Jump to content
Двигателист

Гориво-въздушна смес при високо/максимално натоварване

Recommended Posts

Здравейте! 

Пускам тема, за да посъживя малко раздела за алтернативно гориво. Знам, че тук има доста компетентни хора на тема пропан-бутан и ще се радвам, ако споделите мнение по въпроса.

Каква според вас е оптималната гориво-въздушна смес (на пропан-бутан) при високи натоварвания (open-loop режим)? Питам, защото има диаметрално противоположни мнения по въпроса...

Питането ми е, ако уредбата е стара и няма възможност за довпръскаване на бензин. Ще има ли проблем с клапаните, или катализатора, ако се използва само пропан-бутан?

За момента съм постигнал ламбда на газ, толква, колкото се иска и на бензин – около 0.85-0.90. Пак повтарям, че става въпрос само за мощностните режими, когато не се използва обратна връзка по сигнала от кислородната сонда. Ясно ми е, че при изпарен пропан-бутан не може да се говори за вътрешно охлаждане на гориво-въздушната смес, както при впръскаване на бензин, но според вас, богата пропан-бутанова смес може ли да има някакви негативни последствия? Бих се радвал, ако и Markony сподели информация по въпроса.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ти си отговорил на всички въпроси,които си зададе. Просто се правиш на улаф и искаш да минеш метър :). Затова има диностендове, да ги ползваш за ОВ .Колкото и да съм добър инжинер ,не мога да настроя нищо без ОВ.Ти си първия ,който засяга въпроса за Openloop. Даже газаджиите не знаят за този режим. Всеки си мисли ,че има ли ОБД...< звучи извънземно> и са си решили проблема. Напротив проблема почва точно от там. Като нямаш инструменти и като си бос по двигатели...разбираш ,че е по-добре да се върнеш на сервитьорската работа..:). 

Все пак да поясня какво представлява този режим за широката публика. Основните режими на работа на двигателя са :

1.Празен ход без консуматори

2. Празен ход с климатик и фарове

3.Ускорение при потегляне

4.Ускорение при изпреварване

5.Поддържане на скорост

6.Принудителен празен ход

7.VTC

8.VTEC

Последните два са характерни само за Хонда ,но другите марки ги имат под определена форма.

1,2,5 и 6 имат обратна връзка по ламбда сонда. 3,4,7 и 8 нямат. Тогава ОБД-то е неизползваемо и идва на помощ диностенда. Той си има собствена ламбда сонда ,широколентова и дава обратна връзка за смесите. Самия стенд има възможност да застопори двигателя статично в преходен режим.Това става със спирачка и тогава става много лесно да изследваш определена зона от работната карта. С 3-4 ръна се коригират фабричните карти на бензин с подходящ за конкретната газ коефициент.

 

Редактирано от Markony
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има не малко коли, които си следят и коригират по сонда до прекъсвач във всички режими.Еку-тата на  К24А3  качван на 7-ма генерация следят сондата и коригират до прекъсвач във всякакви режими. Разбира се говорим за коли със широколентови сонди.

 

ПП: 0,85 е добре, даже е малко ниска. Аз лично най-добри резултати съм постигал на 0,87-0,89, но то зависи и от мотора, аванса, и т.н. 

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.05.2025 г. at 13:20, jijane написа:

които си следят и коригират по сонда. 

 

Широколентовата сонда си е датчик ,който си има латентност и време за измерване, Компютъра също е бавен...300-400 Мхц беше последния който ремонтирах преди 15  години. Съответно корекция няма как да се извърши в преходен режим. Следователно твърдението ти е грешно. Също така е безмислено да се прави тъй като горивните карти се създават перфектно само на диностенд, както се прави и в завода. Чак при хибридите идва голяма разлика ,тъй като там нямаме истински двигател ,а прост генератор, който има 3 режима на работа и няма кой знае каква динамика. Там ОВ е пълна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност си извършват корекциите много добре. Латентността е толкова малка, че даже няма нужда да я споменавам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...