Petar.P 30 #1 Публикувано 10 Юли Здравейте колеги! Имам странен проблем със климатичната система. Преди да го изложа ще разкажа какво съм направил и защо. Преди няколко години оригиналният компресор спря да включва и купих нов в Германия марка Nissens. Работи добре 2 години. След втората година отидох на сервиз за дозареждане с фреон, като процедурата бе извършена с машина, която със вакуум изсмуква всичко гас + масло и слага нов гас + според майстира 15 гр масло, което било достатъчно по спомен този компресор е със 130 мл масло. Пребрах се за отпуската в България и нямаше проблем до пред последния ден от отпуската, когато компресора започна да трака здраво. Нямаше време да го сменям защото доставката беше 2 дни единствено смених радиатора при един климатикаджия (Радиатора му липсваха 3 реда ламели и за това го смених). Пребрах се в Германия без работещ климатик и се хванах да разглобявам оригиналния Keihen защото подозирах че съединителя е заминал. Оказа се че магнита се е опекал и съединителя също е свършил та купих комплект и си го смених сам като внимавах за разстоянието между съединителя и шайбата. Миналата събота отидох в сервиз при мой познат да сменим компресорите. В интернет намерих инфо че Keihen имат 150 мл капацитет масло и толкова му сипах, но според моя познат майстор това било прекомерно много не можело да бъде толкова, но и той видя че така пише в нета и вдигна рамене. Монтирахме компресора със моите 150 мл масло и го заредихме с фреон пуснах ме го и всичко точно, работи си студено духа няма проблем включва, изключва. Навън не беше много топло, но си карах на климатик да го тествам и нямаше проблем до миналият вторник, когато беше малко по топло. Тръгнах от работа за вкъщи и всичко беше наред докато не се качих на магистралата. Там след 10 мин каране със около 130 климатика изкючи не не искаше да стартира повече. Оставих го изключен докато излезнах от магистралата и пак го пуснах и си тръгна нормално, но не усетих да изключва. След като паркирах колата оставих я да работи на климатик и зачаках да изключи, но след 10 мин той все още си работеше. Моите предположения са 1-во Прекалено много масло 2-ро проблемно реле 39794-SDA-A02 3-то проблемен сензор за налягане.. Ако някой му се е случвало подобно нещо или е запознат със темата компресори ще съм много благодарен да сподели опит и знания. Благодаря предварително на отзовалите се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #2 Отговорено 11 Юли Днес тествах релето като го смених със друго от кутията, но продължи да си работи без да има цикли на включване и изключване. Колата работи на място, а зададената температура беше близка до външната за да може уж да изключи, но това не се случи. Ако изкарм буксата на сензора за високо налягане компресора спира, но дали във сензора е проблема или някъде из системата не ми стана ясно. След като не е релето остана сензора или е възможно да има частично запушване по системата и да се нагнетява налягане докато сензора не изключи и да няма климатик докато налягането не се нормализира... Като цяло и днес като вчера.. докато не излезнах на магистралата имах климатик, а на магистралата отново не за около 10 мин и след това пак имах. Прави ми впечатление че от време на време духа доста студено и от време на време не се усеща толкова студено. Утре ще пробвам да я закача на моята HDS на лаптопа да видя дали няма някои скрит код някаде и ако не се лъжа имаше някакъв тест за климатика там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #3 Отговорено 12 Юли Добър ден отново! До момента не съм локализирал точно къде е проблема, но съм почти сигурен че е свързан със колочеството масло в системата (най вероятно е в повече). До този извод достигнах днес след като се качих на магистралата и настъпих газта и забелязох че над 3000 оборота няма климатик, а ако натисна съединителя да паднат оборотите климатика отново заработва и работи ако не карам с повече от 100-110 км/ч. Логична причина за това е ако маслото е в повече да не може да премине достатъчно бързо през разширителния клапан или туба не знам кое е точно и къде се намира и от там да се натрупва налягане и сензора за налягане да спира компресора. Следващата седмица ще пробвам да намаля количеството на маслото в системата и ще пиша за резултата.. За сега никой не отговаря по тази тема, но поне може да съм полезен на някого. Лек ден на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #4 Отговорено 12 Юли Преди 6 часа, Petar.P написа: Логична причина за това е ако маслото е в повече да не може да премине достатъчно бързо през разширителния клапан или туба не знам кое е точно и къде се намира и от там да се натрупва налягане и сензора за налягане да спира компресора. Много по-логична причина за това е, ако фреона е в по-вече. Знаете ли точно с колко фреон е заредена системата, и ако да, то с точното количество което е по предписание ли е? Друга възможна причина е, в системата да е останал въздух, ако не сте я вакуумирали добре. Сложете манометри на всмукателната и на нагнетателната тръби и гледайте показанията докато форсирате на място двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #5 Отговорено 13 Юли При монтиране на нов компресор първо трябва да се изсипе маслото, което е в него фабрично. Да се премери количеството му и да се добави точно колкото трябва. След това се добавя необходимото количество фреон в системата. Това е най - правилният, а и описаният в ръководствата начин на процедурата по пълнене на системата с фреон и масло. Ако системата е заредена както трябва, търсете проблеми в датчиците. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #6 Отговорено 13 Юли 9 hours ago, DAN_DAN said: Знаете ли точно с колко фреон е заредена системата, и ако да, то с точното количество което е по предписание ли е? Друга възможна причина е, в системата да е останал въздух, ако не сте я вакуумирали добре. Системата е заредена с машина, която първо тества за теч като държи системата на вакуум няколко минути и след това беше заредена със 550 грама фреон ( по таблица за този модел е 500-600 гр ). Възможно е системата да е изпуснала част от фреона все пак климатика не е пускан от около година. През седмицата ще отида до сервиза и ще проверим наляганията при работещ двигател и количествата гас в системата, ако е нужно ще направим нов цикъл на източване и зареждане. За съжаление нямам манометри под ръка, а и не мога да го изпробвам това със замерването на улицата.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #7 Отговорено 13 Юли 39 minutes ago, psp 276 said: При монтиране на нов компресор първо трябва да се изсипе маслото, което е в него фабрично. Да се премери количеството му и да се добави точно колкото трябва. След това се добавя необходимото количество фреон в системата. Това е най - правилният, а и описаният в ръководствата начин на процедурата по пълнене на системата с фреон и масло. Ако системата е заредена както трябва, търсете проблеми в датчиците. Компресора не е нов, а е оригиналния компресор, който беше подменен със нов, който дефектира миналото лято след малко над 2 години експлоатация.. като се замисля не съм го ползвал повече от 4 месеца за тея 2 години. На оригиналния компресор беше изгорял електромагнита на съединителя и съединителя беше свършил. Смених съединителя с нов и сега си работи, но няма как да знаеш количеството мало в него, защото беше празен. Ще проверя количествата още веднъж за феон и масло ще заредя на ново и ще видим дали ще се реши проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #8 Отговорено 13 Юли Нов или стар няма значение. Преди да се монтира на колата се източва в някакъв съд и се пълни с конкретното количество масло - така пише в указанията за монтаж на Нисенс. Друго нещо, което също е важно - при подмяна на компресора е задължително да се промие системата за да се изчисти от наличието на стружки евентуално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #9 Отговорено 13 Юли 3 hours ago, psp 276 said: Нов или стар няма значение. Преди да се монтира на колата се източва в някакъв съд и се пълни с конкретното количество масло - така пише в указанията за монтаж на Нисенс. Друго нещо, което също е важно - при подмяна на компресора е задължително да се промие системата за да се изчисти от наличието на стружки евентуално. Както спомах компресора беше празен когато го обърнах и завъртях от него паднаха 2-3 капки масло за това казвам че беше празен. Ако не се лъжа фреона и маслото във системата се пречистват от изсушителя или влаго абсорбатора отстрани на радиатора? Радиатора е сменен също така че и там всичко е ново. Но е възможно замърсяване във системата от самия влаго абсорбатор. Ще го имам в предвид и ако не се оправи проблема със по прости методи ще се заема когато се пребера в България. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #10 Отговорено 15 Юли Не, че разбирам, но когато климатичната система се закачи на машината - не се ли източва и измерва цялото количество на маслото и фреона в системата? Ако количествата се измерват, значи лесно може да се направи така, че да са определените количества за системата. Поне така предполагам аз, като казвам, че не разбирам. А само следвам някаква логика и по този начин ще се елиминира една от възможните причини да не работи както трябва системата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #11 Отговорено 15 Юли 44 minutes ago, Г.Писаров said: Не, че разбирам, но когато климатичната система се закачи на машината - не се ли източва и измерва цялото количество на маслото и фреона в системата? Ако количествата се измерват, значи лесно може да се направи така, че да са определените количества за системата. Поне така предполагам аз, като казвам, че не разбирам. А само следвам някаква логика и по този начин ще се елиминира една от възможните причини да не работи както трябва системата. Според моя "майстор" се източва всичко и машината после автоматично добавяла 15 грама масло. Точно поради това му твърдение аз нахаках 150 мл масло и той само тряваше да добави фреона, но след като установих че има проблем изчетох доста материал и се оказа че ако машината дърпа газта от порта за ниско налягане изкарва заедно с фреона 10-15мл масло, но ако го закачиш първо за порта за високо налягане източваш почти цялото масло от компресора. Маслото не седи само в компресора, а се разхожда из цялата система и при презареждане се добавя отново масло защото машината е смукнала част от него. Предния път като ми зареди климатика компресора ми блокира около месец по-късно и си мисля че е останал на сухо така да се каже. Тия дни ще посетя сервиза отново и ще източим маслото от резервоара на машината за да разберем колко дърпа и колко трябва да се добави, както и да засечем наляганията по време на работа на компресора. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #12 Отговорено 30 Юли Така след дълго търсене на сервиз, в който правят и диагностика на климатици не само наливане на фреон, бе установено че компресора работи нормални и наляганията са добре, но съединителя преплъзва когато се настъпи газта.. иначе замерана температура на въздуха около -1 градуса . Мерих разстоянието между диска и ролката и е 0,45мм.. уж трябва да е в норма, но препъзва и най вероятно ще си поиграя със растоянията и ще пробвам да го намаля и да видя дали няма да се оправи. Ако не стане ще го мъча в България в сервиз да видя има ли още майстри 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #13 Отговорено 2 Август Днес имах време след рабтора и след 1 час гъзене успях да сваля диска на съединителя. Беше леко лилав предпполагам се е понагрял малко . Намалих разстоянието със около 0,2 милиметра и сега не преплъзва и работи нормално.. ако за в бъдеще съединителят пак прави проблем ще го сменя с някоя друга марка... като цяло настройката на процепа е много финна и ако нямате пластини да измерите не си е работа. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове