JapCar 304 #1 Публикувано 19 Април Акумулаторът много скоро се предаде и ще трябва нов. Очакваше се, защото при всяко стартиране, излизаше предупреждение на дисплея, че Ст/Ст. системата е изключена... (публикувам снимка). Вероятно при всяко стартиране се прави тест, до колко пада напрежението... С тази Старт/Стоп система, нещата са по-различни... Всички ръководства са преведени едно от друго и не е ясно какъв е оригиналният акумулатор? Навсякъде пише: Капацитет и тип 48AH(5)/60AH(20). Не е обяснено защо са два вида и какво е 5 и 20? Купих колата с 62Ah, обикновен, но естествено джамбазина го сменил преди продажбата, защото би трябвало оригиналният в Швейцария да е бил поне EFB, който е за старт /стоп системи. Четох за разликата м/у EFB и AGM и кога се използват. В някои статии се споменава, че за тях, системите за зареждане са сложни и понякога се налага след смяна, да се програмира/настройва през OBD куплунга, но май са общи приказки на производителите на акумулатори, тук едва ли ще се наложи... Капацитета не ми е важен, какъвто се събере максимално, но какъв е бил оригиналният, EFB ли? AGM са по-добри, но и доста скъпи и не търпят топло, за това се слагат в багажника, а тук случая не е такъв... Мога да сложа и обикновен, защото едва ли ще използвам старт/стоп постоянно, но дали тази система не зарежда до малко по-високо напрежение заради EFB и да го съсипва от презареждане? Нормалните са до около 14.2V. Имам в гнездото на запалката волтметърче и на Акорда зареждаше 14.0-14.2V, а тук до 14.4V. Не знам и колко е точно, но ще го проверя... Естествено EFB са по-добри от обикновените, но и по-скъпи и дали си струва, като няма да използвам старт/стопа? Имам предвид, ако зареждането не е различно... Досадно е всеки път след стартиране да натискам бутона А, за изключване на системата и вероятно някога ще си направя платчица с два таймера и реленце/рид контакт, което да имитира натискане на бутона (паралелно на него, задейства се 1-2 сек след контакт и имитира натискане с продължителност 0.5-1 сек). Таа, някой занимавал ли се е с тези въпроси и какво знае? Какъв е оригиналният акумулатор, карал ли е с обикновен...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #2 Отговорено 20 Април Здравей това 5 и 20 са режими при които се тестват акумулаторити при произвадителя и е обозначение за AGM такива. ЕFB и AGM са направени да издържат на натоварвате в пъти повече от обикновения,твой е избора какъв ще купиш,като тези двата ще издържат в годините повече от обикновен такъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #3 Отговорено 20 Април Ето тук как колегите са се справили с старт/стоп системата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #4 Отговорено 20 Април (Редактирано) Преди 10 часа, CARPERA написа: Здравей това 5 и 20 са режими при които се тестват акумулаторити при произвадителя и е обозначение за AGM такива Разбрах, но потребителя какво го интересуват производителите...? Все пак не е ясно какъв е оригиналният акумулатор, а цялото инфо във всички ръководства е "Капацитет и тип 48AH(5)/60AH(20)" Никъде не се споменава AGM, а обикновения потребител не е длъжен да знае теорията на акумулаторите и според това, да се досеща... Четох за EFB и AGM, ясно е , но няма да купя 2 пъти по-скъп от обикновения, вероятно ще взема EFB... Показаното устройство от Алито, вероятно работи на същия принцип, който аз мислех да направя, но не знам защо са 5 крачета... Мислех, че две са достатъчни. Ако имам схемата, ще е ясно и по-лесно... Редактирано 20 Април от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #5 Отговорено 17 Май С новия EFB акумулатор, старт/стоп системата си работи... Ще мисля за обръщане на логиката- по дифолт да е изключена, а да я включвам по желание... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #6 Отговорено 17 Юни На 18.05.2024 г. at 1:15, JapCar написа: С новия EFB акумулатор, старт/стоп системата си работи... Ще мисля за обръщане на логиката- по дифолт да е изключена, а да я включвам по желание... Направих си платчица, която обръща логиката и вече работи... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #7 Отговорено 18 Юни Каква марка акумулатор взе? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 18 Юни (Редактирано) преди 49 минути, galin_k написа: Каква марка акумулатор взе? Полски EFB... 65Ah, 3г. гаранция. ENNEXY, около 200 кинта, при връщане на стария... Редактирано 18 Юни от JapCar 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #9 Отговорено 18 Юни Благодаря, питам че и аз имам същата грешка със старт & стоп и май няма да стане със зареждане само. А как да разбера дали моят е обикновен или EFB/AGM? Интересно ми е дали е бил сменен при внасяне? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #10 Отговорено 18 Юни Преди 4 часа, galin_k написа: Благодаря, питам че и аз имам същата грешка със старт & стоп и май няма да стане със зареждане само. А как да разбера дали моят е обикновен или EFB/AGM? Интересно ми е дали е бил сменен при внасяне? Е, моят беше сменен от джамбазите, ама аз още не бях в час с EFB/AGM та да проверя и претендирам... Някъде на акумулатора по етикета пише, ако е такъв... Аз преиграх малко с купуването на такъв, защото не ползвам системата (изключва се с устройството, което направих), но дано да е по-дълговечен... Обикновен може да се намери и на половината на тези цени... Предполагам, че ако сложиш обикновен, известно време няма да ти свети предупреждението, докато не почне да кляка при стартиране... (предполагам, че тогава компа мери напрежението и ако е под някаква стойност, излиза предупреждението) Опитай със зареждане, но и да стане, ще е временно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове