Jivkos 3 #1 Публикувано 26 Ноември, 2024 (Редактирано) Здравейте, днес при палене двигателя започна да вие странно. Нещо го мъчи, но не мога да определя от къде идва звука, дали от компресора на климатика (но при включено и изключено положение звука не се променя)... може ли да е водна помпа или маслена.... вярно тъпо е да се гъдае, но поне някаква насока кое може да се отхвърли като причина. Прилагам клип. video-7f93bc0dc588ecbd0634d8b9076179fc-V.mp4 Редактирано 26 Ноември, 2024 от jivko_88@mail.bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milenjs 9 #2 Отговорено 26 Ноември, 2024 Или пък динамо /генератора/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivkos 3 #3 Отговорено 27 Ноември, 2024 Да, вероятно е алтернатора... откачих ремъка и виенето спря. Всички ролки се въртят свободно, алтернатора също, но като закачих ремака пак същото. Пипнах алтернатора и за 1 минута беше загрял доста, а двигателя си е студен.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2874 #4 Отговорено 30 Ноември, 2024 Здравей, Имах същата случка в една съботна сутрин през лятото. Трябваше да пътувам и при стартирането на двигателя се чу същото виене. Вдигнах капака и се заслушах. Не можах да преценя веднага от къде е, понеже пистовият ремък върти и няколко ролки, освен компресора на климатика и алтернатора. Пипнах алтернатора и се беше напекъл за няма и минута. Обаче при мен се появи и миризма на изгоряла изолация. Като на бакелит. Това, което ме насочи, окончателно към алтернатора беше, че спря да зарежда акумулатора. Наблюдавах го през ELM327 на телефона. Понеже в съботния ден не работеше никой от сервизите за стартери и алтернатори, а трябваше да пътувам, се наложи да купя чисто нов алтернатор Denso. Виенето изчезна, акумулаторът се зарежда и всичко си дойде на мястото. Интересното е, че след като го монтирах и стартирах двигателя, и новият алтернатор се загря доста за отрицателно време. Явно това си е експлоатационна особеност на нашите алтернатори. П.П. Старият алтернатор все още не съм го дал за рециклиране, за да кажа какъв точно е бил проблемът. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milenjs 9 #5 Отговорено 1 Декември, 2024 Загрял е защото се е натоварил, акумулатора е бил вече разреден и е трябвало да се зареди. Те и съвременните алтернатори издържат на висока температура, по разни военни джипчета дето имат висока консумация на ток и над 120 градуса не ги плашат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2874 #6 Отговорено 2 Декември, 2024 Акумулаторът си беше зареден. Това си го следя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 30 #7 Отговорено 2 Декември, 2024 @Jivkos, има и още един вариант. Ако е много натегнат ремъка - пак така ще вие. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2874 #8 Отговорено 2 Декември, 2024 При R20A2, rемъкът се натяга автоматично и калибрирано от амортисьорче на обтяжната ролка. Няма как да се пренатегне. Амортисьорчето може единствено да охлаби с течение на времето. Но пък този звук, който се чува, не е от хлабав ремък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jivkos 3 #9 Отговорено 8 Декември, 2024 Благодаря на всички! Оказа се алтернатора! Занесох го за ремонт и срещу 155лв. всичко си дойде на мястото. Изгоряла диодна плочка, сменено лагерче и още няколко елемента, които не запомних Човека ме предупреди да заредя акумулатора добре преди монтажа на алтернатора или ако не е в добро състояние направо да го сменя с нов... и в никакък случай да не давам ток на друг автомобил, според него тези алтернатори горяли бързо и лесно се окъсявали при натоварване... 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_ks 13 #10 Отговорено 20 Декември, 2024 (Редактирано) Здравейте, Използвам темата, защото моята кола (Сивик 7, 1.6, бензин), направи същият проблем. Започна да вие и светна лампата за акумулатора. Виенето изчезна след като загасих и запалих отново. Така успях да мина 6-7 километра с пуснати фарове, и ОБД модула ми показваше 11 волта в движение. Знам, че алтернатора е за рециклиране или смяна. Предпочитам да го сменя, защото в последните 2 години два пъти се наложи са сменят регулатора на оригиналния, защото фаровете ми премигваха. Писна ми да се занимавам с рециклиране и искам да си купя нов. Може ли някой да даде насока за читава марка алтернатори извън оригиналният? Трябва ми много спешно - утре трябва да купя и да реша проблема. Благодаря, Редактирано 20 Декември, 2024 от honda_ks Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове