HistamineSHOT 40 #1 Публикувано 23 Май, 2023 Здравейте, Със затоплянето на времето усетих, че климатика не духа не съвсем студено и реших да обслужа климатика. Оказа се, че имам само 150гр фреон и ми напълниха системата. Казаха обаче и, че едната перка на водния радиатор не включвала изобщо и, че системата с високо налягане държи налягане над нормата. Не знам дали се изразявам правино, не съм много на ти с климатичните системи. Посъветваха ме и да си сменя радиатора на климатика в обозримо бъдеще, защото имал много щети от камъчета и т.н.. В крайна сметка климатика си духа студено вече, но не ми е ясно точно какво означава всичко това. Някой ако може да ме насочи какво да търся ще съм благодарен. Човека, който я обслужи ми каза, че според него проблема бил за електротехник. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #2 Отговорено 23 Май, 2023 А заредиха ли системата с оцветител, за да се види от къде има теч ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #3 Отговорено 23 Май, 2023 Преди 1 час, Dennis написа: Със затоплянето на времето усетих, че климатика не духа не съвсем студено и реших да обслужа климатика. Оказа се, че имам само 150гр фреон и ми напълниха системата. На 7-ма серия беше започнало да духа студено само от едната страна, не помня коя и след дозареждане се оправи... При теб нямаше ли го тоя ефект...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HistamineSHOT 40 #4 Отговорено 23 Май, 2023 (Редактирано) Принципно климатика не беше обслужван от поне 3 години така, че не съм сигурен дали задължително има теч. И да провериха - нямаше. Иначе духаше еднакво като температура от двете страни преди да заредят фреон. Редактирано 23 Май, 2023 от Dennis Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 245 #5 Отговорено 24 Май, 2023 Като включиш климатика иди отпред и при отворен капак виж добре коя перка не се върти, сваляш я и при елтехник, ако не разбираш или не ти се занимава директно при елтехник. Това е неотложно и трябва да го направиш веднага защото времето ще става все по топло, че и горещо от което ще започне да страда и двигателя от прегряване. А климатика като започне да прегрява фреона и да вдига налягане ще спре изобщо да работи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HistamineSHOT 40 #6 Отговорено 24 Май, 2023 Най-вероятно ще е заминала тази перка и ще я сменям. Въпроса е тази другата от страната на пасажера не поема ли охлаждането до известна степен? Все щях да забележа стрелката на темп. на водата да ми се раздвижва ако радиатора беше изцяло с пасивно охлаждане... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #7 Отговорено 25 Май, 2023 Най - вероятно не ти работи дясната перка, като застанеш с лице към колата. Ако всичко друго е наред по колата и се експлоатира нормално - даже и с една перка в горещо време ще успява да охлажда антифриза. Особено ако е с ръчни скорости. При мен колата дойде с една работеща парка. Не знаех какъв е принципа на работа на перките - дали работят винаги двете заедно, дали се включва едната, после другата и т.н. Чак лятото в големите жеги на баир започнах да забелязвам покачване на градусите и опасност от прегряване - с автоматична скоростна кутия съм и маслото и се охлажда от същите перки. Търсих моторче за тази перка, понеже няма смисъл да сменяш и перката ако тя е здрава но не успях да намеря. Свалих го и го дадох за ремонт - оказа се обичайното - четки. Струваше ми 30 лв. Аз не съм от най - сръчните но успях да го сваля и сложа сам. Лесно е и ти трябва само тресчотка с камек 10 и удължител да имаш под ръка. Трябва да се откачи горния маркуч към радиатора, да се свали разширителния съд и моторчето с перката може да излезе. За радиатора на климатика дали е за смяна - потърси второ мнение. Моя също е с много увредена пита. Нямам течове. Като ходих миналото лято за профилактика и питах дали трябва да го сменя ми казаха, че няма нужда все още. Успех 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 25 Май, 2023 За да се сваля, ремонтира моторче, трябва да се убедиш, че не работи, защото може и да е датчик, т.е. да не се управлява... ( не знам дали има и реле...) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HistamineSHOT 40 #9 Отговорено 25 Май, 2023 Днес оставих колата на майстор да се проверят нещата. Оказа се, че е заминал мотора, защото и при подаване директно на ток не завъртал. Каза, че не е изключено и бушон/реле да има повреден, но мотора със сигурност е прецакан. Иначе сега ще го сменя пък този, неработещия мога да го дам да се види дали не може да се отремонтира да си имам резервен здрав. Иначе и аз имах едно покачване на температурата при чакане на границата със Сърбия и сега си обяснявам каква е била причината... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #10 Отговорено 25 Май, 2023 Със сигурност може да се отремонтира мотора. Аз моя като го свалих го закачих директно. С почуквания по корпуса от време на време захапваше. Няма да е свързано с бушон. Дай го на човек, който се занимава с ремонт на ел. мотори. Както казах - свършват четките, а те могат да се сменят лесно. Има някъде из темите писано за ремонта на мотора, понеже е често срещан проблем. Като взимаш колата от сервиза включи климатика да видиш дали работят и двете перки. Винаги работят двете заедно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове