пламен1 0 #1 Публикувано 27 Юли, 2008 Точно преди 500 км смених маслото,и сега го погледнах че е черно досущ като старо,а като го смених беше жълто на цвят.Маслото е ЦИКЛОН,същата марка с която карах предишната ми кола и след като я продадах бях минал 4000 км и си беше като ново.... предположения? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #2 Отговорено 27 Юли, 2008 това не е тото,за да правим предположения.една от функциите на маслото е да измива.явно двигателя ти е "мръсен" и затова маслото ти е почерняло.а друг е въпроса защо ти е такъв двигателя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho2 0 #3 Отговорено 27 Юли, 2008 Казвали са ми по-опитни колеги, че и 50 км да минеш, почернява - не е страшно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WILDMAN 1 #4 Отговорено 27 Юли, 2008 Не се притеснявай от това както казаха в по горния пост маслото има миещи свойства и това е една от функцийте му.Ако толкова те дразни и имаш излишни пари смениго пак и следващото ще потъмнее по бавно.Ако искаш да си направиш експеримент сложи нисък клас масло и ще видиш че доста дълго време то няма да промени цвета си но това не е добре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #5 Отговорено 27 Юли, 2008 Казвали са ми по-опитни колеги, че и 50 км да минеш, почернява - не е страшно!Аз наддавам за 2000км поне. Не за 50. Говорим за читаво масло при това. Дет мие и дъра бъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ivo_wrc #6 Отговорено 28 Юли, 2008 С какъв вискозитет ти е маслото ? __?W40 ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #7 Отговорено 28 Юли, 2008 ...And don't worry about the engine oil turning black. It will lose it's golden-brown colour within a few hundred miles of being put in to the engine. That doesn't mean it's not working. Quite the contrary - it means it is working well. It changes colour as it traps oxidised oil, clots and the flakes of metal that pop off heavily loaded engine parts.... http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #8 Отговорено 28 Юли, 2008 слага ли измиваща добавка преди да го смениш? тя се слага в старото масло, оставяш колата да поработи 5 мин и го източваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Demon #9 Отговорено 28 Юли, 2008 Аз също си мисля, че маслото е почерняло от задръстен с маслени отлагания мотор. Такива се получават като караш с евтини масла или като не го сменяш редовно. Двигателя може да си е ОК, но е хубаво да го отървеш от отлаганията. За това аз бих сменил това замърсено масло след още максимум 500 км. Причината е, че ако маслото е замърсено, то намалява смазващите си и миещи свойства, следователно ако караш с него до километрите му за пробег то ще продължи да затлачва двигателя, защото ще се равнява на същото масло, но с двойно по-голям пробег. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest пламен1 #10 Отговорено 28 Юли, 2008 Маслото е 10в 40 полусинтетика.Не мислите ли че почернява от недобра компресия-изгорелите газове отиват в маслото и то почернява?Предния собственик е карал само с масло Арал,не вярвам да е менташко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_wrc 1 #11 Отговорено 28 Юли, 2008 (Редактирано) На колко километра ти е двигателя?Сам ли избира маслото ?Поправете ме ако греша, но ако маслото е изчерпало своите смазващи и почистващи свойства, то трябва да почне да гори. Редактирано 28 Юли, 2008 от ivo_wrc Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #12 Отговорено 28 Юли, 2008 от кастрол казват,4е хубавото масло задалжително по4ернява понеже ообира мизериите от 4астите на мотора,така 4е може да заклу4им 4е е по-кофти ако не ппо4ернее Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
пламен1 0 #13 Отговорено 28 Юли, 2008 На колко километра ти е двигателя?Сам ли избира маслото ?Поправете ме ако греша, но ако маслото е изчерпало своите смазващи и почистващи свойства, то трябва да почне да гори.Двигателя е на 200 000 км,но според мен и на повече личи си че е карана доста,а маслото си го избрах сам защото карах предната ми кола Фиат Типо със същото.Хондата я карам до 3000 оборота,но ако я изрежа на повече пуши син пушек.Засега 700 км не е мръднало нивото на маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #14 Отговорено 28 Юли, 2008 смени сегменти и всичко ще си дойде на мястото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_wrc 1 #15 Отговорено 29 Юли, 2008 На колко километра ти е двигателя?Сам ли избира маслото ?Поправете ме ако греша, но ако маслото е изчерпало своите смазващи и почистващи свойства, то трябва да почне да гори.Двигателя е на 200 000 км,но според мен и на повече личи си че е карана доста,а маслото си го избрах сам защото карах предната ми кола Фиат Типо със същото.Хондата я карам до 3000 оборота,но ако я изрежа на повече пуши син пушек.Засега 700 км не е мръднало нивото на маслото.Аз бих избрал за твоя двигател 15В40. Масло не се избира от кола за кола а в зависимост от това колко е износен двигателя. Но определено има проблем, щом пуши след 3000. Може и сегменти да са. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest пламен1 #16 Отговорено 29 Юли, 2008 смени сегменти и всичко ще си дойде на мястото Много е лесно тъй да се каже 'смени сегменти',ама откъде да ги взема 1000 лв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #17 Отговорено 29 Юли, 2008 смени сегменти и всичко ще си дойде на мястото Много е лесно тъй да се каже 'смени сегменти',ама откъде да ги взема 1000 лв Около 200лв са сегментите,НО отиди задължително на читав доктор и ще ти оправи колицата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #18 Отговорено 29 Юли, 2008 ...къде го пратихте човека сегменти да сменя той пише че не гори масло просто маслото е измило мърсотиите по двигателя и е почерняло сложи една добавка за измиване почисти двигателя и слагай новичко.......и с тва до 3000 об. ше зацапаш свещите бе давай по смело газ отвреме навреме....а и смяна на сегменти за 1000 лв. те да не са от платина ве Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
пламен1 0 #19 Отговорено 29 Юли, 2008 Ами аз ходих при MIAMOTO още като я пупих колата за това пушене във високите обороти,човека каза за пълен основен ремонт си на стойност 800 лв,само труда му е 400,а има колеги на които този основен ремонт им е излязал 1500 лв.ОТКАЗВАМ се от основни ремонти по простата причина че като кара колата до 3000 не ми гори масло,а ако на повече и да гори сметнете за 800 лв колко масло мога да купя,а и присадки продават Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #20 Отговорено 29 Юли, 2008 Щом си за ремонт го направи,да не сменяш после двигател.Имаш и мнение от специалист! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest The_Nomad #21 Отговорено 1 Август, 2008 Човече, ключовата дума при теб е РЕМОНТ!Купи си сегменти, свещи, вложки на клапаните, семеринги, маслен филтър, отиди да ти "измият" двигателя, да ти сменят чаркалъците и маслото и запомни, че маслото се избира според вида на двигателя и степента на износване!Като направиш тая работа може да удължиш живота на мотора с още 60-80 000км. при добра поддръжка и "твоето" каране до 3000 об/мин. :afro: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest lud fen #22 Отговорено 1 Август, 2008 то вярно че за 800 лева е бая масло ама най-много след 10 000км ще почне да ти гори повече масло отколкото бензин и ще пуши като стара печка на твърдо гориво много ще мирише и ще ти се присмиват а какво ще кажеш за екологията!?или по добре си вземи варбург Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #23 Отговорено 1 Август, 2008 ОТКАЗВАМ се от основни ремонти по простата причина че като кара колата до 3000 не ми гори масло,а ако на повече и да гори сметнете за 800 лв колко масло мога да купя,а и присадки продават Мдаа типично по български трябва да спре да върви колата за да се сетиш че и трябва ремонт. Това си е твоя двигател можеш да си правиш каквото искаш с него. Казали са ти какво трябва да се направи.а какво ще кажеш за екологията!?или по добре си вземи варбургНай-добре колело Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #24 Отговорено 1 Август, 2008 а какво ще кажеш за екологията!?или по добре си вземи варбург :) и каква е тая логика за 800лв колко масло можело да се купи. то ако разсъждаваме така, няма нужда и нови дрехи да си купуваме. за тия пари колко игли и конци + кръпки може да си купим ... да ама като цигани ли да ходим. пък и тая кола нали знаеш че като е за ремонт, няма да и мине а ще става само по-зле. и накрая няма да има смисъл да отваряш двигателя, ще трябва направо да го хвърлиш. и това няма да е много далеч в бъдещето. иначе след като проблема на колата си го знаеш, не мога да разбера защо пускаш постоянно нови теми. да, когато двигателя гори масло, то си влошава качествата. няма как хем да го гори, хем да е бистро като сълза ... та такива работи, а да, за малко да забравя, относно "присадките" дано вече да не си се излъгал да сипеш. защото ако си, тогава си скапал двигателя още повече. тия така наречени "добавки" които с магическа пръчка оправят износвания само оплескват ситуацията още повече! мога да се впусна в подробности относно това защо и как, само че не смятам че е необходимо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #25 Отговорено 18 Август, 2008 Аз съм правил промивка на двигател със наливно масло и нафта 1:1 (нафтата мие много добре). Извадих филтриращият елемент, затворих корпуса на филтъра с капака и оставих двигателя да поработи 4-5мин. Няма да ви казвам каква чернилка излезе после...Двг се чува доста тихо и си личи, че му е леко да работи с това "масло". Някой ще каже, че вискозитета е много малък - да, но с минимално натоварване и за много кратко време, нищо няма да му стане на двг. Отделно, че това спомага за по-доброто проникване в тесни хлабини. В най-лошият случай, триенето ще бъде полусухо.Според мен, обаче, промивката би могла да има и негативни последици. Представете си хлабина, запълнена с нагар или отлагания. Махате отлаганията - мотора се разхлопва.П.С. Ако някой го прави, препоръчвам поставянето на НОВ филтър, преди промивката и още един НОВ след нея.П.П.С. Мнението е лично мое и не ангажирам никой с него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest пламен1 #26 Отговорено 18 Август, 2008 Това с нафтата е нож с две остриета,може и да преебеш леко двг-то.Личен пример с вектра 2.0 на колега,разтропа се, ама яко!Колегата обаче е за основен ремонт и чакаме резултата. Колегата си кара много много добре и без основен ремонт,а и е вече на газ и работите се оправиха-нито пушек хвърля нито гори масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #27 Отговорено 18 Август, 2008 абе да не взимам хляба на масторите , но за 800лв мисля че ще смениш двигателя и ще имаш добър шанс новия да те изкара без да го пипаш ... другия въпрос е че щом не пуши и не гори на газ проблема ти явно не е свързан с маслото а с горенето ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
пламен1 0 #28 Отговорено 18 Август, 2008 абе да не взимам хляба на масторите , но за 800лв мисля че ще смениш двигателя и ще имаш добър шанс новия да те изкара без да го пипаш ... другия въпрос е че щом не пуши и не гори на газ проблема ти явно не е свързан с маслото а с горенето ...Aбсолютно се съгласявам с теб.Има читави двигатели за 500 лв,а майсторите ми искат само толкова за труда,а частите....частите всеки ги знае кви ментета са в България,така че е вероятно с новите части двигателя да се прецака по-бързо отколкото със старите оригинални с които "бил за пълен основен ремонт и издухан" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #29 Отговорено 19 Август, 2008 аз не отричам че може и така да е, но се пробвай първо да смениш маркат амасло няколко пъти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове