Jump to content

Recommended Posts

Привет колеги, като взех сивика го заварих с почти нови свещи NGK BCPR6 ES, които веднага проверих и се оказа, че не излизат като аналог на NGK ZFR5J 11, които се препоръчват за модела. Оказва се, че те са по японски JIS (Japan Industrial Standard) стандарт и основната разлика, че при този стандарт свещите са около 2,5мм по-дълги в частта от корпуса извън главата откъм лулата на бобината( което реших, че може и да е плюс за по-добър контакт с пружината). Останалите резби, съпротивления и размери нямат разлики. Междуелектродното разстояние е 0,9мм което е по подходящо за газ и топлинното число е 6 вместо 5, с по-къс централен електрод е и разстоянието между искрата и корпуса на свещта става по-малко с няколко милиметра.  Двигателят си работеше перфектно, но все пак реших да ги сменя препоръчаните базови на DENSO KJ16CRL-11. Сега питанката е дали мога да си върна за лятото тези свещи понеже са почти нови, Made in Japan, с по-малък гап и по-студени, което предполагам е по-добре при работа на газ на дълги карания? Някой карал ли е с такъв стандарт вместо ISO? Разбира се отговори от типа "карай си с препоръчаните" са ясни, питам дали има експериментатори? Прилагам няколко снимки и сравнения за ориентир. 

Screenshot_4.jpg

Screenshot_3.jpg

Screenshot_5.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гапът на свеща няма пряка връзка с топлинното й число, тоест има студени свещи с гап над 1.1мм, но има косвена или по-точно спомагателна роля, поради по-слабата искра, което води до отделяне на по-малко топлина, но в друго е разковничето, скрито зад резбата.

В случая по-малкият гап е равносилно на по-слаба искра, за газ не е проблем, но при бензин може да доведе до непълно изгаряне на сместа.

Колата надали ще се кара само на газ, така че аз бих разширил гапа до 1мм..

Свещи с по-малък гап си имат своето предназначение, но то не се корени в това дали караш на газ или бензин, а в типа двг.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз по-горе не правя корелация между гапа и топлинното число, а по-скоро кумулирам двете предимства при работа на газ, където препоръчват една единица по-голямо топлинно число  и същевременно по-малко разстояние между електродите за по-малко натоварване на запалителната система (ако при съвременните системи на запалване може да се говори за такова, все пак не са чукче и наковалня). Относно намаления гап визирам например свещи като Brisk Silver за газ и метан, които си излизат фабрично с гап 0,7мм. За конкретните свещи на NGK се чудя най-вече дали дръпването на искрата с няколко милиметра навътре към свещта би дало някакво отражение в дългосрочен план? Тоест може ли това да окаже влияние на момента на запалване и да го забави, което би било зле за така или иначе по-бавно горящата газова смес?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-малкият гап трябва да се компенсира от по-високо напрежение, за да създаде по-силна искра.

Тоест самата система трябва да е предвидена да работи със свещи с по-малък гап, тъй като ако сложиш свещ с по-голям, токът ще нарасне и ще изгориш бобина. При теб нямам идея как е. Реално по-малкият гап няма да ти счупи нищо, така че не виждам причина да се тревожиш.

Ако има проблем, ще го усетиш при работата на двата типа гориво.

Aз лично бих сложил иридиеви свещи, те като цяло са по-устойчиви при работа на газ, дори и да са топли, а и газта има корозивно действие и разяжда по-бързо електрода на обикновените

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Rakeem написа:

По-малкият гап трябва да се компенсира от по-високо напрежение, за да създаде по-силна искра.

 

 Само по себе си, твърдението ти е абсурдно. Това е проста електротехника. Имаш един автотрансформатор (индукционната бобина) с определен коефициент на трансформация. От индуктивноста и зависи скоростта на нарастване на тока в първичната намотка (натрупване на енергия), а самият ток от съпротивлението и, макар че от много години тока се ограничава не от вътрешното съпротивление, а от правляващата електроника.

Хлабината определя пробивното напрежение. По-голямата предполага по-високо пробивно напрежение при равни други условия, но такъв разряд има по-висока енергия (лаишки - по-силна искра). Да се намалява хлабина в днешно време е безмислено и говори само за проблеми в горивната и/или запалителната уредба, ако намаляването на хлабината подобрява нещо в работата на двигателя.

Напрежението, което могат да осигурят съвременните запалителни уредби надвишава доста максималното пробивно, което да се получи при съвкупност от неблагоприятни начални условия (износени свещи респ. голяма хлабина и/или паралелен/паразитен ток електрод->изолатор->масов електрод, студен двигател, замърсена свещ, недобре рзпръскващ инжектор и т.н.)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Rakeem написа:

Реално по-малкият гап няма да ти счупи нищо, така че не виждам причина да се тревожиш.

 

Мисля, че не бях разбран правилно. Реално нямам притеснения за тъй наречения "gap", а именно луфтът между електродите. Там можем да обобщим следното, обосновано и от @Двигателист, че съвременните запалителни системи не се влияят толкова от влошените запалителни условия на работа на газ и си подават искра, тоест нямаме притеснения за misfire, а такива бихме имали по-скоро от намаляване на гапа и в резултат намаляне на интензитетът на самата искра.

Моята питанка беше по-скоро дали влияе по някакъв начин изместването на позицията на искрата в самата горивна камера тъй като свещта в частта си комплект електроди идва с няколко милиметра по-къса?

 

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е "фокусната точка" на искрата да е в центъра на горивната камера, но кой да каже какво е разстоянието между челото на буталото и "тавана" на камерата в момента на искрене? Ясно е че то е преди ГМТ.

Не вярвам 2-3 мм да са фрапиращи, но е интересно защо е възникнала нуждата от различна позиция на електродите, според някой японски инженер/конструктор?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо напипа точно материята! Той инженерът реално е предвидил свещта за друга кола, където геометрията в горящата нива сигурно е различна. Реално скъсяването идва от по-късия централен електрод и другия, който го догонва заради гапа. По-късия централен електрод отвежда топлината към корпуса по-бързо и по този начин прави свещта една идея по-студена, макар че топлинно число 6 си е топла свещ отвсякъде. Другото което си мисля е че по късия електрод прави и свещта по евтина, което е наистина така при цена от 6лв. :D

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спестени 2 мм х 20 милиона свещи са мнОу пара. ;)

В днешно време всеки "тъни" - АКМ (ако мине номера), но това не отговаря на въпроса ти с кои свещи да караш.

Времето ще покаже, дали "по-късият фитил", прогаря по-бързо.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...