Jump to content
boiskii

Accord V CE9 4AT F22Z2 '98 - пътуване назад във времето

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Аа, да, заради гънките на вратите над прага. :)

Амии "твоя воля капитане. С липове "отива си от сток-а", ама виж ако има подходящи.

Може черни да ги оставиш, като пратовете - да са си фамилия.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще я потъркалям пък след време ще го мисля пак. Има по-належащи неща дето дразнят окото. 

Вратите искат боя да се изравни цвета, после цялостно полиране, салона е за чистене, а тавана за претапициране. Още не съм оправил моторчето на дясното огледало...и като че ли пръскалките на фаровете не сработват. Трябва да се прегледат тия дреболии.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже хвъргаш много пот за перфектостта , ще чакам идеите за тавана, че при мен синковеца му видя сметката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкарва се тавана внимателно през задната врата, сваля се стария плат, зачиства се основата от лепилото и започва кройката с новия плат. 

При мен ще е една идея по-тегаво понеже имам шибедах + капандура за него. 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен, за моят Акорд 6 седан, на времето се наложи да се махнат и предните седалки иначе няма излизане.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да се наложи, според зависи колко е твърда основата.

Този успя да го сгърчи през задната врата с наведени седалки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е, разбира се, пробваш първо с навеждането им.

При сваляне няма да е проблем, ама при слагане няма да ти се иска да го гърчиш.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва ще се изкарат, тъкмо ще ми е по-лесно да изпера мокета и да намажа кожата на седалките. 

 

Дойде време и за по-тривиално обслужване:

https://freeimage.host/i/K21lQ6X

На хартия ремъци и ролки са сменявани скоро, но пък чувам едно леко виене от някой лагер, та не пречи да ги разхвърлям и освежа. Цената на Айсин комплекта си е баш като за вехта кола. :) Помпа не знам дали ще сменявам, но така и така е включена в кита. 

 

Тотал кварца 5/30 дето сипнах за промивка засега не го пипа, затова ще се поглези с един Мотул. 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Одеве остъргах стъклата от овърспрея покрай бояджийските упражнения. Бяха се матирали доволно.

Ножчето върши чудеса като се държи под ъгъл 45 градуса.

https://freeimage.host/i/K3eb6MB

https://freeimage.host/i/K3ebw67

https://freeimage.host/i/K3ebDAJ

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стара кола е и дано предният джам не е очукан от камъчки и с деруги от чистачките.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста читав е в интерес на истината. Има две тънки черти от чистачките, другото е кристал. Нощно време не светва целия от фаровете на другите коли.

Още ми е любопитно какъв е реалния пробег на тая бабетка, но едва ли ще разбера. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да н ти дреме.

Ти и без това я "върна в първи клас", ама в пряко позитивният смисъл на израза. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се хванах да зачистя салона от тоновете прахоляк. Остана да се изпере мокета.

Минах кожата с препарат, че даже и подготвих жълтата сервизна буксичка дето виси в краката на шофьора за триене на SRS грешките.

https://freeimage.host/i/KFGuCle
https://freeimage.host/i/KFGudN4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кожата по спомен бе здрава.

Отпуснатият вид вероятно е заради слегналият се с годините дунапрен под нея.

Но като свалиш предните, виж как са отдолу - метални легени ли са, или телена оплетка.

Може пък да може нещо да се подложи, или поизпънат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто немската баба е била по-едричка...забелязват се следи от паласките чак по задните врати. 😄

Салона генерално си е по-релаксиран и кожата се усеща мека. Не е твърда като бежовия салон на 7-ма. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с годините се е адаптирала към гайлетата, но държи - "стария матрял". ;)

Като цяло кожата, волана и картите на вратите са си в чудесно състояние.

1 мазане и периодична поддръжка ще им е достатъчна.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес изтрих грешките на SRS модула по метода с окъсяване на MES конектора. Лампата вече не свети. Предполагаемо грешката е записана докато колата е била с умрелия акумулатор, с който я купих (9-2 мисля беше грешка свързвана със захранването на модула).

Благодарности на колегата @Mironch0 за насоката. :thumbs1:

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бабето покори Витоша уикенда.

https://freeimage.host/i/KBOPjC7
https://freeimage.host/i/KBOPVTl

https://freeimage.host/i/KBeCy67

Дойдоха ми чарковете за мотора и взех та добавих и нови задни амортисьори + масло за опресняване на автомата.

https://freeimage.host/i/KBOQeVV
https://freeimage.host/i/KBOQOoQ

Задните подозирам са почти приключили понеже задницата доста се клати и я усещам нестабилна на моменти, пък и никак не се харесват с по-твърдите KYB отпред. 

Одеве разлях още 2.4л AFT 500-1000км след първата смяна. Приятно съм изненадан, че имаше съвсем малко гняс по магнита. При първата смяна магнита не смогваше да удържи цялата слуз. 

https://freeimage.host/i/KBedCGa

https://freeimage.host/i/KBedn6J

https://freeimage.host/i/KBedBCg

Подготвил съм масло за още една смяна след 500-1000км.

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа засечка на градски разход - 11.2/100

Влиза в статистиката.

https://freeimage.host/i/KIxZJus

Съвсем приемливо, а на газ още повече. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На газ бабето ще е направо веган за семейния бюджет. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След втората смяна на ATF-а от ден на ден превключването става по-гладко. Прехода 1-2 вече почти не се усеща. Преди имаше леко виене като от маслена помпа, когато съм на задна и напъвам на наклон - изчезна. Явно новото масло разтваря мръсотията по системата. 

Вече имам чарковете за ребилд на резервната кутия и като гледам конструкцията на вътрешния филтър, то си е ситна метална мрежа. На теория ако мрежата е задръстена с маслен клей + праховиден фрикционен материал дебита към помпата намалява и при определени условия започва да кавитира/вие. Съответно по системата не достига налягане и превключването се влошава. 

https://www.imagehost.at/image/7pLaf

https://www.imagehost.at/image/7pSLi

https://www.imagehost.at/image/7pZRt

https://www.imagehost.at/image/7pfxL

https://www.imagehost.at/image/7pnXU

https://www.imagehost.at/image/7pvyR

https://www.imagehost.at/image/7pz3p

https://www.imagehost.at/image/7pFHo

Та мисълта ми беше, че реално филтъра няма смисъл да се сменя, понеже не е хартиен. Може само да се промие (backflush) и да му се сложи нов о-пръстен ако кутията вече е отворена. 

Този пич е направил доста дързък експеримент, на принципа че и без това е бил на прага да сменя кутията с друга.

Обратно промиване с дизел през изходящия маркуч към радиатора, няколко промивки с дизел и накрая 3х пълнене с ATF. По последни коментари кутията работи като от завода и до днес.

Един друг подход за отпушване на филтъра без сваляне/отваряне на кутията:

https://www.imagehost.at/image/7pgkw

https://www.imagehost.at/image/7pOvI

https://www.imagehost.at/image/7p6aB

https://www.imagehost.at/image/7pILO

https://www.imagehost.at/image/7pNWH

https://www.imagehost.at/image/7p2x1

Пробиване на сервизен отвор точно под смукателя на филтъра с цел промиване на цедката с карбураторен спрей при точене и опресняване на маслото. Отново дава желания резултат, но ако системата е много мръсна може да се наложи процедурата да се повтори няколко пъти. 

 

В заключение, всички тези проблеми идват от нередовна смяна на маслото. Системата е направена достатъчно надеждна дори и без външен обслужваем филтър. Изключение би направило ако колата тегли тежка каравана и маслото системно се прегрява. Тогава освен честата смяна на масло (15-20к), трябва да се мисли и за подобрено охлаждане с допълнителен охладител вързан последователно на фабричния. Маслото трябва да се държи около и под 100гр, нагоре започва ускорено да старее. В този смисъл не е лошо да се сложи и една термо сонда на входния маркуч към кутията и температурата да се следи от прибор на таблото. 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата му е майката. За това хондовите ATF-и са по-високо термостабилни.

Иначе и алтернативните масла мажат, но явно се предават над 100 гр.

Снимките ти не се отварят.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втори опит със снимките.

https://www.imghippo.com/i/1759221973140

https://www.imghippo.com/i/1759222081180

https://www.imghippo.com/i/1759221846420

https://www.imghippo.com/i/dV4366yG.jpg

 

Чух добър отзив и за Ravenol DW-1, но на кутия, която вече има добавен охладител. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се виждат.

Много бързо получи тоз ремонт кит. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на 7 цата при последното опресняване на маслото на скоростната кутия сложих RAVENOL ATF DW-1. Вече е на почти 20 к. км. и не забелязвам промяна в работата на кутията. Цвета е добър. Но и аз не мъча много колата. Единствената мъка май са задръстванията в които се налага да дремем от време на време и то в летните жеги. Иначе ползвам и антифриз, и масло за хидравликата на Равенол, които са одобрени от Хонда и нямам проблеми за сега с тези течности. 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с RAVENOL ATF DW-1. Когато оставих колата за газифициране при Бранко, той ми опресни с такова. Имахме уговорка освен газифицирането да смени и течностите. Вече 20к км нямам проблем.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проект Isofix:

https://www.imghippo.com/i/1760715613495

4 точково фискиране - ползвам два от болтовете М12 за коланите и дупча още две М8-ци в купето за стабилност на опън. Дупченето беше малко рисково, понеже резервоара е на 10мм от външната стена. 

 Кука 6мм плътен кръг и 280мм разстояние между двете куки - както си е по стандарт. Арматура от 3мм шина. 

Още малко позициониране и накрая финално заваряване, усилване и боя. 

 

Използвах, че съм вдигнал задницата та сложих и нови амортисьори и си оправих екстра подложките дето леко похлопваха като олекне задницата. Парнах през 60 градуса подложките към горната чашка и вече не би трябвало да мърдат. 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...