Jump to content
darius

Олекотяване на колата

Recommended Posts

Надявам се да споделите в тази тема,как да се олекоти колата!Докъде можем безопасно да сваляме килограми.Как се постига баланс?-Преден капак от карбон или стъклопласт.-Задни странични стъкла от плексиглас и с фолио да не се драскат :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седалаки, кори, резервна гума (заменяш с флакон) Зависи за какво ще олекотяваш и какво искаш да постигнеш.Има хора които си махат Абс-а дори и задната чистачка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

О сега всички ще изредят, как са махали машинки за стъкла, седалки, чистачки, уреди и т.н :)И аз се бях зарибил по олекотяване и минах през тези неща. Хубаво е ( това според мен ) първо да си направиш баланса на колата 50 на 50 и да вкараш хубави спирачки, за да може да спреш в един момент, след като я свалиш с 200 кила ;)Аз лично бях махнал следните неща по един стар ЦРХ 2 г : ( стана адски некомфортна но имах и един седан за в града )- преместих акумулатора в багажника ( така се постига почти 50/50 + доста място за хубав филтър )- отпред и отзад смених накладки ( в това ми се изрази хубавата спирачна с-ма ;) , понеже са си 4-ри диска )- махнах задната седалка- пасажерската седалка- задната кора- задните страници + фланците за говорителите, говорители и т.н- мокета ( без майтап, това са едно 5 кила )- тапицерията на тавана- барчето около ръчната- централната конзола- пластамасите по багажника + тези в багажния отцех- арматурното табло със жабката- кори на вратите + машинки за стъклата и централното + машинките на огледалата - за резервна гума, интрументи, крикове и т.н мисля, че е ясно- махнах и подкалниците :) - махнах и машинките на колатните, оставих само шоферския- също се разделих и със шибидаха и електрониката около него Сега не се сещам за друго, имам някъде и снимки, ще ги изнамеря да ги постна. Резулатата беше разлика от около 200 кила, което за рекс, който тежи 900 и неще беше добър ефект ;), но комфорта вътре, както и шума от джижението стават непоносими за ежедневно возене.

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest RENZO

Капак - КАРБОН - понеже стъклопласта е сравнително тежък а няма и същите качества.Стъклата - плексиглас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

ефекта е точно 4.5кг надолу.

 

Шибедах-а е 15кг.

 

tazzz, съжалявам но няма да се съглася с теб. 200кг са мноооого и повярвай ми последно време меря колко свалям от колата и до тук и 100кг не съм свалил, а съм почти като манерка отвътре. Всъщност свалил съм всичко освен таблото и корите на вратите и до тук съм олекотил около 50-70кг :)

- преместих акумулатора в багажника ( така се постига почти 50/50 + доста място за хубав филтър )

:) колите ни са доооооста далеч от 50/50 а и повечето олекотяване е по задницата, така че не се залъгвай, че с акумулатора си докарал 50/50. А и всъщност на кола с предно не ни е нужно 50/50.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината не съм мерил кое колко е, но само шибидаха, резервната, пожарогасителя, помпата, крика и инструментите са 50 кг...както и да е, а това с мокета и ти си го сторил виждам, 4.5 казваш, значи бях близо, аз на ръка заложих на 5 кг :)А за 50/50 по скоро с цел стабилност го мислех, отколкото за сцепление, с предно не съм гонил сцепление :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен мокета и асфалта е изтъргал май(със сух лед :) )........и той е към 15кг

