Jump to content
xfls

Загрява на свободна и при по-високо натоварване

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, когато е на свободна или когато изкачвам баир колата започва да загрява. Стойността за температурата се повишава до 3/4 от скалата. Когато температурата се е покачила на свободна и подам газ за 20-30 секунди температурата спада до нормалната стойност на 1/2 от скалата. При шофиране на равен път с над 3к оборота температурата е нормална, но при по-ниски обороти започва да я вдига. Сега установих, че не ми работи парното, но имайки предвид, че е лято нямам представа дали не работи от сега или от месеци. Лоста за крана на парното се движи при завъртане на врътката в купето, но температурата на маркуча след него е поне 20 градуса по-ниска от температурата преди него. 

 

Термостата изглежда, че работи. Изглежда, че не губи антифриз. Не изкарва балончета на капачката на радиатора. Вентилаторите се вклюват. При включване на вентилаторите няма абсолютно никаква промяна в температурата на таблото.

 

Колата е с газ със закачен изпарител на маркучите за парното. Не съм имал подобни проблеми 6 години. Компютърът на газовата показва 90-92 градуса температура на водата без да се променя изобщо между 1/2 и 3/4 на температурната скала на таблото.

 

За момента са сменени термостат (не запомних марката, но струваше 70лв в магазина), антифриз и капачка на радиатора. Промита е охладителната система, като за година и половина след предишната промивка течността беше напълно кафява. На дъното на разширителния съд имаше тиня. Няма абсолютно никаква промяна в поведението.

 

Измерих с инфрачервен термометър външната температура на радиатора и по дължината му е горе-долу еднаква на еднаква височина. В горната му част е 105-110 (!?) градуса, а в долната към 80. 

 

Търся логично обесняние на ситуацията преди да я закарам пак на майстор имайки предвид, че част от вероятните ремонти не са евтини и предпочитам да не налучкват с тях..

Редактирано от xfls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Измерените температури на радиатора са когато не се въртят вентилаторите. Когато се завъртят температурата на входящия и изходящия маркуч от радиатора се доближават доста (~90 и ~80). През по-голямата част от времето изходящият е по-студен, a входящият по-топъл.

 

Torque през OBD буксата показва 105-110 градуса, когато е повишено нивото на таблото. При спадане на температурата на таблото спада и тази в Torque.

Редактирано от xfls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нов радиатор и преди тава промивка на системана,на колко отваря термостата на 78-80 градуса трябва.

Какъв антифриз слагаш

Screenshot_20220927-085241_Chrome.thumb.jpg.0a55615f6d723a95efbe4de3ea035df8.jpg

 

Това като подадеш газ и спада  температурата може да е от водна помпа която е заминала.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложиха ми червен антифриз, а преди това беше със зелен. За жалост изхвърлих кутията на термостата без да погледна градусите, но е купен по номера на шасито и се надявам, че е с подходящи градуси. Мисля, че беше MAHLE.

 

Днес минах през втори сервиз и бяха категорични, че е за гарнитура на глава, защото горния маркуч към радиатора е твърд спроед тях. Лично аз не мога да прценя дали е твърд или не, но със сигурност по-мек не е бил преди проявата на проблема. В предишния сервиз бяха категорични, че не е за гарнитура на главата.. 

 

Имам записан час за трети сервиз. 

 

Лично аз клоня към водна помпа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега с отовори мисля че беше може би,ние как да гадаем и помогнем.

Това че е купен по номера на шасито не значи че са ти дали точния.

Точния антифриз е даден на снимката,много майстори го мислят за зелен.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Силно се съмнявам вида на новия антифриз да има някакво отношение към проблема.

Също много невероятно би било да ми продадат грешен термостат и той да води до абсолютно същия проблем като стария. Ще го имам предвид за проверка.

 

Мога да добавя, че след смяната на антифриза не успя да ми се самообезвъздуши изпарителя на газовата. Изпарителя е монтиран зад кутията с въздушния филтър и реано е изцяло над нивото на капачката на радиатора. Знам, че не трябва да е над радиатора, но години не съм имал проблеми и не съм се занимавал да търся газаджия, за да го преправи. Водата не успяваше да се качи до него. Наложи ми се да сваля единия маркуч, за да долея вода в него, за да се обезвъздуши. След доливането не съм имал проблеми с достигането на топлва вода до него. От тук идва и въпроса дали е очаквано да не успее да обезвъздуши изпарителя при този монтаж или това може да е симптом на намалена циркулация в охладилтената система (водна помпа)?

Редактирано от xfls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Има вероятност проблема да идва от водната помпа, ако не е сменяна скоро. Имал съм такъв проблем, не на ЦРВ-то, на друга кола. Не искаше да се обезвъздушава и имаше проблеми със загряване. Проблема се оказа във водната помпа, беше останала само с две перчици, другите ги нямаше. Сложихме нова помпа и всичко си дойде на място.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема е в кранчето на парното, при което имаш въздух в системата. Цвета на антифриза няма отношение към проблема, помпата работи правилно след като при вдигане на оборотите на място температурата спада. Изпарителят е вързан правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След кагто си я взех от първия сервиз с неработещо парно и студен изпарител опитах да обезвъздуша по този метод https://forums.hondabg.com/topic/105719-обезвъздушаване-и-работа-на-охладителната-система/, но нито парното заработи, нито изпарителя се обезвъздуши. Към момента, след доливането на вода в единия маркуч към изпарителя вече няма проблеми с него, но парното все още не работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи имаш още въздух в системата. Парното предполагам е било на топло на макс докато обезвъздушаваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, парното беше на макс при оптитите за обезвъздушаване.

 

Ето и причината за проблемът. Водната помпа Aisin на 55k км няма нито една останала здрава лопатка.

fe157208-c738-44b5-a6d7-cf46059d41b6.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/30/2024 at 9:47 AM, CARPERA said:

Нов радиатор и преди тава промивка на системана,на колко отваря термостата на 78-80 градуса трябва.

Какъв антифриз слагаш

Screenshot_20220927-085241_Chrome.thumb.jpg.0a55615f6d723a95efbe4de3ea035df8.jpg

 

Това като подадеш газ и спада  температурата може да е от водна помпа която е заминала.

Тук го  написах за водната помпа, принцип оригиналните които се вграждат са на GMB.

Каква избра да е сега.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...