Rqdkow92 3 #1 Публикувано 14 Януари Здравейте, закупих Honda Cr V 2015г. 2.0 бензин, автомат на 81000км.(реални) и въпроса ми е какво трябва да обслужа сега и как да я поддържам за напред. (двигател, скорости, деференциал, свещи, реглаж клапани, пистов ремък, ангренажна верига и т.н основите неща, за които трябва да съблюдавам и следя), благодаря! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #2 Отговорено 14 Януари (Редактирано) Ето какво обслужих аз. Не мисля, че трябва да правиш нещо повече ако има дискове и накладки. Течност съединител няма да имаш, пистовия ремък най-вероятно също може да изчака. Моя не беше за смяна изобщо според майстора, но аз си го смених. Агренаж - не, свещи - на 100 хил км. За подробности линка в подписа. Редактирано 14 Януари от Bizzito 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #3 Отговорено 14 Януари Колега @Bizzito ако си с автоматична кутия,защото колегата е , има ли външен филтър тя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #4 Отговорено 14 Януари С ръчна съм. Не знам, ти май беше експерта по автоматите. Това риторичен въпрос ли е? ; Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #5 Отговорено 14 Януари Не колега просто сега съм с 3ген CRV автомат бензин ,тя има външен филтър автомат. След Зген следва 4ген бензин автомат,но напред в времето. Тук в форума много малко хора споделят по специфична информация,камоли да качат някоя снимка кое къде е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #6 Отговорено 14 Януари (Редактирано) Ами те са сравнително нови. Тепърва ще започват хората да ги ремонтират. Пък и под 100 хил надали има обслужване на кутия. Не, че аз не бих я обслужил. Но в чужбина 100% не. Все пак само гадая, не съм запознат с автомата много, само знам, че е бавняк, затова си взех ръчка 😂 На 3 генерация кога дават смяна на масло и филтър на кутията? Би трябвало лесно да се разбере. Ако за 3 генерация се продава филтър, а за 4 няма по магазините... ПП Редактирано 14 Януари от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #7 Отговорено 14 Януари Преди 1 час, CARPERA написа: Не колега просто сега съм с 3ген CRV автомат бензин ,тя има външен филтър автомат. След Зген следва 4ген бензин автомат,но напред в времето. Тук в форума много малко хора споделят по специфична информация,камоли да качат някоя снимка кое къде е. Според мен трябва да има такъв филтър. На трета генерация така ли изглежда? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1236 #8 Отговорено 14 Януари (Редактирано) За мен тези двигатели са еднакви и по презумпция смятам, че и автомата е такъв. ето едно малко резюме като си направих труда да постна максимално инфо. Двигатели Honda R20A, R20A1, R20A2, R20A9 Двигателите Honda R20A, R20A1, R20A2, R20A9 принадлежат към серията R20, която има общи черти и в по-голямата си част еднакви характеристики. Основните двигатели бяха R18A, който беше оборудван с колянов вал с по-дълъг ход. Освен това бяха въведени балансиращи валове и всмукателният колектор беше модифициран. Цилиндровата глава също е взета от R18A. ICE от серията R20 имат променливо газоразпределение и 16 клапана. Двигател Honda R20A R20A няма хидравлични повдигачи в своя дизайн, така че регулирането на хлабината на клапана е необходимо на всеки 40 хиляди километра. За разлика от Honda K20, моторът се чувства по-уверен при ниски и средни скорости. Различава се в простота, надеждност и рентабилност. Спортният характер е изчезнал (за разлика от K20), но е повече от компенсиран от множество предимства. Струва си да се отбележи, че R20A1 е версия на двигателя, който е сглобен за японския пазар. R20A2 е еквивалентът за потребителите в Европа. Двигателите от серия R са модифицирани единици от предишни поколения, чийто дизайн отчита всички грешки. Чудесно за цивилни автомобили. Те нямат спортен потенциал, но лесно изпълняват функциите на "работен кон". Предназначен за автомобили C класа. В двигателите с вътрешно горене от серията R се набляга повече на екологичността. В същото време се обръща по-малко внимание на динамиката и удоволствието от шофирането. Във връзка с най-новите екологични норми мощността на двигателите беше намалена, но това намали количеството на емисиите в атмосферата. Като цяло двигателите от серията R са много добри и имат право на съществуване. Характеристики на R-серията Двигателите от серията R, включително R20A, R20A1, R20A2, R20A9, се появиха през 2000-те години. Първоначално служи като задвижващ агрегат за Honda Civic. В самата Япония те бяха инсталирани на Crossroad. По технически характеристики двигателите са близки до D-серията. Те се отличават с опростения дизайн, наличието само на един вал и сравнително малък обем от 1,8 литра. Двигател Honda R20A Двигателите от серията R съществуват и в 2-литрови версии за CR-V и Accord. Тези двигатели с вътрешно горене бяха ново решение за Honda. Те дойдоха да заменят морално и структурно остарелите двигатели от сериите ZC, H, F, D, B. Много интересни решения бяха въплътени в новите (в началото на 2000-те) двигатели от серия R. 1,8-литровите двигатели се похвалиха с по-голям въртящ момент от 15 и 1,5-литровите L1,7. Благодарение на това колите потеглиха рязко от място. Използването на един разпределителен вал в дизайна значително намали цената на двигателя, като допълнително опрости производствения процес. Дори капакът на клапаните на двигателите започна да се прави от пластмаса, а не от алуминий. На практика това не само допълнително намали цената на дизайна, но и не повлия на надеждността (не се наблюдават течове). Най-общо казано, двигателите R20A, R20A1, R20A2, R20A9 са нещо като аналог на двигателя с вътрешно горене от серията D, но само с верижно задвижване. Няма излишни украшения и следователно практически няма какво да се провали. Сравнявайки двигателите с F-серията, можем да кажем, че R-серията е по-добра в много отношения. Няма постоянни течове и самозамърсяването не е на толкова високо ниво. R20A е един от най-добрите представители на семейството. Двулитровият двигател естествено има приличен въртящ момент (за разлика от 1,8-литровия). Динамичността е повече от достатъчна. За разлика от двигателите от серията K, проблемът с износването на разпределителния вал на изпускателната система е преодолян при R20A. Този R-мотор е безпроблемен и е монтиран, включително на акорди, сглобени в Европа. R20A има 16 клапана на цилиндър, а блокът е изработен от алуминий. Моторът е оборудван с електронна система за управление на подаването на гориво. Такава иновация за времето си позволи да се намалят загубите на гориво и да се стабилизира максимално работата на двигателя. Двигателят използва технологии, които целят икономия на гориво. Буталните пръстени имат специално покритие, общото тегло на двигателя с вътрешно горене е намалено поради използването на алуминиеви и пластмасови части в монтажа. Двигател Honda R20A9 Като цяло R-двигателите станаха достойни наследници на класическите ICE от 90-те години. Рентабилността, мощността, надеждността и простотата не спират да радват собствениците на автомобили. В момента те са едни от най-добрите двигатели на Honda, с които се планира да оборудват автомобили повече от една година. Технические характеристики Двигател Обем, куб.см. Мощност, к.с. Макс. мощност, к.с (kW) / при об./мин Макс. въртящ момент, N/m (kg/m) / при об./мин R20A 1997 150 - 156 150 (110)/6200 189 (19)/4300 190 (19)/4200 191 (19)/4300 193 (20)/4200 R20A1 1997 150 148 (110)/6200 190 (19)/4200 R20A2 1997 150 150 (110)/6200 192 (20)/4200 R20A9 1997 150 150 (110)/6500 189 (19)/4300 190 (19)/4300 Номерът на двигателя е на неясно място в предната част на двигателя под колектора близо до скоростната кутия. Неизправности По време на работа R20A може да почувства почукване в двигателя. В някои случаи това не означава неизправност, а показва работата на адсорберния клапан. В най-лошия случай чукането се излъчва от клапани, които трябва да се регулират приблизително на всеки 40 хиляди километра. Ако такава операция не е била извършена дълго време, тогава най-вероятно почукването е свързано точно с неправилната работа на клапаните. Двигателят R20 често бръмчи много по време на работа. Прекомерният звук може да се дължи на недостатъчно напрежение на задвижващия ремък. Между другото, експлоатационният живот на колана е приблизително 100 хиляди километра, но понякога и по-малко. Шумът изчезва след смяна на ремъка. Двигателите R20A, R20A1, R20A2, R20A9 се характеризират с вибрации при студен старт. Като цяло това явление е нормално. Ако вибрациите са твърде силни, тогава трябва да помислите за проверка на опорите, или по-точно лявата опора. Нискокачественият бензин може значително да намали живота на ламбда сондата и катализатора. Висококачественото моторно масло ще помогне за поддържане на работата на системата с променливо газоразпределение за дълго време. Надеждност Двигателите от серията R имат прост дизайн. В резултат на това те са невероятно надеждни. През годините на експлоатация двигателите R20A, R20A1, R20A2, R20A9 не са имали сериозни недостатъци. На практика верижното задвижване на времето показа своята устойчивост на износване. По отношение на непретенциозността, двигателите са толкова добри, колкото двигателите с вътрешно горене от серия L, а по отношение на лекотата на поддръжка не са по-ниски от двигателите от серията K. Обслужване Повредата на двигателя често се дължи на неправилна поддръжка. Като такава, няма тънкости в процедурата. Основното изискване е навременната смяна на маслото. Течността трябва да е 0w20 или 5w20. Също така не забравяйте за навременната подмяна на консумативите. R20A, R20A1, R20A2, R20A9 са напълно безпроблемни двигатели. С подходящи грижи те могат да изминат до 399 999 километра. За такъв цикъл, в допълнение към наблюдението на нивото на течностите, е необходимо да се следи качеството на горивото, което се налива. Препоръчително е да зареждате само 95 и на горе бензин. Препоръчва се смяна на двигателното масло на всеки 10 000 хиляди километра. След 40-50 хиляди километра клапаните се регулират. Необходимо е постоянно да се следи наличието на външни вибрации и шумове, за да се открие навреме неизправност на задвижващите обтегачи, работата на клапана и износването на възглавницата. Възстановяването на двигател е възможно, но доста скъпо. Почти винаги е по-лесно да закупите нов двигател. Автомобили, на които са монтирани двигатели марка, тяло Производствени години Двигател Мощност, к.с. Обем, l Хонда Акорд комби 2008-13 R20A 156 2.0 Хонда Акорд, седан 2008-13 R20A 156 2.0 Хонда CR-V, джип 2008-16 R20A 150 2.0 Honda Crossroad, джип 2007-10 R20A 150 2.0 Honda Stepwgn, миниван 2012-15 R20A 150 2.0 2009-12 R20A 150 2.0 Honda Stream, миниван 2009-14 R20A 150 2.0 2006-09 R20A 150 2.0 Хонда CR-V, джип 2007-11 R20A1 150 2.0 Honda Stream, компактенван 2008-14 R20A1 150 2.0 Acura ILX седан 2013-14 R20A1 150 2.0 Хонда CR-V, джип 2009-12 R20A2 150 2.0 2007-10 R20A2 150 2.0 Honda CR-V, джип 2017-настояще R20A9 150 2.0 5то поколение Honda CR-V, джип 2015-настояще R20A9 150 2.0 (4-то поколение) Honda CR-V, джип 2012-15 R20A9 150 2.0 (4-то поколение) Тунинг и смяна на двигател Всеки двигател от серията R20 не е подходящ за атмосферна настройка. Въпреки това е подходящ за някои промени, които значително подобряват производителността. Евтините опции включват настройка на чипове, инсталиране на директен всмукване и студено всмукване. Такава настройка добавя около 10 конски сили. За настройка се използват инжектори Acura RDX (турбо), бутала Wiesco, всмукателен приемник Weapon R, амортисьор Skunk2 (60 мм), вал GO Power Motorsport (или еквивалент). Ако е необходимо, главата на цилиндъра се подлага на ревизия. Инсталирането на такива компоненти добавя до 180 конски сили. Друг вариант за настройка на двигателя Honda R20 е инсталирането на компресор. За целта на автомобилния пазар се продава комплект Jackson Racing с компресор Rotrex C30-84 (с интеркулер). За да може двигателят да издържи натоварването, свързващият прът и буталната група се променят на кован аналог. Допълнително са монтирани горивна помпа Walbro 255, инжектори 550cc, биели Eagle и бутала CP Pistons. След инсталирането на компресора количеството конски сили се увеличава до 250. На практика компресорът Rotrex C30-84 може да се напомпа до 300-350 конски сили. Също така, за да се увеличи мощността, е инсталиран турбо комплект Garrett, който помага да се повиши количеството конски сили до 300. Във всеки случай са необходими много пари за подобряване, ресурсът на двигателя и стабилността на работата му намаляват, а бензинът потреблението се увеличава. Като цяло такава настройка е предназначена повече за феновете на двигателите. Предприятието е доста скъпо и като цяло неперспективно. Мотор с един вал от Honda не е особено подходящ за настройка. По-лесно е да смените двигателя с двигател с вътрешно горене от серия K (K20 или K24) и, ако е необходимо, да настроите този агрегат в бъдеще. За мен моторите и кутиите са абсолютно еднакви и филтъра на автомата трябва да е както на R20A2 сиреч отгоре. Това е R20A3 но все тая. Редактирано 14 Януари от Митко Йотов 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #9 Отговорено 14 Януари 3 hours ago, Bizzito said: Според мен трябва да има такъв филтър. На трета генерация така ли изглежда? Да на трета генерация е такъв филтъра автомат външен. Намира се под кутията на въздушния филтър. Quote Би трябвало лесно да се разбере. Ако за 3 генерация се продава филтър, а за 4 няма по магазините... Не не е така срещал сам какви ле не филтри продават на хората за външен,но не и правилния. Магазинерчето преди това продавало хляб и безалкохолно сега авточасти,гледа в програмата това дава и го дава. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #10 Отговорено 16 Януари Отговора е да,има филтър на автомата. Смених го при обслужването преди 2 месеца и самия филтър струваше около 40 лв. Между другото това е най-голямото обслужване в историята на колата , което се прави на 120К, но аз го направих на 112К. Пистовия ремък го смених още на 80К когато регулирах клапаните. Беше здрав, но имаше няколко пукнатини и реших. По спомен бе около 70 лв. Прилагам и снимка какво смених и на каква цена. Малко по-късно смених и горивния филтър. Цена с монтаж 230 лв. Говорих с майстора и ми стана интересно,че аналогичното обслужване при AUDI Q5 би струвало около 4 000 лева, а CRV4 с моето ниво на обородуване и Q5 са в един клас. Тоест ако ще плащам 4 пъти по-евтина поддръжка ще си трая с по-бавната Хондичка 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #11 Отговорено 16 Януари Горивния филтър е в резервоара на помпата нали? Няма друг? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #12 Отговорено 16 Януари Да, вътре е .Друг няма. Беше черен. Може би не е зле да се сменя и по-рано макар да не съм имал проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #13 Отговорено 16 Януари Аз друго исках да кажа ама ти пък сега ме ошашави с това черно. Щях да казвам: По принцип този филтър не го дават да се обслужва. Аз бих се замислил за него след 10-тата година. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #14 Отговорено 16 Януари Горивния филтър да е вечен? Няма как да се съглася Виж приложената таблица. Аз ходих още на 80к , но в оторизирания сервиз тогава на Хонда каза, че е твърде рано, нищо че така пише в книжката. Инак самия филтър е бял на цвят, но вътре зад пластмасата беше черно. Предполагам някакви отлагания или нещо подобно идващо от бензина. Дори и да не са стиганти заложените километри годините също са фактор. Надявам се да съм бил полезен. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #15 Отговорено 16 Януари Еее сега пък и горивен филтър ли трябва да и сменям... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #16 Отговорено 16 Януари Между другото майстора(беше 20 години в оторизирания сервиз и съм му виждал диплома от workshop-и на Хонда, но вече си направи сервиз и се отдели) каза, че няма смисъл да ми взема парите за оригиналния филтър ,който струваше двойно и ми предложи афтърмаркет, който каза, че слага на други Хонди около 10 години. Той също има CRV, но единичка. Така, че може би няма смисъл и ти да вземаш оригинален. Относно свещите и филтъра каза нещо от рода: "Реално ти може да караш и до 150 000 км и да нямаш проблем, но вече е време да се сменят". Така,че не е фрапантно малко да изчакаш ако не си готов сега, но в един момент ще се наложи. А ако се случи на път ще е неприятно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #17 Отговорено 16 Януари А ще го сменя аз, само да намеря кой, че то е малко шибана история с тоя филтър в резервоара. Имам още 3 хил км до 80К ще го измисля до тогава. Аз спадам към групата за интензивно каране, затова сменям масло на 5 хил км. Между другото за колегата с автомата. Сега ми направи впечатление, че в книжката пише, че на автомата се сменя масло на раздатка. Явно има раздатка автомата. Та да си провери и за това ако го има като обслужване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1236 #18 Отговорено 16 Януари Той колегата "нИ" се появи като светкавица и изчезна и май ще се появи едва при следваща буря (проблем)... . Та колко ни е колега... такива на пътя бол. Иначе горивният филтър се сменя и даже си има интервал за смяна, аз лично моя не съм го сменял но разчитам на дилъра от Швейцария да е спазвал интервалите след като ми казаха, че всичко е подържано в график и е заверено от тях. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rqdkow92 3 #19 Отговорено 18 Януари На 16.01.2024 г. at 10:47, AzSum написа: Отговора е да,има филтър на автомата. Смених го при обслужването преди 2 месеца и самия филтър струваше около 40 лв. Между другото това е най-голямото обслужване в историята на колата , което се прави на 120К, но аз го направих на 112К. Пистовия ремък го смених още на 80К когато регулирах клапаните. Беше здрав, но имаше няколко пукнатини и реших. По спомен бе около 70 лв. Прилагам и снимка какво смених и на каква цена. Малко по-късно смених и горивния филтър. Цена с монтаж 230 лв. Говорих с майстора и ми стана интересно,че аналогичното обслужване при AUDI Q5 би струвало около 4 000 лева, а CRV4 с моето ниво на обородуване и Q5 са в един клас. Тоест ако ще плащам 4 пъти по-евтина поддръжка ще си трая с по-бавната Хондичка Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rqdkow92 3 #20 Отговорено 18 Януари Ще обслужвам всичко ( масло двигател, скоротски, деференциал + всички филтри и горивен + свещи, пистов ремък, антифриз и спирачна течност). Така ме посъветва майстора, на който мога да се доверя. Ще пиша като цена какво ми е струвало за бъдещите хондаджии. Минах 500км с Cr-Vto и се влюбих в тази кола... Благодаря на Колегите за инфото! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #21 Отговорено 18 Януари Не знам дали приемаш съвет, но с флуидите не прави компромис. Настоявай да са оригинални на Хонда, пък дори и антифриза бих казал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1236 #22 Отговорено 18 Януари +1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове