Jump to content
Sign in to follow this  
MItevv1

Civic 8 1.8 Не върти, не пали (понякога) P0615

Recommended Posts

Здравейте колеги! 

Имам Honda Civic 8  1.8 бензин ръчни скорости. Колата някой път не пали, стартера не върти също. Това обикновено се случва при добре загрят мотор. Повечето пъти след изчакване от 15-30 минути запалва, но често се случва дори и след 1 час, пак да не запали. С бутане колата пали. Давам на пълен контакт, чувам, че бензиновата помпа се включва и натискам бутона, при което светва чекът със съобщение PGM-FI. Прочетох грешката и тя е P0615. Когато колата пали, при натискане на бутона за запалването се чува цъкане, но когато не пали, това цъкане го няма и не се чува нищо. След като колата запали с бутане, веднага след това я пускам на празен ход в движение и гася мотора и я запалвам отнове чрез бутона без проблем. Акумулатора е нов, свещите са нови, релето за запалване е тествано и ми казаха, че няма проблем, стартера също е тествам и също ми казаха, че няма проблем. Изтрих грешката, но колата пак не пали. Този проблем не се получава често, някой път като я оставя за няколко часа (ако не ми трябва), колата се оправя сама и чекът спира да свети и си пали. Не знам дали проблемът не е свързан със загрелият отсег под капака и дали пали, когато малко се охладят нещата. Давах я на сервиз, но не можаха да диагностицират проблема, защото при тях всеки път палеше. Проблемът не е в имобилайзерът, защото тогава нямаше да пали и с бутане. Мисля да сменя бутонът за запалването, а ако не се оправят нещата и релето за запалването. Моля за съвет колеги.

Благодаря! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей!

Има няколко релета, които са отговорни за запалването, а именно: Starter cut relay 1 (under-dash fuse/relay box), Starter cut relay 2 и Inhibitor relay.

Ето схема:

Untitled.jpg

 

А това е локацията им (снимката е от десен волан, но при ляв трябва да е същото положение):

Untitled1.jpg

 

Провери също така масите:

Untitled2.jpg

 

Ето и една реална снимка на Starter cut relay 2 и Inhibitor relay (двете отдясно) от Сивик 8-ма с десен волан:

Untitled3.jpg

Edited by emod
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси колега, ще пробвам и ще видя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При премахването на Starter Cut Relay 1 и Starter Cut Relay 2 и Inhibitor Relay по отделно, колата не пали, но ботонът цъка. Това означава, че има ток до бутона, но не и до стартера. Аз търся сигуация в която бутонът не цъка. При премахването на предпазител 8, ток до бутонът не стига, той не цъка и колата не пали. Изглежда че проблемът ще е или в самият бутон или в ето този участък. 

Ще пробвам да байпасна бутонът(да запаля колата без бутона), за да видя дали така ще запали, ако запали по този начин, проблемът е в бутона. Иначе трябва да се търся проблем по пътя към бутона. (Пробвах бушон 8 и няма проблем с него)

Untitled.jpg.b43715f43ed152de24e9e0e230503e2a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако искаш да тестваш старт бутона си има процедура:

Eng_Button.jpg

 

Провери и масата G403:

Eng_Button1.jpg

Edited by emod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проверил съм маса G403, висчко изглежда наред. Няма хлабаво.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Оказа се, че не бутонът щтрака, а релетата под него(под таблото). Тествах бутонът както е описано на схемата и работи без проблем. Изглежда, че когато колата не пали, не минава ток през релетата.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Четейки написаното от теб относно "цъкането" на бутона при "свалени" релета мога само да кажа, че си свалял/гледал грешни релета.

Огледай внимателно и намери правилните релета. С колега от форума civinfo имах ситуация с точно такова объркване - беше тествал грешни релета, но после именно поради продължаващото "цъкане" на реле при натискане на старт бутона успя да намери правилните.

Пускам ти линк към темата - макар че неговият проблем бе друг, виж внимателно пост 17 - КЛИК.

Edited by emod

Share this post


Link to post
Share on other sites

За европейския е.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inhibitor relay дава маса на останалите 2 релета. Когато бъде махнато се получава същото нещо, когато не пали със същата грешка. Когато свалих релето, то ми се стори хлабаво. След като го поставих отново вече над месец не е правила този проблем във всякакви условия. Взех едно Inhbitor Relay за резерва, но не е имало проблеми. Благодаря ви колеги!

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, Не мога да ги намеря тези релета. Реле 2 и инхибитор релето. Не са под волана. Реле 1 е там ама другите две. Някаква идея. Блг. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 22.03.2023 г. at 11:48, emod написа:

Здравей!

Има няколко релета, които са отговорни за запалването, а именно: Starter cut relay 1 (under-dash fuse/relay box), Starter cut relay 2 и Inhibitor relay.

Ето схема:

Untitled.jpg

 

А това е локацията им (снимката е от десен волан, но при ляв трябва да е същото положение):

Untitled1.jpg

 

Провери също така масите:

Untitled2.jpg

 

Ето и една реална снимка на Starter cut relay 2 и Inhibitor relay (двете отдясно) от Сивик 8-ма с десен во

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Намерих ги   тези релета Inhibitor щрака когато ми направи проблема съответно relay 1 му подава наприжение когато извадя relay 2 също щрака  но не пали смених relay 2 но след няколко сутрини също не завъртя .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...