Jump to content

Recommended Posts

Ситуацията е следната: Проблема при 1-ва, 2-ра скорост го няма.При 3-та мн рядко се осеща. Обаче на 4-5 винаги. Карам примерно на 4-та с малко гас (65-70км/ч) подавам още малко гас да ускоря, обаче нищо нестава.Колата почва да глъхне.Глъхненето е леко не е да забие муцуна.Подавам ще малко газ (примерни 1/2) и колата продъжава да седи без да ускорява, след 2-3 секунди се сеща и почва да наема както трябва. Като я купих ми светеше ламбда сондата, но светкаше рядко и след като я покарах 2-3 седмици спря да свети.И сега не ми е давала грешки.Ако нещо небачка като хората....Да е инжектори ме съмнява, защото ве пак си има вътък .Ако са запушени ще си е едно и също предполагам.Другото което ме съмнява е бензиновата помпа да неможе да качва налягане толкова бързо ..ама знам ли....ако някой може да даде идеи целия съм в поглед :dry: Най-вече очаквам включване от 1net :dry:d15z3 :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм "мана небесна" ама ти си за темата с хълцането.Това което обясняваш е точно поведение на скапан Д15б2щеше да е хубаво да си знаеш грешките които е имало преди, но....Проблемът не ти е в помпата, не е в ЕЦУ-то... почти съм убеден че е в инжекциона.Надявам се да си си потдържал запалителната система, но ако не си, направи го.Свещи/кабели... те рядко правят такива проблеми и не са част от д15б-зле, но е добре да знаеш че са ОК, за да продължиш да търсиш проблема.Винаги е добре да имаш хондаджии около теб с подобен двигател защото тестовете са лесни и безплатни.Пробвай да сипеш една добавка за почистване на инжекциона или да минеш инжекторите на ултразвук.... понякога помага, но е добре след добавката да смениш бензиновия филтър за всеки случай.Ако ти светне чек-а пак, провери грешките, защото подобни проблеми съм виждал и от скапан датчик на дроселовата клапа (TPS)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами всичко съм сменил освен кабели ... А грешка ми е давала само и единствено за сондата.тая работа да ли може да се получи ако сондата небачка както трябва? Ипроблема е че струва 500 лв и няма как да я сменя само за пробата.темата с хълцането я четох .. ама там хълца , а при мен си глъхне колата .По така да го обесня подавам малко гас и тя въобще нериагира не да хълца а все едно ми е откачн педала на гаста. И оборотите нямат значение какви са.просто в високите обороти по не се осеща(вцепва по бързо). И при тях го прави на 1ва 2ра скорост а на мен 4-5.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е от кофти бензин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е от кофти бензин

че бах го аз тоя бензин от те да наливам от луната сигурно.То че само боза продават е ясно ама от където да налея се същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споменах ти кофти бензин понеже скоро имах същото явление :tooth: налях от ОМВ-то и после не мога да си позная колата под 4000 об. беше като спънат кон придръпва,глъхне и всякви други мизерии

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем. Като махнах катализатора се поотпуши но пак се осеща глъхнене на ниски обороти само, че по рядко. Един приятел с едно рено имаше същия проблем обаче като сменил ламбда сондата колата литнала направо. И аз мисля тъй да направя ама се чудя каква марка да сложа щото четох някъде тука че боша не бил хубав за Хондите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за теб незнам каква ти е сондата ама за моя vtec-e е с 5 кабела и няма от евтините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за теб незнам каква ти е сондата ама за моя vtec-e е с 5 кабела и няма от евтините.

Благодаря за "успокоението" :rolleyes: и мойта е с 4 или 5 незнам точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което описваш е напълно нормално. Когато караш по продължително време без да променяш газта ЕКУ-то минава в режим на силно обеднена смес за да харчи по малко бензин. Не забравяй че това е основното при този двигател, затова е и скъпата ламбда :lol: От това положение когато настъпиш малко повече ЕКУ-то се замисля за малко и после почва да ускорява. Наблюдава се най вече при ниски обороти и малко натоварване на 4 или 5 предавка точно както го описваш ти. Отначало и аз много се ошашках като забелязах тази особеност. При положение че ламбдата ти се е обаждала преди е възможно да се задълбочи този ефект. Ако е така нищо чудно латентното време за реакция: педал -> ускорение да е по-голямо от обичайното. При динамично каране реакцията е мигновена и дори с икономиката се усеща как те рита влака :rolleyes: Пробвай като усетиш че почва да прави магарията да натиснеш съединителя за момент и пак да го пуснеш. Имаш датчик на него и може да събуди ЕКУ-то ако е заспало :lol:Пиши като разрешиш проблема каква е била причината

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NASAKOTO.YAKATA мерси за разяснението.Ами то да се пооправи трябва да сменя сондата ама с тея 500 лева няма да е скоро. Ако открия друга причина ще пишя обезателно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човече, извинявай ама това което съм ти писал са пълни глупости :cool: чак сега видях, че си с икономичен втек...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-накрая открих проблема!!!Шиб.... клапан, който регулира налягането на бензина. Все още не съм го сменил, ама съм разкачил вакума от смукателните колектори , който го оправлява. Мога да кажя само че немога да си позная колицата :P спупер съм доволен как върви. Дори на 1-ва и 2-ра дере повече.

 

п.с. Искам да запитам някой който му чува, дали може да стане нещо на бензиновата помпа като съм го разкачил и карам така. Уж ми казаха че няма проблем (освен може да нагорява повечко) ама не им вярвам мн мн .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновия регулатор :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е и д15б2 да му идва това глахнене от там?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е и д15б2 да му идва това глахнене от там?

понятие си нямам. Трябва да се пробва и ще си покаже. На моното незнам да ли се регулира от вакум, ама най-малкото може да не качва необходимото налягане(то общо взето при мен е този проблем).да преложя малко снимков материал:http://www.imageno.com/juh1unrig05fpic.htmlп.с. не ме убивайте с камъни обичам да импровизирам ;) Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам кой е батка малко време да нямеря и ще тествам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глъхненето и хълцането ми из4езнаха, я 4удо. :);) Про4етох един савет от вас, да сложа добавка и когато изхабя бензина да сменя бензиновия филтър. Така и направих, сега немога да си позная колата варви си без нито един от гадните проблеми за моя двигател. Но докогали ще е така? :) Благодаря за съветите в тази тема, проблема засега е решен за моята кола ,дано и вие да се справите с гадните проблеми на д15б2-те.

Редактирано от tiankata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво момчета много хубава тема сте разискали,аз не съм сигурен дали го имам този проблем мисля да проверя.Аз имам един проблем откакто взех колата и от време на време ми свети жълтата лампа(ако не се лъжа е грешка на комп.) стреанното е ,че като светне тая лампа(жълтата) спира да ми свети другата лампа за економичното кара не(онази зелената) и се чудя какъв ще да е този проблем.Най странното е че когато загася колата и пак я запаля вече грешката изчезва и всичко се оправя,докато не светне пак.Много ме притеснява да не е тази ламда сонда защото моята е с 5 кабелчета съответно 500...... пари ;) мнго ще сед радвам на малко помощ. Д15z3 Vtec-e :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами определено ти дава грешка.Напълно нормално е да ти изгасва иконото (и при мен се получава така). При грешка компа минава в друг режим и забравяш за икономията :) Относно грешката: трябва да провериш каква е ! Как става това го има из други теми(ползвай сърча) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последни развития по темата: Вчера си играх и закачих отново вакума на клапана. По странното беше, че проблема го нямаше вече. Покарах известно време така, но не се появи. Това ме навежда на мисълта че може да е било инжектори. След като съм разкачил клапана от покаченото налягане да са се по отпушили. Сега съм налял добавка за чистене на инжектори (TSP черен, 16 лв.) и двигателя определено работи по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да та коригирам!Добавката беше STP! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Radeon4o

и при мен това го има. Ефекта се получава при продължително каране на дълго....трябва да натисна сериозно педала на газта за да почне да наема колата като междувременно се замисля. Ще пробвам нещатата, за които сте писали. Много хубава тема. Браво :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сега ми дойде вдъхновението за този пост та се разписах..От известно време (от както купих колата :D ) и аз имам същия проблем като teror1sta само че мотора ми е д15з8 Втек-Е.Отначало си чета из нета и си викам - а това е Икономика -> значи е нормално но...При мен при 80-100 км/ч 4(или 5) скорост на примерно, когато натискам педала на газта много плавно в рамките на няколко милиметра (3-5мм, не мога точно да определя) колата изобщо не "дърпа" (или много, много слабо) и чак след "времето за размисъл" на ЕКУ-то започва да ускорява.Понякога се случва и друго, както си карам с 90-100 км/ч и изведнъж без изобщо да съм подал допълнителни газ, дръпва яко да ускорява (все едно започва старта на Формула 1) :P и след няколко секунди осезаемо забива отново сама все едно съм си махнал крака от педала на газта ;) .Викам си бааа тоа дзвер, сигурно Втек-а се включва, ама не ... сложих си диодче (мерих и с уред) да ми сигнализира кога се подава 12В към Втек клапана и всичко си е О.К. - при около 3000 об/мин компа дава напрежение към Втек клапана (тествах и Втек клапана, цъка си нормално, не е блокирал, съпротивлението му е в нормата, не съм мерил само налягането на маслото). Обаче ... като се подаде напрежение към Втек клапана ... нищо братче, нема "влак" ;) , нема "ритане" нема "хапане" нищо :P .. не върви като истинска Хонда :P Иначе колата върви доста добре - дърпа, тегли, влачи ... малко харчи (ама и не вдига повече от 160км/ч) ;) , ама нейсе е това ме дразни от време на време ;) Ще пробвам и аз да откача вакума на регулатора на нялягане на горивото пък ще видиме ;)

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не чакайте икономиците да вървят като другите модели на Хонда.По принцип този тип двигатели работят с доста бедна смес. На празен ход , (когато 1net замери моята) AFR беше около 20, 21:1. Доста си поигра с него и го свали на 18:1. Подаде ли повече гориво колата се спъва. В ниските обороти беше доста тромава, но след доработване на чипа започнах да усещам приятното плавно вървене и "дърпане". На магистрала преди като я натиснех на 4-та или 5-та се замисляше и после тръгваше да набира. С чипа този проблем изчезна. Просто такива са сток горивните таблици на икономичните вите-ци. Най-гладко колата тръгна след като махнахме ЕГР-то, махнахме още една черна гадна кутийка наречена еконо-бокс..... Грешки нямаше, карах без гадната 5-жилна ламбда сонда и колата се държеше перфектно и запази сравнително приличен разход от 6л/100км на дълъг път. Този тип двигатели са създадени с цел икономия и малка динамика когато се налага да по настъпиш. Накрая реших кардинално проблема , като се сдобих с друга Хонда с Б16А2, но това не означава че не си обичам икономика. Напротив, много наскоро се сдобихме с Д15З6 - но идеята беше за икономична градска кола с малко по-живи характеристики от тези на Z1 и Z3. Не скачайте обаче с двата крака директно на чип. Колегата МонстерООД може да го потвърди, той мина по моите стъпки и ще ме подкрепи в думите, че само с чип не става. Бях с изцяло сменена изпускателна система, сменен всмукателен колектор и т.н. Трябва да решите първо дали искате да се возите икономично и да преглътнете недостатъците на този тип мотори или искате да набутате няколко К лв двигателя и около него и да го съживите.... Аз не намерих покой докато не извадих поне 70% от скопените причини, но никога не стига, видях колко и докъде може ВИТЕК-Е. Остана само едно нещо, но не стигнах до него, може би то щеше да даде още малък ефект, но това е друга тема вече...Успех на всички, насреща съм за помощ относно икономките

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста странно ! А моята я оправих само с добавка за почистване на инжектори и почистване на клапана за празен ход.Стига вече с това "то защото е икономика" !!! Като е икономика какво трябва да значи : хълца, глъхне , не отлепя .То е ясно че не дърпа като останалите, особено на 4 и 5 предавка (Все пак са значително по-дълги) , ама да казваме че е нормално да прави такива магарии .........п.п. Относно D15Z6 с моята скопена, тромъва хълцаща морга и правя 2 коли на 400 метра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest пламен1

Колеги моята Д15Б2 хълца ужасно,кажете къде да я търся тази добавка за почистване на инжектора,колко струва също и бензиновия филтър?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пламен 1 - В тази тема се дискутират икономици, проблема с хълцукането на Д15Б2 - справка друга тема. Потърси малко.teror1sta: Не разбрах, на кое как, и с какво правиш 2 коли на 400мм.Пише , че караш 6ген Д15З6, на кого правиш с тази кола 2 коли разлика или...не схванах.2 коли разстояние е много сериозно - така че подплати малко твърденията си. Карал съм икономик 2 години и знам как върви - повярвай ми. И без да се изхвърлям едва ли тогава е имало по-направен и бърз икономик от моят!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравеите пичове и аз имам сащтата хонда D15Z3 и моита така правеше и сега ми светна чека и не ми свети зелената лампа за икономиата както на колегата..... Като я закарах на диагностика няколко маистора почнаха да се правят на големи разбирачи и ту пило ламда сонда ту нешто друго кето не можели да разберат и те.Та имам едно питане имали някакав начин да се види дали е точно тая сонда или нешто друго.....Заштото на мен ми сжети постояно ЧЕКА и не гасне... И някои от колегите ако се е справил с този проблем нека пише.........БЛАГОДАРЯ :D:P :P :( :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,прегледай в търсачката има много теми по твоя въпрос.Трябва да се види коя грешка изкарва ECU-то ,възможно е да е сондата, но да не гадая :lol: Гледам си от София,закарай я при Омбре там ще ти кажат точно какъв е проблема .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз май имам същия проблем на моя Д14А2, точно като натисна педала до край и се чуди леко какво да прави и не ускорява мн добре на 4та и 5та. На този двигател по същия начин ли стоят нещата със клапана и смукателния колектор? Иначе добавка за инжекторите съм сложил още като я купих ама май нямаше ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста странно ! А моята я оправих само с добавка за почистване на инжектори и почистване на клапана за празен ход.

 

 

къде се намира този клапан за да го прегледам и аз (става въпрос за D15Z3), като чета и аз имам същите симптоми на 3, 4 и 5 трудно прескача от 2500 до 4000 оборота. като подадеш гас на висока предавка се замисля след малко започва сама да си подава ама то вече е минал момента, като смениш предавка та ако ще и нагоре да е 2-3 секунди дърпа и после пак неще. стигнах до извода че когато не и харесва работния режим колкото и газ да подаваш ефект няма. Питам за този клапан щото напоследък ми се струва че не държи стабилно ниски обороти, от добавката за почистване на инжектори нямаше голям ефект.

и още едно въпросче ако някой е имал подобен проблем, на 3 и 4 цилиндър ми черни свещите но само едната страна, смених свещите ама ... пак същата работа, помислих запушен инжектор та затова сипах добавка но не се оправи та сега почвам да си мисля лоши неща за клапани ама едно е да си мислиш друго е да знаеш та ако някой има идей ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://img360.imageshack.us/my.php?image=stryt5wd4.jpg - това ти е клапана (само дето при тебе е черен ;) ). Почиства се с МЕГЛИО или Контактен спрей. Разгледай добре и тази тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=28088&st=0 (видях че я гледаше ама все пак ;) )

Може да НЕ държи добри ниски ако компа е набил грешка !!! Също така и да невърви !!!

 

Колега след като си налял добавката е (вече съм убеден) задължително да си смениш бензиновия филтър!!! Тези глъхнения се получават от недостик на налягане на горивото !

 

Също така е желателно да се свали дросела и да се изчисти обстойно, като се наблегне на МАР сензора и болчето за празен ход.

 

Сега да споделя как си реших проблема :

 

Отначало доста се чудих от какво може да е и стигнах до "регулатора на налягането на бензина". Мислих си че нещо се е бъгна, но се оказа че не е от него. Просто глъхненето изчезваше като се изключи този регулатор, защото се повишаваше налягането. Цялата работа се получава от запушен бензинов филтър (поне в моя случай)! Все още карам със запушения филтър, защото съм сигурен че в резервоара е същата мизерия и сега няма кога да го чистя.

 

 

Какво може да се прави по този двигател (аз лично сам съм си го правил):

 

1:като за начало и най - лесно е да се изолира EGR клапана !!!

2:Смяна на смукателни колектори от D16A6, D16Z6, D15B7. Като при Д16А6 трябва да се прегоди дросела от Д15з3. Или трябва да имате външен MAP сензор. След смяната на колектора разхода ми падна от 9-10 градско на 7-8 литра.

3:Смяна на изпускателни колектори от D16Z6. Пасват без никакво преправяне !!!След тази смяна изчезна дразнищия звук на стар дизел !!!

С тези промени колата НЕ гори повече, а по - малко !!! тествано :fun:

 

Сега проучвам за смяна на разпределителния вал от D15Z6, но за сега все още не знам дали има смисъл. Ако е със същия ъгъл на отваряне като на D15Z3 няма да има ефект.

 

п.п. Горните ми подобрения са ми на обща стойност от 150 лв. Дано съм бил полезен .

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

3:Смяна на изпускателни колектори от D16Z6. Пасват без никакво преправяне !!!След тази смяна изчезна дразнищия звук на стар дизел !!!

Откъде могат да се намерят такива колектори и няма ли проблем с наместването на ламбда сондата? И още един (може би глупав въпрос) катализатора заедно с изпускателния колектор ли е или е на следващата снадка :lol:

 

Сега проучвам за смяна на разпределителния вал от D15Z6, но за сега все още не знам дали има смисъл. Ако е със същия ъгъл на отваряне като на D15Z3 няма да има ефект.

Ако само от вала идва разликата от 90 до 114 магаренца звучи интересно, въпреки че чета отзиви за Z6 че са по-мудни и от нашите "злояди" икономици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колектора : НЯма никакви проблеми със сондата.Махаш и слагаш :huh: Може да си намериш от някоя морга или колега от форума. Със моята 90 коньова икономика наказвах една Д15з6-ца. (докато си беше сток !!! ) Ама тука няма други нито Д15з3 нито з6-ци . И не знам да ли моята вари много или неговата е бавна, или всичките са така, знам ли . Няма с кой да тествам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно разпределителния вал от D15Z6: Благодарение на Olmy ( :) ), установих че валовете са едни и същи :) . Разликата е в клапаните. Диаметър на клапаните на D15Z3: in- 27.4 mm, out- 23.4 mm; Диаметър на клапаните на D15Z8(115 hp): in- 29.85 mm, out- 25.85 mm;

 

Трябва да се сменя главата за да стане ~114 hp.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се сменя главата за да стане ~114 hp.

:) а може и директно 125 :) Споменах ти още в началото, че може да е от кофти бензин ;) като смениш филтъра и очистиш мизериите в резервоара пиши какъв е резултата. Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно разпределителния вал от D15Z6: Благодарение на Olmy ( :) ), установих че валовете са едни и същи :) . Разликата е в клапаните. Диаметър на клапаните на D15Z3: in- 27.4 mm, out- 23.4 mm; Диаметър на клапаните на D15Z8(115 hp): in- 29.85 mm, out- 25.85 mm;

 

Трябва да се сменя главата за да стане ~114 hp.

Може би трябва да пипнеш и нещо по електрониката щото Z6 си прави максималната мощност доста над наште ~6200 където сработва прекъсвача. Нищо не ми каза за катализатора заедно с колектора ли е или отделно и ако го премахнеш какъв е ефекта?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имах подобен проблем в ниските обороти с стария мотор, като смених свещите и се оправи всичко, а с новия за сега и от 50км/ч на 5-та като дам газ и заминава :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) а може и директно 125 :)

като смениш филтъра и очистиш мизериите в резервоара пиши какъв е резултата.

Ти резултата ще го видиш ;) ;) Ама няма да е скоро. (освен ако не ме избият пак лудите и събота или неделя да пръсна резервоара).

А главата ако се сменя определено ще е с 125 ;) (ако стане)

 

 

Относно колектора:

-разлика във вървеното- има но не е фрапираща. Все пак ми е запушен бензиновия филтър и не съм сменял генерацията на зад.

-Разлика в горежа - няма! (може даже малко да е паднал разхода).

-разлика в шума на двигателя- ОГРОМНА. Вече дразнещото ТРАКАНЕ не се чува. При студен двигател леко се чува, но е изключително слабо. След кратко време работа на двигателя утихва напълно.

 

Катализатора се намира вътре в колектора(д15з3) !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...