Harvee 2 #1 Публикувано 16 Април, 2023 Здравейте колеги, от известно време насам ми се случва колата да не върти. Стартера е отварян, макар че не ми се вярваше да е от него, понеже въобще не стигам до момента с въртенето. Помпата се чува, ключа спира да мига, нивото на бензина също се вдига, просто не иска да завърти. Ще съм много благодарен ако някой предложи решение на проблема. По интересното е че го прави когато си поиска, може и един, два месеца да не го прави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #2 Отговорено 16 Април, 2023 Боша, на контакния ключ проверяван ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 252 #3 Отговорено 17 Април, 2023 Възможно е да има проблем с отчитането на позицията на лоста на автомата. Пробвай да смениш позициите и да върнеш на P. При останалите позиции се блокира паленето. Не съм сигурен дали на N ще позволи, но също може да се пробва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Harvee 2 #4 Отговорено 17 Април, 2023 Тествано е вече доста пъти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 241 #5 Отговорено 17 Април, 2023 Добре де, ама то има и реле. На кутията с предпазители и релета до левия крак на водача, втория ред отгоре надолу последното реле вдясно. Изобщо тестовете от разбиращ човек ли се правят или от лаик? В случаите когато не иска да завърти взимаш мултимера или пробна лампа и мериш на "смукателната" бобина на стартера дали идват 12 волта. Ако има, следва проверка на въпросната бобина, четките на стартера или слаба връзка в тази верига. Ако си сигурен че там всичко е наред се тръгва в обратен ред към релето, вече споменатия контакт за позицията на скоростния лост , или клемния блок на контактния ключ (някой го наричат клеморед). Всичко по тези вериги е най-добре да се тества с пробна лампа поне 20вата (аз го правя с 40вата). И винаги при стари автомобили трябва да се има предвид изначално (по default) проблем с хлабава връзка или общо казано проблем в окабеляването. Успех с намирането на проблема! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Harvee 2 #6 Отговорено 17 Април, 2023 преди 11 минути, CCord написа: Добре де, ама то има и реле. На кутията с предпазители и релета до левия крак на водача, втория ред отгоре надолу последното реле вдясно. Изобщо тестовете от разбиращ човек ли се правят или от лаик? В случаите когато не иска да завърти взимаш мултимера или пробна лампа и мериш на "смукателната" бобина на стартера дали идват 12 волта. Ако има, следва проверка на въпросната бобина, четките на стартера или слаба връзка в тази верига. Ако си сигурен че там всичко е наред се тръгва в обратен ред към релето, вече споменатия контакт за позицията на скоростния лост , или клемния блок на контактния ключ (някой го наричат клеморед). Всичко по тези вериги е най-добре да се тества с пробна лампа поне 20вата (аз го правя с 40вата). И винаги при стари автомобили трябва да се има предвид изначално (по default) проблем с хлабава връзка или общо казано проблем в окабеляването. Успех с намирането на проблема! Точно затова питам тук, не съм майстор. Просто това никога не се е случвало при човека който ми гледа автомобила. На диагностика нищо не излиза като я закачат, стартера е ревизиран. Просто исках някаква насока да му дам, ако някой се е сблъсквал с подобен казус. Благодаря!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagoev.1990@abv.bg 30 #7 Отговорено 18 Април, 2023 Моята кола е същата, акорд 7 2.4 автомат, при мен стартера започна да не върти, бензиновата помпа се чуваше, изгасваше зеления ключ за имобилайзера, но стартера кога завърти кога не. Хванах един ден мултицета да видя дали стига той до него и да стигаше, свалих стартера, някой преди мен го беше сменил чисто нов, не повече от 2 годишен беше. Закарах го на сервиза в който от години карам стартери и алтернатор, след 2 дни ми звъни човека и вика, нищо му няма, аз му казах че върти когато си и не вярвам да е наред, отидох я сервиза и просто стартера го наклоних и спря да върти, подмяна на шалтера с нов и всичко заспа, макар че наистина беше като нов отвън и отвътре. Нали знаеш за какво служи шалтера, на бащата колата е HRW, но стартера е оригинален и един ден просто умря шалтера и стартера никога не завъртя, докато не се смени шалтера. Шалтера се проверява много следно, това е бобина която дърпа една коричка която всъщност затваря веригата и стартера завърта, на шалтера му се подават 12 волта и като дръпне котвичката се мери на верига на мултицета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Harvee 2 #8 Отговорено 18 Април, 2023 Днес, колата ми изгуби всички видове тоци. Даже и на контакт не може да се даде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #9 Отговорено 18 Април, 2023 Проверявай "масите" или най-добре отиди на майстор! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Harvee 2 #10 Отговорено 18 Април, 2023 За хубаво или лошо колата е в сервиз за теч на масло. И не са могли да я вкарат в сервиза, прии тях е умряла тотално. Само седалките могат да се местят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Harvee 2 #11 Отговорено 19 Април, 2023 На 18.04.2023 г. at 11:46, blagoev.1990@abv.bg написа: Моята кола е същата, акорд 7 2.4 автомат, при мен стартера започна да не върти, бензиновата помпа се чуваше, изгасваше зеления ключ за имобилайзера, но стартера кога завърти кога не. Хванах един ден мултицета да видя дали стига той до него и да стигаше, свалих стартера, някой преди мен го беше сменил чисто нов, не повече от 2 годишен беше. Закарах го на сервиза в който от години карам стартери и алтернатор, след 2 дни ми звъни човека и вика, нищо му няма, аз му казах че върти когато си и не вярвам да е наред, отидох я сервиза и просто стартера го наклоних и спря да върти, подмяна на шалтера с нов и всичко заспа, макар че наистина беше като нов отвън и отвътре. Нали знаеш за какво служи шалтера, на бащата колата е HRW, но стартера е оригинален и един ден просто умря шалтера и стартера никога не завъртя, докато не се смени шалтера. Шалтера се проверява много следно, това е бобина която дърпа една коричка която всъщност затваря веригата и стартера завърта, на шалтера му се подават 12 волта и като дръпне котвичката се мери на верига на мултицета. Ако ми кажеш и от къде взе шалтера, хич няма да ти се разсърдя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagoev.1990@abv.bg 30 #12 Отговорено 19 Април, 2023 Имам човек койтонсе занимава само с алтернатор и стартери, та като цяло малко тегаво мисля че го намери. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blagoev.1990@abv.bg 30 #13 Отговорено 19 Април, 2023 В Перник ли живееш, ако такова да видя дали ще намеря снимки на новия шалтера и да мина през човека дали ще намери, ако не намериш направо по Еконт ще ти го пратя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Harvee 2 #14 Отговорено 22 Април, 2023 На 19.04.2023 г. at 20:06, blagoev.1990@abv.bg написа: В Перник ли живееш, ако такова да видя дали ще намеря снимки на новия шалтера и да мина през човека дали ще намери, ако не намериш направо по Еконт ще ти го пратя Писал съм ти лично. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Harvee 2 #15 Отговорено 27 Април, 2023 Малко развитие по темата, надявам се да е приключен случая. Оказа се че шалтера ми прави някви магарии, сменихме го с нов и дано не прави мизерии повече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове