chopper1969 5 #1 Публикувано 10 Декември, 2007 (Редактирано) здравейте колеги, днес ме светна едно въпросче. Имам авер с Опел(много ми е анти тая марка) на който в двигателният отсек има куплунг с букси от които се настроива с какъв октан на бензина си караш колата. Та се чудех, хонделката ми има ли подобна джаджа Редактирано 10 Декември, 2007 от chopper1969 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest tinki #2 Отговорено 10 Декември, 2007 При хонда незнам как е но при митсубишито ми еку-то само си коригира......... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nicki 12 #3 Отговорено 10 Декември, 2007 Незнам моя компютър какъв е, ама имам чувството че на 98 ми гори повечко! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чистача 0 #4 Отговорено 10 Декември, 2007 Какъв модел е този Опел? За първи път чувам за нагласяне с куплунзи и кабели? Този твоя авер да не те е избъзикал нещо? Колегата tinki е прав, че ЕКУ-то само си прави корекциите според октана. И аз съм забелязал както колегата chopper1969, че като налея по-високо октанов бензин някой коли горят повече на други в ниските обороти двигателя все едно не е същият. Най-добре е да се кара с бензина препоръчан от производителя. Личен опит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #5 Отговорено 10 Декември, 2007 (Редактирано) Ако нямаш knock датчик няма да направи корекция. При това положение трябва да се модне компа за изпреварването. Двигателите проектирани за по нискооктаново гориво не могат да се използват пълноценно А95, щото вече под А95 бензин няма ширпотреба. Отделен въпрос е доколко бензина наистина е А95 Редактирано 10 Декември, 2007 от NASAKOTO.YAKATA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #6 Отговорено 10 Декември, 2007 Ако нямаш knock датчик няма да направи корекция. При това положение трябва да се модне компа за изпреварването. Двигателите проектирани за по нискооктаново гориво не могат да се използват пълноценно А95, щото вече под А95 бензин няма ширпотреба. Отделен въпрос е доколко бензина наистина е А95 Точно така! knock-почуквам...датчика отчита детонацийте и прави корекция Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest NASAKOTO.YAKATA #7 Отговорено 10 Декември, 2007 ...Е това е най-обърканият пост който съм писал, но все пак се надявам че сте схванали идеята А с пояснението по долу направо ви закопвам с мотиката Чух че има няква шашма с бензиня . Кво да прая? 1. Сипваш бензин не по лош от препоръчваният 2. Имаш ли knock датчик? 2.1 Да => всичко е ОК 2.2 Не -> Пука ли ти? 2.2.1 Да -> модваш ECU-то да прави по голямо изпреварване за да си по малко прецакан => Всичко е ОК 2.2.2 Не -> караш ли Honda? 2.2.2.1 Да => Всичко е ОК 2.2.2.2 Не => Спукана ти е работата както виждате, щом сте в този форум няма за какво да се тревожите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #8 Отговорено 11 Декември, 2007 Какъв модел е този Опел?има го на Корсите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eternity 0 #9 Отговорено 11 Декември, 2007 момчета досега не бях чувал да си нагласяш ти тая работа това не е ли работа на еку-то Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Чистача 0 #10 Отговорено 11 Декември, 2007 Какъв модел е този Опел?има го на КорситеТук започна да ми става интересно. Кажи за кой модел и година!Имал съм Корса 1,2 модел 1993 г и Корса 1,4 1996 г. На никоя от двете ръчно не се е настройвала работата на двигатела. ЕКУ-то само си го прави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
micro 1 #11 Отговорено 11 Декември, 2007 Има го и на кадетите.Намира се под предния капак около моторчето на чистачките.Куплонг с три кабелчета и шунт . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #12 Отговорено 11 Декември, 2007 какво се 4удите толкова има опели с такова НЕщо,като коп4е астри 1.6 -даже пове4ето са тъка режим 95 и режим 98си превклу4ваш на 98 се о4аква пове4е да бяга. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #13 Отговорено 11 Декември, 2007 Благодарско за вниманието, просто се чудех дали колата сама си го разпознава октана или аз трябва да и подскажа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #14 Отговорено 11 Декември, 2007 тъй като и аз съм със същия двигател като колегата и ме интересува и мен същия въпрос за бензина, искам да питам D15B2 има ли knock датчик ?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BatVill 0 #15 Отговорено 11 Декември, 2007 Поне до колкото аз зная, няма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #16 Отговорено 12 Декември, 2007 споко бе, бензина който се продава в българия е "plug-and-play" така че ецу-то си го разпознава и и ползва съответните драйвери knock-sensor или датчик за детонации е предпазно устройство. Този датчик по абсолютно никакъв начин не може да накара ецу-то да се настрои към октановото число на бензина. Наистина, ако двигателя ви е много сгъстен и сипете гаден бензин knock-sensor отчита детонациите които се получават от време на време и чак тогава ецу-то връща аванса. До момента в които се появят детонации, ецу-то не прави абсолютно нищо. една Б16-ка спокойно можеш да я караш с читав 91 ( макар че 95 беше минимума май) или със състезателен 110 октана и ако при 91 няма детонации ецу-то ще управлява двиагтеля по абсолютно същия начин както при 110 октана.Незнайно защо, хората си мислят че 98 или 100 октановия бензин е с по-високо енергийно съдържание (ако вобще може така да се каже) от 95, 91 или 89 дориЗа какво ви е високооктанов бензин, като никой от вас няма проблем с детонации?при хонда, ако искате да правите корекция на аванса спрямо октана, можете да си въртите делкото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #17 Отговорено 12 Декември, 2007 споко бе, бензина който се продава в българия е "plug-and-play" така че ецу-то си го разпознава и и ползва съответните драйвери хахахаха, това ме разби Незнайно защо, хората си мислят че 98 или 100 октановия бензин е с по-високо енергийно съдържание (ако вобще може така да се каже) от 95, 91 или 89 дориа не е ли така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #18 Отговорено 13 Декември, 2007 Какъв модел е този Опел?има го на КорситеТук започна да ми става интересно. Кажи за кой модел и година!Имал съм Корса 1,2 модел 1993 г и Корса 1,4 1996 г. На никоя от двете ръчно не се е настройвала работата на двигатела. ЕКУ-то само си го прави.за да не гадая направо ти казвам кода на корсата-z 12 xeказваш и я виждаш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Magnum #19 Отговорено 13 Декември, 2007 Незнайно защо, хората си мислят че 98 или 100 октановия бензин е с по-високо енергийно съдържание (ако вобще може така да се каже) от 95, 91 или 89 дориа не е ли така по-скоро обратнотоза да се получи така, че нормална кола с 98 да дава по-нисък разход от 95, трябва да има сериозен проблем някъде (най-често в качеството и 'кръщаването' на 95) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #20 Отговорено 13 Декември, 2007 а какво става с тия корси ако им смесиш 95 и 98?!?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #21 Отговорено 13 Декември, 2007 най-вероятно каквото и с другите коли смяташ си новото октаново число.... ако 95 и 98 са в еднакви пропорции, получаваш еквивалент на 96.5 октана Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове