Jump to content

Recommended Posts

към 3000, но на прага на предната врата има стикер за последната смяна на маслото и там пише че следващата смяна трябва да стане на 185 000 хил. км, тоест имам още 5000 км пробег

Редактирано от ozonbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти не си ли сменял маслото откакто си взел колата? Масло се сменя на около 10 000км.(зависи от маслото) или всяка година дори да не си ги навъртял тия километри. Една тубичка с масло разпечата ли се веднъж, минат ли 2г. дори да не се използва-маслото не става за работа вече, изветрява. Моята я карах с Репсол но нещо не ми хареса, гореше го,реших да експериментирам и долях половин литър Селения-Голд и вече 3 месеца не го е пипнала и на милиметър.

Редактирано от chopper1969

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ozonbg

Взех колата през юли и преди това почти нищо не разбирах от коли, не че сега разбирам много, тоест уча се в движение. Колата беше със сменени консумативи, всичко беше ок, с изключение на дребни неща като свещи и акумулатор. Карам я всеки ден градско. Нямам проблеми. Но и наблюдавам как се държи и сетивата ми са изострени за всяккави странности и промени. И така дори не знам какво масло има сложено. Дали мога да го използвам още и да доливам само. Не знам колко литра се побират. Не знам и каква марка да купувам. И откъде да го купувам, за да не излезе някое менте. Предния собственик ми каза че може би е полусинтетика на мобайл, но не е сигурно. Така че всеки съвет би ми бил полезен в случая. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

смени го да сис сигурен в маслото-50 лв излиза - не е болка за умиране -аз карам с наливен моторекс и съм много доволен-препоръчвам ти го-а ако продължи да гори масло тогава ще му мислиш какво да правиш-има вариант да е от гумичките на клапаните-но на първи време го смени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко литра са нужни, 5 ли? Откъде точно се източва маслото, сигурно има някъде в долната част на двигателя пробка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с D13B2 и 4 литра ми бяха много.ДА-има пробка отдолу.Иииии.....маслен филтър :) Аз лично сложих IGOL 10W-40 и е перфектно!!!

Редактирано от dantes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практикер имаше полусинтетика на Mobil 5л. за около 50лв., тези другите марки дето ми ги препоръчвате не знам къде да ги намеря в Бургас. Четох други теми от този форум и други автомобилни форуми, моторекса явно е много яко масло, само да разбера къде го продават тук. Motul също.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колкото колеги има тук-толкова марки масло ще ти препоръчат и всеки ще хвали неговото сякаш той го пройзвежда. съветът ми е сам да си намериш марката само гледай да не е по-евтино от 11-12 лв/л. Задължително се сменят на 10 000км. маслото на двигателя, масленият филтър, въздушният филтър и бензиновият филтър. Моят двигател събира 2,9 литра тоест по-малко от 3л.. Не те съветвам да го сменяш сам. Колкото до другите консумативи...маслото на скоростната кутия (поне на моята кола) е със същият вискозитет като на двигателя (такова го дават в дебелите книги) тоест няма нищо общо със това на другите коли, не знам на колко хиляди се сменя -аз моето още не съм го сменял. Ако не си сменял ангренажният и другите ремъци-смени ги обезателно, не се доверявай на думите на предният собственик че тъкмо ги бил сменил... :) малко са тия дето наливат 200 лв. в една кола преди да я продадат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

във всеки случай не се мъчи да я обслужваш сам.

Редактирано от chopper1969

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако има гараж с канал, смяната на маслото ще му отнеме 5-10 мин, дори и да е сам ...не виждам кое е сложното да си смениш маслото ако имаш подходящо място за целтаотносно изчезващото масло, сутрин като запалваш колата, през ауспуха излиза ли сивкав пушек ? или само бял като от пара ?сигурен ли си че нямаш течове около картера или масления филтър ?

Редактирано от CryoGen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ozonbg

сивкав си е пушека, но трудно ми е да преценя пара ли е или не, ще я видя на канал отдолу за да съм сигурен, няма капало по цимента в гаража, да не би да трябва да сменям филтри, там вече съвсем ще се ошашавям, нито знам какви, нито откъде да ги взема, нито знам кой да ми ги смени ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пич,няма нищо сложно,отиди в някоя масларница,и там ще ти продадат и масло и филтри и ще ти ги сменят,както каза колегата всеки си хвали маслото като че го произвежда,но в същност много трудно може да се каже кое е най-добро или по-добро,аз лично карам с Repsol 10W40,и честно казано нямам впечатления все още от него защото скоро го смених,но мисля че не е зле след като повечето хора го хвалят а и е едно от препоръчваните за марката,испанско е но нека това да не го приемаме за меродавно спрямо качеството,но нека да не размиваме темата...само ще ти кажа че хубавото масло със сигурност не е евтино!!! Сега да ти кажа нещо и за разхода,тези коли много рядко харчат масло от гумички на клапани,наи-често е от сегментите,ако колата ти е прегрявана някога,почти 100% съм сигурен че са ти изпечени маслените сегменти,така че обърни внимание ако след смяната я караш без да я настъпваш в обороти известно време дали ще пипа нивото по малко от преди,а и побързай да си смениш и другите консумативи преди да е станала някоя беля че не се знае знае ли се,отиди при някой майстор,например при Омбре (тук във форума ще намериш координати и телефон) отиди и нека той ти каже какви части да купиш и откъде,не взимай ментета...от това да спестиш малко може да изгубиш много,приятно обслужване ти желая :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за двата поста нещо ми се бъгна или нета или връзката със форума :rolleyes: Колега внимавай при кого си сменяш маслото да не те претупат и двигателя трябва да е загрял като го сменяш за да изтече цялото масло ако искат да ти го изшмъркат от картера по-добре отиди при друг майстор дето си има канал и го източва през пробката гледай и тубата да е запечатана да не ти продадат някое наливно в туба от бутилирано това е от мен п.п. мой съвет е да си смениш всички консумативи филтри, ремъци, ролки, течности, накладки ако са износени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел ме посъветва да отида на сервиза на тойота(приста ойл), за около 50 лв сменяли маслото и филтрите. Но сега по празниците едва ли някой ще работи, а колата ми трябва, ще взема да си купя един литър някакво масло и да го налея за временно решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съжалявам за втория ми постинг, но сега пиша от работното място и не ми дава опция за редактиране на последния постинг, а има развитие по случая и искам да споделяКато я запалих сутринта излизаше само пара, като я подкарах на 1-ва и я спрях да проверя излизаше вече някакъв пушек, не просто пара. Един колега по-късно днес огледа двигателя и забеляза че има омасляване в десния край долу и според него е остаряла гарнитура, но не капе през цялото време, явно се е случило при някое форсиране и е изтекло повече. Сега трябва да се сваля двигателя ли за да се смени тази гарнитура? Благодаря много за всички отговори

Редактирано от ozonbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ozonbg

Колеги снимах мястото, където е омаслено. Мисля че не тече постоянно, днес го забърсах хубаво и ще видя дали ще се омасли пак.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може и гарнитурата на картера да ти пропуска ... огледай на канал дали картера е омазан, огледай от къде точно идва теча избърши добре... покараи един ден и пак огледаи след това си направи сам изводи от къде тече ... защото съм виждал дори от маслен филтър течове ...теории и предложения много ще получиш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

снимах я отдолу и направих някои обозначения, за да мога да разбера кое какво е. Както се вижда от фиг. 1, теча е от зоната обозначена с "3", която държи нещо като резервоар обозначен с "2". Това е същато съмнително място, която снимах само че отгоре от предишния ми постинг и което имаше признаци за омасленост.

 

Ако може да ме светнете как се казват въпросните обозначени места и за какво служат.

 

В "2" ли се събира маслото?

 

"1" ли е въпросната пробка, при развиването на която изтича маслото?

 

На фиг. 2 това което е обозначено с "3" как се казва и за какво служи, да не е скоростната кутия?

 

И последно по темата, щом теча от това място, какво трябва да смени точно, може ли да се каже?

 

Благодаря много предварително на всички!

Редактирано от ozonbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-картер-да 1-точно :) 3-скоростна кутияКолко масло губи ? Като гледам фиг.1 -гарнитурата на картера ,но и скоростната кутия е много омаслена.Един съвет-ако е паднало нивото на маслото много, като за начало- долей,няма смисъл сега да сменяш масло при положение ,че има теч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа колко точно е загубата на масло. Значи преди беше до средата между двете резки на щеката, което доколкото знам е оптималното ниво. Сега е малко над долната резка. Не тече постоянно, явно само когато я карам изпръсква при някакви неясни за мен условия, може би от създаващото се налягане. Според мен е от мястото "3" на фиг. 1, там под болтовете ако има нещо, някаква гарнитура може би се е захабила или самите болтове да са се охлабили и оттам изпуска, не знам все още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега - като гледам как си ги номерирал е по добре да идеш на сервиз а не да гадаеш - не знаеш кое е картер,пробка, кое скоростна кутия а отиваш сам да се занимаваш с този проблем-отиди на сервиз да я прегледатпоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ogo

Нямам представа колко точно е загубата на масло. Значи преди беше до средата между двете резки на щеката, което доколкото знам е оптималното ниво. Сега е малко над долната резка. Не тече постоянно, явно само когато я карам изпръсква при някакви неясни за мен условия, може би от създаващото се налягане. Според мен е от мястото "3" на фиг. 1, там под болтовете ако има нещо, някаква гарнитура може би се е захабила или самите болтове да са се охлабили и оттам изпуска, не знам все още.

Ае това е разход 100-200гр за 3000км, което си е в норма. И въобще не е толкова омаслена, поне на снимките изглежда ок, като за 15год. кола. Долей масло или го смени, щом досега не си го сменял (не се доверявай на продавача,че колата е обслужена).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest civic 1994

Здравейте! Имам един въпрос и ако може да ми отговори някой, понеже не съм много на ти с автомобилите. Въпросът ми е следния: Когато сменям маслото трябва ли да сменям горивния филтър. питам защото бях чел че горивния филтър се сменял на 35000км. пробег и се чудя. Искам да попитам и какъв маслен филтър да си купя. Приятел ми препоръча на MANN, друг Shampion трети Bosh. моля помогнете ми в тази дилема. смятам да сложа масло 5W30 какво смятате дали е правилно или не. благодаря ви предварително и пожелавам на всички щастлива, весела и безаварийна новата 2008г. приятно изкарване на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел, който разбира от коли ме посъветва да сложа минерално масло 15W40 елф или тотал, тъй като голата е вече над 180 хил. км, заедно с това смяна на маслен филтър и гарнитура на картера и трябва да ми се реши проблема с теча. А през пролетта смяна на ангренажен ремък и ролки, ако е нужно и на горивен филтър. Благодаря на всички за съветите, спорна и безаварийна 2008 :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...