Jump to content
vallcho

Липса на динамика, сякаш е леко спъната

Recommended Posts

Здравейте! Става дума за FRV дизел 2006 г. 2.2. 

Ще бъда подробен с риск да досадя, но ще съм благодарен, ако някой може да ме насочи.

От известно време сякаш колата не е много динамична. Дали си внушавам не знам, тъй като има моменти, в които сякаш си е ОК. При консултация в сервиз ми казаха, че след като е след 200 000 км и ми препоръчаха да ми свалят дюзите и да ги тестват на стенд. Възможно е да са прави, но малкото което се опитах да изчета за някакви симптоми, тъй като не откривам такива реших, че просто така да дам около 1000 лв. ми е малко в повече. Естествено, че може и да са прави, а мойта "преценка" да е повече от грешна.

На други места ми казаха, че по добре да се почне от някъде, но не и от дюзите. Например да се видела турбината, ЕГР клапан. Ходих на някаква компютърна диагностика и там ми казаха, че турбото ми почти не работи в ниските обороти. Предавам дословно, тъй като не съм в час и да не объркам нещо в изказа. Питах за ЕГР и казаха, че е ОК. При тръгването ми от там колата почти спря. Едвам излязох и после още по трудно се върнах в сервиза. Откачих за момент. Там ми казаха, че е "залепнал" ЕГР от компютърната диагностика, тъй като тя го натоварвала максимално (при шофиране не можело да се товари така) и е блокирал. Чукнаха го и наистина колата си се върна в предишното състояние. По принцип от цялата диагностика там не останах доволен, тъй като нищо не обясниха и всичко мина за нула време. Може пак преценката да не ми е точна, но това остана като впечатление у мен.

Може ли някой да помогне с мнение, препоръка, насока и т.н. Дали има възможност при компютърна диагностика да се видят въпросните дюзи. При някакви живи данни или каквото и да е. Дори да не е като на стенд, но да ти кажат, че наистина трябва да се ходи на стенд и ти вече да си решаваш дали ще се пускаш в тая посока. Въобще съм отворен и ще съм благодарен за всякакво мнение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, не съм много вещ по дизелите, вероятно колегата Митко Йотов визира, че може при компютърна диагностика да се види работата на дюзите, но това е моето тълкуване. Иначе наблюденията ми по този двигател са, че основната динамика идва от турбото, което стартира при около 2000 оборота и нагоре. Та бих се усъмнил в него. Добре е да споделиш и дали колата пуши неестествено в натоварен режим. Има и един тривиален проблем свързан с некачествен или задръстен горивен филтър. Дюзите по правило са доста здрави. 

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
26 minutes ago, HondaExplorer said:

Здрасти колега, не съм много вещ по дизелите, вероятно колегата Митко Йотов визира, че може при компютърна диагностика да се види работата на дюзите, но това е моето тълкуване. Иначе наблюденията ми по този двигател са, че основната динамика идва от турбото, което стартира при около 2000 оборота и нагоре. Та бих се усъмнил в него. Добре е да споделиш и дали колата пуши неестествено в натоварен режим. Има и един тривиален проблем свързан с некачествен или задръстен горивен филтър. Дюзите по правило са доста здрави. 

Благодаря за отговора. Няма някакво пушене, нито при натоварване, нито при нормална работа. Няма проблем с паленето. Аз лично не чувам и някакво почукване (но пак с уговорката, че аз не съм изобщо критерий). При обслужване сменям горивен филтър, също слагам и Bardahl BDC. 

Иначе ще съм благодарен и на Митко Йотов, ако сподели какво е имал предвид.

Още веднъж благодаря за отговора, вероятно ще е в посока турбина.

:-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с добавката е важно допълнение. Някой беше писал за проблеми след ползване на добавки, един вид вдигат отлаганията в резервоара и се позатлачва системата. Нямам спомен дали не беше предозирал обаче. Тогава коментирахме с колеги, че има доста доволни, които си карат години наред без никакви добавки за дизел. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, HondaExplorer said:

Това с добавката е важно допълнение. Някой беше писал за проблеми след ползване на добавки, един вид вдигат отлаганията в резервоара и се позатлачва системата. Нямам спомен дали не беше предозирал обаче. Тогава коментирахме с колеги, че има доста доволни, които си карат години наред без никакви добавки за дизел. 

Добавката започнах да я слагам след като реших, че нещо не върви толкова и няма "ряз".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не  би да е проблема в горивния филтър - грешен филтър, или обърнат на обратно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.11.2023 г. at 14:33, vallcho написа:

 Дали има възможност при компютърна диагностика да се видят въпросните дюзи. При някакви живи данни или каквото и да е. Дори да не е като на стенд, но да ти кажат, че наистина трябва да се ходи на стенд и ти вече да си решаваш дали ще се пускаш в тая посока. Въобще съм отворен и ще съм благодарен за всякакво мнение. 

Да, дюзите се виждат при диагностика, виждат се при какви стойности работят и границата е от +3 до –3 в този диапазон Екуто може да прави корекции за да има мотора равномерна работа а извън тези граници не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. ако съм схванал правилно при разчитане на диагностика може да се прецени дали е необходимо да се свалят за стенд....

А препоръка за диагностик, ако сте се сблъсквали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, Митко Йотов said:

Да, дюзите се виждат при диагностика, виждат се при какви стойности работят и границата е от +3 до –3 в този диапазон Екуто може да прави корекции за да има мотора равномерна работа а извън тези граници не.

 

22 hours ago, goga said:

Да не  би да е проблема в горивния филтър - грешен филтър, или обърнат на обратно.

Не мисля, тъй като скоро е сменян и нищо не се промени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа сцепен маркуч от въздушния филтър към турбината.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
15 hours ago, ttokatta said:

При мен се оказа сцепен маркуч от въздушния филтър към турбината.

 

OK. Мерси. Уж гледаха... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а дали може някой да ми препоръча за София диагностика. Да, знам, че като потърси в нета човек, има адски много. Просто ми се иска нещо проверено.

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...