Jump to content

Recommended Posts

Може би задавам дебилен въпрос, обаче живо ме интересува мога ли като запаля колата да махна акумулатора и да си я карам без акумулатора(докато изгася естествено).Ако може има ли последствия и ако има какви са те.Ако не може, ЗАЩО НЕ МОЖЕ?Благодаря на тези, които ще отговорят.Моля тези които смятат въпроса за глупав, елементарен и т.н. да си спестят коментарите.Благодя ви отсега.А въпроса е породен от един спор, не че ми трябва да си движа без акумулатор.Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това което знам аз...НЕ може да караш без акумулатор (може и да не съм прав за причините но...) акумулаторът ти товари ел.ситемата на двигателя и играя роля на нещо като балансьор във веригата на релето за заряден ток...знам че може да ти изпука компютъра от пренапрежение...за други възможни поразий не знам, а и не ми се опитва...да ме извинят по-запознатите колеги ако давам грешна информация :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След като запалиш, докато караш колата, акумулатора ти се зарежда, следователно ако караш без него, ще загине далеч по-бързо :)

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно може. Алтернатора е основния източник на ток в един автомобил. Няма да изпука компютъра от преднапрежение, щото към него си има разни "екстри" (мноо са сложни и ме мързи да пиша), които не позволяват да качи по-високо напрежение от ~14 волта (може и някой друг волт отгоре, но не е фатално). Единственото условие е общият сбор на консуматорите да не надвишава мощността на алтернатора. Примерно той е 1kW и като сметнеш крушки, музики, ала-бала ... ако излезне повече от киловат ще ти се товари алтернатора и може да го изгориш. Попринцип правилото е задължително дори и да си с акумулатор, иначе генератора няма да може да смогва да захранва всичко и каквото не достига ще се черпи лека-полека от акумулатора и рано или късно ще се разреди и ще умре. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kalos

аз съм правил този опит с един голф 2 дизелСлед като изключих акомулатора двигателя се помъчи около секунда и изгасна.Нямаше нищо включено нито фарове нито нищо. Склонен съм да мисля, че един дизелов двигател харчи по-малко ток от бензинов, защото там има само 1 нафтова помпа и това е. /не съм убеден/ И преди съм чувал, че може нещо по инсталацията да изгори при разкачане на акомулатора.Обясение нямам, но съм пробвал и гасне, после си мислех акомулатора да се замести с един по голям кондензатор, но не съм го пробвал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest YordanIvanov

колега, ОК, всичко това е което каза го прочетох и наистина звучи убедително.Но имам един въпрос.Бях на хайдушки поляни веднаж(над рожен и няма джан джун).На една лада нива и беше паднал акумулатора, аз бях още с бимата.нямахме никви кабели.Свалихме акумулатора на нивата, сложих акумулатора на бимата, запали Ниват след което манах акумулатора на работеща кола и си и сложих нейния.Да, не съм я карал, но не загасна.Защо става така.Може би от това което визира накрая на поста ти(кога може да се караш и да нп)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, ОК, всичко това е което каза го прочетох и наистина звучи убедително.Но имам един въпрос.Бях на хайдушки поляни веднаж(над рожен и няма джан джун).На една лада нива и беше паднал акумулатора, аз бях още с бимата.нямахме никви кабели.Свалихме акумулатора на нивата, сложих акумулатора на бимата, запали Ниват след което манах акумулатора на работеща кола и си и сложих нейния.Да, не съм я карал, но не загасна.Защо става така.Може би от това което визира накрая на поста ти(кога може да се караш и да нп)

И аз съм виждал същото нещо на 1 москвич.. даже преди няколко дена се бях запитал същия въпрос като твоя.. Май отговора е във "постоянно токово динамо". Но пак не ми стана много ясно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи, ако се опитате да карате без акумулатор ще изпука диодната плочка на алтернатора.А за голфа описан по горе най-вероятно не му е зареждал алтернатора и затова е угаснал. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До тук добре, но някой опита ли го това при Хонда? Така като гледам схемата, алтернатора си има обратна връзка и field coil си остава под напрежение дори след премахването на акумулатора. Field coil се ползва само за старт на генерирането. Останалото става ясно.

Редактирано от Stefan Milev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал сам москвич, пет км. без акомулатор и не загасна!(обаче това е москвич,за хонда не знам)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде некой по-компетентен да се обади и да даде обоснован отговор.Колегата горе се исказа много правилно за запдните коли(поне според мен) но за нивата що така се получи.А ако колегата не е прав нека някой да каже защо и какви биха могли да са последствията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като се замисли човек, ти си съвършено прав за това когато се изгуби връзката с акумулатора кво се случва?значи масово да изгърмят компютри и така нататака(не знам кво да кажа).Но масово би трябвало да има последствия.Би трябвало производителите на автомобилите да са пресметнали и тази вероятност.Ти си прав.Кво праим ако се изгуби връзката с акумулатора поради окисляване докато си караш...или не става докато си караш?въобще не разбирам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега си мисля, че всъщност регулатора на напрежението може да регулира напрежението като регулира напрежението което минава през възбуждащата намотка, като така винаги ще го държи в някакви граници и ако това е така, то колата 100% ще си продължи работа без изобщо да се усети липсата на акумулатор :)

Тук не бъркаш а си 100 % прав (естествено според мен). Принципа на действие - въртене на магнитно поле спрямо 3 фазна намотка, при което в нея се индуктира електродвижещо напрежение. Магнитното поле се получава с намотката на ротора (възбудителна намотка), чрез регулиране на тока през нея се регулира и изходното напрежение на генератора... тя гълта ориентировъчно около 4-5А. Блокчето регулатор-четки върши точно тази работа - следи изходното напрежение и в зависимост от това регулира тока през възбудителната намотка, който посредством четките се подава на ротора.В предишния си пост реших само да загатна отговора и всеки да си отговори( най вече колегата YordanIvanov), като си направи извод, но явно не се получи. Редактирано от Stefan Milev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лично колега, просто исках да породя малко логика. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЯКОЙ да има друга концепция по въпроса, стана доста интересно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре ок колега, до тук всичко ясно, това значи ли че си паля колата от софия свалям акумулатора, отивам до Бургас без да гася без никакав проблем.Това ли означава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти добре се караш на човечеца, но така като гледам схемата, не виждам проблем колата да продължи да си работи и без акумулатор............... Така, че преди да се караш на човека се увери, че си прав защото от моята гледна точка и ти изглеждаш по същия начин по който той ти изглежда на теб ;) Сега си мисля, че всъщност регулатора на напрежението може да регулира напрежението като регулира напрежението което минава през възбуждащата намотка, като така винаги ще го държи в някакви граници и ако това е така, то колата 100% ще си продължи работа без изобщо да се усети липсата на акумулатор ;)

;) ;) Кьорав карти не играе !!! Какво съм гледал аз докато качвах схемата ????...... Сега като я погледнах отново наистина видях, че има постоянна връзка с възбуждащата намотка, което коренно променя нещата и това е истината !!! Посипвам си главата с пепел и ..... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Olmy, не виждам смисъл да се дрънчаме за глупости .....

;) Вече писах по-горе и въпреки, че моето недоглеждане на схемата не ме оправдава, идеята ми с поста към тебе беше да не подвеждаме човека с грешна информация и тук пак моето недоглеждане ме доведе до кривата ситуация, иначе всичко останало което съм написал си е вярно при положение, че я намаше тази тази верига, която и аз незнам как не я видях !?! оттам дойде и грешката ми ама нейсе вече си посипах главата с пепел. Айде със здраве и който иска да пробва и да сподели после какви са последствията от експеримента! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

тука всички коментирате алтернатора и регулатора му, но замисляли ли сте се за индуктивните товари - бобина на запалването, инжектори, релета и др боклуци на които не им пука какво мисли алтернатора и лесно могат да вдигнат много над напрежението на акумулатора ако той липсваше.

Какво е дефакто акумулатора по променлив ток??? Каква ще е формата на напрежението дори и при трифазен изправител ако няма акумулатор???

Дали колата ще изгасне или не като се махне акумулатора е Божа работа. Това че някой не е опукал нищо като си е направил експеримента също не е критерий че може спокойно да се правят такива извращения.

Дотук станаха много въпроси за тези които са поне малко в час, а за останалите извода е че НЕ трябва да се кара без акумулатор за да не прецакаш електрониката от евентуален пренапреженов пик. Ако на борда има голям кондензатор от тези дето ги слагат аудио маниаците или пък в автомобилите дето са за полярни условия няма проблем да се махне акумулатора след като е запалена колата. Но и при това положение остават проблемите с пикова консумация (фарове например) с която преходната характеристика на регулатора не би могла да се прави и най вероятно ще угасне двигателя.

На някои автомобили се слага токов датчик ELD за да няма проблеми с празният ход при пиков товар, а какво остава да махнеш акумулатора и да се надяваш че всичко ще е ОК

Редактирано от NASAKOTO.YAKATA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nasakoto, OK.До тук те разбирам що годе кво искаш да кажеш.Как ще докажеш обратното на това че при окисляване наистина се губи връзка с акумулатора(все едно го няма, ако не съм прав ме поправете), тогава как не се случват масово тея проблеми които ти визираш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега NASAKOTO.YAKATA, внимателно прочетох поста ти и искам да ти задам няколко въпроса ако нямаш нищо против разбира се.- бобина на запалването - нали става въпрос да се пали с акумулатор, как да се захрани по друг начин тази бобина ако когато колата не е запалена няма генерация на "U"?- инжектори, релета и другите боклуци(ако може по точно) - там пиковете не са ли малки и много на често за да ги имаме пред вид? Какво точно означава че не им пука какво мисли алтернатора, и колко биха вдигнали напрежението при положение че се регулира от регулатора?- Какво е дефакто акумулатора по променлив ток??? Каква ще е формата на напрежението дори и при трифазен изправител ако няма акумулатор??? - Тук не ми стана ясно, защо акумулатора се разглежда от гледна точка на променливия ток? Веднага след генерирането Напрежението се изправя.- Дали колата ще изгасне или не като се махне акумулатора е Божа работа. - Нали се опитваме да разберем какво ще се случи, какво имаш пред вид с Божа работа? - Дотук станаха много въпроси за тези които са поне малко в час - според мен имаше не малко отговори от хора, които са в час.- пренапреженов пик - за пръв път виждам термина изписан по този начин, от къде ще дойде този пик и защо си мислиш че регулатора няма да го ограничи? Не забравяй, че акумулатора не се зарежда постоянно. В момент когато не се зарежда (и е в колата), ситуацията е точно такава. Може би не разбирам много, но за това питам. Имам и други въпроси, но за сега толкова. Да вметна, че не се заяждам, а питам. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би задавам дебилен въпрос, обаче живо ме интересува мога ли като запаля колата да махна акумулатора и да си я карам без акумулатора(докато изгася естествено).Ако може има ли последствия и ако има какви са те.Ако не може, ЗАЩО НЕ МОЖЕ?Благодаря на тези, които ще отговорят.Моля тези които смятат въпроса за глупав, елементарен и т.н. да си спестят коментарите.Благодя ви отсега.А въпроса е породен от един спор, не че ми трябва да си движа без акумулатор.Мерси

за хондите не знам какво се случва но са ми разказвали че кат закасат едно време с ладите и са нямали кабели зимат акумулатора от едната палят закасалата и връщат акумулатора, но се пак разликата между хондата и ладата е от земята до небето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А има голямо значение дали просто си запалил или караш колата и вкарваш двигателя в 3-4000обм - тогава генерирания ток е доста по-голям. Ние номера с паленето и акумулатора поне 3-4 пъти сме го правили на варела, но това не попречи като тръгнах на път да изпуши де що имаше за изпушване в тая иначе проста щайга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest YordanIvanov

май май пак нямаме 100 процентова яснота по въпроса.Ту стане ясно всичко и някой колега се обади и обесни че не е така...хм?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prizovka

На дизелов автомобил му трябва ток единствено да загрее свещите,след като запали няма да угасне ако не започнеш да караш на фарове и да включваш неща които имат дори и минимална консумация. На бензинов е възможно да махнеш акомулатора при условие че държиш колата на високи обороти /аз мислех че е невъзможно ама..../ но ако оборотите паднат ще изгасне. Говоря за дизел който не е команрейл защото там нямам наблюдения

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest YordanIvanov

а па ся...ново 20...?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prizovka

Ами реших да напиша какво съм виждал с очите си а не да гледам в гоогле или да ъплоадвам графики :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога да ви кажа за Хонда дали става... ами да, не гасне, поне не за 2 секунди, защото веднъж я бях запалил и се ровех около акумулатора, без да искам махнах плюс-а, все още не знам как е станало, и колата си продължи работа. Но аз се стреснах и го сложих обратно, при което единствено излезе искра при замасяването на кабела с акумулатора. Не съм си правил, и не смятам да си правя експерименти и да карам без акумулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, за 2 секунди на всички ни е ясно че няма да има проблем.въпроса е това което казах по-горе колегите че можеш да си караш без акумулатор повече време дали е възможно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Shadow^Dancer

аз да ви споделя, след един ремонт бяхме забравили да затегнем клемата. колата не знам как запали, но като съм покарал малко и е изкочила и е паднала. към 2-3км минах така нормално каране. после спрях, изгасих колата и всичко спря ... музика, табло ... всичко. панирах се малко че точно след ремонт стана, викам айде двигателя роди :) отварям капака, гледам клемата на акумулатора паднала. сложих си я, всичко беше точно. само CD-то нещо се беше побъркало и не си запомняше настройките, ама като го рестартирах и се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най сетне опитно се доказаха думите ми. За дизела не е ново 20, знае се от много време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest YordanIvanov

Брей, много мнения, много нещо.... и все пак, тя се върти (без акумулатор) и даже се движи и даже нищо не гори :)

искаш да кажеш че НП?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един път ми се наложи да мина без акумулатор около двайсетина километра без никакъв проблем дори беше нощем на фарове и не забелязах да има промяна на светлината от оборотите на двигателя но гледах да не вдигам повече от 3000 оборота и колата беше сивик 84 година и е без ЕКУ. Ако беше по нов модел с ЕКУ не бих посмял да направя тоя номер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Преди карах Пасат 1,8 него веднъж го карах с мъртви клетки на акумулатора из цяла София,
сядам си аз в колата въртя на контакт чакам помпата обаче ми направи впечатление
че лампичките по таблото никакви ги няма и както и очаквах като завъртях се чу само едно 'Цц',
понеже бързах за работа един дядка с торбичка :) ме бутна и отлетях, докато си карах из
задръстванията един двама ме позасекоха и разбира се си тествах клаксона и дългите,
но доста се посмаях когато след дългите касетофона се рестартира :D докато бях на работа
го замерих имаше невероятните 1,5 Волта, след работа пак ме бутнаха и бам в ТУ при лудия професор
представител на Искра и директно нов, оказа се че стария ми акумулатор е живял 4,8 год. :) :

За протокола Пасата е с компътър и моно-инжекцион

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sebulba

На дизелов автомобил му трябва ток единствено да загрее свещите,след като запали няма да угасне ако не започнеш да караш на фарове и да включваш неща които имат дори и минимална консумация. На бензинов е възможно да махнеш акомулатора при условие че държиш колата на високи обороти /аз мислех че е невъзможно ама..../ но ако оборотите паднат ще изгасне. Говоря за дизел който не е команрейл защото там нямам наблюдения

Има един ел. клапан на ГНП при дизела, на който ако прекъснеш захранването, колата остава без гориво на дюзите...Ти за кой дизелов мотор говориш ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...