Jump to content
Данчо

Управляемост на автомобила

Recommended Posts

След ужесточен спор със лукчо тази вечер в рамките на трийсетина минути накрая реших дапусна тема да видим вашето мнение.ВЪПРОСА Е СЛЕДНИЯ:ИМАМЕ 2 коли.Една СЪС АБС и една БЕЗ АБС.Колите са абсолютно еднакви и са поставени при абсолютно еднакви условия.Коя е по "управляема" при натиснат педал на спирачката до долу:репскетивно- на тази СЪС АБСА, педала да подскача зареди абса и на тази БЕЗ АБСА да са и БЛОКИРАЛИ колелата.Моля не си създавайте някакви ситуации от рода:идва завой, коя ще спре по бързо, има лед, няма лед, има дъжд и отдолу кал и т.н.Просто отговорете коя е по "управляема" :при блокирали колела или при такава на която абс-а и сработва.мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази с абс-а е по-управляемата. Даже даваха по дискавъри цяло предаване за абс-а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

я разкажи моля те че ми стана интересно.аз на тея им хващам вяра

Редактирано от uBaHoB

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даваха при блокирали предни гуми,колко е трудно да се избегне някое препядствие пред теб в случай ,че 100% ще го удариш и трябва да го заобиколиш.Колата без абс почти не помръдна от правта и се заби челно,тази с абса едвам успя да го заобиколи.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Детска работа, хората се опитваха да ти обеснят нещо но ти не успя да го проумееш, абс помага но и пречи , опитен шофер се справя добре и без него но разбира се има ситуации в които е незаменим,но сьм на мнение че понякога ненужното му активиране дори усложнява нещата- това беше скрития замисьл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

детска работа ли бе?защо въобще смесваш двете теми?просто ако не искажеш нещо смислено по въпроса си замълчи.толкоз ли Ви е трудно?п.п.Мърдър, мерси

Редактирано от uBaHoB

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най важното в случая е задкормилното устройство :P

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Детска работа, хората се опитваха да ти обеснят нещо но ти не успя да го проумееш, абс помага но и пречи , опитен шофер се справя добре и без него но разбира се има ситуации в които е незаменим,но сьм на мнение че понякога ненужното му активиране дори усложнява нещата- това беше скрития замисьл.

:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 човека казаха по нещо и само 1 исказа мнение по зададения въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още да разкажа за предаването,тестваха и дължината на спирачния път при сухо и при мокро.При сухо разликата беше сравнително малка,но при мокоро-беше ОГРОМНА !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не казваш че оня малоумник се "изправи" на спирачката и в двата случая, кой глупак знаеики че е без абс би заковал така педала в подобна ситуация????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не мисля колко силно да натискам спирачката при екстремни ситуации,всичко става за 1 сек и е инстинктивно,имаш нямаш абс,мозъка като ти изпрати импулс,че живота ти е застрашен(ако е такава ситуацията) и ще си я натиснеш като пич спирачката до долу :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едмундо млакни малко бе човече.тука говорим когато и двата педала са натиснати яко и гумите ти блокират когато си без абс.чети малко темата.стига си акал тука.отвори си друга там да бучиш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само за да сме на ясно :Pговорим за кола с ABS, а не за такава със ABS, brake assist, EBD, ESP, SRS, КПП и други ... така че не ми намесвайте предаването по дискавъри , защото и аз съм го гледал ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако игнорирам гледаното по ТВ-карал съм доста коли без АБС,сега имам една без абс и 2 с абс и при екстремно спиране-АБСа си е АБС.Много е тегаво без него.Това е моето мнение по въпроса за управлението на колата със иили без....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При зададената ситуация от колегата Иванов - АБС.

Това е от игра,но демонстрира какво се случва:
.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Участвал съм в един курс по шофиране ( http://www.driving-skills.com/ ), където трябваше да правим упражнения, свързани с избягване на препятсвия, екстремно спиране и завиване, включително на хлъзгава настилка. Много добре си пролича, че с ABS автомобилът е по-управляем и упражненията се изпълняват по-лесно.

 

Ето една статия по темата, пък и останалите неща в сайта са доста интересни и полезни:

 

http://www.drivingfast.net/car_control/braking.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То този въпрос си е отговор...Ясно, че с ABS колата е доста по-стабилна, независимо от условията. Много катастрофи стават от уплашени шофьори, които си мислят, че като скочат на средния педал и всичко е до там - да, ама не / става въпрос за коли без... /.Пример :Силен дъжд, село, стадо овци / е /, около 100-110км/ч, лек завой, но без видимост. На около 30м. виждам овците / овцете - не знам как е правилно /, съответно веднага педала на спирачката е натиснат на макс - бронята се докосна до вълната на едно от животните. Ако бях без ABS - минавах през стадото.

Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS-помага! Понякога е досаден,но когато ти потрябва,е до теб и помага!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбирайте погрешно ABS-a спасява животи !!! Не го махайте за нищо на света !!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След ужесточен спор със лукчо тази вечер в рамките на трийсетина минути накрая реших дапусна тема да видим вашето мнение.ВЪПРОСА Е СЛЕДНИЯ:

ИМАМЕ 2 коли.Една СЪС АБС и една БЕЗ АБС.Колите са абсолютно еднакви и са поставени при абсолютно еднакви условия.Коя е по "управляема" при натиснат педал на спирачката до долу:репскетивно- на тази СЪС АБСА, педала да подскача зареди абса и на тази БЕЗ АБСА да са и БЛОКИРАЛИ колелата.

Моля не си създавайте някакви ситуации от рода:идва завой, коя ще спре по бързо, има лед, няма лед, има дъжд и отдолу кал и т.н.Просто отговорете коя е по "управляема" :при блокирали колела или при такава на която абс-а и сработва.

мерси

Питаш коя е по "управляема", ако са ти блокирали завиващите колела за каква управляемост говорим, по скоро за "неуправляемост".

Сега като се прибирах ( в 21:30) както знаете че валя дъжд днеска, ми светна жълтото на един световар и реших да не минавам на червено и да спра.

Всеки знае че такова спиране си е като почти екстремно. Скоростта ми беше около 50-55км/ч и спрях точно на линията на светофара, Но бях с колата без АБС, точно затова бях и по-внимателен. Първо ми блокира предно ляво колело за около 1 оборот, след това без да намалявам усилието върху педала колелото се разблокира след 3-4метра пак блокира но за по-малко и колата спокойно си спря без никакви проблеми. Все едно колата си е АБС. Това беше така защото опита ми показва в кои ситуации мога да спра и в кои е немислимо. Когато карам кола с АБС винаги знам че ще успея да спра дори и да ми блокират колелата. Да сте видяли нова кола без АБС? И умната ей.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От лични впечатления АБС за нормално ежедневно шофиране е само от полза при всякакви метереологични условия.Когато стане галимация и имаш на разположение по-малко от сек време за реакция , ходи ми обеснявай , че няма да налупаш кукчите колко може, с инстинкта си човек неможе да се пребори.преди сегашния курник, съм имал няколко хонди с ей би есчета и само добро мога да говоря за тази екстра и като спиране и като управлениесега да си кажа винаги 1 на ум, а зимата се едно съм преди 10 години с ладата.Final conclusion: ++++++ ABS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено на състезателите не им трябва АБС , но :) сравними ли са спирачките на специално подготвени коли за състезания с тези на средностатистическите коли ? ;) От личен опит мога да ви кажа , че от АБС на една кола до АБС на друга има огромна разлика ;) Сравнявам АБС-а на Джазз-а с такъв на Тойото Корола и на Акорд - е няма нищо общо между тях , на Королата трябва да си на лед без гуми за да се пусне , на Джазз-а е достатъчно да има леки неравности или пясъче и почва да рита - НО това , което и двата АБС-а ги отличава от този на Акорда е , че и при двата се чувствах много несигурно като ми се включат , направо умирах , докато на Логото , което няма , се чувствам много по-комфортно при спиране , дори да блокират гумите ;) Да не споменавам АБС-а на Тойота Айго или Ярис - трагедия :P При Акорда е баш такова действие , което е замислено !!! В завой с наклон и с висока скорост и належащо рязко спиране - пуска се , не ме рита в краката ;) не поднася или блокира - наистина помага ;);) НО :P колата има си асистенс за стабилизиране ;) VSA и включването на АБС-а не е само на предни колела , а на всяко , което е нужно да спре за да се стабилизира автомобила ;)Правете си сами изводите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще ви споделя една истинска случка която ме сполетя преди няколко месеца на магистралата. Прибирайки се от София, посока Пловдив точно след като се излиза от тунела започнахме да ускоряваме с моя приятел. Малко по-малко от километър по-нататък бяхме набрали вече до около 150-160 км/ч и неочаквано един тир с чешка регистрация навлезна рязко в нашата (най-лявата) лента. При удара на спирачките АБС-а се задейства и се разминахме на косам, ама буквално на косам. Най-радостната новина е, че колата не поднесе защото, ако го беше направила отивахме директно в мантинелата и ставаме на пихтия. Тогава разбрах колко е важен АБС-а и как благодарение на него се оттървахме. Като пояснение ще кажа, че пътя беше абсолютно сух, прав и без никакви проблемни странични влияния. Та, аджеба ако бяхме с автомобил без АБС и набием спирачки със 150 км/ч на разстояние около 10-20 см от мантинелата дали нямаше да я отнесем и да се разглобим на основни съставки?

Редактирано от Radi Dochev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя Сивик е без АБС и съм пробвал екстремно спиране със около 120. В смисъм скачам на спирачката да видя дали спира добре и какво ще стане, дали ще дръпне на някъде и т.н. Та като го пробвах навих малко десен волан, и познайте какво - ами колата си продължава направо :) все си мисля, че с АБС ще може и да завие

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за ABS определено си е добра екстра.Сменил съм много коли със и без него и определено си помага-особенно на по неопитни шофьори.Една случка:Преди 8-9 месеца се прибирах от Габрово за Търново,беше вечер нямаше почти никакво движение.Тъкмо бях си купил GPS и го пробвах и..............зазяпах се в него,бях навлязал в банкета на 40-50см. от мантинелата(това става на лек ляв завой) съответно реакция-скочих на спирачките и мантинелата направо ме привлече като магнит,а двете ми колела си бяха на асвалта!Ако имах ABS това нямаше да се случи !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаше смисъл от ABS-а, нямаше да го вграждат във всеки автомобил, ако не се лъжа вече и серийно. Както и да е, аз не съм човек, на когото трябва да се взима мнението под внимание, но ще си го изкажа. Карал съм кола с ABS, ама никога не ми се е случвало да трябва да го ползвам. Но моята пък съм я карал мнооого пъти в такива ситуации и един от тях беше близък до тоталната щета. Слава Бого съм слушал по-опитните шофьори и знаех какво да направя. Карах си в ограничението, тъкмо паднал дъжд, вече не вали. Праскам десния мигач и се вреждам по Гешов за десен завой по Бул. България, когато изведнъж некъв с Мерцедес не ме вижда, без мигач просто се вкарва в моята лента на 2 метра от мен, аз дърпам геврека рязко надясно и натискам спирачката, в най-дясната лента /до сега съм във втората от дясно на ляво/ има кола... колата почва да се пързаля, оня ме видя и се прибра в лентата, ама аз вече съм във филма. И тогава ставам собствен ABS... колата се приближава, аз помпам по спирачката точно както го прави ABS-а, но си го преценявам аз... колата влезна в траекторията, която исках 2-3 секунди преди да влезна с вратите в колата, която седеше в дясната лента.... радвам се, че и преди това ми се е случвало да спирам на мокро и знаех какво да направя, че да хванат спирачките... С колеги от форума съм си говорил, че често като спираш екстремно на сух път, ако си без ABS колата ти ще спре значително по-бързо. Да не говорим, че някои ABS-и на по-старите автомобили са много изостанали и остарели и не действат както си трябва.Та да обобщя - и без ABS се справям, искам някой ден да имам такава система, но в 5gen. не искам... !!! хах

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

АБС-а определено помага.С такава цел е създаден.Но може да се спира също толкова добре и без. моята кола няма и немога да се оплача.имал съм ситоаций които са спиращи дъха но късмета играе най важнa роля . на сняг и кофти настилка е незаменим .Само триабва да си осетиш колата и да свикнеш с нея дали с или без. АБС-а сие голям + !!!

Редактирано от AlexDJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бъркайте добро спиране със управляемост по време на спиране.По темата: с АБС при екстремно спиране се запазва управляемоста на автомобила, докато без АБС като (ако) се блокират колелата продължаваме по посока на движението независимо накъде въртим волана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отплеснахте се !!! не говорим за това как се спира с едното и другото ! то е ясно че АБС-а пречи при екстремно спиране на сухо ...тука става дума за поведението на колата когато педала е инстинктивно натиснат до долу и си преодолял инстинкта да го върнеш веднага като се разтрака или засурка колата демек , АБС-а трака или гумите се влачат ...само че, като ви чета, ми се струва че никой от вас не се е качвал, на кола с AБС, без регулатор на усилието ... чист АБС и маневра ? чист АБС и траектория ?? не ме карайте да се смея :) ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе то хубаво, я дай някакви модели коли, които са така да вземем да видим как е.иначе си прав.п.п.мене ми е мн странно че мойта хонда има регулатор на усилието, дали е така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че хонда не са слагали въобще АБС преди да стане възможно електронното им управление, но европейските производители имат бол такива модели .. аз примерно известно време карах такъв ескорт 86' и след като направих един мощен пумпал , се замислих и направих малко изпитания !!!на нормален асфалт като спираш в права посока и спирачките са наред - т.е. равномерни , колата спира без да ти дава шанс за грешка ( освен ако не набиеш педала прекалено бързо и силно , когато блокира 4-те колела :), но това е въпрос на липсата на една друга система ) ... но .. ако се опиташ при такова рязко спиране да навиеш волана за да избегнеш удър, колата става пумпал около предно външно колело ... което аз не могада нарека управляемост ...от друга страна като изпробвам поведението на акорда 99 със АБС - ами докато си активирал АБС-а , освен че колата не спира, не мога да я нарека управляема :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

направо викаш ускорява акорда !!! :) :) п.п.вземи под внимание че не съм визирал ескорт от 86-та и т.н.

Редактирано от uBaHoB

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях пуснал една подобна тема, ето и мненията хОп

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за ABS. Преди няма и месец катастрофирах, което съм почти сигурен, че нямаше да се случи, ско имах ABS. Ситуацията е следната: движа се зад друга кола с около 60-70 км/ч, този пред мен набива спирачки при светване на жълто на светофара. Аз реагирам със закъснение, тъй като съм преценил, че мога да мина на жълтото и в момента ускорявам. В началото натискам педала на спирачката силно, но плавно и накрая - до дупка, пътя в мокър и кален, а колата се плъзга като шейна и така 5-6 метра и спирам в задната броня на предния. Единственото, което можех да направя е да стискам здраво волана, за да не се завъртя. Не съм най-добрия шофьор, но и не съм се паникьосал, нямаше и как да избягам встрани (до мен имаше автобус).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм против ABS като цяло.Конкретно на въпроса на колегата ДА колата е по управляема, но според мен спирачния път се удължава.Новите ABS след 2000 год (приблизително) горе долу става.Хондата ми в момента е с неработещ ABS от зимата и всичко е въпрос на навик отначало ми беше малко "търсене" без ABS ама сега е точно обратното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе то тук много се изписа ама...И аз смятам че колата с ABS-а е по стабилна! Факта че колелетата не се блокират говори сам за себе си. А и Акорда ми е с ABS и знам разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отплеснахте се :P не говорим за това как се спира с едното и другото ! то е ясно че АБС-а пречи при екстремно спиране на сухо ... не ме карайте да се смея :P ...от друга страна като изпробвам поведението на акорда 99 със АБС - ами докато си активирал АБС-а , освен че колата не спира, не мога да я нарека управляема

Не знам кой трябва да се смее, но това, което го говориш, са пълни глупости. По какъв начин АБС-а пречи на екстремното спиране на сухо?!?Не знам какви са шансовета за маневра с АБС и каква е траекторията, само знам, че не са по-лоши от обикновена спирачна уредба - права черта. А преди да се е активирал АБС-а колата си спира по абсолютно същия начин, все едно, че е без АБС. Риков,защо смяташ, че спирачния път с АБС се удължава, дай примери?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Риков,защо смяташ, че спирачния път с АБС се удължава, дай примери?

Защото според него, колелата превъртат и така удължават спирачният път. На практика обаче именно това превъртане спомага за запазване на сцеплението на гумите с пътя, а именно това спира автомобила. Защото ако колелата блокират и започнеш безконтролно да се пързаляш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Риков,защо смяташ, че спирачния път с АБС се удължава, дай примери?

Защото според него, колелата превъртат и така удължават спирачният път. На практика обаче именно това превъртане спомага за запазване на сцеплението на гумите с пътя, а именно това спира автомобила. Защото ако колелата блокират и започнеш безконтролно да се пързаляш...
Именно, ABS -а е конструиран точно с цел намаляване на спирачния път и предотвратяване на блокирането на колелата, което (блокирането) би довело до пързаляне на гумите по настилката. От това колата става неуправляема, особено на различна от суха пътна обстановка. Ако нямаше файда от ABS, нямаше да го инсталират! :P Освен това "превъртане" няма, на практика колелото продължава да се върти, като благодарение на въпросната система намалява много бързо скоростта на автомобила. Има и литература, има и видео в Youtube, прочетете, гледайте. Те хората отдавна са установили, кое как! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...