Slade 21 #1 Публикувано 15 Март, 2009 Здравейте всички,Имам намерение да сменя за втори път маслото в скоростите, но този път с MTF.Тъй като самия MTF надали ще оправи виенето на първа и втора, мисля да сложа някоя добавчица за реметализиране като тия Xado или тази на STP за скоростни кутии, която продават на OMV.Много ще съм благодарен ако някой ми даде информация как биха подействали подобни добавки и дали е допустимо да се смесват с MTF-a и дали няма да реагират зле с него, как биха повлияли на вискозитета му и т.н.Също дали някой е пробвал такава добавка на Хондата си, дали е имала ефект и т.н.Всякаква информация за тия добавки е добре дошла. В този форум, а и в някои чужди такива за Хонда не можах да открия информация дали могат да се слагат добавки в MTF и дали имат ефект.В книжката ми е ясно какво пише - не е нужно да се слагат никакви добавки, но тъй като не мога да диагностицирам проблема - искам да отложа смъртта на скоростната колкото се може повече и тогава да я сменям. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KRASI_HONDA 2 #2 Отговорено 15 Март, 2009 ефект има аз съм ползвал но на СТП Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #3 Отговорено 15 Март, 2009 реметализиране?! има ли такова нещо ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #4 Отговорено 15 Март, 2009 Според мен това са пълни глупости, но много хора смятат, че има научна обосновка. Всъщност грешката е моя - не било реметализация, а ревитализация (се в г*з).Ето това е сайта: http://www.xadobg.com/index.htmМалко ми прилича на едновремешната истерия с оня руския универсален модификаторЗатова питам някой ползвал ли е, имал ли е положителен ефект. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #5 Отговорено 15 Март, 2009 (Редактирано) Аз съм ползвал добавка за масло, но в двигател Ефект ИМАШЕ . В резултат от тая добавка бяха запушени всички маслени магистрали и бяха се напълнели резбите на болтовете. С една дума ЛЕШ. Моя съвет е ако ще слагаш добавка гледай да си сигурен че е хубава. Някой примерно да я е ползвал и след това да е отварял да види какво е станало ...... Редактирано 15 Март, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The PitBull 1 #6 Отговорено 15 Март, 2009 В едно гов...колкото повече ровиш толкова повече мирише.Толкова ли много е дала фира скоростната ти кутия че ще я възтановяваш с добавки.(Всички са наясно със прослувутата повърхностна здравина на циментацията на Японските метали)Обърни внимание Въпросните добавки с кои видове масла и вискозитети са съвместими ЗА ДА НЕ СЕ Получи Обратен ефект и да ти залепват синхронизаторите => трудно превкл.от една на др. предавка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #7 Отговорено 15 Март, 2009 (Редактирано) Точно от това се притеснявам - добавката да не пресече маслото или да му увеличи вискозитета и да стане трудно включването. И без друго сега не е свръх лесно, особено задната едвам зацепва, нищо че не е синхронизирана...Зле е скоростната и все някога трябва да се сменя, но първо трябва да намеря читава такава с някаква гаранция все пак, а като я свалям искам да се смени и притискателя на шибания съединител. Това прави доста дебела сметка и ми трябва време, за да събера парите. Следователно се налага да търся начин да удължа възможно най-много живота на настоящата коруба и търся някой, който е пробвал тия добавки или има сигурна информация за действието им при скоростните кутии на ХОНДА, да помогне.P.S. Производителите на добавки не дават информация кои добавки с кои видове масла и вискозитети са съвместими - според тях добавките "стават" за всички видове кутии, масла и т.н. - все търговски трикове. Редактирано 15 Март, 2009 от Slade Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dani13 0 #8 Отговорено 16 Март, 2009 колега преди два месеца налях една черна добавка, мисля че беше STP, но не съм сигурен /беше 25лв./ и ефекта е почти нулев. Превключването на скоростите не стана по трудно, даже май по-лесно, но пък виенето на първа и втора си остана, само от време на време не се чува. Така че мисля че няма ефект от тези добавки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
burner 0 #9 Отговорено 16 Март, 2009 За да ти се отговори точно напиши какви са ти точно оплакванията от кутията, които очакваш да се пооправят с добавката. Ако не влизат скоростите и задната хърка мен по ми мирише на съединител от колкото на скоростна кутия.Ако са ти износени синхротата ... каквото и да сипеш все тая!Ако вие от запчатки или диференциал или лагери .. може да има ефект, но само за шума. Но пък с или без добавката ако няма изронени зъби кутията ще си върви безгрижно.С една дума това което би могла да оправи една добра добавка... това е шума на кутията. От там нататък това което си е износено ще си остане такова. Това което е здраво ... си зависи от начина ти на каране дали ще остане такова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #10 Отговорено 16 Март, 2009 Ако на някой му се занимава да чете - в тая тема съм описал проблемите (използвал съм темата на колега, последните ми постове описват подробно проблемите): http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=29059Проблемите са, че вие на първа и втора, като на първа може да се каже, че е по-различно от на втора.Задната трудно я нацелвам (в смисъл, че уж включва, а не е включила и трябва пак да се вкарва и да се прилага повече натиск, за да влезне), но хъркане, стържене и т.н. при задната няма.Искам да спре виенето и да карам така докато събера пари за смяна/ремонт. Ако нещата се подобрят с добавката и не последва влошаване - може да си карам така неопределено дълго.Затова искам да разбера каква добавка да сложа и дали няма да реагира лошо с MTF-а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
burner 0 #11 Отговорено 17 Март, 2009 Ако МТФ и добавката отиват към 100 кинта според мен по-добре си вземи направо Motul Gear FF Competition. Само някой трябва да се произнесе дали ще има проблем защото Gear FF-a e 75W140 ако неме лъже паметта а кутията ти е за моторно. Иначе това масло е невероятно. Намали на половина шума на кутия с кит на Quaife. И междудругото МаФра-та не реагира с него и неможе да го изчисти !!!В Проспийд го има на около 45-50лв за литър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #12 Отговорено 17 Март, 2009 Цената на MTF-a + добавката е 60-70лв. Сигурно е страхотно това масло, но кой да ми каже дали се доближава до вискозитета на MTF/10W40? Засега скоростите се превключват горе-долу прилично и не ми се иска да почнат да запират яко заради блокирали синхронизатори.Почвам да се отказвам от идеята за добавка на STP, защото цялата информация, която успях да събера от нета беше, че STP-то просто увеличава вискозитета на маслата (удебелява слоя между триещите се части). Ако исках да е така щях да шибна едно минерално 15W40 или някое тлъсто трансмисионно в скоростната и да превключвам като 40 годишен икарус... Каква е ползата тогава от добавки в маслото след като можеш просто да си сложиш по-дебело масло?Ще търся информация за тоя Motul Gear, а ако някой има други предложения или полезна информация ще съм благодарен да ги чуя! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #13 Отговорено 20 Март, 2009 Вчера пипнах кутията от лявата страна (там където е хваната помпата на съединителя) след 20-ина км каране в задръстванията и беше доста топла, даже мога да кажа, че пареше. Издържаше се с ръка - по-хладна беше от капака на главата, но все пак ми се стори доста нагрята.Според вас нормално ли е да се нагрява така? Ако сложа добавката дали ще намали триенето и ще нагрява по-малко? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #14 Отговорено 20 Март, 2009 преди колко време си сменял маслото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
go6i11 6 #15 Отговорено 20 Март, 2009 няма производител на масло които да препоръчва изпползването на добавкина старата хонда сам пробвал слагам добавката и 1000 км няма проблем след това сичко си е постаромутова с тия добавки е вятър работа имат ефект но краткотраен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #16 Отговорено 20 Март, 2009 Restless: Маслото в скоростите е на около 1300км и е догоре, но е 10W40, а колата е след 96-а.go6i11: Така е - никой производител не го препоръчва, но не пише, че е забранено да се слагат (т.е. че смесването им с маслото е опасно или недопустимо). Проблема е, че явно ск. кутии на Хонда ползват по-редки масла и добавянето на "универсална" добавка за скорости може или не може да има негативен ефект - това искам да разбера от някой с опит.Оня ден говорих с тенекеджията ми и той сподели, че на колата и на буса си е слагал такава добавка на STP и много по-лесно му се превкл. скоростите, а твърди и че негов познат си е излекувал шумовете в кутията с такава.Лошото е, че в нета не намирам дума информация за тая добавка на STP, дори в официалния им сайт я няма - все едно е някакво грозно менте - има я само в сайтовете на БГ търговците и по бензиностанциите.Няма никакви отзиви от нея в чуждите форуми (както и от всякакви други добавки - QMI SX6000 и т.н.)В момента освен намаляване на шумовете ме интересува дали добавка би намалила триенето и загряването на скоростната. Имам чувството, че след 20-30км ръчкане из града скоростите почват да вият още по-силно и не, че се включват много трудно, но самото включване не е така мазно и меко както през първите 10км да кажем. Мисля, че от триенето и развиването на висока температура маслото изтънява много и не смазва добре. От тая гледна точка мисля за добавката - да се налепи по движещите части и да си седи там (ако е възможно). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #17 Отговорено 22 Март, 2009 ъп? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
обрука 0 #18 Отговорено 27 Март, 2009 Здравей,Първа и втора скорост могат да вият,ако е повреден лагера на основния вал в този случай ще имаш проблем и със задна защото зъбчатката на първа на блоковия вал участва и при задна . В този случай никаква добавка не помага Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #19 Отговорено 27 Март, 2009 Имаш предвид лагер на първичния вал??Ако е лагер на първичния вал не би ли трябвало да се чува на всякакви предавки, включително и при изключване от скорост (защото продължава да се върти?????)?Натискане или отпускане на съединителя когато не съм на скорост не предизвикват поява/изчезване на шума.Задната ми също не е много добре междувпрочем... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
обрука 0 #20 Отговорено 27 Март, 2009 Предполагам че ще се чува леко и когато не си на скорост, но когато са зацепени зъбчатките натоварването на лагера е много по голямо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #21 Отговорено 27 Март, 2009 Не се чува изобщо когато не съм на скорост. Не леко, а изобщо, дори в най-тихата среда. Натискане или отпускане на съединителя не генерира никакъв звук.Аз клоня повече към износени зъбни колела, но кой може да каже без да я отвори?Затова си мисля, че добавката би намалила шума ако предположението ми се потвърди, но пък ме е страх да я мешам с MTF маслото. Някой ако е пробвал дали става да каже, че утре мисля да сменям 10W40 маслото с MTF (без да слагам добавка). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #22 Отговорено 27 Март, 2009 Според мен налей MTF-а и наблюдавай какъв ще е ефекта. Не мисля,че си струва да набиваш пари за добавки... Твоята кола е 99та и едва ли е милионник,че да е толкова зле положението. Дори и със смяната на маслото да не се оправи положението - 10-15 000 км вярвам,че ще изкара докато събереш парички за друга кутия и съединител. Ако със смяната на маслото изчезне виенето, трудното превключване е възможно да се дължи на съединителя. Твърд ли е педала на съединителя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #23 Отговорено 27 Март, 2009 Не, не е твърд, съвсем мек е. Идиотщината е, че не всеки път превключването е проблемно. Има дни, в които превключвам всички скорости като масло, но има дни (като днес), в които скоростите запират доста и нито с междинна газ, нито с нищо не влизат по-лесно. Утре или вдругиден сигурно пак ще влизат идеално - не съм луд, наистина е така.Подозирам системата на помпите на съединителя, защото горната течеше, но вече е ремонтирана с оригинално бутало и не тече (дори съединителя отделя доста по-добре). Долната помпа обаче не знам в какво състояние е - не тече и не се губи течност, само в това съм сигурен.Чудя се дали да инвестирам и в една долна помпа? Лошото е, че новите (без тия цифромании от Бултрако) са ментета и не знам дали си струва експеримента? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #24 Отговорено 27 Март, 2009 (Редактирано) Всяка една добавка, присадка, кръпка е нищо повече от временно решение за печелене на време, докато намериш решение на проблема. Добавките са киселинни и създават противозадирен ефект на повърхността на две или повече триещи се части. Но след това повърхността на тези части не е чист метал или чиста сплав, а някаква сол (сулфиди, дитиофосфати и др.) на този метал или сплав. Познай до какво води това? Редактирано 27 Март, 2009 от waterwet Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #25 Отговорено 27 Март, 2009 Да мисля, че една сол върху повърхността на метал няма никаква механична здравина и само се изтрива, а на нейно място се образува нова. Така детайла се "изяжда". Но защо тогава оригиналното масло на Хонда MTF също мирише на сяра и сигурно ако му бодна pH метъра едва ли ще покаже алкално pH?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #26 Отговорено 27 Март, 2009 (Редактирано) Да мисля, че една сол върху повърхността на метал няма никаква механична здравина и само се изтрива, а на нейно място се образува нова. Така детайла се "изяжда". Но защо тогава оригиналното масло на Хонда MTF също мирише на сяра и сигурно ако му бодна pH метъра едва ли ще покаже алкално pH??Защото за трансмисия (т.е. по-интензивен режим на триене) се добавят антизадирни, противоизносни присадки, но в количесва значително по-големи, отколкото в смазочни масла. Но там сярата е в полимерна верига, която няма нищо общо със суфитната, сулфатната или друга нейна форма. Освен това сярното съдържание не е от особено значение, а в съдържащите се пакети присадки към трансмисионното масло (в случая MTF) се съдържат т. нар. EP (Extreme Pressure) присадки, които не променят хим. състава на метала или сплавта, която не участва в процеса на триене (напр. корпусите). Тези добавки са мешавица от фосфор, сяра и др. съставящи, които са активни в центровете на триене (там където температурата на материала вследствие на триене е висока). Редактирано 27 Март, 2009 от waterwet Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #27 Отговорено 28 Март, 2009 Мдаа химията е сложна при тези масла.Точно заради това имам съмнения дали трябва да се смесват с други добавки като тази на STP.На първо време ще пробвам само с MTF-а и ще пиша дали има промяна. Днес ще мина през Бултрако, дано да имат в наличност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #28 Отговорено 30 Март, 2009 Ъпдейт: След като сложих MTF-a навъртях към 150 км, но виенето не се промени, а скоростите влизат една идея по-лесно и по-плавно от преди. На първа мога да превключвам по-добре когато забавям в движение (при преминаване на спящ полицай и т.н.).Явно ще се сменя кутията, още повече, че от семеринга на избирача на скоростите тече масло Ще трябва да комбинирам ремонта със смяна на притискателя на съединителя и евентуално смяна на семеринг на коляновия вал (ако се докаже, че омасляването на картера е от там), а това прави доста пари. Дано април-май да успея да се вредя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове