Jump to content
CrazyDriver

Civic 1.5 Ls 6-та ген. , 3 врат хечбек

Recommended Posts

Сигурно модераторите ще ме линчуват за тази тема, както може би и някои от съфорумците, но ми писна да чета само теория и да получавам различна информация. Прочетох доста голям обем информация за този двигател D15z6, но само с теория нестава, а опита ми с този двигател се свежда до две пробни кръгчета, така че се нуждая от малко практическа гледна точка.Въпросите ми са два:1) При колко об./мин. се изключва(включва) Vtec-a - по данни в интернет трябва да е при 2500 об./мин. , но някои са ми казвали че е при 4000 об./мин. , което на мен ми се струва безмисленно.2) При преминаването от икономичен в нормален режим имали нещо като придърпване или по-рязко ускорение? Незнам точно, но все пак според мен би трябвало да има някакъв момент в който да се усещат все пак как се включват вече на пълен капацитет и останалите 4 всмукателни клапана.Очаквам вашите коментари по темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VTEC-E• Found in: o 1996-2000 Honda Civic LS (European Market) • Displacement : 1493 cm3• Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm• Rod Length : 137 mm• Compression : 9.6:1• Power : 114 hp @ 6500 rpm• Torque : 98 ft-lb (141 Nm) @ 5400 rpm• VTEC Switchover : 2500 rpm (3500rpm in 5th gear)• Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder)• Fuel Control : PGM-FI MPFI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CrazyDriver

VTEC-E• Found in: o 1996-2000 Honda Civic LS (European Market) • Displacement : 1493 cm3• Bore and Stroke : 75 mm X 84.5 mm• Rod Length : 137 mm• Compression : 9.6:1• Power : 114 hp @ 6500 rpm• Torque : 98 ft-lb (141 Nm) @ 5400 rpm• VTEC Switchover : 2500 rpm (3500rpm in 5th gear)• Valvetrain : SOHC VTEC-E (4 valves per cylinder)• Fuel Control : PGM-FI MPFI

Здравей колега! Очаквах да се включиш в темата ;) Мерси за инфото но това съм го чел вече в Уикипедия, а и доста други сайтове съм посетил и си мисля че на теория съм доста добре.Трябва ми практическата част. Има ли нещо по което да позная в движение че Vtec-а преминава от единия в другия режим. Това което съм чувал от други колеги е че в момента в който превкючва Vtec-a ускорението става по-бързо / и си мисля че наистина би трябвало да е така / и по това се познавало колко е добре самия двигател - дали системата функционира правилно /добре/ ;)Ти ми каза че усещаш по бързо ускорение при 4000 об./мин. , а усещаш ли нещо при тези прословути 2500 об./мин. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усеща се само при плавно ускорение, с гас до ламарината не те удря товарния влак като при другия vtec.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз така съм чувал и при последното ми пробване карах плавно и се "услушвах" за това "ритване", ама нищо - може и двигателя да не го е бивало.Затова се опитвам да сабера визможно повече мнения и съвети, за да знам за какво да се оглеждам.А може ли по-конкретно да спицифираш усещането? 10х

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, усеща се но чак пък да рита... не точно просто се развърта по бързо нагоре...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно. Ще се опитам да го забележа следващия път. Мерси за инфото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest honda_huliganka

"ритването" се усеща точно при 2500 оборота при мен, осезаемо е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колежке. Чувствам се малко объркан, защото ти казваш да а колегата не, но и аз предполагам че трябва да се усеща по някакъв начин :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще се опитам да помогна с един въпрос :)Нещо от рода "както си караш с климатик и го спреш" ли е ? усеща се как с настъпан до същото положение педал колата сякаш става по-мощна ?ако е така колегата ще знае по-ясно какво да очаква ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отскоро в Хонда автопарка ни има и 6ген с Д15З6.Може и да си въобразявам, но след 2000км и различно каране установих следното.При различно натоварване усещам ритника на ВТЕК-а в диапазон 2500-3500 оборота. :) На 5-та колата въобще й е много трудно да се набира, по скоро тази предавка е само за поддържане на скорост.А като изключа климатика, все едно че й пускам нитро система ;) Предстои ми замерване на колата идната Неделя и ще споделя повече впечатления.По принцип карам ВТИ и знам как рита големия локомотив, но да не забравяме, че преди това карах и ще продължа да си покарвам от време на време и D15Z1, който пак е икономик , но 90к.с.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Stancho" - реда ти на мисли ми харесва. Ако някой може да го сръвни с нещо да заповяда."misho" - ще очаквам с нетарпение резултатите от твоето замерване, така ще добия още по-конкретна представа.Лека вечер а всички :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна градска кола,до 150 набира доста бързо над 160 вече се тормози.Климатика силно я спъва.Разхода е повече е от страхотен 8-9 при мен което значи 7-8 при други градско,извън-градско 6.Като се дръпнат много леко напред предните седалки,задните падат напред и отварят доста голямо пространство.Витека при мен се усеща към 4 хиляди оборота,към 5 вече се чува едно свистене,отлично движение по цялата скала на оборотите прекъсвача е към 7200.Не бих казал че нещо ме рита,но се усеща по доброто ускорение!С колектори 4-1 съм,преди това колата и беше по трудно във ниските обороти,предполагам катализатора е бил запушен(тои е заедно със колекторите).0-100 за 10 секунди,за такава малка кола (2/3) има добра возия.Фабричните фарове са слаби аз съм със ксенон и съм изключително доволен!Като минус мога да изтъкна слабата светлина на часовника,друго не се сещам.

Редактирано от Dzenky

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ВТЕК-овци :worthy: Карах Д15З3 и мога да кажа, че със сигурност ВТЕК системата се усещаше. При мен включваше при около 3800-3900 оборота. Най-добре се разбира разликата когато колата не е настъпана до край, а примерно педала на газта е до половината (както сподели един колега по-горе).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"ритването" се усеща точно при 2500 оборота при мен, осезаемо е

стига бе това е икономичен втек :worthy:мойта значи е за ремонт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам утре да скокна до сервиза на "Jonyboy", понеже с намира в близост до моята работа и да потърся от него още едно мнение по въпроса - после ще споделя какво ми е казал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vanko_2

И в една друга тема бях писал точно това, което казва колегата Мишо. Включването на витека съм усещал от 2500 до почти 4000 оборота в зависимост от това как настъпваш колата. Н

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано съм бил полезен. ;)

Полезен? Със сигурност. Приемам всякакви мнения, а твоето беше доста изчерпателно :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички "икономици" ;) .

На ясно съм, че темата е за Д15З6 при това хечбек но... въпреки това реши да драсна няколко реда.

 

Моя мотор е "икономик" Д15з8 (114к.с.; 134 Нм), а колата е Сивик Аеродек (комбито).

Подобно на останалите колеги бих го описал е една дума - "Великолепен" мотор.

Изключително добро поведение в целия диапазон на обороти, а "музиката" на мотора просто ми изпълва душата :cool:

- прекъсвач - 7200 об./мин (пробвано неколкократно)

- Втек - включва се на 3000 об/мин (измервано и доказано многократно)

- "ритане на Втека-а" - няма такова нещо (поне при мен). Колегата vanko_2 е описал изключително точно нещата. Колата просто се усеща леко спъната, когато не е включен Втек-а. При включването му просто се събужда "звяра" под капака и много осезаемо се усеща прилива на мощност. Колата ускорява до прекъсвач без колебания и забивки.

- мотора тегли най-осезаемо между 4500 - 6000 об. мин

- отлична пъргавина в ниските и средни обороти, без да е включен Втек-а.

- климатика - като го включва, все едно съм дръпнал ръчната - много спъва колата, но ако я вкарам в обороти нещата се подобряват (малко ...).

- и при моя мотор до 160 ускорението е много добро, след това .... няма никой...

- не съм я засичал от 0 до 100, но все пак колата е комби ...

 

Общо взето това е.

Поздрави на всички "икономици"!

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен клапана се отваря на 3500 оборота за 3-та и 4-та предавка, на 5-та е около 2300- 2700 (това съм го забелязал в зависимост от наклона по който карам). По-горното сравнение беше много удачно, ускорението при включване е горе долу сравнимо с изключването на климатика, може би една идея повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам климатик и не съм се качвал в хонда с "нормален" vtec затова не мога да кажа дали рита като "нормалните" или е сравнимо с изключването на климатика, но при мен се усеща притока на енергия постепенно както са описали колегите misho, vanko_2 и emod (дали са доста добро обяснение и ги подкрепям). Мисля си, че повечето хора се бъркат, че рита след 4000 понеже между 3000 и 4000 колата насъбира мощността си и след 4000 изпълва по-бързо оборотомера.Единствено при мен еконо лампичката се изключва след 120 на 5-та малко преди 3500 оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично на моята го усещам точно на 4000 оборота и особено на бензин направо литва :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Miroslav.Ivanov

Имам 2 такива и при двете няма нито ритване, нито скачане. Ускорението се засилва над 3500 оборота, но плавно - това е. Втек-а е икономичен и тук не се търси кой знае какво ускорение, а икономичност. Икономичния режим започва от трета предавка 2000 оборота и се изключва на около 3500 при плавно ускорение. При рязко натискане на газта, се изключва веднага, но това не означава, че колата излита ;). Първа и втора са доста пъргавки , но нагоре си е мудна. Както каза колегата след 160 се тормози. Както каза един разбирач - D15Z6 става като нормална кола 1.5 16V , след 3500 оборота. До преди това е спъната, в рамките на разумното за постигане на икономичност. Докато при VTEC е обратното, нормалната кола става по-бърза.Разхода и на двете е абсолютно еднакъв - 7.0-7.5 литра градско и 4.5-5.0 извън града със 120. На едната двигателя е по-шумен от на другата - не знам защо. Това е колега, да но да съм бил полезен.

Редактирано от Miroslav.Ivanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох първата станича, но не се стърпях и от моята практика с новата ми придобивка D15Z6 свеждам да следните резултати. Econd датчика за икономия се вклюва при мен от 1400 до 3000 оборота. За дръпването което пишете не е както всички очокват от тоя двигател, но тласъка идва при мен след 4000 оборота. Не си мислете че мотора е лош, просто купето е тежко, аз мерих моята 1058кг. Колата си е мн добра за мен ,аз неисках бегачка, исках като кажа да натисна педала на газта при изпреварване извънграцко и да тегли тва е. Доволен съм и като разход на гориво и като вървеж. Все пак колата ми е с всички екстри и от там двигателя е натоварен. Ако искате да карате силно има по стари модели без никакви екстри, напално освободен двигател - караите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...