 #5 Отговорено 29 Март, 2009 (Редактирано) дай ми малко инфо за ЕПРОМ-а който използваш Тия дни ще тествам няколко бин-а от познати с Б16-преработени, както и сам да преработя един.За настройка ще ползвам основно шорокобандова ламбда и Г-тек, за сравнение на ускорението. Например кривата на ускорението, която чертае Г-тека, когато ускорявам само на 3-та скорост от 10 до 140км/ч. За всички, които искат да си измерят ускорението - имам на телефона си Г-тек който работи доста точно, сравнявал съм го с времето си на Драг от Писта Сливен, така че е важно само да знаете колко тежи колата ви + вашето тегло и с 2-3 старта ще имате време за ускорение през 15км/ч, както и старт (първите 60 фута(18метра)), първите 100метра, 201метра, 300метра и 402метра - края на драг-а, както и терминалната скорост и приблизителна мощност с точност в рамките на 5-6к.с. - ТОВА Е С КОЕТО АЗ МОГА ДА ПОМОГНА НА ЕНТУСИАСТИТЕ ИЗ РАЙОНА Редактирано 29 Март, 2009 от Чавдар Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #6 Отговорено 29 Март, 2009 Казвай веднага какъв е тоя г-тек на телефона! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чавдар 58 #7 Отговорено 29 Март, 2009 (Редактирано) Казвай веднага какъв е тоя г-тек на телефона! Телефона е iPhone, а програмката е Dynolicious има и аналози, но съм доволен от тази. Струва 10-20$, но има и хакната версия, мога да я пратя на всеки които иска, стига да знае как да си отключи телефона за хакнати приложения. screenshot 1 screenshot 2 Из мрежата има доста клипчета, достатъчно е прецизна, понякога я хвалят повече от Г-тек-а. Но за да я ползвам да си виждам само кривата на мощността , за сравнение с предишни стартове - си правя стартове само на една и съща скорост - например 3-та от 1000об. до прекъсвач или от 0км/ч ... с внимателно тръгване пак до прекъсвач Редактирано 29 Март, 2009 от Чавдар Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #8 Отговорено 29 Март, 2009 (Редактирано) Колега имам програматор от Пловдив съм... с удоволствие ще ти помогна Поздрави Редактирано 29 Март, 2009 от hondaracing Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чавдар 58 #9 Отговорено 31 Март, 2009 Колега имам програматор от Пловдив съм... с удоволствие ще ти помогна Поздрави Благодарение на колега 'hondaracing' днес записахме 2 ЕПРОМ-чета и колата тръгна по-добре.. още малко занимавка и ще получим желаните резултати Утре следва обсъждане на по бира... Случайно няккой около Пловдив да има широкобандова ламбда сонда ?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LUZIFER 0 #10 Отговорено 2 Април, 2009 Колеги ето ви една подобна програмка за NOKIA S60. Безплатна е !!! http://www.racechrono.com/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чавдар 58 #11 Отговорено 8 Април, 2009 (Редактирано) Тук може да прегледате интересни резултати от тестове с различни настройки на ЕКУ-то на Б16А2 Както и да видите какво сравнявам аз. Ако някой има подобни идеи за настройка - нека сподели двигателя няма никакви модификации, освен липса на катализатор и средно проходно гърне, крайното е стандартно за Хонда Газов инжекцион за подобрение ли се брои? за тестовете съм ползвал Г-тек програма за Айфон, която е достатъчно прецизна, за да хване разлики от рода на 2-3коня, 0.05сек, както и доста малки отклонения в кривата на ускорението ползвам абсолютно еднаква отсечка за всеки старт. За да ви дам пример - ето графика с едни и същи настройки (от Civic TypeR) при стартове на бензин и газ , голям гиф , голяма таблица Файла е гиф и се редуват бенз/газ през 1 сек и се вижда как на газ графиката "HP" е по-накъсана и ускорението при газта съвсем леко пада след средата, а на бенз се запазва постоянно. Ясно се вижда къде включва ВТЕК и къде максимума на кривата. В таблицата има сравнение от 4 старта на 3-та скорост от 0км до прекъсвач. За да сравня времената съм извадил ускорението до 20мили и сравнявам само доускоренията нагоре, както и 20-60мили (преди ВТЕК) и 60-80мили, където ВТЕК е включен Както виждате бин-чето Б16А, леко модифицирано от мен от 4500 до 6000об. се държи най-добре, както и Муген-а който свалих от някъде си... но е видимо с по-богата смес - АФР 12.5-13 Всички бинове имат еднакви предварения, освен TypeR.bin , който във ВТЕК има 3градуса по-големи предварения, затова го тествах и на газ . Ето снимка на горивните таблици при включен ВТЕК Редактирано 8 Април, 2009 от Чавдар Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чавдар 58 #12 Отговорено 29 Април, 2009 Ето ги и последните данни и края на експеримента! Може да е полезно на всеки който иска да оптимизира максимално горенето и да открие последни 7-8 скучаещи кончета под капака! Тук съм правил настройките, само според данните от Г-тек програмата, след този тест измерихме със широкобандова сонда АФР във всякакви режими и съм писал груби описания в таблицата. Част 1: Сравнявам 1.Някаф Муген чип, свален от нет-а, 2.Леко модифициран Б16А (SiR) 3.Пак този Б16А, но със запалване от Р73 (Integra GSR) - с около 3 по-високо предварение в ниските и 2 градуса във високите Ето какви ускорения се получиха, при 3 старта със всеки чип, за да се хващат и минималните разлики: явно при Мугена ускорението до 6000об е по-слабо (нормално де, при АФР 16.5 до 14,5), но сместа беше много богата (АФР 12.5)във ВТЕК, а беше съвсем малко по-бързо от другите настройки, затова реших да гоня резултатите с по-малко гориво. ============================================================= И понеже ми хареса запалването, после си записах 2 нови чипа, на базата на този Тук вече широкобандовата сонда е в колата и следим АФР навсякъде да е оптимално, щото повече гориво невинаги помага 1. B16A-e - най-доброто от предната таблица (синьоро) 2. B16A-e2 - същото, само че с 3% повече гориво при голямо натоварване 3. B16A-e2 - същото, само че с ОЩЕ 2 градуса по-голямо предварение, БЕЗ да добавям гориво табличка с последни настройки ...и така се спряхме на последния вариант, който явно се държи добре: АФР 14.5-15.1 при поддържане на скоростта 2-5к об. АФР 14.0-14.7 при леко ускорение 2-6к об. АФР 13.8-14.2 при нормално ускорение 2-8к об. АФР 13.6-13.8 при максимално ускорение 2-6к об. АФР 13.1-13.3 при максимално ускорение 6-8к об. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове