Jivkos 0 #1 Публикувано 26 Ноември (Редактирано) Здравейте, днес при палене двигателя започна да вие странно. Нещо го мъчи, но не мога да определя от къде идва звука, дали от компресора на климатика (но при включено и изключено положение звука не се променя)... може ли да е водна помпа или маслена.... вярно тъпо е да се гъдае, но поне някаква насока кое може да се отхвърли като причина. Прилагам клип. video-7f93bc0dc588ecbd0634d8b9076179fc-V.mp4 Редактирано 26 Ноември от jivko_88@mail.bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milenjs 9 #2 Отговорено 26 Ноември Или пък динамо /генератора/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivkos 0 #3 Отговорено сряда в 12:56 Да, вероятно е алтернатора... откачих ремъка и виенето спря. Всички ролки се въртят свободно, алтернатора също, но като закачих ремака пак същото. Пипнах алтернатора и за 1 минута беше загрял доста, а двигателя си е студен.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2849 #4 Отговорено събота в 11:50 Здравей, Имах същата случка в една съботна сутрин през лятото. Трябваше да пътувам и при стартирането на двигателя се чу същото виене. Вдигнах капака и се заслушах. Не можах да преценя веднага от къде е, понеже пистовият ремък върти и няколко ролки, освен компресора на климатика и алтернатора. Пипнах алтернатора и се беше напекъл за няма и минута. Обаче при мен се появи и миризма на изгоряла изолация. Като на бакелит. Това, което ме насочи, окончателно към алтернатора беше, че спря да зарежда акумулатора. Наблюдавах го през ELM327 на телефона. Понеже в съботния ден не работеше никой от сервизите за стартери и алтернатори, а трябваше да пътувам, се наложи да купя чисто нов алтернатор Denso. Виенето изчезна, акумулаторът се зарежда и всичко си дойде на мястото. Интересното е, че след като го монтирах и стартирах двигателя, и новият алтернатор се загря доста за отрицателно време. Явно това си е експлоатационна особеност на нашите алтернатори. П.П. Старият алтернатор все още не съм го дал за рециклиране, за да кажа какъв точно е бил проблемът. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milenjs 9 #5 Отговорено вчера в 19:40 Загрял е защото се е натоварил, акумулатора е бил вече разреден и е трябвало да се зареди. Те и съвременните алтернатори издържат на висока температура, по разни военни джипчета дето имат висока консумация на ток и над 120 градуса не ги плашат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2849 #6 Отговорено преди 4 часа Акумулаторът си беше зареден. Това си го следя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #7 Отговорено преди 4 часа @Jivkos, има и още един вариант. Ако е много натегнат ремъка - пак така ще вие. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2849 #8 Отговорено преди 3 часа При R20A2, rемъкът се натяга автоматично и калибрирано от амортисьорче на обтяжната ролка. Няма как да се пренатегне. Амортисьорчето може единствено да охлаби с течение на времето. Но пък този звук, който се чува, не е от хлабав ремък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове