Jump to content
Guest saveman

Какъв е смисълът от голям мотор с много коне

Recommended Posts

Guest saveman

Здравейте. Незнам дали тук трябва да се обърна ... ама въпросът си е от общ произход и предполагам, че по запознатите хора ще могат да ми отговорят. Много се чудя как да формулирам точно въпроса за да не ми се смеете много ноо...та въпросчето ми е свързано в това дали има смисал да караш с голям двигател (да вземем за пример ВР6 - двигател за корадо 2800cc 175bhp) и малък двигател (Honda 1600cc 160bhp) разликите в мощността не са много големи. какво печеля от големия обем на двигателя и какво губя от малкия... ПП: моляви не ме трепете с камъни ... много съм бос в тия насоки :drunk: ПП2: сега се сещам ако двете коли излезнат на пистата за една дръпка на 400м да речем ... кое има по голям шанс... съсвсем символично избирам този двигател защото колегата на работа е с такава машина и с него си приказвахме на тази тема... ама и той толкова успя да ми го убясни с прости думи .... та за това питам тук :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest prelude

Пич,форулата ти за получаване на конски сили е:конски сили=(въртящ момент*обороти)/5252позагледай я и виж дали няма да си отговориш сам на въпроса

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@saveman - малките мотори в ниските обороти са по-куци коне, големите по-скоро обратното, там във високите окуцяват, "при равни други условия". та с малките мотори с много коне има повече възможност да постигнеш икономия, ако ги караш кротко, спрямо големите и техния потенциал за икономия (така ми се струва).другото е може би фактора на износване, за малък такъв мотор трябват по-качествени материали за да изкара същия ресурс.и накрая от потребителска гледна точка въпроса е кое повече ти харесва при каране :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм...едва ли цялата работа е само икономичност при двигателите... незнам ама си обичам хондата :rolleyes::P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз от моята гледна точка какво мога да извлека - ужасно дълги скорости и нажижване за всяко изпреварване, или да се повлачвам по-евтинокато карам bmw в общи линии няма толкова шум поради оборотите :rolleyes: и е по-ластично в ниските :Pнякаква теория ли очакваш? то май това се прави за икономия от данъци с намаляване на работния обем.... и разхода...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВЪРтящ момент е смисъла според мен !!!малкия двигател малък въртятящ момент :rolleyes:)) куца работа след 120 :Pдето се вика ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВЪРтящ момент е смисъла според мен !!!малкия двигател малък въртятящ момент :rolleyes:)) куца работа след 120 :Pдето се вика ;)

Много са факторите(скорости,компресия,турбини,компю�ърно управление, и т.н.)които влияят,затова всеки производител си прави собствена концепция.Иво,нещо не ми се връзва на vti 150Нм x8000об/м делено на 5252=228к.с.И аз съм неориентиран в тези съотношения,ама конските сили според тази формула саправопропорционални на въртящия момент и оборотите.
АЗ ГО ПРИЕХ ЗА АТМОСФЕРЕН;)ДВИГАТЕЛ И ЗА ТОВА ГО НАПИСАХ ТАКА :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

единствената причина да налагат малките кубатури е икономията на гориво ... Honda ако не сте забелязали не се славят с производство на "супер автомобили", ами със семеини коли. Какво ти трябва за една семейна кола ? Лесно управление, надежден и здрав автомобил,удобен салон и икономичен двигател ... Факт е че са вложили know-how-то от спортните баикове, и за това двигателите им имат обичащ високите обороти характер ...има хонди с 3.2, 3.5 и 3.7 литрови двигатели, само че се произвеждат предимно за USA, където нямат толкова сериозни проблеми с горивата ... Големия двигател си е голям плюс, но дали ще можеш да изкарваш достатъчно пари за да го храниш при днешните цени на горивата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич,форулата ти за получаване на конски сили е:конски сили=(въртящ момент*обороти)/5252позагледай я и виж дали няма да си отговориш сам на въпроса

точно в смисъла на тази формула се крие истината. Двигателя произвежда мощност, която се измерва със въртящият момент, принципно големите двигатели произвеждат повече въртящ момент, но предимно в по ниски обороти. Малките двигатели от друга страна произвеждат по малко въртящ момент, но в по високи обороти и така успяват да използват моментта по дълго => в крайна сметка и двата двигателя вършат приблезително равно количество работа. Разбира се, автомобила не е само двигател, важна е скоростната кутия дали използва пъноценно работния диапазон на двигателя. И най важното е за какво е предназначена една кола, ако ще се кара на дълги разтояния е по разумно да се сложи по голям мотор, който да работи на по спокойни обороти, така ще се намали шума и износването. А ако ще се кара в градски условия, на къси разтояния малкия мотор е по удачен, ще загрява по бързо, ще е по икономичен. А в състезателни условия се качваш на една HONDA и не му мислиш много много :rolleyes::P;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....да бе баси днеска гледам 2.38 за А95... тея хора как ги мислят тия неща.добре де ама ме гложди отвътре как биха се представяли две ДВГ-а с долу горе еднакви коне и различни кубатури при състезания ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво,нещо не ми се връзва на vti 150Нм x8000об/м делено на 5252=228к.с.И аз съм неориентиран в тези съотношения,ама конските сили според тази формула саправопропорционални на въртящия момент и оборотите.

То е така, но въртящия момент не е правопропорционален на оборотите :) . Погледни дали тези 150Nm са при 8000об/м! Да не би да са при по-малки обороти!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest K1r1L
Отговорено (Редактирано)

Иво,нещо не ми се връзва на vti 150Нм x8000об/м делено на 5252=228к.с.И аз съм неориентиран в тези съотношения,ама конските сили според тази формула саправопропорционални на въртящия момент и оборотите.

То е така, но въртящия момент не е правопропорционален на оборотите :) . Погледни дали тези 150Nm са при 8000об/м! Да не би да са при по-малки обороти!?
7000 Са на Нм-то :) :) :):D Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВЪРтящ момент е смисъла според мен !!!малкия двигател малък въртятящ момент :))) куца работа след 120 :oдето се вика :)

Много са факторите(скорости,компресия,турбини,компю�ърно управление, и т.н.)които влияят,затова всеки производител си прави собствена концепция.Иво,нещо не ми се връзва на vti 150Нм x8000об/м делено на 5252=228к.с.И аз съм неориентиран в тези съотношения,ама конските сили според тази формула саправопропорционални на въртящия момент и оборотите.
мерната единица в тази формула за въртящия момент е фута-либри,не нютон-метри......сигурно от там ти идва грешката в сметката.1Нм не е равен на 1Фл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при малък мотор с голяма мощност (1.6 B16A2 - 160 к.с.): евтина гражданска и скъп данък

при голем мотор с малка мощност (200D - 72 к.с.) - по-скъпа гражданска, ма евтин данък

при голем мотор и голяма мощност (VR6 - 2.8 - 175к.с.) - скъпа гражданска, скъп данък и маслото е много литри и требе да е убаво, да смазва *, селеновите втулки се разбиват от тежеста на мотора, ма за сметка на това каретата стават от алеко :o

 

 

 

 

* за тези които не знаят, истинските майсторе проверяват маслото дали е добро (дали смазва качествено), като на палец и показалец капнат капчица масло (или за по-лесно се наведат под колата и от сълзящата гарнитура на картера оберат каквото тече :) ) и с възврато и постъпателни движения на палеца към показалеца разтриват маслото - ако пръстите се плъзгат: значи маслото е УБАВО ! ;) Ако леко прискърцва и плъзгането е трудоемко, значи е желателно маслото да се смени в близките 3 - 4 хиляди км., ма и да се подмине този пробег, нема да се плашите !

 

 

Те таваа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ахаехеахех ... луд сииии.. ама има "майстори" дето ровят из капачката на двигателя да видят маслото :o ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе вище аз не съм от най-компетентните за такъв отговор ама все пак и сравнението е малко едиси как според мен (специално това VR6 vs VTI) едното е 6 цилиндрово а другото е 4.Колкото и да е разлика ще има дори при еднаква кубатура при така поставен въпроса 6 цилиндъра с/у 4. Не е забележка просто споделям. Със здраве :):):o;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не обръщайте темата на расизъм :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е тя ВР6-ицата е без турбо попринцип... ама както каза колегата по горе не всичко зависи от двигателя. имам един приятел дето упорито си даржи на мнението, че той с неговия (рено 19 1.7 75к) бил по икономичен от сивика ... малко не съм склонен да му вярам ама.. пък като гледам как я кара бавно бавно може и така да е :o ПП: то тая вр6-ица се гласят да я правят голяма сила ... ама доста хора са много скептично настроени, че ще стане кадърно и че изобщо ще стане нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

VR6 няма турбо (освен ако не е тунингован),но пък има с механичен компресор (заводска версия ) и е 190 коня :) ,който и дава добър шут в ниските обороти,но на високите си е куца работа за такава кубатура на двигателя...

Редактирано от Diego

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смисъла от ВР6 е че няма смисъл,освен на магистралата - http://vbox7.com/play:7c6ed4bf

Редактирано от Al_Capone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пичове,защо умувате толкова и се излагате.за какво ви я забодох тази формула въобще ако ще умувате?хонда печелят коне,защото рабтят на високи обороти.но това крие други недостатъци като нужда от перфектно мазане,охлаждане,капризни са на масла и ресурса на двигателя малко или повече се намалява заради бесните обороти и душманското каране:)по-големите двигатели са с по-висок въртящ момент на по-ниски обороти.....и затова конете са същите.но въртящия момент е много по-важен от конете,защото той е този който ви върти гумите.защо мислите в САЩ хората карат поне V6 или V8?сигурно защото работят на ниски обороти и нямат проблем да минават 3000км без да спират.ако си опънете сивик-а на някоя от техните магистрали на 4000-5000 оборота сигурно ще види голям зор до края.предимството на малкия двигател носещ на високи обороти е че може да си го карате леко в града и да харчи малко.но ако искате да е пъргав ще трябва да го ритате по кокалчетата.затова и купетата на хонда са леки,защото всеки килограм в повече спъва адски много колата.затова и новите хонди често са по-куци.....защото не са леки:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

По-големите и повечето на брой бутала (а и обем) давата доста по-големият въртящ момент на ВР6-цата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Иво е абсолютно прав! Това, което се усеща като "тяга" или да потънеш в седалката като подедеш рязко газ идва точно от въртящия момент. Тоест колкото по-голяма кубатура, толкова по-голям въртящ момент и толкова повече тяга. Карал съм кола 1.6, мощна и лека и 2.8 не много по-мощна, но много по-тежка и разликата е огромна. Много по-яко е с големия мотор, даже и с еднакви коне! Все едно да сложиш двигател от CBR 1000 на кола- той може да 150-160 коня, но няма въртящ момент и нищо няма да се получи. А за буталата, дали ще са 4, 6 или 8 с един и същи обем, разлика във въртящия момент няма да има.

Редактирано от F20A4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При големия мотор, колата не се мъчи толкова! Да си с малък мотор е, като да са ти къси краката - трябва да правиш повече, и по-бързи крачки, за да се движиш наравно с някой, по - дългокрак! :D Ама аз си обичам късокраките Хонди...!! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-дълго рамо (от центъра на вала до биелата) - голяма сила (въртящ момент), голям ход на буталото, латентен двигател.По-късо рамо - малка сила, малък ход на буталото, развива по-високи обороти, пъргав двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има още една важна подробност.даже са две.едното е балансираността на двигателите като работа.....ама то не е чак такава болка за умиране.другото по-важно нещо е загубата от триене.при двигателите с повече цилиндри има по-голямо триене(като площ),повече инерционни маси и съответно по-големи загуби.затова има двигатели по 2.4,които пак са 4 цилиндрови и на динамични показатели са доста добре......има такива двигатели на Мерцедес 190,които ако не се лъжа стигат до 2.6има и тойота и додж с 2.4 с 4 цилиндров двигател по 175 конски сили...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest saveman

благодаря ви ... разбрах какви са разликите ... много тенкс ... ако искате може да я затваряте темата. ако не може да си почешем езиците още .. каквото модовете решат :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП: то тая вр6-ица се гласят да я правят голяма сила ... ама доста хора са много скептично настроени, че ще стане кадърно и че изобщо ще стане нещо...

Не подценявайте VR6-така двигателя като се изтиска става мноо 450hp и т.н. :D

 

Докато от VTi-ката макса който изтискват е 320hp сега има и някаква 417hp ,

но ме съмнява това да е 1,6 мотора а пък не разбирам немски язик :D

 

 

PS Сега се загледах по Nm-етрите на двата двигателя и онемях,

как може VTi-то да има толкова слаб Nm и то на 7к об/мин :D

 

 

..............................VR6....................................VTi (B16A2)....................(D15B2).........

 

Peak power...........190hp / 5800 rpm............160hp / 7600 rpm............90hp / 6000 rpm

Peak torque.........245Nm / 4200 rpm.............150Nm / 7000 rpm...........119Nm / 4700 rpm

 

Redline ..................6500 rpm............................8200 rpm.........................7000 rpm

Колега много неуместно сравнение:

VTI-ката е само 1600 кубика,а VR6 e 2800,няма място за сравнение и за да ти го докажа

разгледай правилата на ралитата и виж кубатурите.!

Потърси на S2000 до къде са и вдигнали кончетата.

Неслучайно Хонда са най-големите производители на Двг-та.

 

Сравнявай ДВГ-то на Легенда 2.7 или 3.5 с тоя смотан голф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропускате още една особеност . Висок въртящ момент - дотук добре .... но въпроса е не само колко е висок , а колко време успява да се задържи на това ниво . Или с други думи това което търсим е максимално дълъг диапазон от обороти , в който графиката на въртящия момент да е равна (и горе) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с моита хондела 1.4 ->75к.с. бия без никакав проблем голф 1.8 ->75к.с. и ми се струва че е доста по куц и на дълго спрямо мен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

голф 1.8 ->75к.с.

;) To има ли такъв? 1.8 не са ли 90 коня? Освен да е някой архивен от 80-те години...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Не е архивен има и такъв Голф 3. 1.8 75 к.с. Карбуратор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По тая логика и аз с 1.3 бия гоУф 1.6 75 коня с доста, както и бмв е36 316 пак и правя лош ластик, но поне БМВто ми се струва че на дълго ще ме опуха. А голфа си е голф, кво да му коментирам. Иначе по-голям двигател-по-малко коне=по-щадящ,повече въртящ момент,повече сила във високи обороти,по-продължително държене на новото на въртящия момент...

Редактирано от Animal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе по-голям двигател-по-малко коне=по-щадящ,повече въртящ момент,повече сила във високи обороти,по-продължително държене на новото на въртящия момент...

по-голям обем = повече въртящ момент .... оттам нататък си се объркал нещо . Единия обем не може да определи високи обороти или продължителен момент .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...