Jump to content
Ceko

Инфо Jazz/Crosstar >2020

Recommended Posts

Здравейте!
Има ли собственици на последния Jazz/Crosstar от североизточния регион? Всички обяви са на другия край на България... Иска ми се да ме повози за половин час в удобно за него време. Ще се отблагодаря 🙂

JAZZ_Crosstar_2020_PREMIUM_CRYSTAL_RED_METALLIC.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам в Пловдив, гледам жената като не я кара да я взимам аз, ама вече все по-трудно ѝ се отделя от сърцето. Страхотна кола, ако можем да помагаме от разстояние, с удоволствие. 

 

Няколко бързи препоръки, ако ходиш да гледаш някъде.

1. Гледай дали има кора под двигателя. В Пловдив в Бултрако продаваха една светлосиня - кората липсваше. Според тях не било задължително да я има, в същото време се бяха заяли с един джамбазин с автокъща, който беше отишъл да си обслужи неговата там. Бяха му написали в протокола изрично, че липсва кората под двигателя. И тъй като не стана ясно трябва ли да има, или не... моята си я докарах от Германия, има кора. В английските форуми споделят, че колата е сравнително шумна, подозирам, че в Англия ги продават именно без тази кора, защото аз такова нещо не мога да кажа за моя Crosstar. Супер тиха кола, прекрасна за каране.

 

2. Декоративните лайстни по предните греди около предния прозорец - слабо място и се чупят щипките при по-агресивно търкане по автомивките. Не е показател, че колата е удряна, ако имат луфт. Просто трябва да се има предвид и да знаеш, че проблемът се решава със силиконово лепило на щипките.

 

3. Нивото на батерията почти никога не стига максимум заряд, но и не пада под 2 чертички(20%). Това е така, защото тя почти винаги е част от процеса, дори при по-високи скорости. Това не трябва да те притеснява въобще, защото идеята на батерията е да се ползва, а не да седи заредена за по-добри времена.

 

4. Тъй като колата е с по-различна задвижваща технология и няма скоростна кутия, съответно звуците са малко по-различни от стандартните очаквания, които човек има. Колата като е студена пали и двигателят работи, за да зарежда батерията, но при потегляне не се форсира и не променя оборотите си, освен ако не я натиснеш повече. Когато е топло и батерията има достатъчно заряд, пали без да стартира двигателя и тръгва в електрически режим, в някакъв момент разбираш, че е запалила и ДВГ-то. При ниски скорости в града почти винаги е в изцяло електрически режим. Но заради малката батерия се налага да работи и ДВГ-то, за да я зарежда. Режим "B" на скоростния лост увеличава рекооперацията и в някаква степен може да се докара дори до One-Pedal-Driving.

 

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, много ти благодаря за информацията.  В краен случай ще звънна в Бултрако за тест драйв.

От гледане на ревюта, изглежда за града е перфектна. Как е положението по магистралата със 120/130 от към шум и разход?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като шум няма нищо общо с нито един от предишните генерации на Джаз. Доста по-обезшумена е колата и е супер комфортна с такива скорости. Разходът на магистралата варира между 5,5 и 6,2 в зависимост от стила на каране, сезона, гумите и т.н. Януари месец от Северна Германия до България със зимни гуми само по магистрали ми даде 6,1 разход, но особено в немско съм си позволявал да проверя на доста места колко вдига. Но пък и там горивата нямат нищо общо с нашите бъркочи. 

 

От както я регистрирахме започнахме да следим и тук:

https://www.carspending.com/bg/vehicle/24452-honda-jazz-crosstar

 

Но тя кара по месец с 1 резервоар градското, така че още няма много статистика. А тази тук е само градско.

 

Шумна е, когато я изрязваш, защото форсира ДВГ-то и го държи в някакви такива постоянно високи обороти докато набере. Но това е за кратко.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за изчерпателното инфо, потвърждаваш ми представата от изгледаните ревюта.

Светли празници!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо, за което се сещам - всички джаз от тази генерация, които съм виждал, са с леко ръждясали задни дискове. Причината е, че не се ползват много и с времето стават едни грозни с нещо като патина, която няма махане. Това е и причината на моя Crosstar да ги сменя, иначе не бяха изхабени, но не си падам по шлайфането. Сега с новите пак наблюдавам как за месец още дори не са се "излъскали" хубаво от спирането. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е. Хибрида спира с много рекуперация и по-малко със спирачки, особено задни.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
Ако може да попитам колегата по темата за неговите наблюдения относно това дали има някакъв праг на скорост над който автомобила задължително използва и ДВГ-то. Т.е. до какви скорости автомобила може да работи само на ел двигателя си, разбира се при подходящи условия (не говорим за някакви баири и т.н.).
Някъде бях чел, че на електричество може да се кара до скорост от 30 км/ч, след това стартира и ДВГ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички нови хибриди на Хонда са с мощни електромотори /по-мощни от ДВГ-то/ и до 80 км/ч се движат като електромобил. Когато не им достига батерията, ДВГ-то се стартира и задвижва ел. генератора. Над 80 км/ч се включва съединител, който предава въртящият момент директно от ДВГ към колелата. Така се избягва монтирането на скоростна кутия, има само една директна предавка. Когато е в режим на ДВГ електромотора само помага при необходимост.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо като определена скорост. И при 80км/ч и при 100км/ч съм виждал да свети индикатор, че е само в EV режим.

Проблемът, както правилно отбелязаха, че е е малка батерията и в този случай бързо свършва и трябва ДВГ да се включи, за да дойде от някъде ток. Иначе ДВГ може да се включи и от 0км/ч, може и да се изключи при каране със 120, всичко се решава от софтуер, ниво на батерията, стил на каране, и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...