Tino 293 #41 Отговорено 20 Януари, 2009 (Редактирано) По кои теми съм некомпетентен, колега? Инак, радвам се, че внесох малко смях във Вашето ежедневие.Дай Боже повече 22 годишни малки мъже да имат възможности да си купуват такива класни автомобили. Или поне да ги карат Ами те доста колеги ти казаха , че не можеш да изразяваш мнение за кола , от която нямаш преки впечатления Логиката ти на мисли е като на едновремешните чичковци / въпреки , че гледам , че не си чичко / и съчетано с малко по-надменното ти държание не се получава добра комбинация Просто света тука , в този форум не е такъв . А и също некомпетентно се произнасяш за мен без изобщо да ме познаваш и да знаеш кой съм какво като съм на 22 има младежи , които на 18 вече карат Ес класи и какви ли още не Друг е въпроса , че колите , които карам винаги съм си ги заработвал или ги заработвам и в момента Но сигурно ти си с доста по-голям опит от мен и не мога да спора с тебе , за това приключвам Към колегата С33 : Ох колега , всеки знае това , но като не мога да си го позволя ? 100 пъти предпочитам 3.0 v6 бензин под капака , ама немотия , караме печки Редактирано 20 Януари, 2009 от Tino Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #42 Отговорено 20 Януари, 2009 Тъй, тъй. Абсолютно си прав обаче. Нямам никакво мнение за 2.2 двигателя на Акорд. Ама никакво. Само предполагам. Как обаче ти си изгради мнение за разход без да напълниш догоре глупавия резервоар - глава ми не ражда. И от засичания от по 30 кинта?! Повярвай, логиката ми работи безупречно, най-малкото защото ми се налага да я използвам всеки ден. Изглеждам надменно, защото контрирам обосновано, и когато няма какво да ми се каже насреща - чувам, че съм нагъл, надменен и своенравен.Понеже се опитваш да го раздаваш на форумен психолог, няма да ти спестя нещата, които забелязах. Чудно как малко момче като теб е купило автомобил от такъв клас. Това от една страна. Да предположим бачкаш усърдно. Но все пак изборът "комби" е доста странен за човек на твоята възраст. Ако това, което казваш е цялата истина, а не само част от нея - възхищавам ти се. Аз когато бях на 22 работих по разни студентски бригади и наблягах на ученето. И на правописа. И еталон за подражание не ми бяха момчетата по на 18 години с въпросните Е, S и не знам още какви класи.Едно голяма наздраве от мен и си засечи точно разхода, за да имаш и ти преки впечатления, а не само предположения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #43 Отговорено 20 Януари, 2009 Oto Kluge,караме служебни френски дизели 1,5 от по няма и 90 коня,като едната кола е рено меган комби.да ти кажа тази кола дори с 5 човека и багаж си се движи добре като динамика.как така реши че великият френски гений,който предлага 1.6 HDI на това Пикасо или каквото е там не се е сетил да махне излишните седалки,за да са доволни хората?просто френските коли са кенефи.малко от тях изкарват гаранционния срок без проблеми и това е факт.през 85-та може би пежо 205 е било фурор с невероятния си дизел,но вече май не е така.а и целия спор не беше май колко точно харчи акорда,поне не този между теб и Тино.ставаше въпрос за качествата на дизеловия агрегат на Хонда,а разхода на гориво е само един от елементите по които се мерят качествата му.относно цената......не знам дали знаеш,но Акорд е единствения модел на Хонда,който все още се произвежда в Япония(заедно с японската версия на Сивик).докато френските пръчки не е ясно къде ги събират........то им личи де....това обеснява донякъде цената,но освен цената е важно и качеството.защото по-добре да платиш повече и да получиш качество настеща,отколкото да платиш по-малко и да получиш ядовеОтделно че от Бултрако са и малко алчни,но кой не е......направи си сметка колко всъщност е себестойността на френските дизелови коли,издигнати от теб в култ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #44 Отговорено 20 Януари, 2009 Няма култ! Никога не съм издигал френските автомобили в култ.Има обективност. Точно тази обективност не ми дава да кажа на лошото хубаво и обратно. И след като 1.5 дизел е достатъчно (поне според теб), защо Хонда слага 2.2 агрегат? Твоята версия? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #45 Отговорено 20 Януари, 2009 На Krelion темичката: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=28883 - ето ти една "обективност" на Auto Billd Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #46 Отговорено 20 Януари, 2009 На Krelion темичката: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=28883 - ето ти една "обективност" на Auto Billd АутоБилд го чета между другото ВЕЧЕ. Минах на FG, че нещо ми омръзна да чета откровенията на АВ. Донякъде ги подкрепям - имат наистина обективни и интересни статии. Но като започнат да сравняват куцо пиле и домат и зафуквам списанието директно в кошчето за боклук. Освен това на моменти прекаляват. Ето, тази статия, която ми слагаш, го доказва - Опел е по-добър от Ауди и БМВ, а Алфа въобще я няма в класацията. И как Ситроен може да бъде по-добър от Пежо, при положение, че се влагат абсолютно еднакви части и се правят на един и същи конвейр - това също не го проумявам. А Мицубиши - автомобилът с най-ниско качество в САЩ (между другото също идващ от Япония), също заема едно такова незаслужено място.Хонда, Мазда и Тойота за мен са си лидери - това не го оспорвам, но не и в дизелите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
S2K 1 #47 Отговорено 20 Януари, 2009 Няма култ! Никога не съм издигал френските автомобили в култ.Има обективност. Точно тази обективност не ми дава да кажа на лошото хубаво и обратно. И след като 1.5 дизел е достатъчно (поне според теб), защо Хонда слага 2.2 агрегат? Твоята версия?Може би защото в момента произвеждат само 2.2 дизел. Ако имаха по-малък сигурно щяхме да го видим в Джаза или Сивик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #48 Отговорено 20 Януари, 2009 Тъй, тъй. Абсолютно си прав обаче. Нямам никакво мнение за 2.2 двигателя на Акорд. Ама никакво. Само предполагам.Правилно Как обаче ти си изгради мнение за разход без да напълниш догоре глупавия резервоар - глава ми не ражда. И от засичания от по 30 кинта?! Пак ще го напиша , задоволява ме , че с толкова пари минавам такова разтояние Пак , Прооблем ? Остави ме да си вярвам в каквото си искам Повярвай, логиката ми работи безупречно, най-малкото защото ми се налага да я използвам всеки ден. Изглеждам надменно, защото контрирам обосновано, и когато няма какво да ми се каже насреща - чувам, че съм нагъл, надменен и своенравен.Е тука яко си противоречиш по въпроса за разхода и впечатленията ти от него , с какво се обоснова и защити мнението ти , чакай , ще ти отговоря - Само предполагам. Понеже се опитваш да го раздаваш на форумен психолог, няма да ти спестя нещата, които забелязах. Чудно как малко момче като теб е купило автомобил от такъв клас. Това от една страна. Да предположим бачкаш усърдно. Но все пак изборът "комби" е доста странен за човек на твоята възраст. Ако това, което казваш е цялата истина, а не само част от нея - възхищавам ти се..Радвам се Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #49 Отговорено 20 Януари, 2009 Дечко, точно от там тръгна спора, ако не помниш.. Как разбра, че именно с 30 лева мина толкова път? Хвърля боб или бордкомпютърът проговори? Хайде, стига толкова паника. С 30 лева 220 км не са чак такова постижение. Може би, ако намериш някакви екстра 100 лева да напълниш догоре - резултатът ще е по-впечатляващ!Като направиш засечка - пиши пак. Интересно ми е да разбера реалния разход на този двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BatV 1 #50 Отговорено 20 Януари, 2009 (Редактирано) Колега Automotive, като гледам с кви скорости искаш да се движиш по магистралата забивай една 2,0 бензинова горелка. Аз съм с такава . Още не съм я пробвал на мах. спиид чакам пролетта малко да се разработи. Но с 200км/ч съм я пробвал, действително не се усеща скоростта на хубав път - приятелката ми не разбра чак докато не погледна километража. Пак разхода не е толкова голям - за 3000км досега , градско не минава 10л/100км, дори и сега зимата . Извън градско, съм си правил експерименти с 100-110км/ч забива на 6,4-6,8 л/100км. Абе харчи колкото предишната ми кола - Ситроен С3 - да го ева ! Гласчето не можеш да и чуеш отвътре ,ама как се ядосва след 4500 об./мин. - малииииии. Карал съм и печката на тест драйв - но предпочетох безиновата горелка. Мн. съм доволен от избора.Със здраве. Оооо забравих разликата между 95Н и дизеляка по бензиностанцийте е 0,20лв . Редактирано 20 Януари, 2009 от BatV Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #51 Отговорено 20 Януари, 2009 Оооо забравих разликата между 95Н и дизеляка по бензиностанцийте е 0,20лв . laugh.gifАбсолютно! И разликата в разхода е 2-3 литра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Orlin 43 #52 Отговорено 20 Януари, 2009 Аз само да направя една проста сметка.Разликата м/у нов безнинов и дизелов автомобил (Хонда Акорд 2.0 и 2.2) е 5000 лева.Разликата в средния разход м/у двата автомобила е (примерно) 2 литра. Съответно 7 за дизела и 9 за бензина. При цена на бензина 1.70 и на дизела 1.90, разликата в разхода (за 100км) ще бъде 2 лева (да кажем, че разлиакта е 2.50 лева).Така първоначалната разлика от 5000 лева в полза на бензиновия мотор ще бъде "избита" от дизела чак след 200 000 км.Нищо ще си купувам нова кола, нито искам да кажа, че дизела е "гаден". Мойте разсъждения водят до извода, че ако не караш много, нямаш нужда от дизел Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #53 Отговорено 20 Януари, 2009 (Редактирано) Ото , съветвам те да се въздържаш от определения към потребителите За пореден път ще го напиша / има ли някой който не го е разбрал това още ??? / Гледам си стрелкичката , че сочи минимума сипвам 30 лв гориво Карам наляво - надясно и пак гледам , че стрелкичката пак сочи минимума Да , метода не ми е точен , да не е определящ , НО ДА ПОДЯВОЛИТЕ , това ме задоволява На колегата Аутомотив му писах още в самото начало , ЧЕ НЕ ЗНАМ дали това ще му помогне За твое сведение , Акорда ми няма борд компютър , който да ми показва разхода боб не хвърлях , а чоплих семки За тебе специялно ще си напълня резервоара и ще направя свръх точното замерване и засичане и ще пиша пак тука Към Орлин , да наистина е така Дизел има смисъл само ако караш мин 30 000 км годишно и пак се избива най-рано след 3-тата година , но не взимаш в предвид , че дизеларките си държат много повече цената , разликата им във вървежа , там 2.2 дизел може да се сравнява само с 2.4 бензин Редактирано 20 Януари, 2009 от Tino Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #54 Отговорено 20 Януари, 2009 "Дечко" не е определение. Трябва да те ласкае. Точно сега бих искал да съм на 22 и да имам опитът и знанията на 32. След 10 години пак ще искам същото. Така че не се засягай, а бъди способен да приемаш критика. Защото на колата, която караш, не ти върви нито зареждането, нито възрастта. За вървенето на 2.2 дизел и 2.4 бензин съм съгласен. Въпреки, че ако се сравняват при равни условия - т.е. дизел без турбо..... Или път 2.2 бензин с турбо Ще се радвам, ако заради мен преждалиш 100 лева с първо зареждане и после още 30-40 за дозареждане. Без никакъв майтап и ирония го казвам.Орлине, добре смяташ. Така е. С дизелака правя средно 65.000 км годишно. С бензиновите доста по-малко. Но от работа не остава време да ги карам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #55 Отговорено 20 Януари, 2009 (Редактирано) Е определено мога да се засягам , защото и ти сигурно на тази възраст не си обичал да те подценяват така , а и има по-добър подход и начин да ми го кажеш Градивна критика от твоя страна май не видях , такава обичам да слушам и приемам но и ти не се засягай , разликата в поколенията винаги ще я има , определено на 42 ще ме разбираш по-добре Начина на зареждане определено не е по моя вина , а тази на финансовото състояние , на ясно съм , че дали ще дам веднъж 120 лв за гориво или 4 пъти по 30 лв е същото . Приемам критиката , че на такава кола и такова зареждане не приляга , но не обичам да съм гъзар с пълен резервоар и не повече от 50 лв в джоба никога не зная какво ще се случи и какво ще ти потрябва , а горивото няма как да го източа Със сигурност на твоята възраст ще имам / или се надявам / тази възможност да мога ежедневно да си правя подобни засечки Айде със здраве мисля , че се разбрахме П.П. Моля не ни глобявайте , спора ни има полза за много други Редактирано 20 Януари, 2009 от Tino Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #56 Отговорено 20 Януари, 2009 Лулата на мира.... изпушена Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The_fastest 0 #57 Отговорено 20 Януари, 2009 (Редактирано) Хммм, абе хубав спор се заформил без мен...Та я и аз да се включа. ПРЕКИ впечатления от Акорд 2.2 дизел ( 5-та година и 130 000км ). Разход: към колегата Ото --> пълен резервоар ( ама пълен до капачката разбирай ) , каране около 800-900км и после пак догоре - 6.1 - 6.5 / 100км при маршрут Стара Загора - София - София градско и обратно със скорост 150-160км/ч! При 200км/ч повече от 40мин. 9.3/100км ! Впечатления от колата: НЯМАМ никакви оплаквания за тези 130 000 км. АМА НИКАКВИ ( като се има предвид, че сложих чип на 40 000км и имам 100кг. постоянен товар в багажника ). По отношение на ускорение, еластичност и макс.скорост - ами не ми се е случвало още кола с френски дизелов мотор ( в този клас че и по-висок )да ме изпревари по посочените показатели( в преки двубои , на улицата, а не в списанията ).П.С. Друг е въпроса, че ако не минаваш по 48 000км ( последния брой на Аутобилд ) с дизела няма смисъл от него. Когато аз го купувах дизела беше 1,20лв, а бензина 1,70лв. А, забравих за шума на двигателя - ами още го бъркат с бензинка по бензиностанциите Редактирано 20 Януари, 2009 от The_fastest Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
креспо 1 #58 Отговорено 20 Януари, 2009 (Редактирано) Аз само да направя една проста сметка.Разликата м/у нов безнинов и дизелов автомобил (Хонда Акорд 2.0 и 2.2) е 5000 лева.Разликата в средния разход м/у двата автомобила е (примерно) 2 литра. Съответно 7 за дизела и 9 за бензина. При цена на бензина 1.70 и на дизела 1.90, разликата в разхода (за 100км) ще бъде 2 лева (да кажем, че разлиакта е 2.50 лева).Така първоначалната разлика от 5000 лева в полза на бензиновия мотор ще бъде "избита" от дизела чак след 200 000 км.Нищо ще си купувам нова кола, нито искам да кажа, че дизела е "гаден". Мойте разсъждения водят до извода, че ако не караш много, нямаш нужда от дизел Бьркаш за едно нещо-разликата между 2.0 бензин и 2.2 дизел на акорд е 0.8,7.8-7.0 това е тестов разход на авто билд а не лабораторен!Пак според тях като се вземат впредвид даньци , застраховки , обслужване и пьрвоначална цена дизелака е по-изгоден при 48000 км годишно Е за чии ....ми е дизел...... :D иначе едно нещо е впечатляващо при доускорение 80-120 на шеста, дизела е по бьрз с 6 секунди18.9- 13.0.... 350 нм явно решават спора... Редактирано 20 Януари, 2009 от креспо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #59 Отговорено 20 Януари, 2009 "Двигателната палитра на деветата “Корола” е богата и на много високо технологично ниво.На модела Т спорт, благодарение на усъвършенстваната система VVTL-I, променяща фазите и хода на клапаните, мощността му стига 192 к.с. от агрегат 1,8 кубика" Все още ми е интересно да се дръпна с някое TDI 1.9 с ТУРБО. Любопитно ми е какво ще стане да изправя атмосферен двигател бензин срещу турбиниран дизел. Колега Ото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The_fastest 0 #60 Отговорено 20 Януари, 2009 ......Любопитно ми е какво ще стане да изправя атмосферен двигател бензин срещу турбиниран дизел....Веднага ти осигурявам един турбиниран дизел. Само намери атмосферен бензин ( в класа на въпросния дизел ) и работата ще стане . Отсега ти казвам, че бензина няма шанс в нищо освен ...макс.скорост ( с много малко го бие ако дизела не е чипнат ) и цената Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
креспо 1 #61 Отговорено 20 Януари, 2009 толкова ли е безинтересен тойота форума.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #62 Отговорено 20 Януари, 2009 иначе едно нещо е впечатляващо при доускорение 80-120 на шеста, дизела е по бьрз с 6 секунди18.9- 13.0.... 350 нм явно решават спора...Никога не съм разбирал смисъла да се сравнява доускорение 80-120 на 6-та дори автоматика сигурно ще свали предавка като натиснеш газта здраво или това е за особено тъпи шофьори?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #63 Отговорено 20 Януари, 2009 "Двигателната палитра на деветата “Корола” е богата и на много високо технологично ниво.На модела Т спорт, благодарение на усъвършенстваната система VVTL-I, променяща фазите и хода на клапаните, мощността му стига 192 к.с. от агрегат 1,8 кубика" Все още ми е интересно да се дръпна с някое TDI 1.9 с ТУРБО. Любопитно ми е какво ще стане да изправя атмосферен двигател бензин срещу турбиниран дизел. Колега Ото? С твоята Корола ли ще се дърпаме? Мога да заема Королата на сестра ми - 2005-та, 1.8, 145 кс Мога и да те опуша със някой от дизелите.. Или с Мазда 3 с 2.3 мотор И Мазда MPV... И последно Хондичката от профила. Богат автопарк с две думи. Има само едно НО - с никого не се дърпам по никакъв повод. Организмът ми добива адреналин по други начини - любител водолаз съм, скачам с бънджи и парашут. Така че предложението може да отправиш към друг. 2.0 атмосферен дизел отстъпва много на 2.0 обикновен бензин. Тук не споря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fido Dido 4 #64 Отговорено 20 Януари, 2009 Явно нещо не се разбираме. Говоря за сток автомобили със сходни кубатури, но турбо срещу атмосферка. Не става въпрос за разни дизели, свалени от Льо Ман и други такива. Защото понякога ми е интересно, когато започват да се възхваляват дизелите прекалено много.П.П. Аз също не си падам по гонки и прочее изпълнения. А по отношение на адреналина - имам жена вкъщи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The_fastest 0 #65 Отговорено 20 Януари, 2009 Явно нещо не се разбираме. Говоря за сток автомобили със сходни кубатури, но турбо срещу атмосферка. Не става въпрос за разни дизели, свалени от Льо Ман и други такива. Защото понякога ми е интересно, когато започват да се възхваляват дизелите прекалено много.П.П. Аз също не си падам по гонки и прочее изпълнения. А по отношение на адреналина - имам жена вкъщи. ;)Абе моя дизел не е от Льо Ман ...Какво стана с атмосферния бензин ? Тук има хора на които съм давал "кръгче" с чипнатия дизел...Питай тях какво се получава. Не хваля дизела ама и не приемам изказвания в стил " абе няма по-добро от бензина ИЗОБЩО ". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #66 Отговорено 21 Януари, 2009 Явно нещо не се разбираме. Говоря за сток автомобили със сходни кубатури, но турбо срещу атмосферка. Не става въпрос за разни дизели, свалени от Льо Ман и други такива. Защото понякога ми е интересно, когато започват да се възхваляват дизелите прекалено много.П.П. Аз също не си падам по гонки и прочее изпълнения. А по отношение на адреналина - имам жена вкъщи. :angry: Автомобилите са пълен "сток" Нито един няма чипове и прочие благинки за изличане на повече моторни сокове Нямам такъв автомобил, който да се приравнява на твоята по кубатура и коне. Може би само една от двете нафтови печки (втората не съм я споменавал, че е на баща ми). Не съм сигурен, а просто съм убеден, че по ускорение първите 500 метра съм победител Въпреки, че наистина не ги обичам тия работи. Затова карам с минимум гориво и без сериозни ремонти - защото съм разумен водач. Уврях отдавна.Иначе за адреналина си прав - от жената по-голям адреналин няма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BatV 1 #67 Отговорено 21 Януари, 2009 Трябва да се прави сравнение на равни с равни. А не врели некипели от сорта на "моя сивик е 1,4л- 90кс. , ще опъна ли 2,0л-150к.с. баварка".Та така и при бензина и печката. За новия Акорд конкрето разликата в ускорението м/у 2,0бензин и 2,2турбодизел е 0,3сек в полза на бензина - до 100км/ч. А я сега да си представим, че бензина е 2,2турбо ? Нммммммм - е чак такива жени нема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nicki 12 #68 Отговорено 21 Януари, 2009 Май идва време да сменям колата че сивика не ме "задоволява" слабичък ми се вижда . Не съм фен на марки коли а по скоро на модели Колебая се между Акорда 2.2 Дизел щото ако е бензин ще му сложа газ .Сивки 1.7 дизел . Мазда 6 .Авенсис или Пежо 407 .Всички без сивика са горе долу в един ценови диапазон. Някой да ми каже ако кара Акорд такъв какъв разход наистина му дава Софийско и извънградско но не с 100-120 а примерно 160-180 схтото нова кола на магистрала с 120 все едно си спрял. И за сивика също питам за разхода,Знам че мотора е на Исузо но поне не е идентичен с 1.7 Исузо на Астрата което е добре защото новите Опели са Съвет от колега който има възможност да кара 6 хонди (5 бензинови и 1 дизелова): ВЗИМАЙ ДИЗЕЛА 2,2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #69 Отговорено 22 Януари, 2009 абе аз се чуда дали човека иска чисто нова кола или такава на 3-5години? Как ще вземе нова Хонда на бензин и ще сложи газова?! В последния аутобилд сравняват акорд комбита и разликата в разхода е 0.8л/100... дизела е на сметка при над 48К км годишно... единствено на бензин трябва да се смъкне 1-2 предавки надолу при доускорение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
My Honda 0 #70 Отговорено 22 Януари, 2009 Колеги само да ви похваля за темата; може би почти всички се вълнуваме от новия дизел на хонда - някои вече го имат други може да са изправени пред този избор в бъдеще. Аз имам един въпрос - преди години се смяташе че не е много добре дизела да се пали и гаси толкова често колкото бензина, сега при новите дизели важи ли това? Примерно за човек който кара повечето време на къси растояния из София май е по-добре бензин? (И междуградско 5-6 пъти в годината) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #71 Отговорено 22 Януари, 2009 Колеги само да ви похваля за темата; може би почти всички се вълнуваме от новия дизел на хонда - някои вече го имат други може да са изправени пред този избор в бъдеще. Аз имам един въпрос - преди години се смяташе че не е много добре дизела да се пали и гаси толкова често колкото бензина, сега при новите дизели важи ли това? Примерно за човек който кара повечето време на къси растояния из София май е по-добре бензин? (И междуградско 5-6 пъти в годината)Днешните дизели нямат нищо общо с тези от преди 10-15 години.Палиш го колкото искаш. Само трябва да свикнеш с нещо - като спреш, изчакваш 5-6 секунди и тогава спираш. Това се прави защото докато си в движение турбото се върти. Ако набиеш спирачки и изгасиш двигателя - всичко е ок, но турбината все още се върти на изгасен двигател и не се охлажда. Скапваш лагери, скапваш масло. Това е кофтито. Просто като спреш, изкачваш малко и тогава гасиш - тогава турбината не се върти и няма да имаш проблеми в бъдеще. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #72 Отговорено 22 Януари, 2009 Казвали са ми , че след дълго пътуване по магистрала , преди да изгасиш двигаеля е хубаво да поработи на място към 5 мин. не знам дали е вярно , по опитните с дизелите да го потвърдят Или иначе , това със сирането определено ще ми е от полза !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #73 Отговорено 22 Януари, 2009 Няма никакви 5 минути. Не ми се рови из бумагите, за да видя за колко време турбината спира от нейния максимум (и него не го помня, вътри ми се нещо около 50.000 оборота в минута) до 0. По спомен са някакви секунди, но в никакъв случай не са 5 минути..Така че като спреш колата, брой до 10 и тогава гаси. Не че е проблем, ако изгасиш веднага, просто турбинката ще се върти известно време без масло, което ще напомни за себе си след време !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
RikoV 1 #74 Отговорено 22 Януари, 2009 5-те мин. не са във връзка с турбината а затова че мотора е бил дълго време натоварен следователно загрява повече и като го изгасиш веднага антифриза спира да се върти и температурата в самия мотор се покачва рязко и има склонност към прегряване (поне така съм чувал и като се замислиш има логика). И това не е само за дизелите а и за бензиновите мотори. НО, не съм 100% не ме хулете !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #75 Отговорено 22 Януари, 2009 Това с изчакването след каране е вярно. В книжката на баща ми на HDI-то си пише, че трябва да се изчаква, колко време не си спомням. А и аз това го знам още като Дильо си турбинира за първи път колата - тогава ми спомена, че не е хубаво да се гаси веднага, даже е забранено. След това, преди по-малко от година нечия турбо хонда се счупи и колега турбоман го попита "Какво стана, да не я загаси веднага, без да изчакаш". По последни спомени се чака за да се предотврати неприятната температурна амплитуда от студената към топлата част. СЛед изчакване нещата се понормализират и амортизацията е значително по-малкаа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #76 Отговорено 22 Януари, 2009 (Редактирано) 5-те мин. не са във връзка с турбината а затова че мотора е бил дълго време натоварен следователно загрява повече и като го изгасиш веднага антифриза спира да се върти и температурата в самия мотор се покачва рязко и има склонност към прегряване (поне така съм чувал и като се замислиш има логика). И това не е само за дизелите а и за бензиновите мотори. НО, не съм 100% не ме хулете Един автомобил, който е изправен и е достигнал работната си температура (за HDi тя е около 83-84 градуса) - няма значение колко километра ще измине - 100 или 2000 без да спира. Щом температурата на двигателното масло и температурата на охлаждащата течност са с постоянна величина! В този ред на мисли - няма значение дали го карал 200 или 2000 км - ще изстине еднакво бързо. Но малко се отклоних. Редактирано 22 Януари, 2009 от Oto Kluge Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Voyager 26 #77 Отговорено 22 Януари, 2009 Асолютно го пише в книжката на колата, по спомен мисля, че моментът на изчакване преди да загасиш двигателя беше 5-6 сек. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #78 Отговорено 22 Януари, 2009 Някой ще ми обясни ли сеза защо си купих турбо таймер за нисана ?Какво е това чудо и какво върши. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
My Honda 0 #79 Отговорено 23 Януари, 2009 В такъв случай - за кратки пътувания в града и често палене и гасене е по-добре бензинов Хонда двигател? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Otto Kluge 10 #80 Отговорено 23 Януари, 2009 В такъв случай - за кратки пътувания в града и често палене и гасене е по-добре бензинов Хонда двигател?Не мисля, че бензиновият двигател е добра алтернатива за града. Особено ако той е Пловдив или София, където разход под 10 литра трудно се прави. Но в крайна сметка всеки сам си преценя. В града карам дизел! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове