xfls 21 #1 Публикувано 28 Август (Редактирано) Здравейте, когато е на свободна или когато изкачвам баир колата започва да загрява. Стойността за температурата се повишава до 3/4 от скалата. Когато температурата се е покачила на свободна и подам газ за 20-30 секунди температурата спада до нормалната стойност на 1/2 от скалата. При шофиране на равен път с над 3к оборота температурата е нормална, но при по-ниски обороти започва да я вдига. Сега установих, че не ми работи парното, но имайки предвид, че е лято нямам представа дали не работи от сега или от месеци. Лоста за крана на парното се движи при завъртане на врътката в купето, но температурата на маркуча след него е поне 20 градуса по-ниска от температурата преди него. Термостата изглежда, че работи. Изглежда, че не губи антифриз. Не изкарва балончета на капачката на радиатора. Вентилаторите се вклюват. При включване на вентилаторите няма абсолютно никаква промяна в температурата на таблото. Колата е с газ със закачен изпарител на маркучите за парното. Не съм имал подобни проблеми 6 години. Компютърът на газовата показва 90-92 градуса температура на водата без да се променя изобщо между 1/2 и 3/4 на температурната скала на таблото. За момента са сменени термостат (не запомних марката, но струваше 70лв в магазина), антифриз и капачка на радиатора. Промита е охладителната система, като за година и половина след предишната промивка течността беше напълно кафява. На дъното на разширителния съд имаше тиня. Няма абсолютно никаква промяна в поведението. Измерих с инфрачервен термометър външната температура на радиатора и по дължината му е горе-долу еднаква на еднаква височина. В горната му част е 105-110 (!?) градуса, а в долната към 80. Търся логично обесняние на ситуацията преди да я закарам пак на майстор имайки предвид, че част от вероятните ремонти не са евтини и предпочитам да не налучкват с тях.. Редактирано 28 Август от xfls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #2 Отговорено 28 Август (Редактирано) Измерените температури на радиатора са когато не се въртят вентилаторите. Когато се завъртят температурата на входящия и изходящия маркуч от радиатора се доближават доста (~90 и ~80). През по-голямата част от времето изходящият е по-студен, a входящият по-топъл. Torque през OBD буксата показва 105-110 градуса, когато е повишено нивото на таблото. При спадане на температурата на таблото спада и тази в Torque. Редактирано 28 Август от xfls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #3 Отговорено 30 Август (Редактирано) Нов радиатор и преди тава промивка на системана,на колко отваря термостата на 78-80 градуса трябва. Какъв антифриз слагаш Това като подадеш газ и спада температурата може да е от водна помпа която е заминала. Редактирано 30 Август от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #4 Отговорено 3 Септември Сложиха ми червен антифриз, а преди това беше със зелен. За жалост изхвърлих кутията на термостата без да погледна градусите, но е купен по номера на шасито и се надявам, че е с подходящи градуси. Мисля, че беше MAHLE. Днес минах през втори сервиз и бяха категорични, че е за гарнитура на глава, защото горния маркуч към радиатора е твърд спроед тях. Лично аз не мога да прценя дали е твърд или не, но със сигурност по-мек не е бил преди проявата на проблема. В предишния сервиз бяха категорични, че не е за гарнитура на главата.. Имам записан час за трети сервиз. Лично аз клоня към водна помпа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #5 Отговорено 3 Септември (Редактирано) Колега с отовори мисля че беше може би,ние как да гадаем и помогнем. Това че е купен по номера на шасито не значи че са ти дали точния. Точния антифриз е даден на снимката,много майстори го мислят за зелен. Редактирано 3 Септември от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #6 Отговорено 5 Септември (Редактирано) Силно се съмнявам вида на новия антифриз да има някакво отношение към проблема. Също много невероятно би било да ми продадат грешен термостат и той да води до абсолютно същия проблем като стария. Ще го имам предвид за проверка. Мога да добавя, че след смяната на антифриза не успя да ми се самообезвъздуши изпарителя на газовата. Изпарителя е монтиран зад кутията с въздушния филтър и реано е изцяло над нивото на капачката на радиатора. Знам, че не трябва да е над радиатора, но години не съм имал проблеми и не съм се занимавал да търся газаджия, за да го преправи. Водата не успяваше да се качи до него. Наложи ми се да сваля единия маркуч, за да долея вода в него, за да се обезвъздуши. След доливането не съм имал проблеми с достигането на топлва вода до него. От тук идва и въпроса дали е очаквано да не успее да обезвъздуши изпарителя при този монтаж или това може да е симптом на намалена циркулация в охладилтената система (водна помпа)? Редактирано 5 Септември от xfls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hanchko 29 #7 Отговорено 5 Септември Здравейте, Има вероятност проблема да идва от водната помпа, ако не е сменяна скоро. Имал съм такъв проблем, не на ЦРВ-то, на друга кола. Не искаше да се обезвъздушава и имаше проблеми със загряване. Проблема се оказа във водната помпа, беше останала само с две перчици, другите ги нямаше. Сложихме нова помпа и всичко си дойде на място. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #8 Отговорено 5 Септември Според мен проблема е в кранчето на парното, при което имаш въздух в системата. Цвета на антифриза няма отношение към проблема, помпата работи правилно след като при вдигане на оборотите на място температурата спада. Изпарителят е вързан правилно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #9 Отговорено 6 Септември След кагто си я взех от първия сервиз с неработещо парно и студен изпарител опитах да обезвъздуша по този метод https://forums.hondabg.com/topic/105719-обезвъздушаване-и-работа-на-охладителната-система/, но нито парното заработи, нито изпарителя се обезвъздуши. Към момента, след доливането на вода в единия маркуч към изпарителя вече няма проблеми с него, но парното все още не работи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 19 #10 Отговорено 6 Септември Значи имаш още въздух в системата. Парното предполагам е било на топло на макс докато обезвъздушаваш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xfls 21 #11 Отговорено 4 Октомври Да, парното беше на макс при оптитите за обезвъздушаване. Ето и причината за проблемът. Водната помпа Aisin на 55k км няма нито една останала здрава лопатка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #12 Отговорено 4 Октомври On 8/30/2024 at 9:47 AM, CARPERA said: Нов радиатор и преди тава промивка на системана,на колко отваря термостата на 78-80 градуса трябва. Какъв антифриз слагаш Това като подадеш газ и спада температурата може да е от водна помпа която е заминала. Тук го написах за водната помпа, принцип оригиналните които се вграждат са на GMB. Каква избра да е сега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове