ShEfA 70 #1 Публикувано 12 Февруари, 2009 Здравейте всички, благодарение на stanislav_stz , който днес изпрати на ен на брой потребителя тук във форума два броя електронна версия на списанието Import Tuner, аз най-накрая разбрах със сигурност какво да правя с катализатора си, въпреки, че бях решил да не го махам. Та, специално за колегите със страст към автомобилизма и готови да си изтърбушат катализатора, ИСТИНАТА: Цялата идея на статията и начинанието на махането на катализатора е, че като го изтърбушиш, освобождаваш обратното налягане, и покрай него - няколко понита бягат на свобода - цялото това уж струва нищо, но.... Превод от Английски плюс снимки: 1.Първо: Първата ни работа беше да закачим този универсален катализатор за нашата тестова Мазда Миата, да я завържем за валците на динамометъра на /бел. ред. - споменава се името на фирмата/, и да изцедим три пъти колата на четвърта скорост, за да осъществим началната си позиция. 2.Второ: Изтърбушен катализатор. След това изпразнихме катализатора с помощта на дръжката на крика (почти както го правехме едно време) , вързахме го обратно на Миатата, и установихме нови средни стойности на конските сили и мощността. 3.Трето: тестова тръба: И най-накрая, заменихме катализатора с правилно направена, проходна тестова тръба със същия диаметър, какъвто е останалата част на генерацията. Направихме още три пускания на диното. ПРИСЪДАТА: Сравнено с нашите начални пускания, не можахме да намерим никаква полза от изтърбушването на катализатора или оставянето на ядрото му непокътнато, а сравнено с тест тръбата нямаше място за съмнения. Изтърбушения катализатор загуби по всички показатели. Изгорелите газове сe завихриха след като навлезнаха в отворения резервоар на катализатора, реално увеличавайки обратното налягане и вредейки на мощността. Както предполагахме, като заменихме катализатора на колата с тестовата тръба, в ниски и средни обороти загубихме няколко понита и lbs (лошо за ежедневно каране) , но компенсирахме за това повече от желаното във високите обороти (хубаво за пистата). Заключение: Оставете катализатора цял за ежедневното каране, а заменете с правилна тестова тръба за пистата. _____________________ От мен: Ами то си се вижда дори в цифричките: С катализатор: 104.1 | 92.63 С изтърбушен: 103.0 | 92.1 С права тръба: 105.4 | 93.9 Еми... готово, вече няма да има теми за това дали да махаме катализатора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CONEV 1 #2 Отговорено 12 Февруари, 2009 колега това е много полезна информация,трябва да има повече такива хора като вас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #3 Отговорено 12 Февруари, 2009 Много полезна информация, мерси че я сподели. Аз не съм състезател за това ще си го оставя там където си е. Още веднъж мерси. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Crazy job 434 #4 Отговорено 12 Февруари, 2009 Браво колега много полезна информация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joro_www_joro 0 #5 Отговорено 12 Февруари, 2009 Браво бе колега.утре щях да го махам а сега.... Благодаря за навременната/ за мен / инфорнация.Май няма да го махам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policaja 16 #6 Отговорено 12 Февруари, 2009 нещо май темата няма нищо общо с наще коли,сравнението там на нова кола с нормален катализатор и нашите катализатори на 15-20 години Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bat_gogo 1 #7 Отговорено 12 Февруари, 2009 хмм, ама ако катализатора ни е стар и запушен???, дали няма да губим повече кончета в ниските, отколкото с прходна тръба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jeepers 41 #8 Отговорено 12 Февруари, 2009 от запушен катализатор или полузапушен съм виждал доста гадни поражения Така че не е за подценяване да се провери а колите които се вкарват в БГ са повечето над 200К така че........... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
