dimiwk 5 #1 Публикувано 14 Април, 2023 Здравейте колеги. Взех си нов комплект джанти за Акорда, от хонда сивик 17х 7J ET 45 Оригиналните: 7.5Jx17 ET55 Отзад май няма да опират, спирачните апарати са по-малки. Отпред, обаче опират съвсем леко. Буквално цялото колело стяга и прилепя за диска, но същевременно и опира и не може да се върти. Чудя се 5мм фланци дали ще решат проблема, какви да взема. Не бих искал да слагам 10мм, ако мога да мина с 5мм. Дали да слагам на задните, ако няма нужда? Надявам се и да не сменям шпилките. Някой да е имал такъв случай или идея по този? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1073 #2 Отговорено 14 Април, 2023 От стари дискове да ти отрежат фланци и си ти. Няма да сменяш шпилки 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimiwk 5 #3 Отговорено 15 Април, 2023 Нямам познати стругари. Освен по обява. А и се чудя до колко прецизно ще направят дебелината, а и успоредността на 2те повърхности. Намерих някакъв онлайн магазин за готови фланци. 2 бр конкретно за хонда са 50лв. 5мм. На правените от стари дискове цената ли е предимството, или здравина? Как мога да проверя дали задните апарати изобщо опират? Опирането е отвътре на спицата и може да не се вижда. Колко резервен луфт е добре да има? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1259 #4 Отговорено 15 Април, 2023 Толкова колкото си го намалил сиреч 5мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6131 #5 Отговорено 17 Април, 2023 (Редактирано) На 15.04.2023 г. at 9:32, dimiwk написа: Как мога да проверя дали задните апарати изобщо опират? Опирането е отвътре на спицата и може да не се вижда. Колко резервен луфт е добре да има? Само с монтаж на джантата в калника, щом не е оригинална за модела. Спирачните апарати са с движещи се водачи. ЕТ-то е критерий за теометрията на окачването + джантата, но за опирането в апаратите е важна задната форма и повърхнина на спиците и разстоянието до монтажната повърхност на джантите. Редактирано 17 Април, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimiwk 5 #6 Отговорено 24 Април, 2023 (Редактирано) Реши се проблемът. Значи, на задните колела се оказа, че резервата е голяма и директно се слагат новите джанти. За предните колела поръчах фланци с поръчка 8мм, с борд. Легнаха абсолютно идеално, до част от милиметъра. Гайките се завъртяха около 5 оборота, което е под минималното предписание от 6, но ги стегнах изключително добре и според мен няма да мръднат. А и колелата ще се държат на централния борд. Ако бях сменил болтовете с по-дълги, после нямаше да паснат сигурно на старите джанти, освен ако не държа фланците и с тях. Предпочитах 6-7мм ширина, но ми казаха, че машината им не може да изработи под 8мм. А на други места имаше 5мм, но без централен борд. Редактирано 24 Април, 2023 от dimiwk добавка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове