Jump to content
darius

Abs

Recommended Posts

АБС-а е спирачен помощник на нормалният и не до там опитен шофьор.Във Автомобилните състезания никаде не се използва АБС система защото се влошава спирачният път и се предполага че един Автомобилен пилот е наясно колко и каде да натиска спирачката.При нормално шофиране на настилка без достатъчно сцепление АБС-а спомага за подържане на някаква траектория на движение без автомобила да се завърти от неравномерно спиране на колелата.Също така при натиснат до край педал на спирачката и задействан АБС и при опит за завой колата завива на кадето си и казал, като така можеш да избегнеш препядствието.Докато със блокирани колела това не се случва.Просто всеки трябва да е наясно как е настроен конкретният АБС и да се съобразява със това.Някой системи се задействат твърде рано и тозава значително се влошава спирачният път, докато дръги сработват точно на границата на сцеплението и работят по добре за спирането.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... не мога да си обясня ... защо се правите на големи пилоти ??? ситуацията , при която дете излиза на пътя и имаш милисекунди за реакция ...незнам колко трябва да си си овладял спирачната техника за да не натиснеш докрай ... и какво ще се случи тогава ??? или да кажем голям пилот си .. натискаш колкото си мислиш ти ,че трябва ... за да не блокират колелата , но се оказва ,че не си толкова голям пилот колкото си мислиш ... удряш детето с 5км повече отколкото ако беше с АБС и това се оказва фатално ... ходите на уроци по пилотиране ли ??? защо си мислите ,че точно вие можете да спирате по-добре от АБС-а ? нали знаете .. давят се тия , които могат да плуват ...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......................

В такава ситуация чакай абс да те спаси.........и никой не се прави на пилот(нищо че тука пишат няколко непрофесионални и няколко бивши) просто има хора дето се интересуват от възможности и поведение,овладяване и т.н. на кочинката си...........коета е препоръчително като се има впредвид че един шофьорски курс на нищо не учи и шофирането е по сложно от 1-2 и газззззззз Успех
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Автомобилните състезания никаде не се използва АБС система защото се влошава спирачният път и се предполага че един Автомобилен пилот е наясно колко и каде да натиска спирачката.

Значи abs-а се счита за пречка в състезанията!Предполагам пречи и на контролираното поднасяне,влизане и излизане от завоя(с вратите напред)!
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......................

В такава ситуация чакай абс да те спаси...
АБС-а може и да не те "спаси" ...но както написах ... понякога и 5км/ч в повече може да са раликата м/у живота и смъртта ... за един пещеходец ... ти убеден ли си ,че във всяка ситуация си по-добър от АБС-а ? за шофьорския курс ...и според мен е така :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такава ситуация чакай абс да те спаси.........мен ме е спасявал многократно абс,аз съм за абс :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CyberGene

Тъй като ми се е налагало да си поправям АБС в сервиз на БОШ, знам много добре от тях, че има невероятно стриктни изисквания за АБС-ите. Никога не се ремонтира датчик или какъвто и да е компонент от системата за АБС, защото после ако блъснеш някого, ще има съдебни дела, при които се проверява всичко това и може да излезе, че не си бил виновен ти, а системата за АБС. По тази причина и компютърът на колата изключва АБС-а и светва лампичката при най-малкото отклонение от нормата или неизправност, която засече. Така че варианти за това да си настройваш сам чувствителността няма, тъй като в толкова прецизна система не се предполага да се пипа каквото и да е. Производителите настройват АБС-ите по начин, който преценят те самите и от там нататък единственото, което евентуално би могъл да пипаш по АБС-а е да го изключваш, но не и да си играеш с настройките му. Иначе в автомобилните състезания махат АБС не заради удължения спирачен път (което пък изобщо не е вярно за прашните настилки и никой не може да ме убеди, че пилотът може да е толкова добър, че да спре по-бързо от АБС на прашно или мокро), а за да могат да поднасят. Във Формула 1 се използваше АБС, но впоследствие го забраниха, защото позволяваше на пилотите да влизат прекалено агресивно в завоите и да спират прекалено агресивно след това, без да се завъртат. Мисля, че след като коли като тези от Формула 1 са ползвали АБС, не може да има спор дали е само полезен или само вреден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......................

В никакъв случай не се мисля за по бърз от абс..........друго имах впредвидdarius при спортно каране според мен пречи-

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest krasimir_01

^^ Красимире, защо си убеден, че ако беше без АБС на мокрото, щеше да спреш по-добре, това просто ме изумява?! 60-70 не са никак малка скорост на мокро, спирачният ти път е огромен, особено ако ти блокират колелата. Така че нито АБС, нито каквито и да е спирачки, освен парашут, не могат да ти намалят спирачния път при тази скорост. Гаранция ти давам, че на мокро с АБС се спира много, ама много по-добре. Направо съм готов да се обзаложим и да направим експеримент, стига да са ни близки по тегло колите.

Защото ако не беше абс-а нямаше да карам към мантинелата а щях да завъртя колата с леко поднасяне на задницата с блокирали колела и да я избегна а с ръчната ме беше страх да го направя все пак бмв-то му е лека задницата и щеше да стане по голяма поразия. Явно не съм свикнал с абс-а но при мен се получи така. а за колите делят ни само някакви си 7-800 кг :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо против ABS! Обичам да се пързалям на спирачка върху мокрото сегиз-тогиз, когато няма никой край мене. :P А, да, ABS пречи на скандинавските фликове. :( И още нещо - колкото повече електроника в колата, толко по-разглезен шофьор разчитащ на електрониката, а не на шофьорлъка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вобще не пречи на скандинавските фликове :( особено ако ги правиш само с двигателна спирачка :Pмежду другото, техничаря ще ме бие че това не било технически въпрос, така че отива в общите :PПо въпроса за детето... колега абсолютно си прав, но опитния шофьор в 90% ще избегне детето, дори да се наложи да влезе в някоя спряла кола, а неопитния и 5 АБС-а да им разчита на късмета. И още нещо за опитния шофьор - в 90% от случаите ще спре по-бързо от АБС-а защото е добър и защото не се е панирал. Остават 10% за случая в който сцеплението на леви/десни гуми е много различно и си със съвременен АБС който работи на всяко колело поотделно.Хубаво е да имаш АБС, но не и да разчиташ на него според мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Това с детето ми се случи на Пиротска(павета+трамвайна релса)!Сещате се къде ми бяха гумите нали!Едно хлапе прелетя направо пред колата,беше си сложило качулката наглавата и якето му се вееше като на батман пелерината.Гонеха го други две.Изкочи от дясно,аз свих веднага наляво и натиснах спирачки,не ги натиснахскочих върху тях....колата беше сивик Д14А4 без абс.Слава богу,че извадих късмет и не го бутнах,щото колата си поднесе ,но и бях с 40км/ч,това ме спаси,хлапето де....После хората се кръстиха на цветущите ругатни по адрес на майка му...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest HONDA

Против-твърдо ! баси злето е тва АБС нищо не помага....най мн да не успееш да спреш когато трябва щото не ти позволява да спреш :ranting:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest fanaticeti

Днес отново АБС - а ми помогна да не цункам един сладур с пикапче, които изведнъж реши да смени лентите, еи тъй за разнообразие, ама те на село каруците не дават мигачи нали Ситуацията - на кръговото в надежда посока централна гара, там в завойчето, на милиметри намалих от него, не казвам че без АБС задълже щях да то прасна, но определено колато не помръдна в завоя, ако бях без, не мислите ли че шанса да поднесе не е малък , а ако е мокро ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за двойния пост ма закъснях с редакцията.......Ще се опитам да го обясня по мой си начин..........значи като всяка с-ма създадеда от човек то тя в определени ситуации има плюсове а в други минуси.........например всички сте чували за катастрофи при които пътник без предпазен колан излита от колата и оцелява но такъв случай не прави коланите безполезни като цяло..............абс помага но ако си се залетял по хлъзгава настилка с летни гуми и изпуснали амортисьори няма да те спаси...........тоест ако караш внимателно,подържаш си колата,познаваш неините възможности нямаш нужда от тая с-ма.........бе не стаа от мене педагог ;) ;) но се надявам да сте ме разбрали ;) Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичко написано оставам с впечатлението, че на повечето хора тук ABSа им се включва постоянно - едва ли не на всяко натискане на спирачката! Това определено не ми се струва нолмално. Поне на моята кола трябва доста зор, за да се включи на сухо.Аз лично съм навит да направиме едино измерване на ABS да се види как спира и да не си чешем езиците ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на първо място е изправноста на колата спирачки ,гуми ,амортисьори и тн. след това важно е шофьора да следи пътната обстановка и да не си надценява възможностите-неговите и на колата след това идва ред на системите за сигурност, но ако първите две неща са налице ...повече съм против АБС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest komsho

Хубаво е да имаш АБС, но не и да разчиташ на него според мен

Това ми е и на мен мисълта ... по-добре с него отколто без негои че би помогна в някаква ситуация и на опитния шофьор ... а пък това ,че некъдерния 5 АБС-а ... няма да го спасят .. е ясно;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest komsho

Хубаво е да имаш АБС, но не и да разчиташ на него според мен

Това ми е и на мен мисълта ... по-добре с него отколто без негои че би помогна в някаква ситуация и на опитния шофьор ... а пък това ,че некъдерния 5 АБС-а ... няма да го спасят .. е ясно:rolleyes:
Ти виждаш ли как сам си противоречиш.........щом не искаш да разчиташ на абс за какво ти е..........екстра към колата
... абе вече и аз незнам , какво искам да кажа ... айде някой да ми направи демонстрация ...кое се получава без АБС по-добре ... ще намерим едно АУДИ .. на тях може да им се изключва АБС -а ... ще мерим с ролетката ... ще снимаме клипове ...и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всяка кола може да се изключва ако махнеш бушона.Изключвайте си ги и си карайте жигулките.Само като се разлигави настилката да не си слагате пак бушоните обратно.И не спирайте в мене, няма да питам "колега като ме няма мене как спираш" а направо стрелям на месо.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всяка кола може да се изключва ако махнеш бушона.Изключвайте си ги и си карайте жигулките.Само като се разлигави настилката да не си слагате пак бушоните обратно.И не спирайте в мене, няма да питам "колега като ме няма мене как спираш" а направо стрелям на месо.

А после хапваш ли го застреляния или го оставяш да се разваля просто за удоволствието от лова ;);)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...