GINDAHOOD 1 #1 Публикувано 29 Януари, 2008 здравейте.имам един запитване което ми е адски вапросително.нали повечето от нас знаят че хълцането на моноинжекцията се оправя с пълна? а някой от вас да е чувал че причината за това може да бъде от 'комутатора' .?? не го знам ква функция изпалнява ,но една личност ми разказва как досега карал само хонди почти сякакви от 10 години насам и на сички е сменял комутатор.симптомите биле:изгасвала колата,4есто не подавала ток се едно няма акомулатор. и така на татък.Та ми твърди че това хълцане при плавно потегляне на автомобила имало голяма вероятнос да е от вапросния 'комутатор.?някой да се е сблъсквал с проблем свързан с вапросния елемент.?от никой до сега не сам чувал че имам проблем с тва нещо. тук има много отзивчиви личности на такива теми .затова реших да питам вас колеги.мерси за вниманието. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I-BOY_STZ 12 #2 Отговорено 29 Януари, 2008 Не съм от най-компетентните хора тук във форума, но отностно комутатора бих казал че моя се беше прецакал, заедно с бобинката и след смяната няма промяна във вървенето. Все така си халцука, докато не мине 3000 оборота Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest GINDAHOOD #3 Отговорено 29 Януари, 2008 (Редактирано) Не съм от най-компетентните хора тук във форума, но отностно комутатора бих казал че моя се беше прецакал, заедно с бобинката и след смяната няма промяна във вървенето. Все така си халцука, докато не мине 3000 оборота моята хълца, само като трагвам бавно и плавно., нещо като забавяне на горивото се получава,а ако предварително я форсирам савсем малко преди трагване не го прави тва.ае незнам ама не мисля че само с пълна инжекция може да се оправи! Редактирано 29 Януари, 2008 от GINDAHOOD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hooligan_sk 0 #4 Отговорено 29 Януари, 2008 Абееее... нали се сещаш че тая кола като е излезнала от завода не е хълцала... значи имаш някакъв проблем и ми се струва бая тъпо да го решаваш като променяш спецификациите на колата... просто ти трябва разбирач по японски коли да разглоби и да поразгледа кое как е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #5 Отговорено 29 Януари, 2008 Абееее... нали се сещаш че тая кола като е излезнала от завода не е хълцала... значи имаш някакъв проблем и ми се струва бая тъпо да го решаваш като променяш спецификациите на колата... просто ти трябва разбирач по японски коли да разглоби и да поразгледа кое как е ае ей ти ко си мисли ,че не съм я карал ли е.твоята каква е? моно или пълна инжекция? повярваи ми познавам хора които са болни мозаци на ХОНДА. и момчетата казват че някои се оправят по един начин др по друг.мойе да са доста причините и е нещо дребнаво както разбирам. И не видях каде сам написал за промяна на спецификациите на колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BatVill 0 #6 Отговорено 29 Януари, 2008 Със сигурност има и други решения на въпроса с глъхненето,но варианта с пълната инжекция освен че ще ти излекува колата, ще я направи и по-приятна за каране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lud fen 0 #7 Отговорено 29 Януари, 2008 тъй като аз имам и газова уредба тоя проблем с хълцането на газ изчезва но на бензин си го има следователно е от горивната система- е моето мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #8 Отговорено 29 Януари, 2008 скачай на пълната ижекция, аз съм я подхванал, дано стане всичко както съм го замислил ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hooligan_sk 0 #9 Отговорено 30 Януари, 2008 Абееее... нали се сещаш че тая кола като е излезнала от завода не е хълцала... значи имаш някакъв проблем и ми се струва бая тъпо да го решаваш като променяш спецификациите на колата... просто ти трябва разбирач по японски коли да разглоби и да поразгледа кое как е ае ей ти ко си мисли ,че не съм я карал ли е.твоята каква е? моно или пълна инжекция? повярваи ми познавам хора които са болни мозаци на ХОНДА. и момчетата казват че някои се оправят по един начин др по друг.мойе да са доста причините и е нещо дребнаво както разбирам. И не видях каде сам написал за промяна на спецификациите на колатаНито едното нито другото, 1.3 е карбуратор И има 1000 тръбички и гадости и пак преди 2 дни ми го настроиха перфектно... да беше от София, щях да ти кажа човек който ги владее тънкостите ама... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #10 Отговорено 30 Януари, 2008 изказването "синдрома д15-зле се лекува с пълен инжекцион" е напълно вярно, но не злоупотребявайте с него Естествено, че има и друг начин. много д15-ки ги нямат тези проблеми до един момент и после се скапват. Проблемът в лекуването на хълцуцкането е, че реално знаем много малко за моно-инжекциона. Освен това, доста хора описват различни проблеми по един и същ начин и това прави диагностиката още по-трудна.Някой, някой ден ще го открие... с Джони мисля че сме близко, но.... това го разправям поне от година просто ти трябва разбирач по японски коли да разглоби и да поразгледа кое как еповярвай ми, проблемът е силно нелогичен и накрая сигурно ще се окаже някоя пълна глупост завряна на майка си ....понякога подмяна на целия инжекцион помага за кратко, дори след като предварително си пробвал да смениш всички части поотделно.комутатор... едвали.... или поне не съм забелязвал подобна връзка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #11 Отговорено 30 Януари, 2008 изказването "синдрома д15-зле се лекува с пълен инжекцион" е напълно вярно, но не злоупотребявайте с него Естествено, че има и друг начин. много д15-ки ги нямат тези проблеми до един момент и после се скапват. Проблемът в лекуването на хълцуцкането е, че реално знаем много малко за моно-инжекциона. Освен това, доста хора описват различни проблеми по един и същ начин и това прави диагностиката още по-трудна.Някой, някой ден ще го открие... с Джони мисля че сме близко, но.... това го разправям поне от година просто ти трябва разбирач по японски коли да разглоби и да поразгледа кое как еповярвай ми, проблемът е силно нелогичен и накрая сигурно ще се окаже някоя пълна глупост завряна на майка си ....понякога подмяна на целия инжекцион помага за кратко, дори след като предварително си пробвал да смениш всички части поотделно.комутатор... едвали.... или поне не съм забелязвал подобна връзка.1 net. искам да ти споделя едно нещо:ходих тук в Варна . при едно мом4е което от мн отдавна се по японките ходиИмал е няколко хондички които се биле слаби в бубината и още нещо ,ама го забравих.той естествено сега има 3 хонди ама баш новинките от 2006 г..та тои ми каза 4е ще закараме колата при някъкъв инжинер .много бил на ти по електрониката.каза ми че колата ми хълца при плавен старт 100% от бубината.и ме увери че ако не е от това той ще поеме сумата която струва. тоя инжинер разправял че хондичките напраят ли 8-10 години им са скапвала бубината и както казах о6те не6то ама забравих кое.тая седмица ще отида да видим аджаба дали е прав тоя философ. Задалжително ще пиша какъв е РЕЗУЛТАТА! бе6е ми мерак да карам ХОНДА а сега мерака да из4езне хълцането. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #12 Отговорено 30 Януари, 2008 ок, ще се радвам да споделиш, а че на хондите ни са им калпави бубините.... ами калпави са... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
methos 0 #13 Отговорено 30 Януари, 2008 според мене няма да е от бобината защото аз имах проблеми с бобина смених я с чисто нова и хълцането си остана Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #14 Отговорено 31 Януари, 2008 според мене няма да е от бобината защото аз имах проблеми с бобина смених я с чисто нова и хълцането си останамоята хълца, само като трагвам бавно и плавно. до колкото четажтук в форума,на доста са им различни симптомите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #15 Отговорено 1 Февруари, 2008 според мене няма да е от бобината защото аз имах проблеми с бобина смених я с чисто нова и хълцането си останамоята хълца, само като трагвам бавно и плавно. до колкото четажтук в форума,на доста са им различни симптомите.. ама ако колата ти хълцука на 2000/300 об. ,не очакваи бубината да ти я оправи. ето вечв открих повечко инфо за това.озаинтересивах се някои господа и какво излиза то като напрая една равносметка.то 80% от тях които са с моя проблем са го решили със чендж на бубината. .ся ши видя моята дали ще ме зарадва.Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #16 Отговорено 1 Февруари, 2008 моята хълца, само като трагвам бавно и плавно. до колкото четажтук в форума,на доста са им различни симптомите.а сигурен ли си че в този момент двигателя прави нещо странно? да не се бъркаш от неравномерно зацепване на съединителя или прекалено клатушкане на двигателя заради скъсан тампон?питам те защото говориш за плавно потегляне... ок, а на 3-та от ниски обороти (1000 примерно)без да пипаш съединител пак ли го прави? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #17 Отговорено 1 Февруари, 2008 (Редактирано) не абсолутно си е ок. само когато съм спрял.и колата е в 700/800 об. с бавно трагване. само тогава.се едно закаснява горивото. но ако лекичко я форсна.само чукна педал преди да трагна, тогава не го прави.а когато е студена никога не го е правила.естествено защото е над 1000 об. ми аз гледах тампона ама до колкото съмразбрал не е скъсан.но има и нещо друго-не погледнах от др тампон.Ама не мисля че е от него.пак казвам -се едно че закаснява горивото. не ми придърпва да ми клати,няма такова нещо.а наи странното е че Тва прословуто хълцане не го прави при всяко потегляне! педала на газта е супер мека саединителя сащо.си4ко си е ок.почнах да се обарквам вече. бубини, жило-газ,тампон, филтри ли не чистих коли не праих...сменям бубината(човека имал 3 хонди и 3те така са се опраили)Ще пробвам и ако не се опраи,ще сабирам стотинки за фул-инжекция.газово Н И К О Г А няма да и сложа. Редактирано 1 Февруари, 2008 от GINDAHOOD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #18 Отговорено 2 Февруари, 2008 а разхода качил ли ти са е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Shadow^Dancer #19 Отговорено 2 Февруари, 2008 разхода не ми се е качил, или поне не съм забелязал. това каква връзка има ? обясни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #20 Отговорено 2 Февруари, 2008 ...само когато съм спрял.и колата е в 700/800 об. с бавно трагване. само тогава.се едно закаснява горивото. но ако лекичко я форсна.само чукна педал преди да трагна, тогава не го прави.а когато е студена никога не го е правила.естествено защото е над 1000 об.....добре де, защо се излагаш.. искаш да потеглиш на 7-800 оборота без газ ли? естествено че ще трябва да я "форснеш" малко в момента на отпускане на съединителя. На студено, колата може и сама да си потегли щото е студена и оборотите се изкуствено се потдържат леко високи и се държат там.... нали затова ти е автоматичния смукач. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #21 Отговорено 3 Февруари, 2008 ами не баш без газ.искам да постигна плавно потегляне,когато.карам бавно.както при ОБИКНОВЕННИТЕ коли.Аз мисля че тея фасони се далжат на нещо по тоците. едва ли аз ще съм човека който ще го открие.благодаря за вниманието. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #22 Отговорено 3 Февруари, 2008 (Редактирано) разхода не ми се е качил, или поне не съм забелязал. това каква връзка има ? обясни ами в повечето случаи ,разхода се качва с примерно от 10/100 до 15/100.колкото и да не ти се вярва.!! особено ако бубина кабели на свещи..6том ти глухне и трябва да я форсираш на 3000/4000 об. познай каде отива горивото. а при теб може да има нешо задръстено по гор.система Редактирано 3 Февруари, 2008 от GINDAHOOD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
competition 2 #23 Отговорено 3 Февруари, 2008 моята хълца, само като трагвам бавно и плавно. до колкото четажтук в форума,на доста са им различни симптомите.а сигурен ли си че в този момент двигателя прави нещо странно? да не се бъркаш от неравномерно зацепване на съединителя или прекалено клатушкане на двигателя заради скъсан тампон?питам те защото говориш за плавно потегляне... ок, а на 3-та от ниски обороти (1000 примерно)без да пипаш съединител пак ли го прави?1net относно 3-та аз го имам тоя проблем глъхне от 1700-до към 2300 от там почва да се оправя имаш ли си на идея от какво може да бъде или по-точно сблъсквал ли си се с такъв полтъргайс и ако обичаш на лично ми отговори,че може да пропусна да погледна за отговорът ти в темата Със здраве Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #24 Отговорено 3 Февруари, 2008 ами получава ми се понякога едно тресене,като тръгвам ,ама мисля 4е е от пружините на саединителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Most_Wanted 180 #25 Отговорено 3 Февруари, 2008 Аз малко след потеглянето като настъпя гаста до дупка и в колата става земетресение. Цялата почва да се клати като патка. Незнам това нормално ли е. ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stamatov 4 #26 Отговорено 3 Февруари, 2008 Аз малко след потеглянето като настъпя гаста до дупка и в колата става земетресение. Цялата почва да се клати като патка. Незнам това нормално ли е. ?При мен е същото дори и след превключване на предавките от 1 на 2-ра примерно или 2-3-та и рязко подаване на газ съответно отпускане на съединителя мн хълцука особенно ако е загряла и тва няма значение дали е на 3000 об или 6000 винаги ме забява естествено в големите обороти по бързо нормализира. А до колкото разбрах от един съфорумник нетрябвало да прави така. Ще е хубаво да чуем и други мнения и ако някой е постигнал успех срещу тва като изключим инжекциона който така или инъче мисля да направя но има време за тва ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #27 Отговорено 3 Февруари, 2008 съжалявам, но станаха много хора с различни проблеми и не мога така по интернет да дам компетентно мнение.Мога само да ви посъветвам да пробвате с някоя добавка за почистване на инжекцион... понякога помага... макар че и понякога прави повече пакости отколкото хубавини щото ако има много боклуци които добавката да разтвори, всичко отива във филтъра и инжекциона.GINDAHOOD, вадиш си изводи от най-преходния режим на един двигател... толкова много неща се случват при плавно потегляне, че може да е всичко и най-вече задкормилното устройство. Прави си експериментите с по-малко променливи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #28 Отговорено 4 Февруари, 2008 (Редактирано) добре де, каквото и да се случва,не е нормално като потегля да прихълцва когато си иска.и повярваи ми едва ли ще е от задкормилния елемент(аз).а може би да защото карам по 3-4 различни коли на ден.те не го правят тва.ама и не могат така да изтрелват като сивика ми. често през деня карам едно ауди а6 от старите.то е 145 коня.и немойе да се опре на ХОНДИТАТА.ако щете ми вярвайте.хондичката си заминава се едно аудито е спряло.наистина повечко тежи ама и конете са му повече. Редактирано 7 Февруари, 2008 от misho Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Malano4e 0 #29 Отговорено 4 Февруари, 2008 това "хълцукане" се появява и при мене. и ми се струва че е от недостиг на бензин.просто колата не може да тръгне плавно на ниски обороти и си иска стъпка.на малко по-високи обороти ~1200 пак си тругва плавно колата,но трябва да играеш и със съединителя. не разбирам много от електроника(някой беше споменал бубината), но щом работи при високи обороти ще работи и на ниски и каква точно роля играе бубината при потегляне? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #30 Отговорено 4 Февруари, 2008 колеги, дайте да разграничим малко нещата. това което описвате вие не е въпросния дефект на "хълцането на д15б2". повече ми прилича като на липса на опит с високооборотни двигатели. това че се появява проблем при първа скорост най-вече, по-скоро значи че не и давате достатъчно стъпка и/или работата със съединителя ви бяга по мои наблюдения всички двигатели които са направени да развиват 6000 оборота без проблем, не само на хонда, на обороти около 800-1000 не са особено добри. просто не им е там силата. примерно едно пежо карам от време на време дето на празен ход със съвсем малко газ си потегля нормално, но като стигне 4000 оборота и увяхва. след това почва само да шуми повече, но вървенето не се променя. докато д15б2 например (моя специално), до 6000 оборота набира доста равномерно. това хълцане за което говорим при д15б2 не е в ниските обороти. появява се обикновено около 2500 оборота и се оправя някъде към 3000. просто подаваш газ, а колата вместо да наема, забива нос. поне в моя случай беше така. сипах си добавка, покарах с нея, после смених бензиновия филтър и сега колата ми не хълца. не съм компетентен изобщо, обаче имам предположение че на повечето от вас колите си са наред. това че имате д15б2 не осначава че имате въпросния симптом аз ще мина на пълен инжекцион, не защото колата ми "хълца", а заради идеята. видях го направено и ми допадна ефекта, колата става съвсем друга. карайте си спокойно, и внимавайте с майсторите дето не разбират от хонда, че на мен каквито съвети ми даваха ... сменете си свещите, филтрите и всичко що е консуматив, само че преди да смените бенз. филтър, сипете една добавка, изгорете горивото и тогава сменете филтъра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #31 Отговорено 5 Февруари, 2008 моята като загрее и работи на 850-900 оборота горе долу. стрелката ми е съвсем малко под единицата. ако я направиш на 1000 ще ти гори малко повече на празен ход. ама не виждам защо ти е нужно. при положение че можеш с педала на газта да си ги нагласяш. пак не знам ... по-запознатите да кажат колко трябва да са оборотите на д15б2 на празен ход при загрял мотор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest GINDAHOOD #32 Отговорено 5 Февруари, 2008 ами когато оборотите играят от музиката(като изпраска баса ,падат и се вдигат) това влияе ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VTEC 18 #33 Отговорено 6 Февруари, 2008 (Редактирано) Според мен баса не влияе на хълцукането,най вероятно при намаляне на оборотите на свободен ход да се затруднява динамото и фаровете да примигват. Редактирано 6 Февруари, 2008 от vtec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VTEC 18 #34 Отговорено 6 Февруари, 2008 (Редактирано) Ето едно скромно мнение и мен, Виждам че колегата постнал темата буквално е "възкресил" темата: "хълцуцка","хълцука","придърпва" по която има доста изписано в миналите години(можете да пробвате и в търсачката). Само да спомена за хората които не са чели предишните теми: моята кола е пълен инжекцион и това придърпване ,тоест липса на плавно превключване БЕЗ ХЪЛЦУКАНЕ при подаванена малко газ с цел плавно превключване го има!......освен това смених почти профилактичн(бяха доста омекнали и почти прокъсани) :тампон на двигателя- зад предния ляв фар(пред шофьорското) + едно много малко тампонче ,което е на пръта на скоростния лост отдолу...........хълцукането наистина понамаля ,но след всички консумативи и тампони без явен проблем в самата колата .......си го има! Не говорим за глъхнене,лошо вървене,прекъсване,лопане на нещо,горене на повече бензин или другите такива проблеми намесени зорно в тази тема Според мен не би трябвало да го е имало в нашите коли когато са били нови,но е факт....има го. Съгласен съм с 1NET че е нещо дребно и забутано ,защото колата ми я поддържам повече от редовно и съм и сменил абсолютно всички консумативи,редовни прегледи и каквото е нужно-проблеми с колата нямам! Съгласен съм и с ТINO-нека всеки първо да направи нужното за колата си ,а именно поддръжката: филтри,масла,свещи,ремъци,спирачна течност!,тампони и другите всеизвестни консумативи за коли на такава възраст ....... ....... Нека не забравяме че караме коли на около и над 10 години с незнайни преживявания ,мъки и навъртяни километри-с добрата поддръжка ще облекчим не само тях ,но и нас самите от бъдещи неизбежни проблемчета! Редактирано 6 Февруари, 2008 от vtec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #35 Отговорено 6 Февруари, 2008 (Редактирано) чел съм всичките теми по въпроса.но исках да ви споделя моето виждане и това какво съм чул като запитам за хълцането. аз също я държа в изряден вид колицата ми. всичко и сменям,по-рано,навреме но никога по -късно!!.и затова идребнявам за относния ВЪПРОС: д15 хълца. благодаря на всички които помагат с знанията си.ПОЗДРАВИ. Редактирано 7 Февруари, 2008 от misho Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #36 Отговорено 11 Февруари, 2008 е днес цял ден я карам и нито един път не са изкашля колата.б..... мааму.е тва на ко прилича нз.явно е с характер нашата марка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest GINDAHOOD #37 Отговорено 11 Февруари, 2008 (Редактирано) на моноинжекциона впръскването е двуточково ,не вярвам това да забавя горивото при плавно трагване. имало много вакууми по системата(разработката на нинджите-шан -хай), това ли ще е причината.искам да запитам знайните колеги-вазможно ли е това да престане(хълцането) ако горивото се обогатява с повече кислород?предлагат ми такова устройство.Това устройство обогатявало горивото,намаляло разхода и по малко вредни емисии.уж ги прави тия работи. вие как мислите ,това в рамките на реалното ли? мога утре да пусна елементарна снимка на устройството каде се монтира. е предполагам някои от вас имат представа. Редактирано 11 Февруари, 2008 от GINDAHOOD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VTEC 18 #38 Отговорено 15 Февруари, 2008 Колега не се занимавай с т.н.р "устройства" и "джаджи" разни.Това е прах в очите.Ще прецакаш нещо друго.Нашите коли са едни от най оптимизираните за разход гориво в класа си,не само преди ,а и до ден днешен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest tiankata #39 Отговорено 15 Февруари, 2008 Възможно ли е това хълцукане и глъхнене да го има заради смотания ни бензин. Когато си купих колата беше преди две седмици внесена от австрия и си вървеше доста прили4но без тези аномалии халцукане и глахнене, но след 3-4 месеца каране с български бензин се появиха тези проблеми?Дали има някаква връзка с този наш бензин? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GINDAHOOD 1 #40 Отговорено 16 Февруари, 2008 100% горивото ни е абсолютна боза.аз 4есто зареждам 100 октанане че той е идеалния ама колата по малко ми харчи (като количество бенз), по тихичко си работи и както секи знае маааалко пове1ко се изтрелва.бяха ми докарали 20 л бенз от австрия.не стига че разхода падна с 2 л. ами колата по бързо си вдигна градусите и датчика отчете пов3че гориво отколкото като заредя същото количество от ОМВ. ако щете вярвайте.ТОВА Е ИСТИНАТА-ФАКТ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове