Jump to content
ReSPecT

Странно загряване

Recommended Posts

Здравейте колеги колата ми прави някакви дяволии от време на време като я карам яко в обороти продължително време както сичко е нормално леко тръгва стрелката на температурата и стои над средата леко спирам да видя какав е проблема и се оказва че колата си хвърля антивфриза в разширителния съд.И не само го хварля в съдчето ами направо излиза и от него като я оставих да постои температурата си се възстанови на нормалната но до колкото знам би трябвало колата да си изтегли течността от разширителния съд обратно в системата но това не се случва аз имам съмнения какво може да е според мен вариантите са:1.Капачката на радиатора която е нова но ме съмнява че не е качествена.2.Водната помпа незнам какво става като се прецака водната помпа но го вметвам като жокер ако е възможно да не създава достатачно циркулация на водата.3.Някои подпушен маркуч.4.Перката на водния радиатор включва се за секунда и огасва не работи когато колата загрее странно от време на време като и щукне и се пусне и брамчи 20 секунди и спре.Много ще се радвам ако оспеем да отстраним проблема с ваша помощ колеги мерси много на всички предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако имаш съмнения в капачката направо я смени .Има вариант и гарнитура да е .

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за гарнитура на главата си :lol: не си губи времето с капачки и водни помпи. перката на радиатора не се включва защото в системата се създава въздушна възлгавница. отиди в някой сервиз да ти проверят дали имаш изгорели газове в антифриза и ако има направо сменяй гарнитурата смело.успех :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми капачката мисля,че ти работи-като напънеш на високи обороти прелива в разширителя,после си го връща обратно.но разширителя ти при студена кола трябва да е пълен наи много на макс,не повеч,иначе няма къде да сбере при разширението останалата течност.ако не ти е добре капачката,или ще ти хвърля вода от нея,или няма да испуска налягане и ще ти втвърдява маркучите.датчика на перката наи добре го сменяи,щом имаш съмнение.възможно е да не функционира нормално датчика и да ти загрява колата повече от нормалото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за гарнитура на главата си :lol: не си губи времето с капачки и водни помпи. перката на радиатора не се включва защото в системата се създава въздушна възлгавница. отиди в някой сервиз да ти проверят дали имаш изгорели газове в антифриза и ако има направо сменяй гарнитурата смело.успех :lol:

от къде въздух в системата за въздушна възглавница?щом пуска антифриз в разширителя,значи няма въздух там,а датчика на перката е на радиатора-щом в него има антифриз,кото минава згряла в разширителя,значи температурата за пуск на перката е дошла,и щом тя не се пуска,значи датчика и се ебава.(братле,сменяи го и него-5-6 лв е)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за мен е капачката, но колегата по горе спомена за гарнитура което е много възможно, та вземи я запали да си загрее нормално. След това и даи газ и и стисни маркуча (водния) и виж да не е много твърд. Трябва да е твърд штото нали все пак праи 1 атмосфера налягане на системата. Просто ако го усетиш че се втвърдява при държене на по високи обороти ходи на маистор направо.Дано да не е това :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,като я напъваш загрява по бързо а и циркулацията е побърза.нормално е като ти тръгне стрелката нагоре по скалата над нормалното перката да не спира докато не охлади.щом при тебе не тръгва или работи секунди,значи датччика е за смяна.не се хвърлаи на гарнитура веднага,тя ще ти прави проблем ако е прецакана и при нормално каране,не само като натискаш-надуване на маркучите над нормалното,постоянно загряване над нормалното и при пусната перка и пр.капачка и датчик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитура на главата аз имах същия проблем,смених 10 капачки и нищо оказа си се гарнитура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гарнитура на главата аз имах същия проблем,смених 10 капачки и нищо оказа си се гарнитура.

с тея симптоми са 100 болести,що да се хвърля на наи сложното и наи скъпото.колега ходи в някои сервиз.ама според мене не е-колата ако ти надува компресия в охл течност ще тии загрява постоянно над нормите както и да я краш,перката ще ти върти доста.ти казваш,че вдига само като я караш продължително на ръчка,нормално е да загрява повече,да прехвърля в разширителя(но не чак да прелива).явно перката ти не функционира нормално-тя при такова загряване не трябва да спира(върти до достигане на нармална работна температура. Редактирано от pitbuls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вероятност и термустата да не отваря на цяло и в по- натоварен режим на мотора вече да не може да насмогва оьладителната система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега , казвам ти го от личен опит, минах точно по този пьт. В момента имаш микропукнатина така да се каже на самата гарнитура но врьщане назад няма , главата долу....проверка за пукнатини , шлайф ако е необходимо ,нова гарнитура и си ти.п.п-виж си с едното гумичките и си припасни клапаните.

Редактирано от едмундо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

колега,като я напъваш загрява по бързо а и циркулацията е побърза.нормално е като ти тръгне стрелката нагоре по скалата над нормалното перката да не спира докато не охлади.щом при тебе не тръгва или работи секунди,значи датччика е за смяна.не се хвърлаи на гарнитура веднага,тя ще ти прави проблем ако е прецакана и при нормално каране,не само като натискаш-надуване на маркучите над нормалното,постоянно загряване над нормалното и при пусната перка и пр.капачка и датчик.

Няма да му прави проблем при нормално каране, поне известен период от време при мен този период беше 8 000 км.... :) просто все още е мьничко и в цилиндъра не влиза достатьчно за да влоши работата на мотора ,но един ден и това се случи........гарнитура!!! Редактирано от едмундо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата pitbuls е казал верните варианти - пробвай първо тях, не бързай с гарнитура на главата.

 

едмундо, като свалиш главата според мен е задължително да я шлайфаш, а не ако е необходимо... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста хора си викат"абе не сьм я прегрявал, тя не е метнала", и си мятат новата и след3-4 хил. км ...операцията се повтаря ,естествено че е препорьчително да се шлайфа,просто никой не отчита факта ,че проблема може и да не се е появил при него тоест ,че колата все пак е прегрявана някога ,което естествено налага гореспоменатата процедура,успех и дано да греша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски,намирисва ми на гарнитура на главата... !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа колеги перката не върти и радиатора не си връща течността обратно само изхвърля а не я връща и аз ония ден видях че разширителния съд е до мин и му налях малко над макса и може за това да го е хвърлила но това не е оправдание да не си го поема обратно а относно гарнитурата мотора е ревизиран преди 5 месеца с сменено всичко гумички повдигачи и тн. главара я гледаха и казаха че няма нужда от шлаиф относно гарнитурата ако е някое менте е възможно да е се е спукала но ми е интересно как така я карам на ръчка колкоти си искам и само някои пат ми я прави тази дяволия за 3ти път ми се случва от 5 месеца насам не мисля че ако е гарнитура ще я карам 1 месец на мръсна газ и тогава ще ми направи проблем но вчера когато загря такмо и сложих цяла генерация колектори и права траба назад и давах доста газ може тогава да е загряла повече колекторите са омотани с лента но пак са топлички.Надявам се да не е гарнитура но в възможно и това да е и мисля че горния маркуч от главата до радиатора е под по голямо налягане от долния които излиза от радиатора това нормално ли е ? Колата не кади отзад не трябва ли да изкарва сив пушек ако има пукната гарнитура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се чудиш от къде е но едно ми е чудно как са я затворили без шлаиф????? Поне лице да и бяха направили, но те си знаят. Това за мен е риск без да мине поне 1 струшка и да се затваря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се чудиш от къде е но едно ми е чудно как са я затворили без шлаиф????? Поне лице да и бяха направили, но те си знаят. Това за мен е риск без да мине поне 1 струшка и да се затваря.

Главата е напълно сервизирана и е шлаифана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се чудиш от къде е но едно ми е чудно как са я затворили без шлаиф????? Поне лице да и бяха направили, но те си знаят. Това за мен е риск без да мине поне 1 струшка и да се затваря.

Какво ще рече "лице" ??? :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смени на първо време капачката на радиатора, и прегледай датчика който включва перката.П.П:Капачката е 1.1

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква капачка да сложа колеги на колко бара и каква марка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ем ще си сложиш като оригиналната-0,9-1,1 маи беше.скоро взимахме на сивик-6 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маани ги теа капачки,залагам стек бира че проблема не е там,или имаш леко пукната кратуна или гарнитура,ай наздраве!!!!!!!!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес като си прибирах колата в гаража отворих капака и барнах маркучите горния от главата до радиатора беше горещ а долния от радиатора до термостата студен парното беше включено колата загряла незнам дали заради това 4е е включено парното е студен тоя маркуч ама да питам :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради термостата е така ,не отваря големият кръг .При загрял двигател и двата маркуча трябва да са топли, независимо дали е пуснато парното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А леко позапушен радиатор не може ли да е само при високи обороти щом го прави при пуснато парно на жега пада ли температурата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора и капачката са нови значи термостата може да е така ли защото като спрях парното маркуча след 10 мин се стопли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес като си прибирах колата в гаража отворих капака и барнах маркучите горния от главата до радиатора беше горещ а долния от радиатора до термостата студен парното беше включено колата загряла незнам дали заради това 4е е включено парното е студен тоя маркуч ама да питам :D

колега сменяй термостата и дано няма други поразии :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Патил съм си от капачка,един "майстор"ми беше махнал гумения елемент на капачката и хвърлях антифреза през рязшерителя,но щом твоите са нови,гарнитура..глава..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес като си прибирах колата в гаража отворих капака и барнах маркучите горния от главата до радиатора беше горещ а долния от радиатора до термостата студен парното беше включено колата загряла незнам дали заради това 4е е включено парното е студен тоя маркуч ама да питам :)

и термостата не ти е наред,сменяи го и него.при загряла кола трябва както каза колегата и двата маркуча да са топли-горния повече,долния доста по малко,но топъл. Редактирано от pitbuls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от къде въздух в системата за въздушна възглавница?щом пуска антифриз в разширителя,значи няма въздух там,а датчика на перката е на радиатора-щом в него има антифриз,кото минава згряла в разширителя,значи температурата за пуск на перката е дошла,и щом тя не се пуска,значи датчика и се ебава.(братле,сменяи го и него-5-6 лв е)

"въздух" е образно казано. имам предвид нещо което не е течност. а иначе от къде - през въздушния филтър, по въздуховода през смукателните колектори през цилиндъра, през пукнатината в гарнитурата на главата и във охладителната система. тва е разширен отговор на въпроса ти "от къде". иначе на кратко казано от атмосферата :cool: към колегата с проблема - отиди на сервиз на който имаш доверие и замери за газове в антифриза. така хем ще избегнеш смяна на гарнитурата ако не е нужно и ще се насочиш към друг проблем, хем ще спестиш пари време и нерви с тия капачки, помпи, датчици за перки и т.н. тук във форума проблема няма да се реши, пък и без да се погледне професионално, може само да се гадае. отделно поне по мои наблюдения в последно време темите в раздел технически са доста лишени от "техническо" съдържание и компетентно мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"въздух" е образно казано. имам предвид нещо което не е течност. а иначе от къде - през въздушния филтър, по въздуховода през смукателните колектори през цилиндъра, през пукнатината в гарнитурата на главата и във охладителната система. тва е разширен отговор на въпроса ти "от къде". иначе на кратко казано от атмосферата :cool: ами колега,пътя на въздуха ми е ясен,ама за да засмуче въздух колата трябва да е запалена.като я запалиш въздуха които влиза в двигателя изгаря,не се разхожда в цилиндъра :) .и не ми е ясно още,при положение,че и маслената система е с определено налягане,и охладителната система също,как така ще се намърда въздуха вътре?а колегата с проблема вземи направи следното-палиш колата студена и я оставяш на място да работи.следиш маркучите-горния ще се загрее(които влиза в радиатора),долния ще е студен.като позагрее колата-обикновенно стрелката ще е около средата на скалата,хващаш долния маркуч-трябва да почне да се загрява леко полеко по цялата си дължина(значи термостата ти отваря).стрелката ще слезе малко надоло по скалата,радиатора трябва да се затопли по цялата си височина-отгоре по топъл,надоло малко по студен.малко след това трябва да ти се пусне перката,след това да спре.е квото не ти е наред,ще си покаже.ако ти топли и 2та маркуча веднага,значи термостата ти стои отворен,ако вдига температура,а не топли долния маркуч-стои затворен(и радиатора в долната му част)-решението,сменяш го.ако ти отвори термостата,поработи още малко,стрелката почне да се качва нагоре по скалата,а перка не се пуска-сменяш и датчика.тва като я форсираш дето прелива в разширителя си е нормално,като поизстине връща антифриза обратно(но ако не отваряш капачката,че сваляш налягането в системата).налеи си течност в разширителя преди пробат да е на макс,може и малко под него,радиатораа го долеи на макс и тогава деистваи.аиде,успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери си капачката,дали е наред клапана :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми не знам за нивото.до сега на всички коли които съм имал се налива до макс при студена кола,и никога не съм имал подобни или дуги проблеми.че то от макса до нула и от макса до пълно казанче вместимоста е почти еднаква.на кадета го дават на макс примерно да се пълни на студена кола.но няма проблем,които както си знае,така да си го пълни :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗАБЕЛЕЖКА...

Това вече съм го писал няколко пъти ама никой не чете...

При СУДЕН двигател нивото на антифриза в компенсационното казанче трябва да е НАД "MIN" отбелязан е с релефна черта и надпис върху корпуса на казанчето!!!

При ЗАГРЯЛ двигател (до оптимален температурен режим - т.е. перката за охлаждане да е включила поне веднъж) - нивото на антифриза в компенсационното казанче трябва да е ПОД "MAX" отбелязан е с релефна черта и надпис върху корпуса на казанчето!!!

Всички други варианти са = на ПРОБЛЕМ!!!

Мислете с главите си бе пичове...

Ако напъланите казанчето на "MAX" при СТУДЕН двигател... до КЪДЕ ще стигне нивото в казнчето когато вдигателя загрее и антифриза увеличи обема си???

 

ОТГОВОР - ПРЕЛИВА ПРЕЗ КАПАЧКАТА НА КАЗАНЧЕТО!!!

Колегата е много прав послушайте го.Когато сменяхме антивриза преди зимата напълнихме казанчето на макс при студен двигател.След време като погледнах нивото беше слезнало малко над минимума това пак при студен двигател , а кората под двигателя и протекторната пласмаса на радиатора бъха оляти и седяха мазни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега, Сподели с нас до къде стигна с проблема - предполагам след толкова идеи които получи от колегите, все някоя от тях се е оказала вярното решение. Айде и със здраве...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така проблема все още не е решен но мисля че намерих проблема.Днес докато карах с закачен инфоборд които бях пуснал на температурата да показва инфоборда ми показваше нормална температура 90 92 градуса но след по продалжително юркане дигна 97 градуса спирам и гледам под капака да проверя перката работи ли и не работеше а трябва на 95 да се включи карам аз още дигна 100 градуса спирам същата работа перката не работи а датчика на таблото си стои под средата дигна 101 градуса и датчика на таблото се изравни в средата и пак перката не варти угасих двигателя и стигнах до извода че датчика на перката нихт арбаитен демек не работи и си мисля че това ми е проблема после дадох на контакт перката сработи за 20 секунди колата бе6е на 100 градуса и огасна без да е охладила.Мисля че като сменя датчика сичко трябва да е ок но незнам дали няма някакво реле тая перка защото може и то да е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми почти сигурно е,че има реле,голям консуматор е.прегледай и също бушона-да не би да прави кофти връзка там(нагоряло гнездо,разхлабена обувка и пр.)замери си датчика,който ти отчита вътре на скалата-да не ти показва грешни стойности.смени датчика на перката-струва кутия цигари,а може да ти направи сумати беля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термодатчика,който пуска вентилатораи термостата не работят коректно при повредена гарнитура на главата..демек направен е да мери температура на вода ,а не температура на пара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...