driver 1 #9 Отговорено 12 Февруари, 2009 Личен опит:преди седмица замених катализатора с права тръба и колата тръгна осезаемо по-добре. Чувства се доста по пъргава от преди и очудващо звука изобщо не се промени. Колата е Хонда Сивик 6-та ген. /японка/ на 189 000 км.Това ми е 8-мата кола и до сега на всички още като ги купя заменям катализатора с права тръба и отрицателен ефект не съм почувствал, даже обратното.п.пДо колкото знам живота на катализатора е 100 000 - 150 000 км. така, че повечето коли които караме са с катализатори които отдавна са дали фира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PETE_TONG 23 #10 Отговорено 12 Февруари, 2009 Потвърждавам теорията на Driver-a,и аз махнах катализатора и сега колата осезаемо по-добре се развърта! Освен в километри,живота на един катализатор си има и годност в години които са 10,моята е на 12 години,та.................!?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #11 Отговорено 12 Февруари, 2009 Спорна тема. Свалял съм катализатори на 300 000км. абсолютно здрави и такива стопени мъртъвци на 40 000км. Много зависи как и с какво гориво е карана колата. Нов универсален катализатор струва към 130 лв. Без монтаж, а той е към 25 - 30лв. Аако решите да не слагате катализатор, по-добре е резонатор с бленда, отколкото тръба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
automotive 0 #12 Отговорено 13 Февруари, 2009 Спорна тема. Свалял съм катализатори на 300 000км. абсолютно здрави и такива стопени мъртъвци на 40 000км. Много зависи как и с какво гориво е карана колата. Нов универсален катализатор струва към 130 лв. Без монтаж, а той е към 25 - 30лв. Аако решите да не слагате катализатор, по-добре е резонатор с бленда, отколкото тръба.Ето го и отговора Ако колата ви е над 150 000 км сваляте катализатора изтърбушвате го слагате пак .Събирате керамиката и я продавате.Резултата е колата вече и е леко гори по малко и върви повече , и 80 кинта имате в джода от стария катализатор А за тва че щяла да има гаден звук като е изтърбушен е легенда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joro_www_joro 0 #13 Отговорено 13 Февруари, 2009 Добре де,а някой може ли да ми каже как да разбера ако е запушен??? МОйта машинка е на 16 годинки,но аз съм я купил на 70 000 реални.сега е на 121 000км.Незнам дали е на ред или не ?? как да разбера ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
asentchernaev 0 #14 Отговорено 13 Февруари, 2009 качва ли се разхода при запушен катализатор и с колко? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #15 Отговорено 13 Февруари, 2009 asentchernaev качва се с 3.85л/100км <- този отговор е верен до втората цифра след десетичната запетая защото всички тук знаем точно колко ти е запишен катализатора.Driver, звука ти наистина ли не се промени изобщо? и какви са другите части на твоята генерация? втория резонатор там ли си е и с фабрично крайно гърне ли си? Всъщност и да не ми отговориш май се сещам за отговора.По темата... Не мисля че фабричните ни катализатори се запушват за 10-15-20 години. Даже съм почти убеден че потокът през тях е много много близко до това което е бил в деня на производство. ДА, има и запушени катализатори, но всички хондови които съм избил до сега са си били съвсем НЕ запушени.Преведената статийка е много хубаво, мерси момчета!Има обаче още два вариянта, единият е high-flow cat а другия е резонатор. И двата, ако са оразмерени и изработени правилно имат ефекта на правата тръба без минусите и. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
driver 1 #16 Отговорено 13 Февруари, 2009 .......Driver, звука ти наистина ли не се промени изобщо? и какви са другите части на твоята генерация? втория резонатор там ли си е и с фабрично крайно гърне ли си? ...........Генерацията ми е напълно сток /фабрична/, нищо друго не съм променял освен тръбата на мястото на катализатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #17 Отговорено 13 Февруари, 2009 А аз какво да правя като катализатора ми на моменти понамирисва на яйца, а е забит в двигателния отсек при колекторите и има много идиотски дизайн (D15Z8)? Май само изтърбушване ще свърши работа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TANKISTA 8 #18 Отговорено 13 Февруари, 2009 мойта я взех без катализатор и на негово място тръба, в началото ми се струваше ужасно шумна и се чудех дали не е от липсата на катализатор или заварения спортен филтър, зашото в стоковите знам че има някакви резонатори и ...изненада, нито едно от двете, оказа се запушено задно гърне, сега съм с ново гърне и колата мърка, стана много по-тиха и в пъти по-пъргава, дори откогато я взех и ускорението към високите обороти на 2-ра е невероятно.А преведената информация е наистина много полезна, ако получа и аз брой обещавам и аз да преведа нещо полезно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
asentchernaev 0 #19 Отговорено 13 Февруари, 2009 (Редактирано) питах качва ли се въобще разхода при запушен катализатор и ориенторовъчно колко се качва примерно 10% или не се усеща на практика или нещо такова: колега ако мога така да те нарека, ти каза: asentchernaev качва се с 3.85л/100км <- този отговор е верен до втората цифра след десетичната запетая защото всички тук знаем точно колко ти е запишен катализатора.Ти майтапиш ли се - щото не ти се разбира много - може ли да знам откъде ги почерпи данните, ако случайно не е било опит за майтап.А и да не забравя все пак на правилен български да ти благодаря за опита Редактирано 13 Февруари, 2009 от asentchernaev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #20 Отговорено 13 Февруари, 2009 asentchernaev, колега, недей така се отнася без да знаеш с кого разговаряш. Вярно, Емо е човек като всеки от нас, но има лееееко няколко години плътно зад Хондите, знае разходите и горивните таблици на повечето като името си, ако не и да си е забравил името защото няма място вече за него.... И на теб не ти е правилен много-много българския, в частност - пунктоацията Нека не изрудяваме темата, защото вкарах досатъчно време от краткия си живот да я преведа, не искам да бъде затворена или изтрита. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #21 Отговорено 13 Февруари, 2009 Ще опитам да го обясня за пореден път - специално за хората, които не обичат много-много търсачката.1. Катализатора освен, че е важен за екологията, е и невероятен обезшумител.2. Средното гърне при Хонда е изцяло проходно - перфорирана тръба, увита във вата и капсулована в друга под формата на пура.3. Задното гърне е главния обезшумител. Системата му от филтри и прегради задържа скоростта на газовете и е доста сложно и скъпо за изработка. Ако искате спортен звук, просто заменете задното гърне с тръба - ще останете очаровани от резултата.4. При избушване на катализатора ефекта е страшно отрицателен - появява зе звук, подобен на дрънчене на тенекия - звънтене и резонанс, предизвикан от огромния празен обем на избушения катализатор. Завихрянето на газовете е хаотично - нещо, което е неблагоприятно за работата на мотора.5. Пред празния корпус на катализатора е за предпочитане тръба - при нея обема е доста по-малък и завихрянето го няма - спазва се приличен поток на газоускорение. 6. Проходния резонатор ви дава известно забавяне на газовете, но недостатъчен, за да имитира съпротивлението на катализатора. Да не забравяме, че катализаторите работят при температура около 700 - 800 гр. и е необходимо да имат известно съпротивление, за да я достигнат. При доста от съвременните разработки катализатора или катализаторите са непосредствено след изпускателния колектор, за по-бързо достигане на работна температура и по-малки загуби. Но пък керамичната или метална пита вътре е с по-големи отвори - соколо 20 - 30 микрона.7. При премахването на катализатора се ускорява скороста на газовете, средното е проходно, но все пак страда, но най-големия негативен ефект понася скъпото задно гърне. Просто прегаря, а и да не забравяме и конденза, който се натрупва под формата на вода вътре. И съответно спомага за по-бързото изгниване.8. Естествено, че при запушен катализатор ще се вдигне разхода - изпускателната система е под огромно напрежение.Въпроса е - катализатора ли е запушен или сте попаднали на кофти бензин? Горивен, въздушен филтър? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #22 Отговорено 14 Февруари, 2009 питах качва ли се въобще разхода при запушен катализатор и ориенторовъчно колко се качва примерно 10% или не се усеща на практика или нещо такова: колега ако мога така да те нарека, ти каза: asentchernaev качва се с 3.85л/100км <- този отговор е верен до втората цифра след десетичната запетая защото всички тук знаем точно колко ти е запишен катализатора.Ти майтапиш ли се - щото не ти се разбира много - може ли да знам откъде ги почерпи данните, ако случайно не е било опит за майтап.