Jump to content
HistamineSHOT

Налягане климатик?

Recommended Posts

Здравейте,

Със затоплянето на времето усетих, че климатика не духа не съвсем студено и реших да обслужа климатика. Оказа се, че имам само 150гр фреон и ми напълниха системата. Казаха обаче и, че едната перка на водния радиатор не включвала изобщо и, че системата с високо налягане държи налягане над нормата. Не знам дали се изразявам правино, не съм много на ти с климатичните системи. Посъветваха ме и да си сменя радиатора на климатика в обозримо бъдеще, защото имал много щети от камъчета и т.н.. В крайна сметка климатика си духа студено вече, но не ми е ясно точно какво означава всичко това. Някой ако може да ме насочи какво да търся ще съм благодарен. Човека, който я обслужи ми каза, че според него проблема бил за електротехник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А заредиха ли системата с оцветител, за да се види от къде има теч ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Dennis написа:

Със затоплянето на времето усетих, че климатика не духа не съвсем студено и реших да обслужа климатика. Оказа се, че имам само 150гр фреон и ми напълниха системата. 

На 7-ма серия беше започнало да духа студено само от едната страна, не помня коя и след дозареждане се оправи... При теб нямаше ли го тоя ефект...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Принципно климатика не беше обслужван от поне 3 години така, че не съм сигурен дали задължително има теч. И да провериха - нямаше. Иначе духаше еднакво като температура от двете страни преди да заредят фреон.

Редактирано от Dennis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като включиш климатика иди отпред и при отворен капак виж добре коя перка не се върти, сваляш я и при елтехник, ако не разбираш или не ти се занимава директно при елтехник. Това е неотложно и трябва да го направиш веднага защото времето ще става все по топло, че и горещо от което ще започне да страда и двигателя от прегряване. А климатика като започне да прегрява фреона и да вдига налягане ще спре изобщо да работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно ще е заминала тази перка и ще я сменям. Въпроса е тази другата от страната на пасажера не поема ли охлаждането до известна степен? Все щях да забележа стрелката на темп. на водата да ми се раздвижва ако радиатора беше изцяло с пасивно охлаждане...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - вероятно не ти работи дясната перка, като застанеш с лице към колата. Ако всичко друго е наред по колата и се експлоатира нормално - даже и с една перка в горещо време ще успява да охлажда антифриза. Особено ако е с ръчни скорости. При мен колата дойде с една работеща парка. Не знаех какъв е принципа на работа на перките - дали работят винаги двете заедно, дали се включва едната, после другата и т.н. Чак лятото в големите жеги на баир започнах да забелязвам покачване на градусите и опасност от прегряване - с автоматична скоростна кутия съм и маслото и се охлажда от същите перки. 

Търсих моторче за тази перка, понеже няма смисъл да сменяш и перката ако тя е здрава но не успях да намеря. Свалих го и го дадох за ремонт - оказа се обичайното - четки. Струваше ми 30 лв. 

Аз не съм от най - сръчните но успях да го сваля и сложа сам. Лесно е и ти трябва само тресчотка с камек 10 и удължител да имаш под ръка. Трябва да се откачи горния маркуч към радиатора, да се свали разширителния съд и моторчето с перката може да излезе. 

За радиатора на климатика дали е за смяна - потърси второ мнение. Моя също е с много увредена пита. Нямам течове. Като ходих миналото лято за профилактика и питах дали трябва да го сменя ми казаха, че няма нужда все още.

Успех :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се сваля, ремонтира моторче, трябва да се убедиш, че не работи, защото може и да е датчик, т.е. да не се управлява... ( не знам дали има и реле...)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес оставих колата на майстор да се проверят нещата. Оказа се, че е заминал мотора, защото и при подаване директно на ток не завъртал. Каза, че не е изключено и бушон/реле да има повреден, но мотора със сигурност е прецакан. Иначе сега ще го сменя пък този, неработещия мога да го дам да се види дали не може да се отремонтира да си имам резервен здрав. Иначе и аз имах едно покачване на температурата при чакане на границата със Сърбия и сега си обяснявам каква е била причината... :rolleyes:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност може да се отремонтира мотора. Аз моя като го свалих го закачих директно. С почуквания по корпуса от време на време захапваше. Няма да е свързано с бушон. Дай го на човек, който се занимава с ремонт на ел. мотори. Както казах - свършват четките, а те могат да се сменят лесно. Има някъде из темите писано за ремонта на мотора, понеже е често срещан проблем.

Като взимаш колата от сервиза включи климатика да видиш дали работят и двете перки. Винаги работят двете заедно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...