MItevv1 3 #1 Posted March 21, 2023 Здравейте колеги! Имам Honda Civic 8 1.8 бензин ръчни скорости. Колата някой път не пали, стартера не върти също. Това обикновено се случва при добре загрят мотор. Повечето пъти след изчакване от 15-30 минути запалва, но често се случва дори и след 1 час, пак да не запали. С бутане колата пали. Давам на пълен контакт, чувам, че бензиновата помпа се включва и натискам бутона, при което светва чекът със съобщение PGM-FI. Прочетох грешката и тя е P0615. Когато колата пали, при натискане на бутона за запалването се чува цъкане, но когато не пали, това цъкане го няма и не се чува нищо. След като колата запали с бутане, веднага след това я пускам на празен ход в движение и гася мотора и я запалвам отнове чрез бутона без проблем. Акумулатора е нов, свещите са нови, релето за запалване е тествано и ми казаха, че няма проблем, стартера също е тествам и също ми казаха, че няма проблем. Изтрих грешката, но колата пак не пали. Този проблем не се получава често, някой път като я оставя за няколко часа (ако не ми трябва), колата се оправя сама и чекът спира да свети и си пали. Не знам дали проблемът не е свързан със загрелият отсег под капака и дали пали, когато малко се охладят нещата. Давах я на сервиз, но не можаха да диагностицират проблема, защото при тях всеки път палеше. Проблемът не е в имобилайзерът, защото тогава нямаше да пали и с бутане. Мисля да сменя бутонът за запалването, а ако не се оправят нещата и релето за запалването. Моля за съвет колеги. Благодаря! Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #2 Posted March 22, 2023 (edited) Здравей! Има няколко релета, които са отговорни за запалването, а именно: Starter cut relay 1 (under-dash fuse/relay box), Starter cut relay 2 и Inhibitor relay. Ето схема: А това е локацията им (снимката е от десен волан, но при ляв трябва да е същото положение): Провери също така масите: Ето и една реална снимка на Starter cut relay 2 и Inhibitor relay (двете отдясно) от Сивик 8-ма с десен волан: Edited March 22, 2023 by emod 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
MItevv1 3 #3 Posted March 22, 2023 Мерси колега, ще пробвам и ще видя. Share this post Link to post Share on other sites
MItevv1 3 #4 Posted April 11, 2023 При премахването на Starter Cut Relay 1 и Starter Cut Relay 2 и Inhibitor Relay по отделно, колата не пали, но ботонът цъка. Това означава, че има ток до бутона, но не и до стартера. Аз търся сигуация в която бутонът не цъка. При премахването на предпазител 8, ток до бутонът не стига, той не цъка и колата не пали. Изглежда че проблемът ще е или в самият бутон или в ето този участък. Ще пробвам да байпасна бутонът(да запаля колата без бутона), за да видя дали така ще запали, ако запали по този начин, проблемът е в бутона. Иначе трябва да се търся проблем по пътя към бутона. (Пробвах бушон 8 и няма проблем с него) Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #5 Posted April 11, 2023 (edited) Ако искаш да тестваш старт бутона си има процедура: Провери и масата G403: Edited April 11, 2023 by emod Share this post Link to post Share on other sites
MItevv1 3 #6 Posted April 12, 2023 Проверил съм маса G403, висчко изглежда наред. Няма хлабаво. Share this post Link to post Share on other sites
MItevv1 3 #7 Posted April 15, 2023 Оказа се, че не бутонът щтрака, а релетата под него(под таблото). Тествах бутонът както е описано на схемата и работи без проблем. Изглежда, че когато колата не пали, не минава ток през релетата. Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #8 Posted April 15, 2023 (edited) Четейки написаното от теб относно "цъкането" на бутона при "свалени" релета мога само да кажа, че си свалял/гледал грешни релета. Огледай внимателно и намери правилните релета. С колега от форума civinfo имах ситуация с точно такова объркване - беше тествал грешни релета, но после именно поради продължаващото "цъкане" на реле при натискане на старт бутона успя да намери правилните. Пускам ти линк към темата - макар че неговият проблем бе друг, виж внимателно пост 17 - КЛИК. Edited April 15, 2023 by emod Share this post Link to post Share on other sites
MItevv1 3 #9 Posted April 19, 2023 Намерих troubleshoot за грешката и моя мотор http://arlequinlover.free.fr/Manuel Honda Civic/A00/HTML/40/SMG6E40K72100090615FAAT00.HTML. Надявам се това да е за европейския Civic, не американския. Share this post Link to post Share on other sites
emod 1674 #10 Posted April 20, 2023 За европейския е. Share this post Link to post Share on other sites
MItevv1 3 #11 Posted June 16, 2023 Inhibitor relay дава маса на останалите 2 релета. Когато бъде махнато се получава същото нещо, когато не пали със същата грешка. Когато свалих релето, то ми се стори хлабаво. След като го поставих отново вече над месец не е правила този проблем във всякакви условия. Взех едно Inhbitor Relay за резерва, но не е имало проблеми. Благодаря ви колеги! 2 Share this post Link to post Share on other sites
сенан 1 #12 Posted August 4, 2024 Здравейте, Не мога да ги намеря тези релета. Реле 2 и инхибитор релето. Не са под волана. Реле 1 е там ама другите две. Някаква идея. Блг. Share this post Link to post Share on other sites
Ники.к.н 0 #13 Posted December 5, 2024 На 22.03.2023 г. at 11:48, emod написа: Здравей! Има няколко релета, които са отговорни за запалването, а именно: Starter cut relay 1 (under-dash fuse/relay box), Starter cut relay 2 и Inhibitor relay. Ето схема: А това е локацията им (снимката е от десен волан, но при ляв трябва да е същото положение): Провери също така масите: Ето и една реална снимка на Starter cut relay 2 и Inhibitor relay (двете отдясно) от Сивик 8-ма с десен во Share this post Link to post Share on other sites
Ники.к.н 0 #14 Posted December 5, 2024 Намерих ги тези релета Inhibitor щрака когато ми направи проблема съответно relay 1 му подава наприжение когато извадя relay 2 също щрака но не пали смених relay 2 но след няколко сутрини също не завъртя . Share this post Link to post Share on other sites