А и да не забравя все пак на правилен български да ти благодаря за опита Ама българския ми в отговора е напълно правилен! Добре поне, че от разваления ми български си разбрал, че се бъзикам. Абе аз не се бъзиках... Всъщност съвсем нарочно ти давах глупав отговор на глупавия въпрос. Ако не ти харесва да те усмиват, започни да задаваш умни въпроси п.с. Шефе, мерси но няма нужда да ме защитавате... аз не съм кой знае кой, аз съм просто един от вас.. макар и малко заядлив чат пат. Пиис! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави 0 #23 Отговорено 25 Март, 2009 asentchernaev качва се с 3.85л/100км <- този отговор е верен до втората цифра след десетичната запетая защото всички тук знаем точно колко ти е запишен катализатора.Driver, звука ти наистина ли не се промени изобщо? и какви са другите части на твоята генерация? втория резонатор там ли си е и с фабрично крайно гърне ли си? Всъщност и да не ми отговориш май се сещам за отговора.По темата... Не мисля че фабричните ни катализатори се запушват за 10-15-20 години. Даже съм почти убеден че потокът през тях е много много близко до това което е бил в деня на производство. ДА, има и запушени катализатори, но всички хондови които съм избил до сега са си били съвсем НЕ запушени.Преведената статийка е много хубаво, мерси момчета!Има обаче още два вариянта, единият е high-flow cat а другия е резонатор. И двата, ако са оразмерени и изработени правилно имат ефекта на правата тръба без минусите и.Махане на катализатори сервиз -0899999352Нови катализатори поне 20 вида: http://www.emk-33.com/shop/index.php?cPath=59_263Монтаж на катализатори.Хедерси за Хонда, но малко свършиха вече: http://www.emk-33.com/shop/index.php?cPath=59_1334изкупени бяха за 10 дни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzenky 296 #24 Отговорено 25 Март, 2009 Това реклама ли е?Иначе твърдо съм за без катализатор,с нови тръби,нов колектор и ново гърне,поне моята количка доста се отпуши след махането на катализатора и слагането на спортен колектор(д15з6). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Z-Ro 55 #25 Отговорено 25 Март, 2009 (Редактирано) С 2 ламда сонди съм. Ще има ли проблем ако изтърбуша катализатора или сложа резонатор ? Също да питам има ли ефект от спортните катализатори ? Редактирано 25 Март, 2009 от Z-Ro Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chicho 8 #26 Отговорено 25 Март, 2009 аз махнах моя и на негово място права тръба,доволен съм и не мисля подмяна с каквото и да било-махайте и се радвайте Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nonamed 50 #27 Отговорено 25 Март, 2009 (Редактирано) Откъм мощност:-добре подбран резонатор-права тръба-кат-изтърбушен кат. Махане на катализатори сервиз -0899999352Нови катализатори поне 20 вида: Монтаж на катализатори.ХедерсиА вие даже текста май сте си го копнали от другаде... За да се прави нещо, трябва да знаеш какво е - иначе е малко като да закачаш на свинче звънче. Редактирано 25 Март, 2009 от nonamed Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #28 Отговорено 25 Март, 2009 С 2 ламда сонди съм. Ще има ли проблем ако изтърбуша катализатора или сложа резонатор ? Също да питам има ли ефект от спортните катализатори ?След като си с две сонди - ще ти светне чека. Или нов катализатор, или резонатор, тръба и т.н., но втората сонда да е монтирана по-високо, над тръбата така, че да е в "сянка". Важното е да отчита по-ниска температура на газовете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boby70 55 #29 Отговорено 25 Март, 2009 От личен опит мога да кажа следното:1.Най-добрият варянт е замяната на оригиналният катализатор със спортен катализатор.Решетката му е метална ие с по-голями отвори.2.Подходящ резонатор.Най-добре е да се потърси вносен за съответната кола,тъй като са изчислени и не са самонадупчена тръба с вата в друга тръба,а имат и бленди от вътре.3.Някои тунинг фирми за изпускателни генерации предларат и права тръба като един по-евтин варянт.4.Ако не можете да си позволите нито един от горните варянти и сте сигурни,че катализаторът е запушен може даго изтърбушите.П.С. Ако колата е с втора ланда сонда след катализатора не го махайте преди да разберете може ли да се чипосваелектрониката.Хондите хваштат дори спортните катализатори и чека ще ви светка докато не сложите нов оригиналени ли на електрониката не се укаже да не търси втората сонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове