Jump to content
Executor

Разкрачване назадните гуми

Recommended Posts

Здравейте, днес реших да сменя задните гуми с нови, видях че старите са износени само отвтъре. Огледах по окачването но не видях да има възможност за регулиране на наклона. Виждал съм при VW с независимо окачване че отзад имат един ексцентричен болт. Тук не виждам такова нещо. 
В ръководството видях че има възножност, възможно ли е да го няма при всички  или нещо не съм видял добре....

Honda.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навярно не си го видял, но и да го видиш не знам как сам ще си оправиш сходимостта на задния мост. Правил съм го на преден мост с едни ал. профили, но на жигулка и стана. За хондата, обаче не ти го препоръвам.

Този болт е а регулиране на хоризонталната успоредност /сходимост/, ако се изразявам правилно/разбираемо. Ако, под разчекване разбираш, като на мерцедес и пежо, то виновен е горният носач и втулките му.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно като при мостоявете на пежаците. 
Не мисля да го  правя аз. Ходих при едни "спецалисти" и  ми казаха че нямало възмоност да корекция. Снимката кяото съм ти прикачил в горния пост гледам че болта се двии наляво и надясно тост тая долната щанга прибира навътре или избутва навън долната част на гумата. Даже има стрелка, която показва че дживението е по хоризонталата.
Ти казваш горния носач и втулката. Сигурен ли си ? Ще отида и на друго място да питам но ако е от втулка на горния носач да взема да я сменя да видя ще има ли разлика.
 

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега огледах нещата по-добре наистина снимката,която съм показал е за друго регулиране. Тогава се връщамна въпроса как да орпавя разкрачването което е същото като на колите със заден мост. 

На картинката долу съм нарисувал как е нормално с червено а в ЧЕРНО съм нарисувал КАК Е ПРИ МЕН.

Chert.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сомо да уточня че не червеното е нормално, а черното (при не цал мост), но в доста по-малки от нарисуваното граници!

Предният и задният мост имат конструктивни (статични или регулируеми) наклони (камбир и кастер), за осигуряване на стабилност по права линия и в завой. За тази цел, колелата на здният мост са затворени нагоре и напред. Явно при теб е доста извън нормата, щом яде гумите отвътре, но същото би станало и ако мостът е отворен напред. Мини стенд, за да се видят градусите.

Таези ъгли са като при лекарствата: в нормална доза са такива, а в завишена, стават отрова.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горния носач е с две втулки и има раздвижени такива тунинг носачи с които може да се направи регулиране. 

Но ако е много видимо разчекването трябва да се видят и втулките на долния носач в какво състояние са. Също и състоянието на купето, там където се захваща горния носач, да не би нещо на се е скапало и поддало мястото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, ceco_accord написа:

Сомо да уточня че не червеното е нормално, а черното (при не цал мост), но в доста по-малки от нарисуваното граници!

Предният и задният мост имат конструктивни (статични или регулируеми) наклони (камбир и кастер), за осигуряване на стабилност по права линия и в завой. За тази цел, колелата на здният мост са затворени нагоре и напред. Явно при теб е доста извън нормата, щом яде гумите отвътре, но същото би станало и ако мостът е отворен напред. Мини стенд, за да се видят градусите.

Таези ъгли са като при лекарствата: в нормална доза са такива, а в завишена, стават отрова.

 

Това е ясно, при камионите е добре изразено, вижда се с просто око. Но в случая твмата е друга.

Оавен да подменя всичко отзад и слвд това да ходя на реглаж.чч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има луфтове тук/таме е добре да се отстранят преди стенда.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Ако има луфтове тук/таме е добре да се отстранят преди стенда.

 

Ами сега поръчах горния носач, него лесно ще го сменя, поръчах и амортисьори, така и така ще разкачам. Долен носач не намерих, моя човек в интеркарс ми каза че тампоните се сменяли не носача (не че много му вярвам). Вероятно няма да мога сам да сменя тампоните. Каквото не мога на сервиз ще е.
Ще кажа какво е станало.
Благодаря ви за съдействието.

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, щеше да е добре ако имаш възможност за един стенд без да правиш корекции за да видиш колко са отклоненията. Предполагам, че отрицателен камбър над 2,5 градуса би довел до износване на вътрешния ръб на гумите, но пак е относително. Не съм сигурен, че след подмяната на това което си описал ефектът ще е дълготраен и ще те вкара в нормите, предполагам и пружините играят роля. Хора работещи на стенд са ми казвали, че по-доброто решение е регулируеми горни носачи, но там пък трябва да се изберат качествени такива. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих на автосервиз за да сменим каквото трябва преди да мина стенд. То се оказа че всичко е здраво без горните носачи, които според тях също могат да карат.
Понеже са заети ме викнаха след седмица да я оставя за смяна на горните носачи. Те имат малко по-различно мение по въпроса. 
1. Гумите са фашиви (Премиори, според мен тук са прави), и са се изкривили, това е една от причините за износването отвътре. Имат и друга кривина, която ми казаха но тя няма общо с това.

2. Лявата е с много по-износен вътрешен ръб спрямо дясната. Показаха че този носач (на прикачената снимка) при дясната (по-запазената) е максимално навътре а при лявата (по-износената) е на средно положене и препоръчват да го сложат в позиция както при дясната. Казах им да не пипат понеже по-горе обяснихте че това е за друг тип реглаж.

В крайна сметка ще им я оставя другата седмица да сменят горния носач и този от снимката (въпреки че е здрав) и след това да мина стенд.
На кой да вярвам, не знам !!!
 

Honda.png.8bad6f14990a4c638788b412177c6159.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние така и не видяхме снимки на изядените гуми, а и как са килнати задните колела спрамо купето, та е препоръчително да вярваш на който ги е виждал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 36 минути, ceco_accord написа:

Ние така и не видяхме снимки на изядените гуми, а и как са килнати задните колела спрамо купето, та е препоръчително да вярваш на който ги е виждал.

Това е като снимки, за жалост само снимка много отдалеч може да покаже разликата в наклоните - как лявата е по нагклонена от дясната.

 

Гума износване отзад.jpg задна лява износване

Десен.jpg  десен носач (максимално наъвтре е болта)

Дясна.jpg задна дясна гума

Ляв.jpg ляв носав (болта е в средно положение)

Лява.jpg задна лява гума

Редактирано от Executor
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сериозно ли нощна снимка качи? Евала за ентусиазма! :worthy: Предполагам, че по-добре би се видяло на дневна светлина, ако клекнеш на няколко метра зад колата "равноотдалечен" от двете гуми. Тия болтове които гледаш ги остави, те са за сходимост на колелата тоест дали ще са кривогледи или разногледи и тях ще ти ги нагласят за две минути на стенд, който живо препоръчвам да направиш само като замерване за да ти е по евтино ако искаш преди манипулациите. И един жокер- свали си тасовете предварително.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, HondaExplorer написа:

 

 

Служебно съм в друг град, понеже после имам лична работа и тръгнах с лична кола. И без това няма какво друго да правя ......... :)
Тоетст твоята препоръка е първо да отида на стенд да кажат какви са кривините и после да му мисля ?

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е ако има вариант да направиш само замерване на стенд, без да се правят реглажи за да видиш какво и къде е отклонението. Ако имаш отрицателен камбър над 1 градус, тоест са разкрачени по вертикалата гумите в повече, ще можеш след подмяната на носач (ако си убеден, че ще го сменяш) и последващ стенд да видиш дали е имало смисъл и отражение върху резултатите, и по този начин да си полезен на аудиторията. Защото ако няма подобрение, много от хората биха предпочели сигурно да си сложат направо регулируеми горни носачи.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...