Jump to content
kalos

Civic Hatchback 96' D15z6

Recommended Posts

Здравейте,средата на годината си купих първият ми автомобил и това е Хонда Сивик 96 хечбек с иконимичния D15Z6.Това беше първата кола която отидох да видя по-обява.Имаше малък преден удар /капак и калник нови от Тайван, броня лепене/.Оправихме колата и просто бях много щастлив и доволен. Преди да си купя моя кола съм карал:Фиат Пундо 94' 1.7ТД -карал съм го около година и малкоVW Golf 2 84' 1.6Д -6-7 месецаVW Passat 2 90' 1.8MI /75кс/-няколко месецаПочувствах се бял човек с моята си колица.Регистрирах се във форума и се заинтересувах.Купих си регулируемо окачване от Драгич /много е точно момчето/ и това даде началото на наливането по колата :DКачихме го на колата и тя залепна за пътя!Купих си изпускателни колектори и крайно гърне от JeepersCreepers /като изключим забавянето, което не беше по негова вина и той е точен/и в този етап дадох да едно приятелче да направи едно кръгче и ... предницата беше замазана на една страна.http://forums.hondabg.com/index.php?s=&amp...m&album=961След кратки разсъждения решихме, че ще я бошдисваме цялата и ще я правим красавица.Поръчах нови фарове, стопове, капак /доста търсих втора употреба капак ама нямаше добър/ и маска.Втора употреба взех броня, калник, буферите при бронята.Докато чакаше частите направихме новата генерация с тръба 55мм + резонатор. /Много добре буботи/Когато пристигнаха чарковете започнаха мъките с напасването на детайлите:Оказа се, че калника който бях взел не е оригинален, добре че драгича пак беше насреща, че помогна с истинси.Моята маска беше доста покривена и решихме да пробваме с тайванска, с нея още по зле и затова изправихме оригиналната и тя си остана.След няколко дена мъки колата и луфтовете станаха приемливи. Браво на МИТКО :Dи хаиде по накратко.Направихме капака и тавана почти черни а за останалата част от колата избрахме пак сив металик .Тавана и капака решихме да пръскаме в една неделя и това се оказа неправилен подход. Един комар се лепна на тавана точно в средата, митето се опита да оправи мазалото, но уви си личеш. По простата причина, че бях избрал скъпичка боя бяхме взели точно количество, което след намесата на комара не стигна. Тръгнахме да обикаляме да търсим боя, но в неделя кой работи?!Така колата изчака още една вечер. Каква е полуката?В неделя се почива, не се работи!Когато лака изсъхна пръснахме и останалата част от колата и започна голямото търкане водно 2000 /мъка ама тр да лъщи после/.Събрахме интериора и екстериора и бяхме готови за разходка с новата кола :DАко трябва да разказвам всички детайли от преобразяването на колата ще забравите за какво четете за това така накратко :DНа колата и сложих едно добро филтърче и ксенон.Взел съм ецу и пролетта ще търся глава и всмукатели да сменям и да видим какво е да имаш истински VTEC.Снимки ще кача утре, че вече едвам гледам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото видях момчето е казало какво е направило по колата си и какво Мисли да прави за в бъдеще. От мене успех с проекта и мн безаварийни. И не давай на приятели вече кръгчета :D:D:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно голямо браво имаш от мен,сега и слагаш едни джанти и си ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цвета е станал много добре, харесва ми как се сливат фаровете с капака, браво и успех :offtopic:

Редактирано от Dan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ivi44a- джантите ще почакат малко за сега :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, ще я направиш кукла :worthy: Едно въпросче:-Какви пари взе амортисьорите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления колега Хондака е станал страхотен :D Продължавай в същия дух :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само едни джантета ти трябват и си ти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала, човек! Ей за тва не искам да давам колата на някого, шот не се знае... Мойта аз я ударих, обаче не ми я напаснаха като хората и сега има 1 пръст цепка м/у фара и капака,ама майната му... Супер е станала.Ама пусти му меки ламарини, ей като кашкавал се огъват и леко да се блъснеш пак отива капак, калник, броня и фар :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много ти е добър майстора, като стана и аз за боядисване ще свиркам :lol: П.С. Колко ти излезе пребоядисването... ако не е тайна :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стане време кажи.Относителна е цената, колко ще има за изчукване колко кит ще се стърже и така.та ти казвам когато си готов ще ти кажа къде да идеш да ти кажат точна цена, защото аз пазарувах разни бой лакове и други пък после той филери и други работи ти се умешаха работите, а и не само боя ми прави цялата е негов продукт :offtopic:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1-2 месеца реших, че ще сменя главата с такава от D16Z6.Поръчах от Драгича к-т глава, всмукатели, изпускатели и делкои след нясколко дена престой в склата й дойде времето.За съжаление в к-т нямаше инсталация и се наложи да се преправят няколко букси и разнин такива, но след 2 вечери главата беше ревизирана, монирана и колата запали! /най-интересното е, че запали от раз.../имахме няколко грешки в компютъра, ама това е в реда на нещата :bow:Имаме проблем с включването на vtec-a но бате ти Емо го реши :)/буксата за клапане не контактуваше правилно/ :)Междувременно кризата ни удари сериозно и не останаха средства за дино и настройка на чип.Покарах така 1-2 седмици, времето се оправи и тъкмо се бях наканил да ходя при 1нет за чип и ми се разби преднициата... /мъка/Онзи ден ревизирахме предницата и се наявам, като се стопи снега да имам парички да завършим започнатото.За момента на кратко е това.Благодаря на Емо /1нет/, вс в Омбре дружба, Драгича, doctor-а и на моя майстор /който държах няколко дена до 12-01ч вечерта/ за съдействието и подкрепата!!!И да се изфукам, може да не работи оптимално мотора ама от 0-100 ги прави за 8.5 сек. :–)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8.5 сек. хич не е лош резултат от 1.5 :bow: Аз имам питане, защо сложи глава от D16Z6? Аз събирам средства за подобна процедура ама си мислех за D16Y8 глава, все пак е от 6 генерация. Другото питане е какво ЕКУ ползваш? Купя ли глава да знаеш много ще досаждам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега колата е станала сташно готина.Имам едно питане като монтира главата блока пилили го,че и аз имам главица в гаража ама както каза тая пуста криза яко ма е хванала и още не сам я почвал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тодоров- не съм пилил нито глава нито блок, само почистихме главата и напаснахме клананите.Marcus- Тази глава взех, защото такава имаше налична, а какво значение има от коя генерация е?ЕКУ-то ми е P28 стоково и е от D16Z6 до колкото ми е известно от продавача.При смяната на екуто използвах "готов" преходник но и той имаше няколко грешки /китайска му работа/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами разликата в главите е едно поне 6 години

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления, ей поткара я тая глава аз все си мислех че ще се откажеш, браво за което.Неразбирам какво се има в предвид дали е 1-6 години по стара че и от коя генерация е.Айде настроивай и се кефи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами просто по малко време е експлоатирана

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

rulemaker- не си много прав. d16z6 се слага на 5 ген който са пройзвеждани до 96 а d16y8 след 96 разликата може и 1-2 години да е.Пък и колко време е експлоатирана не е толкова важно, важното е да не е амортизирана от километрите и начина на поддръжка.;)doctor- свалиш ли главата и нарежеш инсталацията няма неискам ;)

Редактирано от kalos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След дълга почивка реализирах и една отдавна замислена система.Пневматично повдиган спойлер на 6ген Сивик.Отваря се при всякакви скорости /150-160км/управлението е ръчно и работи на 13psi.ето и малко снимки и видео на готовия спойлер:http://vbox7.com/play:6264ab2bhttp://forums.hondabg.com/index.php?automo...&album=1157

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала колата е станала супер. Е какво да говорим Хонда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борка радвам се че ти харесва :beer:Ама никой нищо не каза за крилото ми, а аз толкова да се гордея с него :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борка радвам се че ти харесва :beer:Ама никой нищо не каза за крилото ми, а аз толкова да се гордея с него :)

Много ме изкефи този спойлер. Тъкмо гледаме клипчето с колегата Matheo се радваме истински :) Ако му измислиш и електронно управлние в зависимост от скоростта ще стане като Порше :)Браво!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип е възможно, но няма смисъл незнам дали не дестабилизира когала при висока скорост.пък и 120 си е доста скорост, тои ще клеаса ако го направя така :beer:електронно упрление ще има само до тколкова че когато отворя задния капак да се зтваря спойлера и може би когато отключа колата да се вдига /гъзариика/ :)

Борка радвам се че ти харесва :) Ама никой нищо не каза за крилото ми, а аз толкова да се гордея с него :)

Много ме изкефи този спойлер. Тъкмо гледаме клипчето с колегата Matheo се радваме истински :( Ако му измислиш и електронно управлние в зависимост от скоростта ще стане като Порше :( Браво !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ново.Доста време мина откакто правихме последните промени по двигателя и реших да сменям всмукатели и дросел, както и да сменя главата с оригиналната ми такава от /д15з6/ като взема само вала от д16з6.След доста часове прекарани в стъргане на главата реших, че съм готов и започнахме разглабяне на старата глава /д16з6/.Всичко беше ОК само където бях продал делкото от д15-ката и трябваше да разпилвам отворите на това от д16.Събрахме мотора и видиш ли запали. За мое щастие не се бият буталата с клапаните заради вала :)И разбира се неможе всичко да е наред!!!Когато мотора поработи започват да играят оборотите т.е.падат, IACV се задейства, вдигат се, IACV се изключва и пак падат...И ОЩЕСлед като я покарах няколко часа колата почна да прегрява, реших че не сме я обезвъздушили защото не включваше перката.Долях вода и се обезвъздуши и реши, че вс е наред, да ама не!Пак почна да вдига температурата без да включва пертака, пак обезвъзуших но забелязах че колата пуши като димът е влажен и ми мирише на масло?!Искрено се надявам да съм попаднал на кофти гарнитура на главата и да не се е изкривила самата глава, защото ако не е от това значи, че съм се престарал с портването и главата се е спукала и меша с вода.Дано другата седмица да може да свалим главата да определим щетите.За момета съм до тук, ако някой може да ми даде акъл приемам предложения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега! Стана ми интересно как се развиват нещата при теб. Оправи ли си проблема? Надявам се всичко с главата да е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе, и аз смятах да потърся темата че беше потънала, какво стана с вала от д16-ската, стана ли на оригиналната глава? Понеже и аз умувам над това да сложа stage1 вал, но не знам дали за d16z6 или за d16y8, с кой ще имам най-малко разправии :) Финансовата част на нещата също е важна, мисля че закупуването на цяла оборудвана глава заедно със всичко необходимо е излишно понеже цената и се конкурира с тази на цял двигател. То е ясно че ЕКУ-то ще си замине ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала фен колата ти е наистина красива респект ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с D15Z6 и мисля за за някакви промени. Като начало ще почна полека да събирам чаркове, но се чудя от къде да започна- дали от комп и вал или от смукател и изпускател+генерация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бях я забравил тази тема :)Пробема изчезна след като изпилихме главата /не беше крива/ и сменихме китайската гарнитура.Най-вероятно е било от гарнитурата или не сме дозатегнали главата.А иначе ефект има незнам колко, ама е добре. Според 1нет няма да има проблем да се изпили още главата и да се сгъсти мотора още. Аз сгъстяването го оставих за по-натам само дето сега ми се върти в главата да слагам б16, защото за да взема още от този мотор, ще ми излезе мн по-скъпо от суап .Относно това от къде да започнете да си развивате мотора, лично аз научих за себе си следното:Подобрява се дишането на мотора т.е. филтри, изпускател и генерацияи се сгъстява мотора, като заедно с това се взима едно еку което да може да се чипва и стига толкова.Всичко друго което съм купил за мотора не е оказало мн-голямо влияние.Взех всмукатели Blox и дросел на 68мм и ефект почти никакъв за тези пари :) вярно с този интейк мога да доразвия мотора с по-голямо налягане ама там работата за мен е мн дебела.Ако имате въпроси ще се радвам да помагам с това което съм научил до сега /което не е много ама пак е нещо/ :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как няма да имам въпроси ;)Добре де с каква комбинация на глава/вал ти се струва най-добре?Колко свалихте главата? Каква гарнитура на главата, има ли по-тънка от фабричната? Колко още според теб (или 1нет) може да се шлайфа главата и да може да се кара с обикновен безин 98? С какво ЕКУ си и с какъв ром?При мен в момента положението е следното:Махната кутията на въздушния филтър и боднат K&N - трябва да си намеря някакъв интейк, че е грозно такаКолектор, генерация с 2 резонатора и крайно гърне - тука всичко е ОК, поотпуши се колатаСкоростна кутия от малкия vtec - доста добре върви сегаНещата които смятам още да направя:Шлайф на главата - но не знам с колкоПреход към ОБД1 - П28 или някакво алтернативно но не знам с какъв ром, пък и няма дино наблизо :cool: Всмукател от D16Y8 например - няма да го направя докато не го разгледам отблизо и да видя каква им е разликата с мояАко ми се наложи смяна на съединител - стейдж1 и евентуално по-лек маховикВсяка препоръка е добре дошла, надявам се че не досаждам много ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм намерил информация из интернет, най-добрия вариант е да се вземат вътрешностите от у8 глава и да се вкарат в главата на д15з6. При смяна с друга глава пада компресията и ефекта е нулев. Трябва да се внимава да не се срещнат клапаните с буталата.Всмукателя от D16Y8 е еднакъв с този на д15з6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смукателя от D16Y8 е еднакъв с този на д15з6.Със сигурност знам, че смукателите D15z6 и D16Y8 са различни- за справка EPC Honda. По-късно мога да кача и схеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смукателя от D16Y8 е еднакъв с този на д15з6.Ето ги схемите- самото тяло на смукателите е подобно на форма, но със сигурност има доста разлики. Инжекторите на D16Y8 са 240сс, D15Z6 има ЕГР клапан, най-вертоятно колектора на D16 е с по-голям вътрешен обем ит.н. И на мен ми се иска да не сменям колектора, но няма начин. :) D15Z6 http://sl3000.snimka.bg/automobiles/honda.442586.15910046D16Y8 http://sl3000.snimka.bg/automobiles/honda.442586.15910047

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смукателя от D16Y8 е еднакъв с този на д15з6.Ето ги схемите- самото тяло на смукателите е подобно на форма, но със сигурност има доста разлики. Инжекторите на D16Y8 са 240сс, D15Z6 има ЕГР клапан, най-вертоятно колектора на D16 е с по-голям вътрешен обем ит.н. И на мен ми се иска да не сменям колектора, но няма начин. :o D15Z6 http://sl3000.snimka.bg/automobiles/honda.442586.15910046D16Y8 http://sl3000.snimka.bg/automobiles/honda.442586.15910047

Извинявам се, такава ми беше информацията от хора които уж разбират от хонди. Мерси за поправката :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Marcus, както каза колегата ilias глава д15 с чаркове от д16.За пиленето незнам точно колко защото не съм го смятал, аз изпилих само за да изправя главата, но мислех следващата ми стъпка да е пилене и то бая :angry:Гарнитурата ми е стокова не съм търсил по-тънка.ЕКУ-то ми е p28 с чип правен от 1нет и преходник от OBD2 към OBD1, при интерес мога да изпратя 1 вия бин който е правен за стоков д15з6 с глава от д16з6 сменени всмукатели и изпускатели /Ако 1нет не възрази/И аз съм със същата скоростна кутия ама разилата ми избяга нещо все едно си ми е /можеби защото очаквах да литне :o/Ако си с д15з6 и стокова глава т.е. vtek e незнам дали ще има смисъл от смяна на еку и чипване.А като смениш глава тогава става задължително чипването.Ако имаш интерес и си от Сф. може да ти донеса 2 колектора от д15з6 и д16з6 да ги разгледаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...