Jump to content
borvas

Висок разход на масло

Recommended Posts

Да започна с това, че използвах търсачката: вярно, че има подобна тема, но пускам нова, защото искам да питам какво е възможно да се направи като диагностика, което да покаже евентуалната причина за висок разход на масло (почти литър на 1000км). Изчетох какви може да са причините, но те са доста, а и всяка е свързана с различни разходи(парични). Та така - помагайте откъде да почвам, преди да се стигне до основен ремонт и може ли да се разбере предварително доколко е спешно да се предприемат радикални мерки. Засега смених вложките на клапаните и ще засичам пак, но ми се ще някъде да направя по-подробна диагностика, че колата я имам отскоро и не знам какво и се е случвало при предишния собственик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз сам на тоя хал. гумичките не погнаха ама никак ,орентираи се към сегменти и хубав маистор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да се ориентирам за сегменти, ама ако се окаже, че не и от сегментите (че и такива теми четох тук из форума - след смяна сегменти, лагери, шлайф глава и др. без промяна в разхода). Не ми се правят излишни движения, че и да давам излишни пари. А мерак да я направя като хората имам :angry: засега

Редактирано от borvas

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като си прочел, сменил гумички на клапани, проверил за течове и син пушек през ауспуха.... с какво масло караш, какъв вискозитет и на колко километра е колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОПРЕДЕЛЕНО маслото е от голямо значение. Преди карах с JB German Oil ПЪЛЕН БОКЛУК. Гореше 1/1 масло :angry: Сега съм с Мобил 1 10В40 и няма грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течове наистина няма, нито син пушек. Маслото е Fina 10W40. Сега ще го сменям, така че приемам препоръки за марка. А километрите - Божа работа. На табло са 130 000, ама колко е вярно. При мен е изкарала едва 5000. Годината е 2001, не знам колко е била юркана за 7 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fina-та е читаво масло ... карал съм преди години хондата със същото ... нямаше проблем ! Така че вероятно сегменти , ако няма течове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята го папка масълцето и сега мисля да сменям сигменти и гумички на клапаните.Ако стане скоро ще ти пиша има ли резултат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest harpi

Я да се възползвам и аз от тая тема, щото ще сменям моя 1,3 в понеделник с един сивик 1,5 92 г., доста е поддържан, бил шлайфал главата че пускала масло и после се оправило ама ина4е му гори масло около 1 л. на 10 000 км...кажете кво да правя щот едва ли и да търся още ще намеря перфектния двигател, въпроса е с такъв разход на масло, колко време може ще издържи още двигателчето преди смяна на сегменти ако е от тях или по добрия вариант е гумички на клапаните, което ще е добре ако е от тях?И въпрос относно маслото в ауспуха, ако проблема е в гумичките на клапаните в ауспуха ще има ли масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОПРЕДЕЛЕНО маслото е от голямо значение. Преди карах с JB German Oil ПЪЛЕН БОКЛУК. Гореше 1/1 масло :lol: Сега съм с Мобил 1 10В40 и няма грешка.

И аз сам сас мобил 1 и сам много доволен :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОПРЕДЕЛЕНО маслото е от голямо значение. Преди карах с JB German Oil ПЪЛЕН БОКЛУК. Гореше 1/1 масло :lol: Сега съм с Мобил 1 10В40 и няма грешка.

И аз съм с такова и съм доволенИначе най честата причина колата да гори масло е износени или стари сегменти който не оплътняват хубавотака че не е зле от там да се започне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dzenky

Преди бях със кастрол магнатек и си хапваше,сега съм на мотул и съм изключително доволен,не го пипа!Предполагам на нашия пазар има доста ментета.п.с. и двете масла бяха 10-40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всички сивици бутат по малко масло, разбира се и моя сивик не остава по назад , но той буташе много...притеснявах се да не е от сегментите, отидох във 1 сервиз за 12 лв. ми замериха компресията на мотора.оказа се че компресията ми е дори по голяма от дадената по каталог.(компресия има значи не са сегменти).смених си гумичките на клапаните и си реших проблема.пак буташе но значително по малко за 10 000 км съм долял малко повече от 500 мл.(при положение че доста често си пълни обортомера) мисля че е в рамките на допостимото.п.п. (замерете си компресията преди да бързате да сменяте сегменти)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всички сивици бутат по малко масло

А ако има такъв който не бута какво правим :rolleyes: сигорно е дефектен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всички сивици бутат по малко масло

А ако има такъв който не бута какво правим :rolleyes: сигорно е дефектен
съмнявам се да има такъв сивик които да не бута масло (поне малко) ако има някой на когото колата му да не бута никакво масло мисля че се самозалъгва. (дори чисто нова кола да е пак ще бутне малко, може 100 мл. за 10 000 км. ама ще бутне) ако си карам колата до 4000 оборота (без изцепки) може и мойта да не бутне никакво масло или поне по малко (но пак оставам със съмнение)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом казваш :P няма да споря извинявям се за :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest DESO D15B2

просто колите ни са високо оборотни, и при ежедневно изцепване от порядака на 7/8000 оборота няма начин да не бута масло.може би ако си карам колата 1 месец на MAX постоянно юркане и изцепки може да се наложи и 1 литар да долея.всичко идва от това как си караш колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събота цял ден бях навън и сега виждам всички постове. Благодаря на всички, които се включиха в темата и помогнаха да си направя план за действие.Значи като начало в понеделник отивам да замеря компресията. Като навъртя още малко километри ще видя и колко масло ми се губи след смяната на гумичките и вече ще видим какво ще я правим мойта хубостница. Дано скоро да влезе в релси. Ако се наложи, ще търся препоръки за смяна на сегменти. А това за високия разход на масло по принцип на Хондите - не съм специалист, но на мен не ми се вижда нормално. Това ми е първа Хонда, но досега на другите ми коли никога не е доливано масло от смяна до смяна (на 10000км) и винаги си е било в границите между min и max. Надявам се и тази да я докарам до това положение, защото :) ... красива иначе:no:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всички сивици бутат по малко масло, разбира се и моя сивик не остава по назад , но той буташе много...

притеснявах се да не е от сегментите, отидох във 1 сервиз за 12 лв. ми замериха компресията на мотора.

оказа се че компресията ми е дори по голяма от дадената по каталог.(компресия има значи не са сегменти).

смених си гумичките на клапаните и си реших проблема.

пак буташе но значително по малко за 10 000 км съм долял малко повече от 500 мл.(при положение че доста често си пълни обортомера) мисля че е в рамките на допостимото.

 

п.п. (замерете си компресията преди да бързате да сменяте сегменти)

По голямо налягане от даденото са точно сегменти, да не се самозалъгваме... :no:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А откъде мога да проверя колко трябва да е нормалната компресия за B20Z1, за да се ориентирам ниска ли е, висока ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По голямо налягане от даденото са точно сегменти, да не се самозалъгваме... :no:

Последно някой може ли да каже точно инфо за компресията и какво точно ни показва тя!

 

И аз да кажа че досега съм карал 100 000 км. на газ Д13Б2 колата е на 260 хиляди, карам само с елф или тотал масло 15в40 полусинтетика и не доливам нищо за 10 000 км а и маслото не пада под средата на скалата!

 

И това че ще взимам кола с двигател хапващ бая масло ме притеснява доста!

 

Значи може ли да разчитам че едно замерване на компресията ще ми каже дали сегментите са износени или не??????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По голямо налягане от даденото са точно сегменти, да не се самозалъгваме... ;)

Последно някой може ли да каже точно инфо за компресията и какво точно ни показва тя!

 

И аз да кажа че досега съм карал 100 000 км. на газ Д13Б2 колата е на 260 хиляди, карам само с елф или тотал масло 15в40 полусинтетика и не доливам нищо за 10 000 км а и маслото не пада под средата на скалата!

 

И това че ще взимам кола с двигател хапващ бая масло ме притеснява доста!

 

Значи може ли да разчитам че едно замерване на компресията ще ми каже дали сегментите са износени или не??????

 

Компресията всъщност е налягането което се получава когато буталото достигне ГМТ (тогава клапаните са затворени )

Ако компресията ти е различна от зададената от производителя със сигурност нещо не е наред с дадения цилиндър

Така че замерването на компресията може да ти каже дали имаш проблем било то с сегменти или с гарнитура

Смята се че разликата в компресията на отделните цилиндри ня трябва да е повече от 1 (дали е 1 бар или 1 пси не мога да кажа има по учени хора )

На мойта бракма компресията беше 12/12/12/11.5 и казаха че това било добре

Заводската компресия може да се провери в аутодата ако някой успее да я инсталира че аз нещо трудно намирам работещ крак ;)

Другия вариант е в някой сървиз манюал .... ;)

 

Ако идваш на месечната по пътя има няколко сервиза замерването става за 5 минутки и не би трябвало да ти вземат повече от 5-10 лева

 

Много съм учен бре ;) Сбъркал съм си професията май

Редактирано от Dangler

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам компресията се далжи на компресионите сегменти не на маслените .Компресия може да си има и масло да си харчи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам компресията се далжи на компресионите сегменти не на маслените .Компресия може да си има и масло да си харчи

Да прав си но не и 1 литър на 1000 км иначе масло си харчи винаги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
По голямо налягане от даденото са точно сегменти, да не се самозалъгваме... ;)

Последно някой може ли да каже точно инфо за компресията и какво точно ни показва тя!

 

И аз да кажа че досега съм карал 100 000 км. на газ Д13Б2 колата е на 260 хиляди, карам само с елф или тотал масло 15в40 полусинтетика и не доливам нищо за 10 000 км а и маслото не пада под средата на скалата!

 

И това че ще взимам кола с двигател хапващ бая масло ме притеснява доста!

 

Значи може ли да разчитам че едно замерване на компресията ще ми каже д

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По голямо налягане от даденото са точно сегменти, да не се самозалъгваме... ;)

колега ако сегметите са си отишло няма да има компресия .а по голямото компресия идва от това че колата гори масло, не че сегментите са за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да помоля "знаещите" да съгласуват и напишат ясно:-висока компресия означава А-ниска означава Б-нормално, но гори масло - вероятно гумички - примерно, защото аз тотално се обърках кое какво значи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях писал за това и на друго място...

Всъщност налягането в цилиндрите на почти всички атмосферни бензинови двигатели е между 11 - 13 бара, като горната граница не е за предпочитане. Измерва се на топъл двигател с напълно отворен дросел.

А : При износване на сегментите в контактната им повърхност с цилиндровата втулка се увлича голямо количество масло / маслен филм /, който допринася за по доброто уплътняване и съответно - по високо налягане. Но разбира се преминаването на маслото над буталото е налице и горенето на масло също. / над 13 /

Б : Налягане под горните стойности ще се измери, когато има проблем с клапан / легло /. / под 11 /

 

Маслообиращите пръстени на клапаните нямат отношение към измерените стойности на налягане и доколкото знам, оригиналните гумички на хондите са издържливи от всякъде... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..............Б : Налягане под горните стойности ще се измери, когато има проблем с клапан / легло /. / под 11 /....................

Което ще рече ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..............Б : Налягане под горните стойности ще се измери, когато има проблем с клапан / легло /. / под 11 /....................

Което ще рече ?

 

Не затварящ клапан, натегнат или хлабина под нормите /, вкопано легло, язви и т.н. Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги!Защо Ви стряска така нареченият"разход на масло на 1000км.?Фирмата "бритиш петролиум"е побликувала една 10/12стр.брошурка в която е описано всичко относно двигателното масло и неговите функций!Та накратко,една от основните функций на течностите/да не забравяме че и двигателното масло е такава/е изпаряване-респективно/изгаряне/при определена температура градуси целзий.Та в цилиндърът на двигателя при такт изгаряне/т.с.работа/тази температура е значителна,ако не ме лъже паметта-над-460градуса.Коя течност не се изпарява-/изгаря/при тези обстоятелства?В цилиндърът на двигателя,по стените му остава филм слой ,от порядъкът на микрони с който при тази температура сами си отговорете какво става!Умножен по обемът на цилиндъра,броят на цилиндрите и работните тактове,сами пресметнете разхода на 1000км.!По опасно е когато маслото"не мърда"!Проблем!!!Двигателното масло е силно хидроскопично,ще рече че адсорбира влага от околната среда!За да се "пресече"маслото е необходимо болус да се налеят няколко десетки милилитра Н2О!При нормална работа,при изтиването на двигателят маслото "дърпа"от въздухът постепенно около 10-20мл.на литър за време 20/30мин. Н2О,крайно недостатъчно за да го пресече видимо но доволно да запази обемът в картера!За да се изчисти маслото от тази вода непълно е необходимо поне 1-час работа на двигателя при нормален температурен режим!Та да се върнем на заблудата"НЕ пипа маслото"?!Ами ако карате колата -гарата/барата т.с.често гасите двигателя,то той не може да влезе в температурен режим за да изпари водата,същата се натрупва и накрая в двигателя има чорба а не масло!Още една любопитна подробност,присадките на маслото се унищожават за около 1000/1500км. като към краят на посоченият пробег остават около3/4от същите,крайно недостатъчно та такова"масло"да изпълнява функцийте си!С доливане на прясно масло Вие подновявате/ е частично разбира се/вискозитета и присадките му!А маслото се проверява след изминаване на 100км без прекъсване 5/10мин.след спирането на двигателя,и тогава се долива!Всичко това прочетох в брошурката!Горещо Ви препоръчвам да я намерите и прочетете и Вие,преди да се хвърлите в приключения!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво дали се сети да провериш коя година темата преди да изнесеш тази лекция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...