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L
Отговорено (Редактирано)
:) зна4и несравняеваите 4 генерация с 6-та :) оная има доста за сваляне ;)(6-та) 4-та напрактика няма нищо ;)всичко и е по леко от на 6-та;Пшибидаха тежи 18-20 кг ;)на 5-6 ген стъкления тая боя дето 4.5 кг при 5-6-та е 10 кгрезервна гума с интрументи са още 20 кгдо тук ;) стават 50 ;)сваляне на климатик още 20 70 кг ;)общо взето.;) ги сваляш без проблем ;) ;) ако искаш се лишиш от ектри ще казвам още неща ел джамовете по 5 кг на врата (заменяне с ръчни)ти си с 2-е 10 кг някаде ел огледа към механични още 2-3 кгспортни седалки с тегло 5-6 кг на седалка оригиналните са 14 някаде ;) още 10 кг до тука става към 80-90 кг ;)надолу.капак оригиналняи мисля 4е е 14-6 кг приблизително стъклопласта 6-7 .капака.(за нещастие не е много здрав.) стъклата задните още по ~ 3 kg на стъкло .100 кг ;) може ги сваляш ти решаваш до каде може да стигнеш 100 кг при 1.6 мотор са 0.5 секунди ;) на 400 метра Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tazzz

Ако се правят колите за драг и се гледат и части от секундата, не е лоша идея, премахването на брони и основи на броните и заменянето с нещо по-леко :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

Ако се правят колите за драг и се гледат и части от секундата, не е лоша идея, премахването на брони и основи на броните и заменянето с нещо по-леко :)

за драг и друрги видове састезания :) олекотяване = лишаване от глезотиики .;) може би и малко падане на разхода на автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

сега се сещам за още олекотена спортна генерация :)и олекотен маховик може още 4-5 кг да смъкнеш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest no1else

в интернет вече се продават освен карбонови капаци за 5ген, така също и карбонова 3-та врата която тежи само 3.5кг и карбонов таван :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tazzz

Не съм запознат с качествата на карбона, но за таван не бих го рискувал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на снимките горе свалям асфалта със сух лед. асфалта беше 4.5кг

мокета отдавна съм го махнал. Него не го измерих, но и той беше около 5кг.

 

Днес ако имам време ще измеря колата, за да имам по-точна представа, макар че знанието колко тежи няма да ме направи по-бърз, но е интересно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на снимките горе свалям асфалта със сух лед. асфалта беше 4.5кг

мокета отдавна съм го махнал. Него не го измерих, но и той беше около 5кг.

 

Днес ако имам време ще измеря колата, за да имам по-точна представа, макар че знанието колко тежи няма да ме направи по-бърз, но е интересно

;) с мокета да и стават ~10 kg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1net къде ще я мериш ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

спортното окачване също ми се стори по леко от фабричното. с малко но пак

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като видях снимките на колата на Емо и се стреснах леко. :angry: Какво ще кажете за резервоара,ако се замени с по-малък,примерно 4л.Колко бензин трябва за 400м? :blabla:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера на кантара казаха 960кг (аз бях в колата и тежа точно 60кг, резервоара е една идея над половината: ~20кг) :angry: а после ще ми разправят че хондите били по 700кг (tazzz, не говоря за теб, просто витае някакво такова мнение)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L

е значи колата е ~880 kg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братлета може да си надупчите вратите с бормашина ;) , като ония с Ладите(бегачки) ;);) !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...като гледам как сте я подкарали ще заприлича на консервена кутия може и ехо да се получи в купето като на Вартбурга :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имаше няколко теми в хонда-тех.цом от един потребител..Описваше как олекотява 5 ген хеч със снимки и после мереше всяко нещо колко тежи...имам ги свалени някъде из ПЦ-то.Иначе най -верятно си седят още в хонда-тех -а само не знам снимките дали са има валидни :guns:Беше някъде в раздела на сивик/дел сол/ стикната тема ...FAQ или DIY... interior ...Все пак ако не ги намерите и ви трябват много мога да се разтърся и да ги пратя на някой :rant:П.с> сега погледнах ... http://www.honda-tech.com/zerothread/1998336Интериор Ремуувал... потребителя е VX ..може да го потърсите и теми, които е пускал...снимките обаче са dead links...

Редактирано от at_chuchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

и аз съм я разглеждал тази тема ако някои може да я изрови ще е много полезен !!!!

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема ми заприличва малко за спорт и тунинг,отколкото технически въпроси :guns::rant: Казанчето за чистачките и все ще има още други работи при двигателя за махане,джантите също са важни,моите стоманените си тежат и някоя броня може да се махне :box:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Лично аз олекотих моя ЦРХ 2ген.ВТ със около 80 кг.Първо се разделих със кожените седалки и кожените кори на вратите.Махнах климатичната инсталация,металната кора над ЕКУ-то,задната чистачка с машинката и задното крило,ел машинките за стъклата,няколко излишни гърнета от ауспухната система.Също така изстъргах асвалтлака от пода,изрязах праговете под пластмасите,махнах страничните пластмасови лайсни,шибидаха и задните колани.Има и доста дребни детайли,които сумарно правят около 5-6 кила.Това олекотяване не ми костваше средства,като напротив-продадох климатичната инсталация и некои други нещица. Следващият етап от олекотяването изисква влагането на средства-преден и заден капак(карбонови),спортни седалки(карбонови),слагане на по-леки и с по-добра аеродинамика странични огледала,леки джанти(ОЗ Ултралегера ми е мечта-4,9 кг.).Внимание!!!По-горе изброените неща отговарят на изискванията на БФДР,без да се налага монтирането на Роллкейдж,а също така и нема проблеми за пред КАТ!!!ПС:Ако си мразите колата можете да я олекотите до неузнаваемост!!!

Редактирано от BoykoBorisov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи моята кола сега след удара ако я възстановявам е идеална за целта /няма нито една екстра/ половината работи които изборихте ги няма, остава седалки, кори и мокет. И някой по-вървечен двигател че тва 1.3 ... Запалихте ме с това олекотяване. А колко ще натовари ако се сложи roll cage поне над главата ?

 

Нещо такова:

Публикувано изображение

 

това второто най-се доближава до идеята ми:

http://images.importtuner.com/features/040...age_Painted.jpg

 

http://images.hondatuningmagazine.com/feat...l_Cage_View.jpg

 

http://volvospeed.com/Pics/Mods/cage.jpg

Редактирано от Animal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи моята кола сега след удара ако я възстановявам е идеална за целта /няма нито една екстра/ половината работи които изборихте ги няма, остава седалки, кори и мокет. И някой по-вървечен двигател че тва 1.3 ... Запалихте ме с това олекотяване. А колко ще натовари ако се сложи roll cage поне над главата ?

 

Нещо такова:

Публикувано изображение

 

това второто най-се доближава до идеята ми:

http://images.importtuner.com/features/040...age_Painted.jpg

 

http://images.hondatuningmagazine.com/feat...l_Cage_View.jpg

 

http://volvospeed.com/Pics/Mods/cage.jpg

ако за това става въпрос

http://images.hondatuningmagazine.com/feat...l_Cage_View.jpg

това не е ролбар или ролкеийдж а това е стрътбар просто е захфанат на повече точки и е по подсилен така

Редактирано от da6kata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, стрът бар не е ли гредата която ти държи бомбетата на амортесьорите? А ова не е ли точно roll bar/roll cage? /от roll - преобръщам се; bar/cage - тук е ясно../

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Noodle

За леки джанти погледнете тук http://www.wheelweights.net класификация на около 4000 модела джанти по тежест, размер и тн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на снимките горе свалям асфалта със сух лед. асфалта беше 4.5кг

мокета отдавна съм го махнал. Него не го измерих, но и той беше около 5кг.

 

Днес ако имам време ще измеря колата, за да имам по-точна представа, макар че знанието колко тежи няма да ме направи по-бърз, но е интересно

тръгнал съм да си олекотявам рекса и стигнах до смолата (или каквото е точно там на пода :D )

и не смея да го пипам засега да не остане грозно.

Искам да попитам как точно се маха със този сух лед, каква е точно процедурата, защото аз мислех да го нагрявам с пистолет за горещ въздух и шпатула :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Работя по олекотяването и мога най-щасливо да заява, че вече ще и тежа на мойта колица с 8кг по-малко.(от 84 на 76).Ако някой се интересува как,ще му пратя хранителния си режим ;) !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...