Executor 50 #1 Публикувано събота в 15:37 Здравейте, днес реших да сменя задните гуми с нови, видях че старите са износени само отвтъре. Огледах по окачването но не видях да има възможност за регулиране на наклона. Виждал съм при VW с независимо окачване че отзад имат един ексцентричен болт. Тук не виждам такова нещо. В ръководството видях че има възножност, възможно ли е да го няма при всички или нещо не съм видял добре.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 653 #2 Отговорено събота в 18:14 Навярно не си го видял, но и да го видиш не знам как сам ще си оправиш сходимостта на задния мост. Правил съм го на преден мост с едни ал. профили, но на жигулка и стана. За хондата, обаче не ти го препоръвам. Този болт е а регулиране на хоризонталната успоредност /сходимост/, ако се изразявам правилно/разбираемо. Ако, под разчекване разбираш, като на мерцедес и пежо, то виновен е горният носач и втулките му. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 50 #3 Отговорено неделя в 05:55 (Редактирано) Да точно като при мостоявете на пежаците. Не мисля да го правя аз. Ходих при едни "спецалисти" и ми казаха че нямало възмоност да корекция. Снимката кяото съм ти прикачил в горния пост гледам че болта се двии наляво и надясно тост тая долната щанга прибира навътре или избутва навън долната част на гумата. Даже има стрелка, която показва че дживението е по хоризонталата. Ти казваш горния носач и втулката. Сигурен ли си ? Ще отида и на друго място да питам но ако е от втулка на горния носач да взема да я сменя да видя ще има ли разлика. Редактирано неделя в 05:58 от Executor Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 50 #4 Отговорено неделя в 14:14 Сега огледах нещата по-добре наистина снимката,която съм показал е за друго регулиране. Тогава се връщамна въпроса как да орпавя разкрачването което е същото като на колите със заден мост. На картинката долу съм нарисувал как е нормално с червено а в ЧЕРНО съм нарисувал КАК Е ПРИ МЕН. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6254 #5 Отговорено неделя в 14:56 Сомо да уточня че не червеното е нормално, а черното (при не цал мост), но в доста по-малки от нарисуваното граници! Предният и задният мост имат конструктивни (статични или регулируеми) наклони (камбир и кастер), за осигуряване на стабилност по права линия и в завой. За тази цел, колелата на здният мост са затворени нагоре и напред. Явно при теб е доста извън нормата, щом яде гумите отвътре, но същото би станало и ако мостът е отворен напред. Мини стенд, за да се видят градусите. Таези ъгли са като при лекарствата: в нормална доза са такива, а в завишена, стават отрова. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 653 #6 Отговорено неделя в 17:03 Горния носач е с две втулки и има раздвижени такива тунинг носачи с които може да се направи регулиране. Но ако е много видимо разчекването трябва да се видят и втулките на долния носач в какво състояние са. Също и състоянието на купето, там където се захваща горния носач, да не би нещо на се е скапало и поддало мястото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 50 #7 Отговорено понеделник в 04:25 Преди 13 часа, ceco_accord написа: Сомо да уточня че не червеното е нормално, а черното (при не цал мост), но в доста по-малки от нарисуваното граници! Предният и задният мост имат конструктивни (статични или регулируеми) наклони (камбир и кастер), за осигуряване на стабилност по права линия и в завой. За тази цел, колелата на здният мост са затворени нагоре и напред. Явно при теб е доста извън нормата, щом яде гумите отвътре, но същото би станало и ако мостът е отворен напред. Мини стенд, за да се видят градусите. Таези ъгли са като при лекарствата: в нормална доза са такива, а в завишена, стават отрова. Това е ясно, при камионите е добре изразено, вижда се с просто око. Но в случая твмата е друга. Оавен да подменя всичко отзад и слвд това да ходя на реглаж.чч Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6254 #8 Отговорено понеделник в 06:27 Ако има луфтове тук/таме е добре да се отстранят преди стенда. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 50 #9 Отговорено понеделник в 08:46 (Редактирано) Преди 2 часа, ceco_accord написа: Ако има луфтове тук/таме е добре да се отстранят преди стенда. Ами сега поръчах горния носач, него лесно ще го сменя, поръчах и амортисьори, така и така ще разкачам. Долен носач не намерих, моя човек в интеркарс ми каза че тампоните се сменяли не носача (не че много му вярвам). Вероятно няма да мога сам да сменя тампоните. Каквото не мога на сервиз ще е. Ще кажа какво е станало. Благодаря ви за съдействието. Редактирано понеделник в 08:48 от Executor Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 260 #10 Отговорено понеделник в 18:43 Колега, щеше да е добре ако имаш възможност за един стенд без да правиш корекции за да видиш колко са отклоненията. Предполагам, че отрицателен камбър над 2,5 градуса би довел до износване на вътрешния ръб на гумите, но пак е относително. Не съм сигурен, че след подмяната на това което си описал ефектът ще е дълготраен и ще те вкара в нормите, предполагам и пружините играят роля. Хора работещи на стенд са ми казвали, че по-доброто решение е регулируеми горни носачи, но там пък трябва да се изберат качествени такива. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 50 #11 Отговорено вторник в 17:14 Днес ходих на автосервиз за да сменим каквото трябва преди да мина стенд. То се оказа че всичко е здраво без горните носачи, които според тях също могат да карат. Понеже са заети ме викнаха след седмица да я оставя за смяна на горните носачи. Те имат малко по-различно мение по въпроса. 1. Гумите са фашиви (Премиори, според мен тук са прави), и са се изкривили, това е една от причините за износването отвътре. Имат и друга кривина, която ми казаха но тя няма общо с това. 2. Лявата е с много по-износен вътрешен ръб спрямо дясната. Показаха че този носач (на прикачената снимка) при дясната (по-запазената) е максимално навътре а при лявата (по-износената) е на средно положене и препоръчват да го сложат в позиция както при дясната. Казах им да не пипат понеже по-горе обяснихте че това е за друг тип реглаж. В крайна сметка ще им я оставя другата седмица да сменят горния носач и този от снимката (въпреки че е здрав) и след това да мина стенд. На кой да вярвам, не знам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6254 #12 Отговорено вторник в 17:53 Ние така и не видяхме снимки на изядените гуми, а и как са килнати задните колела спрамо купето, та е препоръчително да вярваш на който ги е виждал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 50 #13 Отговорено вторник в 18:13 (Редактирано) преди 36 минути, ceco_accord написа: Ние така и не видяхме снимки на изядените гуми, а и как са килнати задните колела спрамо купето, та е препоръчително да вярваш на който ги е виждал. Това е като снимки, за жалост само снимка много отдалеч може да покаже разликата в наклоните - как лявата е по нагклонена от дясната. задна лява износване десен носач (максимално наъвтре е болта) задна дясна гума ляв носав (болта е в средно положение) задна лява гума Редактирано вторник в 18:30 от Executor 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 260 #14 Отговорено вторник в 18:51 Сериозно ли нощна снимка качи? Евала за ентусиазма! Предполагам, че по-добре би се видяло на дневна светлина, ако клекнеш на няколко метра зад колата "равноотдалечен" от двете гуми. Тия болтове които гледаш ги остави, те са за сходимост на колелата тоест дали ще са кривогледи или разногледи и тях ще ти ги нагласят за две минути на стенд, който живо препоръчвам да направиш само като замерване за да ти е по евтино ако искаш преди манипулациите. И един жокер- свали си тасовете предварително. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 50 #15 Отговорено вторник в 19:06 (Редактирано) Преди 16 часа, HondaExplorer написа: Служебно съм в друг град, понеже после имам лична работа и тръгнах с лична кола. И без това няма какво друго да правя ......... Тоетст твоята препоръка е първо да отида на стенд да кажат какви са кривините и после да му мисля ? Редактирано вчера в 11:51 от kvd74 Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 260 #16 Отговорено вторник в 19:44 Идеята ми е ако има вариант да направиш само замерване на стенд, без да се правят реглажи за да видиш какво и къде е отклонението. Ако имаш отрицателен камбър над 1 градус, тоест са разкрачени по вертикалата гумите в повече, ще можеш след подмяната на носач (ако си убеден, че ще го сменяш) и последващ стенд да видиш дали е имало смисъл и отражение върху резултатите, и по този начин да си полезен на аудиторията. Защото ако няма подобрение, много от хората биха предпочели сигурно да си сложат направо регулируеми горни носачи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове